Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 612 ggr
sandraedlund
0

Chirpning?

Trodde precis att jag hade en fågel i lägenheten, håller på att städa så fönstrena är öppna. Inser sedan att ljudet kommer inifrån marsvin.

Alla ligger i sina hus och skrömslen och sover, Ariel ligger lugnt och stilla i huset och piper som en fågel… Är det chirpning? Förekom inte det mest när de var rädda och varnade?

Fridaaaa
0

Japp det är det :)
Nej det är inte alltid när dom är rädda och varnar.
Det är ingen som riktigt vet varför dom gör så.
Mina har gjort det av olika anledningar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sandraedlund
0

#1 Aldrig hört det hos mina andra tidigare! Sååååå fint, men ändå sorgset på nå vis. Men alla andra i flocken och flocken bredvid va rlugna och sov. Så hon kan ju inte ha varit rädd, däremot slutade hon direkt när jag kom in i rummet xD

Fridaaaa
0

#2 Det är inte många marsvin som gör det, eller kanske kan göra det ;) Jag har haft 2 marsvin som gjort det, var av en har jag nu :)

sandraedlund
0

#3 Vem av dem är det som gör det som du har nu ^^?

Fridaaaa
1

#4 Lotus har gjort det 3 gånger sedan han kom hit i jan 2011.
Första gången var någon dag efter att han kom hit, så var förmodligen pga stressen efter flytten, andra gången så var det ingenting, då bara kvittrade han, tredje gången så trillade några galler till hagen mitt i natten, då var det pga rädsla. Så har varit blandat var gång.

sandraedlund
0

#5 Intressant! Men det är ingen som vet varför de gör så? Är det rent av ett onormalt beteende för dem? Eller är det något som alla kan göra, men alla vet inte hur man gör :p?

Fridaaaa
0

#6 Nej ingen riktigt vet och olika har olika erfarenheter osv varför deras marsvin har gjort det.
Vet en som hade en hona, hon gjorde det enbart när hon var dräktig, och en gång gjorde hon inte det vid dräktighet, och då förlorade hon sin kull. Om det är slump eller inte, det vågar jag inte svara på :P

sandraedlund
0

#7 Oj! Det var ju verkligen ett mysterisk fall måste jag medge! Intressant att de faktikst kan låta så och att ingen vet vad det beror på eller rent av vad det betyder. Men nu har jag också fått höra hur det låter. blev riktigt förvånad faktiskt!