Nya honor *bilder*
I samband med Kallhäll den 28 oktober hämtade jag hem tre nya honor, de sitter nu med mina tre andra honor sen tidigare. Sammanföringen gick mycket bra, två av de nyanlända är ju bara 3 månader så de sattes fort på plats av de äldre honorna :) Nu funkar de utmärkt tillsammans och jag tycker det är väldigt intressant att se hur marsvin funkar mer som flock, har aldrig haft mer än tre grisar tillsammans innan.
Först en gruppbild på alla tjejerna.. Hera förstörde självklart foto efter foto genom att inte vilja sitta still en sekund, denna blev någorlunda bra iallafall ;) Hon ska alltid vara överallt.. men hon är en underbart social gris.
Fr.V: Hera, Fjonkan, Sky, Chindira, Maribella, Meya.
Ska presentera de nya lite mer ingående, här är Ixias Light up the Sky, Self Buff, fyller 1 år imorgon faktiskt. Kallas då Sky, och är helt genomgo och stoor och fin i kroppen. Har haft en kull hos uppfödaren. Tjejen fick en lite jobbig start när hon kom hit, skadade ögat, antagligen vasst höstrå. Det ser ganska hemskt ut men vi har varit till vet och hon får ögondroppar sen ett par dagar tillbaka. Hoppas hon får behålla synen på ögat men det är lite tveksamt.
Vad fin sky är! Fin färg och form :D
Godingar hela bunten! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vilken härlig flock du har! :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Fina! :)
Vilka fina flickor du har! Marsvin helt i min smak speciellt Fjonkan. 
Så mysigt med stora flockar =) Har själv åtta marsvin hemma =D

Vilka söta tjejer :-)
Ooh vilka fina flickor du har! :)
Tjejerna tackar så mycket för alla fina kommentarer! 
Så himla söta!
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
Du har verkligen ett fint flock med fina färger :) Bella är toksöt på sista bilderna, och vilka ögon
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Tack igen alla :)
Skys öga ser lite bättre ut, men måste nog fortsätta ett tag till. Det är verkligen kul att följa tjejerna, nu börjar deras personligheter komma fram mer och mer :)
Vilken härlig och vacker flock du har! Och det är verkligen jätteroligt att studera marsvin när de lever i större grupper, det blir en helt annan fart och uppdelning i buren :)
Men hallå, visst har du bytt användarnamn? Eller har jag blivit knäpp?
Hanna
#19 Tack så mycket Abico :) Ja, visst blir det! Haha ja det har jag, gjorde en tråd om det så de flesta skulle fatta det utan större förvirring ;) Mitt förra konto blev helt knäppt och vägrade sammarbeta, kunde inte ens publicera inlägg. Inget fel på varken webbläsare eller dator, bad syrran logga in med sin iFokus. Så jag gjorde en ny, namnet tog jag bara lite snabbt :P
#20 - Haha, då är jag med ;)
Hanna
finingar hela bunten! din lilla fjonka är syster till våran frodo :)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#22 Vad kul! Magpisarna är så härliga.