Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 910 ggr
MikaelaH
0

Gammal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett marsvin på 7 veckor.

När han blir äldre så säger folk att man ska ha en kompis.

Men vad är bäst nu eller senare?Flört

AmandaF
0

Om du skaffar en till nu tror jag att det skulle bli bäst.Nu när han är ung vill han säkert ha en kompis att hitta på bus med!

Blondi3
0

Håller med #1 Roligare för lille killen :)

[Liinda]
0

Nu är absolut bäst :)

MELLE
0

håller med nu är nog bästRäcka ut tungan

ElinM
0

Det är nog bäst nu :)

MikaelaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okej jag ska kata tills mina föreldrar ger sig

ciss
0

Det är lag på att ha två marsvin, de är flockdjur och vill absolut inte leva själva.

Så skaffa ett till!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Caroline92]
0

Håller med #7 och alla de andra. Du borde skaffa ett marsvin till nu, det är bäst, och det är som sagt lag på att marsvin ska bo minst två och två.

Mvh Caroline

parsley
0

Säg till dina föräldrar att det är olagligt att ha ensamma marsvin och marsvin inte mår bra av att leva ensamma och att det inte är mer besvär med två marsvin än ett. Handlar det om pengar så försök få tag på ett omplaceringsmarsvin som kostar mindre än marsvin i zoo-affärer.

katiz
0

det är en lag att ha minst 2,uppmärksamma 2:an minst två marsvin så alltingen två eller ingen tyvärr:)

svampi
0

Helt klart NU!Mina två är syskon så dom har aldrig varit ensamma.

Nicey_och_Smulan
0

Jag säger som #9…du kan ju alltid påpeka för dina föräldrar att man måste ha minst två marsvin…då kanske de ger med sig!

[Niike]
0

Jag hade endast ett marsvin först, som jag köpte i djuraffär. Sen, ca 1-2 år senare, fick jag reda på genom internet att det är lag på att ha minst två, så jag köpte ett till. Tycker det är dåligt att de inte säger det i djuraffären, att det är lag på det! Chicko var ca 1 år när jag köpte Swinto som då var ca 8 veckor tror jag:) De funkar bra ihop men kan tjafsa lite ibland.

fulfisk
0

Det är helt sjukt egentligen. Djuraffärerna tjänar väl ändå mer på att sälja två än ett?

[Niike]
0

#14 Menar det. De tjänar ju på att säga det liksom^^ Eller så säger de det inte, för att de tror att köparen kanske ändrar sig när det talas om att man måste köpa minst 2 … :)

RNFR
0

Säger dom inte i djuraffären att man måste ha 2?

fulfisk
0

Inte i alla djuraffärer, i vissa kanske de gör det.

KvirrZ
0

Jag köpte också bara ett, visste inte heller att det var olagligt då de inte sa något i djuraffären, men när jag fick reda på det köpte jag ett till :)

- Mvh Emma

RNFR
0

#17 Okej.

fulfisk
0

Det händer ofta tyvärr. Sen börjar man surfa runt lite på internet och hittar att mcyket av det djuraffären sagt inte alls stämmer. Min kompis fick höra att de inte skulle ha grönsaker (!), bara någon gång ibland som godis.

katiz
0

20#that is bulshit!!

katiz
0

om grönsaker som godis alltså

fulfisk
0

Ja, helt sjukt att de kan säga sådant.

Det är ganska kul att två av mina kompisar skaffat marsvin efter att ha träffat mina :P Sedan en kompis till en av de två kompisarna också :)