Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2104 ggr
Linneaundulat
0

Presentera era grisar!

Hej hej!

Jag tänkte att vi kunde presentera våra grisar här!

Jag börjar Skrattande

Ps: Kanske lite jobbigt för er som är uppfödare och så, att skriva alla era grisar här. I så fall kan man bara skriva om några stycken (eller låta bli) fast det är roligare om ni skriver förstås!Skrattande

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

Mvh Linnea

Linneaundulat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är mitt marsvin Zingo! Hon är 1 år gammal och älskar att busa.

Hon brukar bita i mina strumpor Tungan ute, försöka smita, sitta i mitt knä, tigga lite godis och leka "Följa John" i detta fallet "Följa Fluffis" med sin andra fyrbenta vän. Hon är korthårig och har en stor charm. Hon är väldigt söt och snäll.

Hon hälsar till alla marsvin som finns hemma hos er: Aweap Aweap Skrattande

Mvh Linnea

Linneaundulat
0

Här är Fluffis!

Hon är 1 år (tyvärr vet jag inte hennes exakta ålder)

Hon gillar att tränga in sig bakom lådorna i bokhyllan, sitta under byrålådan, och äta, äta, äta!

Hon är virvelmarsvin och är supersöt och snäll. Hennes popcornskutt är hennes specialité Skrattande

Mvh Linnea

[copicaddicted]
0

Känn dig inte attackerad av det här, det är bara av all välmening. Men det ser ut som att dina grisar har på tok för långa klor!

Fridaaaa
0

säger samma som #3, tyvärr alldeles för långa klor :/

jag har 6 marsvin:

Alvin - Skinny, född 120207, DE Golden, från Hills marsvin
Blixten - Skinny, född 090529, Black Dalmatino, omplacering
Enzo - Teddymix, född 111014, black/golden/white, uppfödd av min mamma.
Lotus - Self, född 101128, buff, Strawberies.
Pepsi - Pet, född 110706, black harliquen, uppfödd hos min mamma
Trazzel - Lunkarya, född 120902, zobel/white? Silveragouti/white? Uppfödd hos min mamma :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

godisgrisen
0

Vilken utmaning! när du skriver att det blir jobbigt för uppfödare med många marsvin att presentera alla så bara måste jag göra det.Flört Så nu fyller jag tråden med mina 29 marsvin då. De är alla värda att presenteras! Vi börjar med:

Chokladfabrikens Caps Lock, nonself black magpie. Född 2011-09-06. Mysig tjej med en lättsam natur hon smälter väl in i alla sammanhang men är inte på något sätt tråkig för det. Mycket glad och framåt men inte dominant. Har nyligen blivit mamma till fyra fina ungar.

Pappan till kullen heter Chokladfabriens Bill Gates, nonself black harlequin. Född 2011-09-16. Min lille kille som handmatades som liten.Han hat vuxit upp och blivit ett helt "normalt marsvin" trots att han blev moderlös. Han har en väldigt speciell plats i mitt hjärta.

godisgrisen
0

Chokladfabrikens Aragorn, nonself black magpie. Född 2012-03-24. Härlig kille med kaxig attityd. Han är i sin utställningkarriär nu jag tror på honom i pet han har kanonkropp. Han kommer att användas som avelshane. Han har vuxit en del sen i somras då bilden togs och nu har han kommit på att han är stor så han börjar utna sin burkompis…

… GP Chokladfabrikens Alastor Moody, nonself black magpie. Född 2010-12-06. Alastor är utan tvekan en av mina absoluta favoriter. Han är gosig. Äventyrlig är han också han gillar att ta långpromenader i lägenheten. Han är en mild personlighet och jag vet inte hur länge han  kan stå emot den yngre och mycket tuffare Aragorn… Alastor är guldpet men är lite ljus i underfärgen och lite väl långnosig så jag tror inte jag tänker avla så mycket mer på honom.

godisgrisen
0

Chokladfabrikens Luckybucket, nonself black magpie. Född 2009-03-19. Lucy är snäll det här är en av de mildaste och goaste av mina marsvin. Hon är pensionerad avelshona som lever gott i tantburen.

Flockdjurs Babinskr, nonself black/golden. Född 2009-08-15. En av våra knubbisar hon är en stor hona som har lite exta hull, maffig. Härligt temperament framåt och som ung var hon en rackare på att hoppa över saker och rymma men det har hon slutat med. Liksom de andra på bilden är hon pensionerad.

