Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 4131 ggr
_Charlie
0

Landskrona 6/10

Är det någon som bestämt sig för att åka dit?

Hur funkar en dubbelutställning?

Som vanligt har jag suttit och kollat tåg. ;)

Hur långt är det från tågstationen till utställningslokalen?

Tidigaste tiden vi kan anlända på stationen är 9.19. Är det för sent?

kodex
0

Jag ska dit! :D Tar med alla mina 5 djur + mamma som får hjälpa till att hålla reda på alla ;)

Detta är min första dubbelutställning också, så undrar med hur det går till!

kodex
0

Jag tog tåget till förra utställningen i landskrona. Från stationen går det statsbuss till precis utanför lokalen. Den bussen gick ganska ofta och det tog kanske en 5-10 min.

_Charlie
0

Vad roligt! Och vad bra att det går så bra bussförbindelser!

Då behöver jag bara veta om det är för sent att komma så dags.

Jag måste ändå se till så lånegrisen Samsung befinner sig där den dagen, då kan jag lika gärna se till att få utställningsdebuten gjord. :)

Lyan
1

Jag ska också dit tänkte jag :-D

En dubbelutställning är typ som en vanlig utställning fast tre gånger så stressigt om man ska ställa alla i bägge utställningarna (= tre gånger så hysterisk Emmy :-O)

_Charlie
0

#4 Wee! :) Men hur funkar det? Vad är en dubbel utställning? 2 olika utställningar i en? Så man kan ställa samma marsvin i samma klass 2 gånger för 2 olika domare? Eller?

Lyan
0

#5 Precis :-)

jezzijezz
1

Jag å dottern kommer oxå dit Glad

Om du behöver extra hjälp Emmy så finns jag där å kan hjälpa dig vid borden Flört

Eulwen
2

Jag överväger att åka ner men det är inte riktigt klart än, beror lite på om jag har någon att samåka med och det är fortfarande diskussioner. Ska få hem två (ev. 3) grisar från Norge, plus att Samsung ska hem igen, via den utställningen så det vore ju lite kul att åka själv, träffa lite folk och ställa ett par grisar.

Lyan
1

#7 Det får du gärna göra :-) Tänkte ta med mig ett helt gäng så risken för krockar när de ska upp är stor :-P

Vad kul att så många ska dit :-D

jezzijezz
0

# 9

Hahahahaha låter härligt! Ska du ta med Chache??? Glad

Lyan
0

#10 Självklart ska Chache med :-D Fast hon får nog banta lite först för hon har blivit feeet . Hon har nästan 100g för mycket och det är MYCKET på en gris som ska ligga på ca 1050g för att vara perfekt. På Ping som väger 3kg är 100g ca 10kg om hon hade varit en människa, undrar hur mycket det är på ett marsvin då :-O

jezzijezz
0

# 11

Oj hihihihi fast hon e säkert hur fin som helst ändå! Flört

Vilka fler ska du ha med?

Lyan
0

#12 Chache är alltid fin ;-)

Honey och Yohnny är givna, sedan vet jag inte riktigt. Lisen behöver ett eller två silverkort till (kommer inte ihåg just nu) men Rema är så makalöst fin att det hade varit roligt att fortsätta ställa henne trots att hon redan är guldpet. Eftersom jag har så många som går i tantklassen nu så blir det världens beslutsångest varje gång XD Funderar även på att ta med mig Vida, hon var rätt nervös första gången så jag har inte ställt henne igen men har hela tiden funderat på att  testa igen och då passar en dubbelutställning bra för har jag riktig tur så lyckas hon ta bägge silverkorten hon behöver :-P

jezzijezz
0

# 13

Låte spännande! Glad

Du hade inte Rema med förra gången va? Känner inte igen namnet hihihi

Blir nyfiken nu! Skulle vilja ställa ut Virvel…han e så snygg i både teckning, färg å utseende. men tror inte han hade stått stilla på plattan…hahahaha han tar värsta skuttet för att få sitta under min haka! Å Fendi e oxå fin men hon skriker för mycket när man tar i henne å speciellt upplyft….vet inte hur domarna e med sånt??

Lyan
0

#14 Nej, Rema var inte med då. Hon är dock släkt med flera av de som var med och även mor till Dovv och Aitlin. Hon har en helt otrolig kropp även om hon behöver lite mer hull just nu (hon väger "bara" 1300g just nu XD)

I pet spelar det inte så stor roll. Om han far runt för att han är nyfiken så kan det till och med bli pluspoäng beroende på vilken som dömmer :-)

_Charlie
0

Jag fattar ännu inte? Vad är meningen med 2 utställningar samtidigt? Skrattande

jezzijezz
0

# 15

Aha = )
Hahahaha behöver hon mer hull???? Hur stor e hon egentligen? FörvånadGlad

Jaha det va ju bra att veta! Men som jag beskrev Fendi då? Röstresurserna Flört e dom okey?

