Kämpa Bella
Igår blev det en tur till vetten för min fina coronet hona Bella. Hennes ena öga är svullet & trycker ut. Så eftersom hon inte kan stänga ögat helt är nu halva ögat skadat. Orsaken till detta? Om vi har tur är det "bara" en varböld bakom en tand som trycker. Men hon är inte svullen eller öm runt käken & tänderna. de sövde henne för att kunna titta ordentligt. Utan väldigt fina tänder. Hon har även tappat nästan hälften av sin vikt. Om vi har tur hjälper nu medicinerna jag fått.
Om det inte hjälper är det en tumör som trycker bakom ögat. Då finns det tyvär inget & göra.
Fått i henne medicinerna & har suttit med CC & stöd matat. Något som jag får fortsätta med nu till det vänder. Om det vänder.
Kämpa nu Bella.
Tyvär finns bilderna på henne på andra datorn.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Kämpa underbara goa Bella<3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag lider med dig.
När vår lillkille var 4 månader fick han pungbråck och genomgick en akut operation. Han fick stanna över natten på djurkliniken. Det kändes tryggare att veta att han var i händerna på proffs, för vi var nybörjare på marsvin. Men eftersom veterinären sagt att det var osäkert om den lille gynnaren skulle klara operationen gick jag med en jätteklump av oro i magen och väntade på samtalet från veterinären; samtalet som skulle berätta om han överlevt.
Allt gick bra och vi behövde inte ens använda CC. Min son (marsvinshusse som då var 10 år) var lyckligt ovetande om hur illa det kunde ha gått. Ville ju inte oroa grabben.
Jag förstår så väl hur du kan känna dig. Man fäster sig fort vid de små liven och man (åtminstone jag) känner sig så attans maktlös när allt man kan göra är att hoppas.
Jag hoppas marsvinens skyddsänglar jobbar hårt hos Bella och mina varmaste pepping-tankar skickar jag här till dig.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Här är en bild på min fina tjej. NU är hon kortklippt & bara en skugga av sitt forna jag.
dax för lite mer CC. Hon ligger mäst i huset på en mjuk handduk.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Håller tummarna!
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Håller tummarna och hoppas allt går bra…
Idag efter allt vårt kämpande somnade Bella in i min famn.
saknaden är enorm. Sov gott älskade & tack till "Gullegrisens" att jag fick köpa henne.
…………………………………..
Sov gott Bella :'(

:'(
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
så tråkigt att det inte gick vägen för henne…
Åh beklagar! Sov gott Bella!
Jag fick iaf ha henne hos mig hennes sista timmar. Vi satt i soffan & hon låg i en av våra filtar. Gick in till de andra grisarna med henne i famnen så de fick känna av vad som hänt. Sen var det tyst i rummet i flera timmar.
saknar min fina bella. När jag såg henne för sörsta gången var det kärlek direkt. Sov gott älskade
…………………………………..

Mina tankar finns hos dig.
Nu sitter hon nog hos alla våra förlorade älsklingar på dom evigt gröna ängarna.
Marsvin 4-ever
.
Beklagar sorgen :(
Vila i frid fina Bella!
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Beklagar sorgen :(
Ta hand om dig.
Jag är ledsen för din skull. Men Bella fick ha det lugnt och fint hos dig sin sista stund. Och Bella lider inte mer. Du kan kanske trösta dig med de vackra minnen du har av er tid tillsammans.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare