Rädisor?
Kan rädisor och deras blast på något vis vara farligt för mina små älsklingar?
tack på förhand/ annika

mina marsvin har fått rädisor och dom har inte dött eller visat tecken på illamående
Men dom är ju starka, eller hur? Gnaska dom i sig dom ändå? Har länge velat prova, är nyfiken ju!
// Shintaida
Jag har aldrig vågat ge rädisor till mina (tycker själv det smakar, blaha). Men mamma snaskar ju en del, kunde ju sno en och prova på sune nästa gång vi har det hemma ^^
Hanna
Det är mest blasten som jag är nyfiken på… själv äter jag helst upp rädisorna själv :D :P kan ju vara fint om grisarna kan äta blasten så den slipper slängas.. :)

Jag har gett blasten till våra grisar och ätit upp rädisorna själv. Jag provade att ge de rädisor, men de bara tog en prövbit och lämnade resten. Blasten gick ner direkt.
Man ska passa sig litegrann dock om det inte är KRAV-odlat. Blasten är ju inte tänkt att ätas av människor och kan vara besprutad.
Jag har också funderat på rädisor om man kan ge det. Men det kan ju vara spännande att testa, både rädisor o blast.
J#6 a, helst ska ju allt man köper vara kravodlat just med tanke på besprutningen.

lovar det går,mina fick det,med skal:P

Jag testade att ge mina grisar rädisor idag, alla slängde sig på det! :D Men de fick bara väldigt lite, ville bara testa .. :-)

ok,mina gillar det men föredrar gurka
Blasten var en riktig favorit hos mina små :)