# 16

Ja jag förstår inte heller varför man har 2 utställningar samtidigt Glad

Lyan
0

#16 Chansen att få två cert och silverkort på samma dag. För långhår är det bråttom med certen eftersom man bara kan ställa dem en begränsad tid. Det blir också färre resor. #17 Rema är stooor :-P Det beror på varför hon skriker. Har aldrig haft någon skrikare så vet inte hur det döms

_Charlie
0

Är det liksom standard att man anmäler till båda utställningarna?

Får man som förstagångsutställerska utan medlemskap delta i båda?

Lyan
0

#19 Det bestämmer man själv om man vill anmäla till båda. Vet faktiskt inte man får delta i båda

_Charlie
0

#20 Okej. Jag ska betala min medlemsavgift den 25. Det är ju innan utställningen, men efter sista anmälningsdagen. Kanske kan maila någon som har hand om det och meddela isf att medlemsavgiften kommer in strax efter, och få dispans.

Lyan
0

#21 Det borde absolut funka :-)

Atensia
2

Jag ska dit! Första dubbelutställningen för min del så det ska bli jätte skoj! Tar nog med två - tre utav mina flickor och troligtvis ställer jag några djur åt Mette också :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

[emelie94]
0

Skulle ha åkt dit men eftersom jag har fått möjligheten att praktisera 3 veckor i Irland så får jag hoppar över.

Lyan
0

#23 Ska Silvia med? Chache lär inte vinna denna gången i så fall för hon har blivit feeet :o Blir hårdbantning nu :-P

Fridaaaa
0

#23 Kul! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sandra-B
0

Jag känner mig grymt sugen på att åka på utställning, kommer inte riktigt ihåg när jag var iväg sist…

Men med Alice mammaledig så vet jag inte vem/vilka som i så fall skulle få följa med *hmm*

Få nog ta en titt p grisarna och se om någon kan tänka sig att följa med :-P
Elvis hade exempelvis varit kul att ställa igen, var rätt länge sedan sist nu, men vet inte riktigt om han har päls för det. Får checka in dem nästa vecka eller så, är ju ändå tio dagar kvar till sista anmälningsdag.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Atensia
0

#25 japp Silvia ska med :) men du hinner säkert få Chache i fin form tills utställningen! ;)

Lyan
0

#28 Jag får hoppas det! Hon är som en vandrande degklump efter att ha mulat kraftfoder från de dräktiga honorna. Hon behöver tappa iallafall 100g Skäms

kodex
0

#29 Hon får gärna slänga över några gram till mina spinkisar :)

Lyan
0

#30 Till mina också :-P Känns konstigt att ha en gris som jag inte behöver trycka i kraftfoder tills det sprutar ur öronen för att hålla i någorlunda hull

Lyan
1

#27 Det hade varit jättekul om du också kom!!

Atensia
0

#26 kommer du dit Frida? :)

Fridaaaa
0

#33 Tror tyvärr inte det blir så :( Mycket med skolan nu, så vet inte om det hinns med :/

Atensia
0

#34 vad synd :( men förstår hur det är när det är mkt i skolan.

[saphirasmarsvin]
0

Som det ser ut nu kommer jag troligen komma kånkandes på två duvtransporter av modell 6-fack och en vanlig transport. Dessa kommer innehålla 7 marsvin. Dessa 7 marsvin ska delta i sammanlagt (minst) 20 klasser. Nytt personligt rekord och det kommer bli heelt galet ;) Jag kommer garanterat att behöva ett par extrahänder så om någon vill anmäla sig frivillig tar jag hemskt gärna emot hjälp… ;)

kodex
1

Sofie, jag hjälper till där jag kan ;)

[saphirasmarsvin]
1

Haha, tackar och bockar ;D Det blir bland annat fyra selfjuniorer i vars en variant som antagligen kommer att hamna efter varandra. Det lär ju åtminstone inte bli dötid någonstans ;)

godisgrisen
0

Åh vad kul det hade varit att åka dit. En dubbel är ju dubbelt så kul och det är så praktiskt att få två bedömningar samma dag på djuren. Men det är verkligen galet långt bort så det blir inget.

#36 Är du helt galen eller? ;-) Det blir en tuff dag men det går säkert. Lycka till… ja lycka till alla ni som sk dit!

