Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1202 ggr
[AmandaO]
0

Fängslad mat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kväll tänkte jag busa lite med Gösta, Jag har gjort detta innan och då har han klarat det. Men igår gick det bara inte för honom.

Tog en toarulle och stoppade i en bit gurka i. Grejen var att gurkbiten var inte i mitten utan bara ca en centimeter in i rullen. Ändå fick han inte ut den. Han kämpade och kämpade och efter 5min stångade han iväg rullen. För att sedan stå och stirra på den. Gjorde ett till försök och det gick bara inte. Ni skulle sett alla hans miner han gjorde. Efter en stund fick han såklart hjälp med biten, lite belöning för sitt kämpande. Även om det var lite fusk.

[AmandaO]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här står han efter han stångat iväg den, gömmer sig och stirrar lite.

[Ingo.*.Ted]
0

Aww! Vilket gulligt marsvin du har! Jag ska nog testa samma sak med mina 2! :D det är jättekul också att gömma grejer i buren, igår gömde jag en sallads bit på gallervägen, så att dom var tvungna att stå på bakbena för att få den. Det gick rätt så bra, dom sparade den salladsbiten till sist och först försökte dom typ liksom skaka ner den från vägen men lyckades inte då den ramlade ner på utsidan av gallret. xD Och sen fattade dom och ställde sig på bakbena och tog den. :D det var så gulligt xD  Skrattande

[AmandaO]
0

Gör det, det är himla roligt att titta på  :) Hörde riktigt hur han tänkte,  "så nära, men ändå så långt borta". Haha, Det var ju också en bra idé, ska testa detta med :)

Fridaaaa
0

Haha vad gulligt :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pinku
0

Haha jag har gjort toarullen med Mr. Sniffles, han blir rent förbannad och kastar runt rullen tills gurkbiten ramlar ut :)

Cola&Bacardi
0

#5 Haha, så brukar Cola också göra :)

Mvh Linnea 

[AmandaO]
1

Dom är ju för söta dom små liven :)

Gösta testade massa olika lösningar för att få ut den, men utan resultat, Stackarn. Jag vet inte riktigt hur han tänkte men han satte rullen mellan en kartong och en lådan och sprang mot den. Gurkbiten låg kvar. :)

Teddymarsvinet
0

Vilken rolig liten gris den där Gösta är!

Jag hänger alltid upp grönsaker i gallret när jag ger maten på kvällen. Tycker att det verkar som en riktigt bra aktivering att lägga in en liten godsak i en toarulle! Får väl testa det & se hur de reagerar. :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

[AmandaO]
0

Han var väligt rolig, tyvärr lämnade han oss förra lördagen.

Jag brukar göra samma sak, hänga upp i gallret. Men det finns nog ta mig tusan inget mer frustrerande att försöka få ut en godsak ur en toarulle. Det stångas hejvillt och springer efter rullen. Alltid samma sak. Sjukt skoj att titta på och lyckan när godsaken äntligen trillar ut är nog oslagbar :)

Teddymarsvinet
0

#9 Åh, jag beklagar.

Vad skoj! Ska genast hämta en bit gurka & toarulle! Den tog ju precis slut. ;) Kommer ta lite bilder jag med.

/p>

[AmandaO]
0

Gör det :) Ska bli skoj att se :)

Jag testade detta häromdagen på våra nya små marsvin. Malte vann med 2-0 mot Tingeling som gav upp och blev utan morotsbit. Stackarn :)

Teddymarsvinet
0

Haha, jag hann inte ta fram mobilen/kameran. Hon fick ut den med en gång! Hon lyfte upp i ena änden så att gurkbiten ramlade ut. :)

/p>