Chokladfabrikens Zezima, self de white. Kullsyster till Lucky ovan. Zezima är en stor favorit här hemma hon är ett underbart marsvin. Full av bus och väldigt intresserad av att umgås med oss mäniskor.

Ppppy, nonself black/white. Född i augusti 2006. Vår pethona som är älst av våra marsvin. Precis som resten av de på bilden bor hon i tantburen och hon har åldern inne för att kallas tant minsann. Goa rara Poppy är verkligen mysig… de blir bättre med årwen de däer marsvinen. ;-)

godisgrisen
0

Kom igen då presentera era ni med!Skrattande

GP Chokladfabrikens Zabini, nonself chocolate harlequin. Född 2011-01-02. Gulliga Zabini som alltid måste ha sian grönsaklsbitar levererade direkt i munnen. Väldigt social och mysig tjej en av mina favvisar. Hon är guldpet och har fått två kullar hon ska snart sättas med hane igen. Jättefin och go men lite ljus i färgen annars är hon lika rassnygg som hon är trevlig.

Sch Gp Chokladfabrikens Terabyte, nonself black magpie. Född 211-04-25. Hon är både guldpet och champion och för tillfället även dräktig. Hon är min stolthet och hon är en gosgumma. Fast fy för att klippa klorna på henne… hon hatar det och gör allt för att trassla till det… men hon kommer inte undan alla mina marsvin ska ha korta bra klor alltid.

Chokladfabrikens Quidditsch, nonself black magpie (fast nästan helsvart). Född 2010-03-30. Hon är inte min faktiskt utan en av min sons två egna marsvin. Hon är en snäll en och väldigt gosig hon har också fått gosa mycket eftersom hon är husses gris.

Choklagfabrikens Doris, nonself black harlequin. Född 2012-05-12. Zabinis fina dotter som är så lik sin mamma till sättet och det är en bra grej! Doris har ett cert och ska snart ställas i både ras och pet igen. Jag tror på henne som utställningsgris och när hon vuxit till sig ska hon gå i avel. Den här tjejen är vi stolta över och vi tycker väldigt mycket om henne.

godisgrisen
0

Sch Chokladfabrikens Episkey, self cream. Född 2008-03-27. Innan jag började föda upp nonself harlequin/magpie höll jag på lite med self cream det blev inte så många kullar. Bara en cream finns fortfarande kvar in fina Episkey. Hon är en diva och dramaqueen och ganska tjock och pluffsig. En go tant numera. Bor naturligtvis i tantburen.

godisgrisen
0

Botti, nonself orageagouti/golden. Född 2011-07-31. Detta är också sonens marsvin. Han älskar agoutis och faktiskt en petagouti "måste" väl finnas i varje arsvinshem eller hr?;-). Botti är en jättefin petutställningsgris på två starter har hon fått två silverkort och två Bis 2 placeringar! Vi satsar på förstaplatsen nu! Snart dax för utställning igen. trevligt marsvin föresten en riktig going! :-)

godisgrisen
0

Chokladfabrikens Pansy Parkinson, nonself black magpie. Född 2010-10-06. Här är en till av mina favvisar. Pansan är en tuffbrud med massor av energi och attityd det gillar jag. Hon är ingen knägris hon vill springa runt och bestämma själv. Härlig personlighet! Dominant hona i gruppen. Just nu sitter hon med hane jag vill ha en tredje och sista kull efter henne men det verkar inte bli något… vi får se.

godisgrisen
0

GP Duettens Uffington "Uffe", nonself black magpie. Född 2009-03-09. Store maffige snälle Uffe. Ett härligt marsvin som  sin ungdom  n riktig petstjärna Tyvärr tappade han massa och var lite skröplig ett tag med diffusa symptom så utställningskarriären tog slut ett tag. Nyligen insåg jag att Uffe är tillbaka i sin fina form igen så nu ska han göra come back på utställningsbodet. Det ska bli kul att visa mysfarbron Uffe igen!

godisgrisen
0

Sch Chokladfabrikens Lily, nonself black magpie. Född 2009-08-22. Min första magpie champion. Fina snälla Lily är en mild och go hona som inte är speciellt tuff alls. Hon har nyligen flyttat in i tantburen där hon snabbt kom in i gänget.

Chokladfabrikens Safari, nonself chocolate magpie. Född 2011-02-15. Hon är mitt vackraste marsvin tycker jag. Så fin liksom ändå har hon inte teckning så det räcker till rasutställning mn det gör inget. Fina Safari ska snart sättas med hane. Hon är jätteduktig på att hoppa upp i mina händer när det är dax att gå in i buren efter golvspringet.

