Gräs är gott!
mysigt men skulle vilja att du sänkte den lite pga deras nackar kram
Tror inte det är någon fara för deras nackar såvida de inte äter i den ställningen för ofta… :)
Fina bilder på finfina grisar! :)
Mvh Majéla på Mollertons www.mollertons.n.nu
#11 Eftersom dom brukar vara ute och beta istället så tror jag inte att det är skadligt att äta från denna ställning om dom gör det sällan. Dessutom så vill jag gärna att dom skulle få lite sysselsättning medan dom äter. Och gräset räcker ju lite längre då :)
Men om jag märker att dom blir påverkade så sänker jag givetvis höjden.
Mvh Linnea
#12 Tack! :)
Mvh Linnea
#14 Det ser jättegott ut, men Marsvinshjälpen varnar för sådana foderbollar eftersom marsvinen så lätt fastnar med sina tänder och får panik och skadar dem! Jag kan tänka mig att det är chanslöst för ett marsvin att komma loss om bollen hänger så högt att de måste stå på två ben för att nå upp… 
Om du vill att de skall resa sig på två ben för att nå är det bättre att hänga det goda med klädnypor i ett snöre spänt högt över buren istället… 
Jag ger mina grisar gräs så här:

*Nom Nom* 
#17 Så gulliga och jag gillarmusikvalet! =)
#18 Jag kanske skall förtydliga att det inte är mina grisar utan bara en Youtube-video som illustrerar det jag försökte beskriva i min tidigare kommentar… :-)
#15 Ojdå det tänkte jag inte alls på. Kommer sluta göra på det sättet på en gång! :)
Mvh Linnea
Så gått det ser ut! Jag är bara för lat för att orka mera frysa ute och plocka gräs :P Kanske någon dag.
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
#21 Haha, jag är likadan.. Nåväl, svinen verkar vara nöjda ändå ;) Får skämma bort dem med lite gurka istället.
Jag har sått kattgräs idag som de ska få, snart finns det inget gräs ute längre, snön är nog inte långt borta :)
Gör ni något med gräset ni tar in? Jag är lite rädd för att få in Ohyra om jag ger dem gräs direkt utifrån.