Vågar jag?
Har byggt färdigt det mesta av nya pojkburen men jag har inte virke, eller pengar för att köpa virke, till taken. Det är rätt akut att flytta ner killarna eftersom den nya buren är byggt av virket från deras gamla bur och de nu går lösa i rummet = inte populärt hos hyresvärden plus risk för tapeter mm.
Buren är typ tre meter lång och drygt 70cm bred, sargen är drygt 30cm hög och hörnorna är täckta av en skiva så det blir som ett hus.
Vågar jag sätta ner killarna innan jag kan göra taken? Yohnny och Yokan hade jag inte vågat men de andra har aldrig gjort någon ansats till att rymma och det känns rätt osannolikt att de kommer hoppa över sargen på långsidan. Där är dessutom nät så de ser att det är högt ner till golvet.
Går honorna precis under eller vart har du dom? Du har inget nät över som du kan lägga över tills vidare? Eller bara spänna ett par lakan över? Är det nät på sidorna så borde det ju gå bra.
Hanna
De går precis under. Går inte att spänna något över för det är betongvägg på ena sidan. Där ska upp skivor som jag kan fästa taken i men det är där virket saknas
Men man kan inte dra tyget liksom bakom, jag tänker att det finns någon bottenskiva som står mot betongväggen? Om man lägger tyg mellan väggen och skivan och sedan drar upp och fäster mot kanten utåt? Det blir visserligen sluttande tak men det är ju temporärt och bättre än att hanarna hamnar hos honorna - dessutom blir det säkert mysigt, som en liten koja.
Hanna