GP Chokladfabrikens Troja, nonself black magpie. Född 2011-12-25. Min julgris. Nästan lika vacker som sin mamma Safari de är väldigt lika kroppsformen. Troja är förhoppningsvis dräktig hon ska i så fall få sin första kull i december. Trojha är en gullig typ men kan vara lite ängslig ibland men med lite tid så, kommer hon alltid fram till att de situationer som skrämmer henne inte är så farliga.

Chokladfabrikens Merope, nonself black magpie. Född 2009-09-06. merope är älst av mina honor som inte bor i tantburen. Go dam men trots att hon är så "vuxen" har hon inte lärt sig att inte sprattla som galen när man ska sätta in henne i buren. Knastant vet inte hur många gånger jag nästan tappat henne!

Chokladfabrikens Eulalia, nonself black magpie. Född 2012-05-13. Fina Eulalia som just nu ställs i ras. Jag tycker hon är fin åtminstone tillräckligt fin. Snäll och go är hon en mild personlighet som börjar blomma upp ordentligt. Gillar henne.

godisgrisen
0

Duettens Count Down, n onself black magpie. Född 2011-11-03. Mitt senaste tillskott han ska bli avelshane här. På hans pappas sida finns mina linjer men på mammans sida är det nytt blod. Hn har råkat lite illa ut sen han kom hit och blivit biten av Sir som jag tyckte att han skulle bo ihop med. Han har några hemska sår som jag fått pyssla om ordentligt så han gillar inte mig något vidare. Såren läker nu så jag hoppas vi hittar varandra snart Calle och jag.

godisgrisen
0

Chokladfabrikens Cruella de Vil. nonslef black magpie. Född 2012-03-27. Det här är en jättemysig liten hona med härlig personlighet. Tyvärr han hon en segdragen böld i en lyffkörtel i ena armhålan. Tack och lov så var det bara en böld jag var orolig men veterinären kunde kontsatera detta. Så hon blir nog bra tids nog min lilla pärla.

godisgrisen
0

Chokladfabrikens Space, nonself black magpie. Född 2011-09-06. Snygge Space han är så rutig och fin hade han haft bättre öron antar jag att han redan varit champion men han har två cert så jag hoppas på det tredje! Bestämd herre detta! Envis som bara den men det gillar hans matte hon uppskattar marsvin med mycket karaktär.

godisgrisen
1

Flockdjurs Isidor, nonself black magpie. Född 2010-08-29. hjälp vilken utbrytarkung denne herre är! Han är inte lätt att hålla i bur minsann! Han knipsar hål på nät och hoppar ut och släpper man honom i köket utan att stänga dörren är han strax i vardagsrummet. Spring i benen och massor av charm. Mitt galnaste marsvin just nu. :-)

godisgrisen
0

Chokladfabrikens Ynk, nonself black magpie. Född 2010-12-06. Goa rara snaälla Ynk. Lika snäll som hon är stor en jättehona! Just nu sitter hon med hane och är parad jag tror hon är dräktig så det kommer små lilacbärae i december. Det hoppas jag!

godisgrisen
1

Tre av mina marsvin har jag ingen bild på i datorn just nu. det är tre underbara marsvin de med men tyvärr får jag lov att presenterar jag dem utan bild.

Chokladfabrikens Ogg, nonself black magpie. Född 2010-01-07. Ogg är en mycket dominant hona som verkligen inte är rädd för någonting. Väldigt speciell isättet och helt underbar!

Sir Holmes, nonself black magpie. Född 2010-11-01. Min engelska importhane som är rätt ful med sina höga öron och täta ögon. Konstigt nog har hans ungar varit jättevackra allehop. Sirs sätt är inte fult han är helt underbar jättetrevlig och tillgiven tuff och ett fantastiskt marsvin helt enkelt. En storfavorit.

GP Chokladfabrikens Skype, nonself chocolate magpie. Född 2011-02-07. Snälla goa milda Skype är just nu utlånad till Carsbo här på MiF det är meningen att han ska göra fina små ungar. :-) Han har varit där ett tag nu så jag börjar sakna min fina chokladbit. :-)

Det var alla mina marsvin utom några ungdjur som ska flytta strax och en inlånad hane. ALLA precis varenda en är en personlighet och jag älskar dem alla! :-)

Linneaundulat
2

#3 Klorna e klippta för länge sedan, (en gammal bild)

Mvh Linnea