Utbyggnad!
Eftersom det flyttar in tre till honor om ca två veckor tyckte jag att vi kunde bygga ut buren lite ;) Och med lite menar jag att koppla en vanlig Billy till den nuvarande gormstomme-buren.. fast hanarna fick ta honornas våning och honorna hanarnas våning där nere, lättare att sätta fast bokhyllan så :P
Jag är jättenöjd, hela burkomplexet har också målats vitt. Marsvinen verkar verkligen uppskatta ytorna, honorna har mycket plats att springa på, och hanarna fick ju också större än innan. Övre är på ca 300x50 cm och nedre ca 400x80 cm (grova uppskattningar orkar inte mäta ordentligt, jobbigt med vinkel osv ;)
De fick precis flytta in, bilder kommer imorn för min kamera gillar inte att ta bilder utan dagsljus. Bjuder på en något gammal bild på tjejerna ist, tror inte jag visat den här inne :)
Åhh vad söta de är! Vilka raser är de ljushåriga? 

Ser fram emot bilder imorgon!
Min vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/
Mvh Linnea
#1 De tackar så mycket ;) De är två creamhonor från Nybackens, en Eng Crested i mitten (syns inte riktigt på bilden..) och den andra är en Self :)
Söta :)
Mvh Linnea
Bilder, bilder, bilder! 
Vilka lyckogrisar du har som har så mycket utrymme att busa på :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Åh vad fint det blev! Vilken lyxbur! :D
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Oh JA! Va fint! Blir så glad att lilla pluttan år bo så bra! Lycklig uppfödare.
Så fint! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så hemskt fint! Åh, jag vill också ha sådär massa plats att kunna ge marsvinen större ytor på! Och så fint med fönstret precis ovanför så att det kommer in massor med ljus.
Hanna
Men vilken lyxbur du har! Hur mycket kostade det att bygga allt som allt? Ser otroligt mysigt ut. :)
Tack allihop :D
#9 Hehe, hon hälsar här borta! Det ska bli så spännande att få ha en liten flock med honor framöver, två av dem kommer också vara yngre än Fjonkan, så hon kommer väl plåga dem lite lagom antar jag ;)
#11 Är också mycket förtjust i att fönstret är precis över, härligt med bra ljus :)
#12 Jadu, har egentligen inte räknat på det. Men det skulle nog ha blivit ett par tusen om jag hade behövt köpa allt nytt. Men nu hade jag sån tur att jag hittade gormhyllorna i källaren när vi flyttade till nytt hus, och golvmattan och plexit är t.ex sånt jag fått gratis från bekanta :) Resten av grejerna har funnits hemma i garaget i princip.. Det ända jag egentligen betalat själv är målarfärgen och Billy-hyllan för 400:- (Ny från IKEA).
#13 Okej, det är alltid bra att veta ;) Väldigt fin iallefall!
#13 - Ja verkligen, och så marsvinen odla lite morötter där i fönstret till sommaren ;) Det blir fint! Men vad är det för marsvin du ska få hem? Blir helt nyfiken :P
Hanna
Vilket underbart hem dom har!!
Så jättefint! = )
Åh, så otroligt fint! Jag och marsvinen flyttar in hos er. Du får bygga ännu en våning 
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
#15 Haha :P Det är en Eng cr. lemon, en Pe golden roan och så en Self buff. Den första från Nybackens och de två andra från Ixias :)
#18 Haha, det får du jättegärna göra, sålänge du betalar hyra ;)
Tack så mycket alla igen!
#19 - Oh, lite av varje :) Ser fram emot bilder sen!
Hanna
Jättefint =)
Vad fint de har det!
Min vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/
Mvh Linnea
#20 Ja det kan man ju säga ;) Jag får väl bildbomba senare antar jag :P
#21 Tack :)
#22 Tack du med :)
Hoppas bara mina damer är åtminstone något snälla mot nykomlingarna, de yngre lär väl inte vara något problem, men den äldre.. hmm :P Får väl räkna med endel kaos.