[saphirasmarsvin]
2

#39; Haha, ja jag är definitivt galen för jag vet ju faktiskt vad jag ger mig in i ;) Men faktum är att djuren snart är färdiga så när som på småfixet och alla har bra temperament och ser fina ut… Ja, det gick helt enkelt inte att välja när det nu var dubbel och allt! ;)

Det lär bli mycket Red Bull!

Fridaaaa
0

#35 Ja det är ju högskola så blir mycket :/ Mycket annorlunda jämfört med gymnasie :/

Atensia
0

Så där, då har jag anmält två grisar! Glad

GP Junimas Touch Diamond - Pet x2

GP Silvia - Pet x2

Abico
1

Hade hoppats att jag missat sista anmälningsdag så att jag slapp avgöra om jag skulle åka eller inte ;) Kan inte riktigt sluta vela, det var så länge sen jag var därnere nu ju…

Hanna 

jezzijezz
0

# 42

Silvia e riktigt vacker! = ) såg henne när hon vann 21/7.

# 43

17/9 e väl sista va? Så du kan ju våndas lite till hihihi

Atensia
0

#44 tack så mycket! :)

Fridaaaa
0

#44 Håller med, Silvia är jättefin :D Jag har brodern Pepsi hos mig :)

jezzijezz
0

# 46

Får gå in å glutta lite på dina marsvin då Glad…e dom lika?

jezzijezz
0

# 46

Pepsi va jättefin han oxå Glad

Fridaaaa
0

#47 Nja sådär hehe

#48 Tack :)

Lyan
1

#43 Klart du ska! Blir ju rena mif-träffen ju :-D

Lyan
0

Beslutsångest igen. Lisen eller Ellen?

marsvin-90
0

Är riktigt sugen på att åka men har inte bestämt mig har i princip inget o ställa. =/

ubblebubble
0

DET SKA BLI JÄTTE KUL!!!!! Tänkte anmäla mina texlar till Klippt x2 och ras x2. sedan så vill jag ställa minst 1 djur för Jenny- Lynn :) Vill någon ha hjälp så hjälper jag jätte gärna till! :D

jezzijezz
0

# 51

Båda?? Har sett Lisen men tyckte att Ellen oxå e jättefin = )

Lyan
0

#54 De går i samma klass så känns lite onödigt :-P Ellen är bättre men samtidigt vill jag ha Lisens silverkort så fort som möjligt eftersom hon börjar bli tant nu.

Kan det inte vara NU! Hatar att vänta på roliga saker :-P

jezzijezz
0

# 55

Hahahaha ja jag längtar oxå!!!! Av lite olika anledningar ; )

Lyan
0

#56 Kan tänka mig det ;-)

Tänkte anmäla nu men sitter som vanligt med beslutsångest :-P

Sandra-B
0

Det blir ingen utställning för mig denna gången heller, trots att Elvis definitivt är i form för det… Har blivit upptagen på annat håll den dagen, tyvärr :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Lyan
2

#58 Det går fler tåg :-)

Nu har jag anmält Yohnny, Chache, Vida, Rema, Ellen och Honey. Alla i pet och bägge utställningarna, det blir till att flänga runt som en yr höna :-P

Fast yr höna är ju visserligen mitt normaltillstånd för utställningar så får ändra det till hysterisk yr höna istället tror jag XD

Sandra-B
0

Jo, visst gör det, men jag har inte varit iväg på utställning på länge nu, har för mig att Landskrona i mars var senaste för mig…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
2

Kanske lika bra att anmäla mig ändå, så att jag inte ångrar att jag inte anmält sen ;) Enklare att hoppa över när man är anmäld än komma med när det är för sent. Grejen är att det är min sista arbetshelg/första lediga helg sedan i juni, så därför tvekar jag lite. Meen, vilka ska jag kunna ta med då…

Hanna 

[saphirasmarsvin]
3

Nu har jag också anmält! Det blev fem grisar istället för sju, de två yngsta tjejerna får växa till sig lite mer innan de är redo :)

Anmälda är Midna (Nonself black fox - ras x 2, pet x 2), Sigge (Nonself black fox - ras x 2), Klippe (Nonself black otter - ras x 2), Red (Self saffron - ras jr x 2, pet x 2) och Sonny (Self de white - ras jr x 2).

Blir skojsigt!

HumlanochJuvel
0

Jag kommer också till Landskrona, jag har anmält:
Humlan - klippt långhår x 2.
petklass x 2.

Kanel - petklass x 2.

:)

Abico
0

Åhhh, jag kan inte bestämma mig för om jag ska anmäla eller inte….

