Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 492 ggr
PiggieVille
0

Ungar trots kastration?

Nu har jag sökt på sajten samt googlat otaliga ggr utan resultat, och frågar därför er marsvinskunniga… När man kastrerat en marsvinshanne så sägs det ju att han kan ha sperma upp till tre veckor och ska därför inte gå med en hona. Men hur troligt/sannolikt/vanligt är det han faktiskt kan det? Har någon nånsin sett det hända/varit med om det? Innan någon hetsar upp sig så kan jag säga att min nykastrerade hane går själv och kommer fortsätta med det i tre veckor till, jag frågar i ren nyfikenhet :)

PiggieVille
0

Jag glömde lägga till det väsentliga ordet "dräktig"

Fridaaaa
0

Den blir ju mindre och mindre ju mer tiden går under dom 3-4 veckorna. Men det är dumt att chansa enligt min mening :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gickan87
0

Min veterinär rekomenderar 6-8 veckors ensamhet sedan en hane gjort 2 honor dräktiga när han varit kastrerad i 6 veckor.

MVH Erika :)

PiggieVille
0

Ja, det tycker jag med, därför är han nu själv… :) 6 veckor?? Ursäkta min okunskap men var gömmer sig dem spermierna? Kanske han ska få vara själv ännu längre?… Hans bur är i samma rum som tjejernas men han är inte så besvärad ändå. Han har visserligen aldrig varit en speciellt hanig pojke. Vill så gärna ha dem alla tillsammans men jag får väl ha tålamod