hej jag hade höhäck engång i tiden. men sen tog jag bort den för marsvinen kan fasna i den så rekomenderar att ta bort den o lägga höet på golvet. det tycker marsvinen om dom kan gömma sig i sitta o mumsa på godbitarna som dom kan plocka till sig. ;)))
Du borde absolut ta bort den. Både för att, som TRASAN säger, dom kan fastna i den om det är en gallerhöhäck vill säga, och för att det är inte naturligt för marsvin att äta höt från en höhäck, dom kan få problem med nacken då. Så det är bästa att bara låta det ligga på burgolvet så att dom kan äta det därifrån :)
Kramar Caroline

Tackar för svaren ska tabort den med engång :)
#3 Bra val :)
Kramar Caroline

Vi hade en som vi satte på utsidan på buren och hö i, Min lilla hon ville ha sitt hö där i då hon var van vid det och det hö hon hade i buren hade hon bara som bo och åt minimalt av…

Tycker du ska ta bort den för den tar ju så stor plats. Dom tycker säkert det är mysigare att ha det på golvet.
#5 Varför har du gallret sådär i buren?
- Mvh Emma
Jag har en liknande, och dom ligger och sover på hyllan, sp den kan gott sitta kvar. Mina grisar äter inte underifrån, utan dom ligger uppepå och äter. Pga att det alltid finns som en matta av hö ovanpå finns det ingen risk att dom fastnar.
Helena

#5 Fy vad gulligt =)

Haha ja gallret, jag har det för att min bur står ju på en ställning. som man kan köpa på zoosajten.se, och den gör så att buren blir böjd inåt (eller vad man ska säga) Så då satte jag dit dendär. Men det är ju bara tillfälligt. jag ska ju snart göra om, kanske ställa hela buren på något slags bord :)
Visst kan man ha en tegelsten i buren?

#13 Tackar<3

Ååh, va söta<3

Tack<3
#5 Det där ser rätt farligt ut, tänk om marsvinet blir skrämt och snabbt hoppar ut och fastnar med benet? Ajj… Varför inte klä den med tyg så att de kan ligga i och ha löst hö, som är mycket naturligare? ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Hm.. jag har inte tänkt på det, Jo så kanske jag ska göra :) tack för tipset!