Hanna 

tantnett
1

#64 Hoppas du anmält. Skrattande

Jag kommer också. Har anmält Hills Tila, hoppas på sista certet så hon blir Champion. Sen har jag med mig goesnutten Hills Optimus.

Va kul att det blir ett så pass stort iFokus gäng.

Jag är lätt att känna igen då jag kommer att ha på mig en lejongul T-shirt med ett jättemarsvins huvudtryck på. Glad Kom gärna fram och prata.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Abico
1

#65 - Haha, nä jag anmälde aldrig. Ska fira min första jobbfria helg sen i våras på annat håll :)

Hanna 

tantnett
0

#66 Nej va synd, men det kommer ju fler tillfällen. Skrattande

Mia.jonsson83
1

Hej!

Jag är helt ny här och undrar bara om man kan åka och titta på utställningen, utan att ställa ut alltså?

HumlanochJuvel
0

#68 Ja, du kan komma och titta utan att ställa ut :) (Det kostar ingenting att bara komma och titta).

tantnett
0

#68 självklart Glad. Va kul med nya marsvinsfantaster. Välkommen hit och hoppas vi ses i Landskrona.

Lyan
0

Kommer troligen att ha mammas bil och då finns det gott om plats om någon vill åka med :-) (minibuss med sju platser :-P)

jezzijezz
0

Ni som har anmält…har ni fått pappret än?…behöver veta vilken gata det ligger på…har glömt det sen förra gången Rynkar på näsan

# 71

Synd du inte kör förbi mitt håll ; )

HumlanochJuvel
0

#72 Bekräftelsen har kommit :D Här är vägbeskrivning som stod i bekr.:
Adressen är:
Säbygatan 16, Landskrona

Kör E6 till
Landskrona. Avfart 25; Trafikplats Landskrona Södra.

Kör in på Österleden
väg 17 mot Landskrona. Kör höger i andra rondellen.

I nästa rondell
sväng vänster. I T-korsningen: sväng höger in på Eriksgatan.

Folkets hus ligger
på höger sida.

jezzijezz
0

# 73

Tack! = )

Kommer med tåget men mindes inte vilken gata det ligger på…ska ju byta till buss å måste veta var jag hoppar av ; )

Lyan
0

#72 Ja, verkligen :-/

Jag lär vara för hysterisk för att kunna ta mig någonstans men pojkvännen kan hämta upp på tågstationen för den som vill så slipper ni åka buss och kånka runt på tunga transporter :-)

Måste nog tyvärr stryka Yohnny :'( Yokan fick ett ryck och ryckte av en stor tuss päls från Yohnnys nacke >< Det är för stor yta för att det ska gå att "gömma" så han kommer med största sannolikhet bli stoppad i inchecken eller diskad på bordet :-(

Mia.jonsson83
0

Vilken tid är utställningen på lördag? Om man vill komma och titta alltså :-)

HumlanochJuvel
0

#76 Bedömningen ska börja ca klockan 9.00 enligt bekräftelsen :-)

[texel]
0

Började så smått förberdea idag, blev glatt överraskad med pälser som var helt otroliga och tjockare axlar :D

Hur går det för er med utställnings förberedelser??

kodex
0

Jag har hållt på hela veckan att smörja tassar på mina fem och det fortsätter fram till på lördag! De måste vara extra mjuka då! Imorgon kommer jag att städa buren så de inte smutsar ner sig inför på lördag och på fredag kommer alla att få öronen rengjorda, klorna klippta, tassarna filade och till sista vars ett bad :) Kan inte göra någonting imorgon då jag måste sitta hela dagen och plugga till ett prov på fredagen, annars hade ju det gjort det lite lättare. Just det, de två långhåriga ska trimmas lite i pälsen också men det är inget stort projekt då de är nästan helt färdiga sedan förra veckan med det :)

Lyan
0

Jag har världens jättedipp med ångest och depp så har inte börjat ännu. Ska göra tassarna idag tänkte jag men just nu sitter jag och spelar tv-spel för att försöka få ångesten att släppa :-/

kodex
0

#80 Aah, känner igen det där! Du kan ju trösta dig med att jag också har megaångest då jag inte gjort någonting på min matte D kurs på hela terminen och på fredag ska jag ha prov…det här är sista chansen för mig att få klart kursen denna terminen annars sabbar jag hela min framtid med planerade studier :S

Lyan
0

#80 Håller både tummar och tår för att du klarar provet! Jag kom aldrig igenom matte C ens :-/ :-P

Sopar banan med de andra bilarna iallafall :devil:

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Farbror blå sprängde mig i luften ><

Yohnnys kala fläck

Lyan
0

Bara korkat att chansa va?

jezzijezz
0

# 75

Vi kommer inte så tidigt….hehehhe ska ha liiiiite sovmorgon ; )

Tåget tar ju ca 45 min å sen buss men vi siktar in oss runt lunchsnåret…kommer att ha med mig dotterns gamla sulkyvagn som transportmedel hahahahaha…kan inte bära pga mina händer tyvärr.

