smörja? med vad?
jo, det är så att många har pratat om hur dem smörjer deras marsvins tassar. jag undrar varför man gör det och med vad?
och hur vet man att man måste smörja in dem. här kommer också en fråga nu när jag skriver ett inlägg. ett av mina små marsvin älskar när den får ligga vid min hals och kuttra lite. när den ligger i knät puttar den på min mage tills jag lyfter upp den. vad betyder det? alla säger olika om kuttrande och skulle vilja ha eran åsikt om vad det betyder.
Jag smörjer mina marsvins tassar för att dom inte ska få ont av förhårdnader . Jag smörjer antingen med hellosan eller inotyol salva
Smörjer tassarna för att de inte ska bli torra och få förhårdnader som kan vara obekväma att gå på. Jag smörjer med tassalva till hund från apoteket och en annan hundtasssalva som är gjord av bivax.
Att ditt marsvin kuttrar betyder nog att han trivs :) Det finns olika sorters kuttrande och man brukar märka om det är ett kuttrande som de gör av trivsel eller om de vantrivs :)
tack för svaren
Smörjer mina marsvins tassar inför utställning eller om dom är torra och då med helosansalva :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har försvarets hudsalva att smörja med. :)