Vad är hon för ras?
Jag har en 10 månaders hona jag alltid antagit varit ett virvelmarsvin men nu märkte jag att ena virvelmarsvinet Charlie jag har har 8 virvlar och Fluffmeister (honan och hata inte namnet :3) har endast EN virvel, längst bak på ryggen och är någorlunda långhårig. Kan hon vara nån blanding mellan ridgeback och någon annan ras?
http://oi48.tinypic.com/24l7sbp.jpg
Hon kan då inte vara virvel för virvelmarsvin ska ha 6-8 virvlar. Har letat igenom hennes päls och den enda virveln är den på ryggen.
Virvelmarsvin är helt enkelt en beteckning för ett marsvin med virvlar. Det spelar ingen roll hur många virvlar de har. Det kan vara som din gris som bara har en till en unge jag hade som hade närmare 20virvlar.
Däremot ska ett abessiniermarsvin ha ett visst antal virvlar i ett speciellt mönster.

#1 Oj, 20 virvlar, har du någon bild?
#2 Tyvärr inte. De försvann i en datorkrash :-( Har aldrig sett någon med så mycket virvlar! Varken före eller efter.

#3 Vad synd, men hon måste ju ha sett helt underbar ut! 
#4 Ja, det gjorde hon verkligen! Dessutom semilånghårig så det gick knappt att se att det var ett marsvin, hon såg bara ut som en vandrande lurvtuss XD