HumlanochJuvel
1

Här går det lite sisådär med förberedelserna :/ … Har varit så mycket nu med skolan:(…Har förberett lite men ska fortsätta i morgon förhoppningsvis :-)

Lyan
0

Blir ingen utställning :'(

jezzijezz
0

# 87

Va?? Varför inte?

kodex
0

#87 Neej! Varför inte det?? :(

Lyan
0

Mår så fruktansvärt dåligt så vet inte om jag fixar det :-( Det är så mycket skit som har hänt sista tiden att jag har haft nerverna utanpå kroppen och sedan detta nu med Whomp och Spike. Blev dessutom fel när jag skulle hämta ut min medicin på apoteket så fick vara utan medicin tre dagar så nu svänger det utav bara helsike och sedan vanliga utställningshysterin ovanpå det :-( Vill så gärna åka ju :-(

marsvin-90
0

Ja anmälde några grisar ändå, så kommer med 3 skinnys o en lakeland =) o en cRested tjej som kommer stå på till salu bordet. Dock har ja inte alls börjat förbereeda något har jobbat för fullt o pysslat med annat så tiden har inte funnits till. Får sitta ikväll efter jobbet hela natten =D

#65 Glöm nu inte Tantnett att ja plockar upp dig som vanligt runt kvart över 7 imorgon ;)

jezzijezz
1

# 90

Åh Emmy!! Förstår att allt hopat sig å du inte mår så bra…men jag hoppas att du hittar den lilla glädjegnistan å kommer imorgon! = )

*kramar om*

kodex
0

#90 Åh, vet hur det är! Jag råkade också bli utan min medicin iett par adagr förra veckan så jag var nere i en intå så rolig svacka jag heller.

Men jag tycker verkligen att du ska komma ändå! Annars kanske du ångrar det! Försök ta det med en klackspark! Åk dit för att det är trevligt!

Angående Yhonnys kala fläck har jag ingen aning om hur du ska göra. Vet inte alls hur sådant påverkar :S

Lyan
0

#92 Tack! Vill verkligen åka!

#93 Mm, känns hopplöst att vara så beroende av att medicinerna funkar för att må bra. Samtidigt så är det bättre än alternativet.

Ska försöka ta mig i kragen och åka, har sett fram emot detta så länge nu! Men vill inte bryta ihop mitt bland allt folket heller :-/

Yohnny kommer stanna hemma. Troligen någon av de andra också så det inte blir för mycket stress om jag åker

jezzijezz
0

# 94

Jaaa = )) *bamsekram*

kodex
1

#94 Ja, så tänkte jag också, ta hellre med färre marsvin och så kom i alla fall!! Och om du bryter ihop så får väl vi vara där och dra upp dig igen :P Men det tror jag inte behövs! Som sagt, hade verkligen varit jättekul om du kom!

[saphirasmarsvin]
0

Kämpa på tjejer :) Hoppas vi ses där allihopa!

Jag själv är utbränd och kämpar mot den eviga tröttheten som inte går att vila upp sig från. Eftersom jag även har lite knasigt minne just nu har det blivit många lappar överallt - men yey, inget glömt inget gömt (förutom mina handdukar till plattorna, men det får duga med andra). Jag tycker i allafall att det ska bli jättekul även om det nog blir lite galet stundvis ;)

tantnett
0

#91 Haha Tack du påminde mig, Vilka djur va de nu jag skulle ha med mig?? Tyst

Lyan
0

#95 #96 Tack <3

marsvin-90
0

#98 Hahahaha ja du om någon här borde veta vilka du ska ha med dig så borde de va ja då ja anmälde åt dig och har fött upp dem :P Stora kalkonen Tila ;) o lill fisen Optimus =D

miss-starfield
0

Får man åka dit och titta bara för skojs skull? och var exakt är det i landskrona?

Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.

/Pernilla

Fridaaaa
0

#101 Ja det kan man göra, kostar inget :)

miss-starfield
0

Men var är det i landskrona, står inte på marsvinsföreningens hemsida vad jag kan se? Man får ju passa på och kika lite när det är i skåne :)

Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.

