Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1040 ggr
djurälskarenFlorentina
0

vad är bäst?

hej, jag har två frågor till er här på marsvinsfokus.

1. vad är det bästa materialet tt ha under spånet. jag använder tidnigar, men det funkar inte så bra så jag undrar vad ni tycker är det bästa.

2. ett av mina marsvin gilar att bita på mina kläder och halsband när jag hålelr den. varför? är det något med tänderna eller vad?

stereolife
0

. Det beror på vad det är för typ av bur du har… Köpbur eller egengjord? Jag har en köpt i plast och jag tycker inte att det behövs så mycket annat än just bara spån. 2. När marsvin blir kissnödiga så kan det bli så att de börjar småbita i händer/kläder. Så det kan vara smart att gå tillbaka med den om det är så. Annars så är det antagligen bara en dålig vana och då tycker jag att du borde säga ifrån!

djurälskarenFlorentina
1

jag brukar knuffa dem super lätt ungefär bakom öronenn inte så nära öronen att jag råkar nudda dem. och jag har en i plast, men jag hade marsvin för några år sen och varje gång jag städade buren så satt det fats vid kanterna och sånt inte så hälsosamt. jag vet inte om det är att gå på toa för när jag lägger ner dem så springer dem in i huset och dem går inte på toa där inne. så lite fövirrad

Virvlan
0

Jag använder vaxduk under kutterspånet.

min ena gillar att dra i kläderna, vet inte riktigt varför

Fridaaaa
0

Jag har inget under spånen. Tidningar är värdelöst ;) Luktar osv.

Kan vara bus eller för att den vill något.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

djurälskarenFlorentina
0

vaxduk? var skaffar jag en sån

stereolife
0

#2 Du får ju ta och tvätta bort all skit som fastnar :) Mina åt bara på tidningarna om jag stoppade in såna.

Virvlan
0

Vaxduk finns på Rusta :)

Jarado
0

Mitt ena marsvin nafsar lite i kläder m.m. när han behöver kissa. Då sätter jag tillbaka honom. Han kissar aldrig när man har honom uppe. Det andra säger inte ifrån utan kissar alltid på den som håller honom.

djurälskarenFlorentina
0

måste man byta vaxduk eller kan man ha en hela grislivet?

Fridaaaa
0

#9 Du kommer behöva byta ut den ett antal gånger under grisarnas liv :D

djurälskarenFlorentina
0

ok, men hur många ska jag köpa då?

djurälskarenFlorentina
0

ok, men hur många ska jag köpa då?

Fridaaaa
0

#11 Man köper ju vaxduk när det behövs :) Finns i metervara bland annat på Ö&B :D