Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1548 ggr
Yogi
0

Marsvinskoppel!

Hej är det bra att ha ute marsvinen i kopel när dom inte är ute i beteshagen??

mvh //lollo

Nicey_och_Smulan
0

Det råder delade meningar om detta…det finns en välfylld tråd om detta redan…om du vill kan du kika lite i den Glad

Men jag tycker att visst kan man ha marsvinen i sele med koppel ibland. Men man kan absolut inte styra de, utan de får springa omkring lite som de själva vill. Man får vara försiktigt så att man inte drar för hårt eller liknande.

Mina marsvin gillar inte alls att vara i sele och koppel, men det beror kanske på att de inte är vana….

Abico
0

Det kan man ha, om man har en sele som inte marsvinet smiter ut ur. Den jag har, har aldrig fungerat spc. bra. Alla marsvin har arit ur den på två sekunder. Om man har dom i koppel så ska man tänka på att aldrig hålla emot för mycket och inte rycka till, då kan deras ryggrad gå av.

Personligen tror jag nog att marsvin trivs bättre i en hage, där dom få skutta omkring hur dom vill.

Kram Hanna

Hanna 

[Liinda]
0

jag säger som dom andra att det går att ha dom i koppel men då måste det vara så dom inte kan smita och så kan du inte styra dom och abolut inte dra i kopplet , utan du får följa dom dit dom går :)

Yogi
0

okej!

#1   var är den tråden då??

Blondi3
0

sök efter typ koppel :)

Nicey_och_Smulan
0

#4 "KOPPEL: Bra eller dåligt?" heter tråden…ligger under 06 Aktivering, på femte plats uppifrån o ner….nu måste du kunna hitta den lätt Flört