/Pernilla

Lyan
0

#103 Vägbeskrivning finns i #73 :-)

Nu är Ping klar (nybadad, snoddad och vinterklippt :-D), jag har valt kläder (annars står jag med beslutsångestpanik imorgon bitti ><) och håller nu på att fixa husen. Kan tipsa om att de kommer vara 50kr billigare imorgon ;-)

Bara marsvinen kvar att fixa…

HumlanochJuvel
0

Marsvinen är så gott som klara, ska packa ner sakerna osv.. Vi åker nog vid 05.30 så blir tidig uppgång så ska försöka få klart så mycket som möjligt idag :-)

tantnett
0

#100  Kalkonen var de ja. Skrattande #104 Kul att du bestämt dig att komma.

Sitter nu på jobbet och skall vara här till 21 ikväll, och inget är förberett hemma. Skulle fixat i förmiddags men det blev att jaga två förymda kaniner istället Obestämd. I två timmar höll jag på med dessa kaniner och dom var inte en en gång mina. Men känslan var varm då dom till slut satt inne i sin inhägnad. Dom hade grävt sig ut och hoppa omkring nära en starkt traffikerad väg och ägarna var inte hemma.

Tur man har nakenfisar för dom badas ju på två röda sekunder.

Sen blir det att packa m.m. Sen svimma i sängen.

Picasso
0

Brukar det finnas transporter till salu på utställningar + andra bra och ha saker till grisarna Tungan ute

[texel]
0

Jag har jätte mycket att göra!!!! Jag ska fika pälsen på 2 texlar en av dem har jätte tjock päls så han kan ta 2 timmar att fixa, men ändå så sitter jag här vid datan…. Fy på mig!!

Atensia
0

Har inte fixat klar precis allt än, som vanligt ;) Touch Diamond får tyvärr stanna hemma imorgon, hittade en kal fläck på ena tassen…mycket mystiskt. Men Silvia hänger med! Känns ändå värt att åka när det är dubbelutställning! :)

kodex
0

Nu är de tre "långhåren" badade…puh! Bara de två korthåren kvar…allas öron blev rengjorda innan idag. Nu väntar städning av buren (de går på golvet nu tills dess) och sen blir det tassfilning och kloklippning och några sista finjusteringar!

Lyan
0

#107 Ibland finns det det.

Jag har två atlas 10 som jag ska sälja plus husen :-)

Jag har en väldigt knepig prioritering idag. Dags att börja fixa marsvinen kanske :-/

Picasso
0

#111 Tack då vet jag det OM det nu skulle bli så att man blir förälskad i någon som egentligen inte är planerad ;)

Lyan
0

Har ett problem… Honey är rosa! De virkonbadade häromdagen och det är aldrig någon som har blivit färgad men Honey är knallrosa nu :(

kodex
0

#113 Haha, ojsan :P

Har ett problem också! Upptäckte alldeles nyss när Demi torkade från badet att hon har fått påbörjan till, hör och häpna, Fatty-eye!!! Herregud! Inte trodde jag att det skulle vara hon som skulle få det! Har alltid varit orolig över att Paisley skulle råka ut för det då hon har arvsanlagen!

Ska jag ta emd henne i alla fall? Det syns endast om man lyfter på ögonlocket :/ Är det vanligt att fatty-eye blir större och större i ögat efter tiden? Demi är knappt 5 månader gammal, en nonself magpie.

kodex
0

Nu, hemma igen efter en hel dag i Landskorna! Marsvinen är virkonade och landade i buren igen med nytt hö, havre och lucernmixen som inhandaldes på utställningen :)

Är nöjd med dagen! Wixen kom 2:a i båda utställningarna i sin klass och fick därmed 2 silverkort! I BIS pet finalen kom hon 6:a av 16 marsvin :D

Paisley fick hederspris för finaste öron! De var kolsvarta och hängde som dasslock sa domaren. Uppfödaren vart iaf stolt :P

Dimma fick hederspris för gulligaste nos!

Och Demi fick hederspris i juniorfinalen :P Men ingen placering (eller ja, sist, vart bara 6 stycken och 5 rosetter :P)

Som sagt, är nöjd :) Det var bara Anouk som inte fick någon rosett men hon fick fina omdömmen ändå :)

Det var jättekul på utställningen och en mycket trevlig dag! Det är verkligen så god stämning som det kan bli på dessa utställningar!

