Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 927 ggr
gickan87
0

Toalätt, ok underlag?

Fungerar toalätt okej som underlag? i alla fall tillfälligt? Har dlut på lättströ och kan inte ta mig till granngården denna vecka. Har en säck toalätt och liite lättströ som jag tänker blanda ihop. Toalätt dammar väl inte så mycket? Törs inte använda vanligt spån då min ena hpna inte tål damm.

MVH Erika :)

kattsk
0

Det dammar ingenting, vad jag sett under mina 2år som jag använt det. Helt luktfritt också.

Jag har ingen erfarenhet av det och marsving, men det bör funka super bra!

Skriver det endast för att jag kan!

Svarttusch
1

Finns flera som har toalätt som underlag. Tillfälligt borde det verkligen funka, skulle nog ha det underst och i så fall ha lättstöet över och om det inte räcker till att ha över hela iaf ha det där de brukar sova, för tror inte toalätten är så skön att gå på. Damma tror jag inte det gör så mkt, men andra har sagt att det luktar, alltså själva produkten luktar.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Misarn
0

Har använt toalätt på våra fisar, och det enda negativa är att det kan vara lite hårt att gå på, så åtminstone mina fisar fick lätt förhårdnader men om det bara gäller en så kort tid så tror jag inte det ska vara några problem :-)

Fridaaaa
0

Jag tycker att det är lite för hårt för dom att gå på, samt att det luktar snabbt.
Har det till katternas toalätt nämligen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Juliannas marsvin
0

Jag tycker att toalätt i sig själv luktar väldigt mycket/illa.. Jag blandade det med spån & det fungerade bra, förutom lukten då ;) Nu använder jag bara spån :)

gickan87
0

Tack för alla svaren! Då får det bli toalätt blandat med lättströ. Och i "sovdelen" fleece ovanpå toalätten.

MVH Erika :)

Blåmosaik
0

Jag har toalätt till mina grisar och tycker det luktar och dammar mindre än spån. Det är lite hårt men jag har alltid ett TJOCKT lager och på deras sovplatser har jag tjock wetbed samt att de har sovkorgar.

Jag har inte märkt att de får några förhårdnader under fötterna.