Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 725 ggr
jezzijezz
0

Råd snälla!

Nu har jag funderat färdigt å gjort allt jag kunnat!

Jag behöver en hona till för att Juliette ska må bra med bitchen Fendi!!

Har observerat mycket å länge nu…Fendi mobbar ut stackars Juliette Gråter
Nu sitter jag med vid grönsaksutdelningen varje gång! Vet att hon äter men får inte henne att gå upp i vikt.

Men känner att jag måste ta in en hona till nu. Ni som e proffs på sånt här…vilken ålder på honan ska jag ta? Snäll men inte ranglägst fick jag höra. Juliette e nästan 3 år å Fendi e snart 7 mån.

Finns det möjligen någon här som har en liten hona för en symbolisk summa? Bor i Malmö.

_Charlie
0

Vad tror du om en väldigt dominant men väldigt rättvis äldre tant som kan sätta henne på plats?

jezzijezz
0

# 1

Jag e öppen för allt…bara det gynnar Juliette = )

Men hur tror du det blir med Fendi tillsammans med en väldigt dominant tant? Juliette e väldigt snäll å lätt å tror hon kan trivas med nästan vem som helst. Uppfödaren sa det om henne oxå…problemet e Fendi.

E marsvin på det sättet att det e dom äldre som sätter dom yngre på plats eller e det vanligt att dom yngre kan bli ranghögst vid så pass ung ålder?

_Charlie
0

#2 Nej det är inte vanligt, det är i princip alltid den som är äldst som blir ranghögst. I alla fall har det alltid varit så bland mina marsvin. Om inte åldersskillnaden bara är liten eller om den som är äldst blir svagare pga sjukdom eller ålder.

En yngre hona tror jag inte skulle göra någon skillnad på Fendi. Hon är så pass ung och bitchig som du säger så jag tror hon skulle köra över den också. Jag skulle satsa på ett äldre och rättvist marsvin eller en kastrat.

Det är dock svårt att hitta färdiga kastrater, och att kastrera själv är både ganska dyrt, riskfyllt och kräver en del eftervård.

jezzijezz
0

# 3

Ja jag tänkte mig oxå en äldre marsvinshona. Hittar dock ingen som vill omplacera en hona eller än mindre en kastrat = (

Sen verkar inte så många bo nära mig ( Malmö)…vill inte kastrera nån av mina hanar heller dels pga riskerna dels för att då blir ju den ene ensam å man måste skaffa sällskap till honom oxå = )

Herregud som det kan bli…marsvinsnybörjare med avsikt att skaffa 2 systrar…sitter med 2 av varje å måste ta in en till! Jösses! Förvånad

_Charlie
0

Ja det är svårt ibland. Men kolla din inbox. Jag tror vi kan lösa det. :)

jezzijezz
0

# 5

Flört