Picasso
0

Grattis vad kul :)

Lyan
0

Och nu är även jag hemma! Har faktiskt haft en kanontrevlig dag :-D Superpanik inatt vilket resulterade i en sargad hand och bara en timmes sömn, lite halvpanik vid ett par tillfällen under dagen och allmänt seg i skallen men en väldigt lyckad dag ändå faktiskt! Åkte med målet att bara ha det trevligt och strunta helt i allt vad tävling hette så slapp mycket prestationsångest.

Resultaten blev två silverkort för Rema (hon är endast ställd vid fyra tillfällen och har nu fem silverkort!) och en BIS 3 placering. Chache fick ett silverkort (och blev slagen av Silvia på bägge starterna >< :-P). Honey fick ett silverkort och två hederspris för bästa rosa gris XD

Honey tog av någon anledning nämligen färg av virkonet och blev knallrosa :-O Efter mycket gnugg med vitschampo fick jag ner honom till babyrosa men där sa det stopp. Lite halvpanik och tänkte att jag kan ju inte ta med ett rosa marsvin! Men eftersom Honey är min stjärna så tänkte jag att det får bära eller brista helt enkelt :-P

Direkt i inchecken så fick jag höra ehh, du han är rosa?! Väl uppe på bordet så blev det väldigt mycket skratt och pälsblädder och det slutade med bedömningarna: Päls & hud: Ren och fin… och rosa ;-) och övrigt: Skimrar i vackert rosa =) 91p och silverkort. I andra bedömningen fick han kommentaren "Ren och rosa =)" på päls & hud XD 90p och tyvärr inget silverkort.

I finalen så fick han först ett hederspris för bästa rosa gris och sedan fick han ett hederspris till med schampo för att tvätta bort det rosa XD

Har träffat massor av trevligt forumsfolk och pratat ännu mer massor marsvin! Träffade också två halvsyskon till Spike som både knep varsitt cert och blev champion :-D

Fridaaaa
0

#117 Silvia är grymt fin. Pepsi är stolt bror.
Hur gick det för Silvia? :)

Atensia
0

Hemma efter en lååång men mycket trevlig dag! :) Är jätte nöjd med resultaten då Silvia i ena utställningen vann sin klass med silverkort och blev Bis Pet 2! I andra utställningen blev hon 2/4 i sin klass och eftersom det bara var fyra st fick hon tyvärr inget silverkort. Men som sagt är jätte nöjd med resultaten ändå. Träffade många härliga personer från mif så det va jätte roligt :)

HumlanochJuvel
0

Vem var Mia & vem var Jenny-Lynn av dom som dömde pet? Var Mia hon med långt hår eller var det tvärtom? (håller på att skriva in resultaten på min hemsida och behöver veta vem som var vem^^)

Picasso
0

#117 japp han är rosa :D grattis till silverkortenä

Atensia
0

#120 ja Mia va hon med långt hår :) Glömde nämna i mitt förra inlägg att en liten bebis hona följde med hem. Så kan det gå ;) men hon får nog en egen tråd framöver.

HumlanochJuvel
0

#122 Okej ! :-) Tack för svaret :D

Dagens resultat:

**Utställning 1:
**Petklass:
1/1, 92 p, silverkort. Final - dock oplacerad där.
Fick HP för "fin och välskött för ålder".

Klippt långhår:
2/2, BKL 2.

**Utställning 2:
**Petklass:
1/1, 92 p, silverkort, final & BIS PET 1

Klippt långhår:
1/2, 88 p, BKL 1

Trevlig utställning och är såklart jätte nöjd med Humlans resultat :-) Hon fick dessutom väldigt mycket beröm från olika håll - vilket var väldigt roligt såklart :D

[texel]
0

En lååång dag!!
Är super nöjd med resultaten Glad

(Emras) Gottfrid ställdes i pet utst 1 och klippt x2

Define Ubblebubble ställdes i ras jr texel x2

Gottfrid tog silver i pet med 90p :D
och bästa klippta 2 för Lena som inte gillade hans supersöta veck.. Men han tog silver i utställning 2 och blev bästa klippta där :D
 hihi :)
Bubble blev BIR-R med cert i båda tävlingarna Skrattande woohoooo!!

HumlanochJuvel, Jag tror att jag har Humlans rosetter och du Gottfrids :P det var vitsvarta i utst 1..

kodex
0

Grattis alla till fina resultat! Känner mig fortfarande jätteförvirrad med vilka alla är här på Mif dock! Jag har koll på Lyan, tantnett (som jag hälsade på idag) och nu dig HumlanochJuvel för din gamling kommer jag ihåg från idag (åkte dock hem efter första petfinalen)! Grattis! Hoppas även mina får bli så gamla och välmående!

