Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 1541 ggr
[Snuttegris]
2

Snuttegris

Hej på er alla marsvinsälskare

Jag är en kvinna på 32 år som nyligen har skaffat mig två grisar. Tänkte presentera mina grisar och mig själv lite.

Vi bor i Lessebo (Småland)

Mina grisar är två stycken abessinier- Curry och Peppar, varav den ena är helt svart och den andra är brun/svart. Har inte riktigt koll på alla färger ännu Skäms. Dom är 10 veckor och otroligt mysiga. Dom börjar nu känna sig hemma här hos mig och min sambo och dom har smått börjat prata när vi myser och när dom får springa lösa på golvet. Längtar efter när dom börjar prata när man kommer in i rummet och dom ska tigga mat.

Har tidigare haft marsvin när jag var barn och saknade enormt mycket deras roliga prat. Nu lyckades jag få med sambon till att skaffa oss två grabbar Tungan ute Kan säga som så att han verkar lika frälst som jag i dom små liven.Vi har även börjat tala lite smått om att även skaffa två tjejer också. Skulle så gärna vilja ha en Lunkarya, tycker dom ser grymt härliga ut med sin rufsiga päls Kyss

Hoppas jag snart kan sätta in lite bilder på mina två gosegrisar så ni får se dom.

Önskar er alla en trevlig kväll och jag hoppas att jag kommer att få lära känna er och prata massa grisprat Skrattande

Aristarcos
0

Välkommen hit, hoppas du kommer trivas här och lära dig mycket ! Vart fick du tag på dina små grisar ? :) Vi väntar självklart på bilder !

[Snuttegris]
0

Min granne föder/födde upp marsvin och jag fick två av henne. Hon är registrerad uppfödare i SMF och heter Pernilla Holmberg. Är väl lite hennes fel att jag blev så sugen på grisar igen Tungan ute

Fridaaaa
0

Härligt :)

#2 Pernilla är toppen :)
Lessebo, trevligt! Jag bor nära smålandsgränsen :P På blekinge sidan hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Snuttegris]
0

Härligt Frida :D jag själv har bott i Karlskrona i ungefär 16 år :D Ja Pernilla är verkligen toppen. Har så mycket stöd av henne och alla miljoner frågor man har svarar hon gladligen på Skrattande

Härligt att se så många från Blekinge och Småland, slipper man känna sig så ensam Tungan ute

Aristarcos
0

#2 toppen att ha så nära till en rutinerad uppfödare :) Kan ju inte vara bättre :)

Fridaaaa
0

#4 Aha ok vad trevligt Glad
Pernilla är toppen bra :)

Vi är några ifrån Blekinge och Småland här inne :P

ChristyHjo
0

Ja det är många "sydlänningar" här och alla är jätte trevliga och rara.
Känns lite ensamt här i Mariefred… =(

[Snuttegris]
0

#5 Ja det är toppen att bo granne med Pernilla som kan så mycket.

#7 Förstår att det känns ensamt för dig som bor så långt upp Rynkar på näsan Skönt att höra att alla är trevliga och rara Skrattande

[Snuttegris]
0

Måste bara få ställa en fråga och hoppas att jag inte låter för dum. Sambon sitter här och äter jordnötter (osaltade) och han undrade över om det är farligt att ge marsvin varsin jordnöt som en liten godisbit? Tacksam för svar Skrattande

[sagansmarsvin]
0

Vad roligt för dig! Jag har också en gris från Pernilla Holmberg.

Abbylines Nisse. En svart CH Teddy. Hon minns säkert honom, han är 4 år,  hälsa henne att Nisse mår bra och är en hejare på att äta Kirskål Skrattande

Jag kan inte tänka mig att det är farligt med en osaltad jordnöt. Men man ska nog inte ge det regelbundet som godis. Då är det bättre med gurka till exempel.

[Snuttegris]
0

#10 Jag ska absolut hälsa till Pernilla Skrattande

Nej det blir inte ofta här serveras jordnötter, tänkte mest bara dom skulle få smaka. Jordnötter är ju ganska så fett i sig så det är självklart inget bra godis i mängder (inte ens för människa). Men precis som du säger så är gurka bättre. Här är dom också tokiga i melon :D

[sagansmarsvin]
0

Mina också är tokiga i melonGlad

[Snuttegris]
0

Sött och gott Kyss

marsvin-90
0

Härligt med ytterliggare en Lessebo bo =D Pernilla är bland de bästa , riktig trevlig prick! Har själv haft marsvin från henne innan men kom fram till att abessinier o rexar va inget för mig utan ja håller mig till Skinny och lakeland som ja föder upp i liten skala. =)

[Snuttegris]
0

Jag gillar abessinier, men har verkligen fastnat för lunkarna. Älskar deras trollutseende. Men djurkär som jag är så älskar jag marsvin oavsett färg och ras Tungan ute Alla olika marsvinsraser är ju mysiga på sitt sätt Skrattande

Så underbart att veta att vi är flera från Lessebo som älskar marsvin.

[Snuttegris]
0

Jaha nu är man riktigtfast i grisvärlden. Som det ser ut nu så anländer det två tjejer hit i nästa vecka. En sheltie och en abessiner. Längtar massor.

Mina grabbar växer så det knakar och pratar mer och mer. Curry mysknastrar också när han sitter i knäet och blir smekt över öron och rygg. Ångrar inte en sekund att jag skaffade marsvin igen. Inser först nu hur mycket jag har saknat under åren deras små egenheter.

Fridaaaa
2

#16 Marsvin är speciella och underbara :D

Lemonneater
0

Har pernilla någon hemsida? Jag bor i växjö och är evenutellt ute efter abys och finns det en uppfödare så nära så vill jag ju gärna kolla in detta!

marsvin-90
0

#18 Nej tyvärr har hon ingen hemsida men om du vill ha hennes telenr så har ja det. =)

Mirinda
0

Hej! Snuttegris!

Kul att du har blivit en av oss som hade marsvin i barndomen och sedan blivit med marsvin igen, i vuxen ålder.

Jag är en av tanterna i trådarna. Min son ville ha marsvin och det fick han för snart ett år sedan. Då hade jag redan varit inne på MiF jättemånga gånger, för att lära mig så mycket som möjligt innan marsvinen fryttade in. Det är så skönt att ha ett forum där man snabbt kan få svar på frågor från erfarna marsvinsägare. Jag misstog mig när det gäller vilken ålder de flesta marsvinsägare är. Inte hade jag trott att så många tjejer i 20-årsåldern skulle vara marsvinsfrälsta!

#7 Jag bor utanför Stockholm och det finns det fler medlemmar som gör. Så inte är det så ensamt ändå? Man tänker inte så noga på var folk bor när man umgås på nätet. Alla är ju bara en knapptryckning bort.Glad

Om sonens (och lite mina också…) marsvin kan jag berätta:

De heter Dumle och Gozo och är ett år nu. Dumle är nonself tort´n white och Gozo är english crested tort´n white. De är uppfödda på Isoldes marsvin här i Stockholmsområdet. Uppfödaren Stina är en av dessa entusiaster, som lägger ner massor med tid och energi på marsvinen. Hon hjälper till med alla frågor och all oro man kan känna i början. Det känns bra att veta vart man ska vända sig.

Hoppas du ska trivas här Snuttegris! Har du något kort på dina marsvinsgrabbar som vi kan få se?

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare