Hmmmm...ombytta roller?
Jahapp…här trodde jag att det skulle bli lugnt i honflocken!
Något har hänt…Juliette som annars e lägst i rang, mjuk å jättesnäll som alltid springer undan för Fendi har helt plötsligt börjat jaga runt Loppan!! Gör även försök till att jucka på henne! Hon har kurrat lite igårkväll å idag men inget mer.
Kan det vara så att hon brunstar?? Eller försöker hon tuffa sig nu?
Jag menar Loppan kom ju fredags å det e tisdag idag å hon har inte gjort nått försök tills idag…. 
Om nån e vaken så kan ni väl bolla lite med mig…skriva va ni tror.
Om Juliette har märkt att Loppan fått pli på Fendi är det möjligt att hon själv nu ser sin chans att härja lite. Hon har kanske varit lite hårt hållen av Fendi hittills?
# 1
Ahhh ja så kan det ju vara = )
Satt precis inne hos dom å kollade…alla 3 låg i varsit hus när Juliette gick ut från sitt…gick förbi Loppans å stannade till å tittade å kurrade å vaggade lite…Loppan reste sig å lyfte hakan å det räckte för att Juliette skulle backa…småsnackandes gå därifrån.Sen bara slängde Loppan sig ner pladask å fortsatte mysa! Kan inte låta bli att fnissa lite inombords för Fendi gjorde ett lite nervöst prat precis som om hon sa till Juliette: passa dig…backa! = )
Tycker detta e väldigt intressant deras beteende…som då e helt nytt för mig.Man lär sig mycket genom att iaktta dom.
De är ju så mycket roligare att hålla i flock just därför. :-) Har fem honor ihop i ena hagen nu, yngsta är fem veckor och äldsta är hennes mamma på snart tre år, och så några där mellan. Det är inget snack om att de har stenkoll på varandra och vem som får göra vad med vem osv.
Hahahaha ja det e så härligt! Ja detta ska sannerligen bli mycket intressant! Förändringar som sker dag för dag…sakta men säkert = )
Hur lång tid brukar det ta ungefär innan alla 3 har hittat sina platser?
Flockbeteende är verkligen fascinerande!
Min storflock är kanske extra rolig att studera eftersom de har ganska stor yta och innehåller många medlemmar. En intressant aspekt är avsaknaden av rangordning… ;) Håller på att skriva en artikel om just detta som jag tänkte skicka in till MM när den är färdig.
#5 Oj, det ska bli väldigt spännande! Jag upplever samma sak.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
# 5 å # 6
Va spännande! Ingen rangordning alls?? Hur stor yta har ni flocken på å hur många e dom? = )