[texel]
0

GRATTIS TILL BIS 1 HUMLANOCHJUVEL!!!!!!!!

vet någon vem som vann i sista sr finalen???

Jag stod I junior finalerna Mellan Darren och Liza, de som inte vet.

Vem var Tantett, har funderat lite på det under dagen…?

kodex
0

Här kommer några bilder från idag.

Här är jag som pillar med Demi och Dimma i den andra pettävlingen.

kodex
0

Jag med Demi i juniorpetfinalen!

kodex
0

Hedersprisutdelning i den första petfinalen. "Saphirasmarsvin" med saffronpojken och jag med den gråa lunkablandisen och sheltien som kisar.

kodex
0

Den första petfinalen. Om ni känner igen några/er själva på bilderna så säg till!

kodex
0

Första petfinalen. Lyan står längst till höger, sen står jag med blå tröja och "Saphirasmarsvin" bredvid mig :)

[texel]
0

Jaa :) Den lilla PEn är ju så sjukt söööööt!!!!!!!!!!!!!!!! Först så sitter hon på plattan och ser ur gullig ut sedan får hon pris och så blir hon nyfiken på något så hon sträcker på sig och ser ut som en….. Tja något gulligulligt!!!

Grattis :)

kodex
0

Haha, älskar denna bilden! Alla gör verkligen så roliga miner! Och Lyan visar mig Honeys rosa päls, ser väldigt glad ut medans jag ser högst förvånad ut  XD

kodex
0

Fick ju fota min lilla vinnare idag också efter hennes skörd :) Detta är hennes (och min!) tredje utställning och hennes två första silverkort! Fick bara bild på det ena dock, glömde vid fototillfället att hon fått två :P Och så hennes fina 6:e plats BIS pet rosett! Mina första rosetter fick jag idag :)

kodex
0

#132 Hehe, ja hon kan vara charmig när hon vill ;P Är så stolt över henne för jag trodde inte hon skulle vara så frammåt idag, på sin debut!

Tack så mycket!

[texel]
0

Första utatällningen?

jezzijezz
0

Hade oxå en supertrevlig dag trots jag inte själv ställde ut = )

Helt otroligt va många vackra djur man skulle vilja smussla med sig hem! ; )

kodex
0

#136 Min tredje, Dimmas första :) Om det var mig du menade.

[texel]
0

Yes #138 :) jag syns på bild #130 och #133, hehe ;)

HumlanochJuvel
0

#125 & #126 Tack! :D

tantnett
0

#123 Men vad jag är impad av din lilla Humla. Hon är helt underbar. Verkligen roligt att få se henne igår.

#126 Ha ha Vet du inte vem jag är? Vi har pratats vid på var utställning, du brukar fråga mig om jag har Skinnysarna med mig.

Stort grattis till er samtliga som nådde framgångar igår på utställningen. Dagen var verkligen jättetrevlig och man träffade många trevliga marsvinsnördar samt alla goa marsvin.

Gp Hill´s Tila "min lilla kalkon" fick igår sista certet och kan numera titulera sig SU ch Hill´s Tila.

Lille Hill´s Optimus fick mycket bra kritik på samtliga bedömningar, men han behöver växa till sig. Glad Den lille gosingen.

HumlanochJuvel
0

#141 Både jag och Humlan tackar så mycket :-) Jätte skoj att höra!

Grattis alla andra till era resultat :)

HumlanochJuvel
0

Tog lite bilder i landskrona, dom blev inte så bra direkt :/ men om ni vill får ni gärna kolla ändå :) Här finns bilderna isåfall! :)

[texel]
0

#141 Jag gillar dina skinnysar, dom e så fiina :) Ganska kul endå att i petklassen för jenny så var det det en liten naken optimus och en lurvig peruk, Gottfrid :) wohoo! Grattis till Swedish Champion Hills Tila!!

Lyan
0

Fina bilder!

Grattis alla!

tantnett
0

#144 Tackar tackar. Ja visst var det härliga kontraster.

Men vilken groda jag skrivit i inlägget #141 Tyst! Till min ursäkt kan jag förvisso försvara mig med att jag nästan hela mitt liv varit mycket aktiv med hundar.

Så nu när man skall skriva utställningsresultat på marsvin relaterar man ju lätt till som man ju skriver hundars meriter.

Så som ni kan se har jag skrivit Such på Tila, men korrekt skrivet gällande marsvin skall det ju stå: Sch Gp Hill´s Tila.

Mig veterligt varken finns eller kommer det att finnas marsvin som blir lydnadschampion eller jaktshampion?? Alltså behöver man ju inte förtydliga att championatet gäller utställning. SkämsHa ha

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.