Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 865 ggr
cosmonita
0

Presentation Cosmonita

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag vet inte om ni brukar presentera er i detta forum men jag vill ändå göra det. Kanske kan det vara trevligt att kunna se vem jag är när jag börjar fråga om allt möjligt Glad

Jag är väl eg en nygammal marsvinsfrälst. Jag hade marsvin i min ungdom men ändå kan jag inget om dem nu. Mycket av det jag kanske minns nu är nog utdaterat idag. Men jag minns marsvinen som mycket trevliga sällskapsdjur.

Jag har suktat efter att "kanske börja med marsvin" igen i några månader. Särskilt efter att jag beslutade för att lägga ner min uppfödning av tamråttor.

Planen var egentligen att jag skulle skaffa marsvin efter råttorna men nu blev det parallellt istället och det är inga problem i det praktiska, jag har råttorna i ett eget rum och de är numera bara i två burar.

Varför det blev marsvin just nu var för att en tidigare råttköpare ville ompacera sin tre år gamla marsvinshane efter att hans kompis dött. Planen var att han skulle flytta till ett hem som kunde ta sig an honom och ge honom en burkompis. Och då kändes det som att jag ville satsa på marsvin igen och ta mig an den här killen.

Sagt och gjort Kiwi flyttade hit i tordags och redan i fredags hittade jag en kompis till honom. Det var efter annons här i Marsvin i Fokus som jag hittade Cactus McCoy (Ekskogens Burton). Elionor på Ekskogens marsvinuppfödning svarade på min annons och lilla Burton kunde flytta hit. Tack Eulwen Glad

Så jag kanske kommer med lite korkade nybörjarfrågor här framöver eller visar för många foton på mina killar. Vem vet.

På fotot Cactus hos sin lillmatte (syns han?)

Eulwen
0

Välkommen till MiF säger jag då! Inga frågor är för dumma och bilderna kan aldrig bli för många. Han syns! Knappt…. :-)

pinku
0

Varmt välkommen! Jag säger som Eulwen: finns inga dumma frågor!

Ingen kan ju veta allt! :)

Väldigt roligt att du valt marsvin som husdjur igen, de är ju fantastiska små varelser!

Misarn
0

Välkommen, det finns inga dumma frågor bara dumma svar :-) Hoppas du kommer trivas :-)

Cola&Bacardi
0

Välkommen :)

Mvh Linnea 

Mollsan
0

Välkommen! Vad roligt att du återupptäkt dessa underbara djur:) Jag är en "likadan" Hade marsvin från jag var 5-19 år o nu är jag 33 år och i dag ska jag äntligen "bli med marsvin" igen! Lyckan är som ett litet barn på julafton :) Önskar klockan kan gå fort i dag så mannen kommer från jobbet så vi kan åka o hämta våra två små killar! (Far o son)

Återigen: VÄLKOMMEN!!! O jättesöt liten filur hos lillmatte :)

[saphirasmarsvin]
0

Välkommen :D

cosmonita
1

Tack för välkomnandena Glad

Det känns jätteroligt med marsvinen och de börjar känna sig mer och mer hemma här.

Det har ju behövts en liten inkörningsperiod då vi har hundar och katter som varit nyfikna på nykomlingarna och sitter och tittar vid buren ganska ofta. Men nu börjar marsvinen inse att det inte är någon fara och de kan bortse från "uppvaktningen".

cosmonita
1
Fridaaaa
0

Hjärtligt välkommen hit!:D

Vilka söta marsvin du har :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

cosmonita
0
jezzijezz
0

Va skoj! Välkommen! Jättesöta killar = )