För liten bur!
Innan jag köpte mina marsvin fick jag en bur till dom. Den är helt lagom stor. Men den var jobbig att flytta mellan mamma och pappa. Så jag tänkte köpa en till bur men väntade tills jag skulle få in lite mer pengar. men då gick min pappa och köpte en bur till mig som var alldeles för liten till dom! Vad ska jag göra, jag vill ju inte såra honom.
Oj, hm, det där kan vara lite svårt :/ kan du inte bara säga till honom att buren tyvärr är för liten för ett marsvin, som behöver lite större yta att röra sig på? Jag förstår dig precis, hm, men jag har dessvärre ingen bra lösning.

okej tack.Har sagt till honom några gånger men det känns som han ignorerar mig.
Sa till honom i morse att en kompis till mig har en bur som jag kan få låna hur länge jag vill men han blev bara helt tyst.
Det var inte så himla kul…
#2. Förstår dig precis. När jag precis skaffat mina marsvin skulle pappa fixxa en bur till mig som var stor (sa han, eller ja, trodde han), så kom han med den nästa dag, det var en liten råttbur, gud jag började asgarva direkt då jag trodde att han skämtade, men det gjorde han inte, men jag klargjorde direkt då att den buren var alldeles för liten och att dom inte ens kan komma in genom luckan på buren. Så vi gav bort den buren, och nu fraktar jag över min bur (på somrarna endast när jag är där 2 veckor) med ett underreda från en barnvagn :)
Men, du skulle inte kunna låna din kompis bur då? Och visa din pappa att det är en sån bur du helst ska ha, och säga att den lilla buren är fin, men går inte att ha till två marsvin?

fråga din pappa om han har sparat kvittot,då kan ni ju byta och då slipper han bli ledsen eftersom buren är iallafall från han,eller om han inte har kvitto,så är kanske kasöreskan i afären schyst och kommer ihåg din pappa så att han får byta bur iallafall.

Tack för hjälpen. Ska återkomma med mer info snart så ni får veta hur det går.

Lycka till…det där kan ju vara känlsigt. Hoppas att din pappa förstår =)
Ja hoppas det löser sig! Jättebra att du är noga med storleken på buren o hoppas din pappa förstår!