Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1867 ggr
Juliannas marsvin
0

Missfärgade tänder..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni att det här är? Julia min dotter upptäckte det ikväll när dom satt och fredagsmyste. Tog en tandborste & borstade tänderna, på den högra bilden är dom borstade en gång, borstade ännu en gång & dom blev helt "rena" förutom den grå missfärgningen längst ner. Kan det vara mun/tand svamp? Marsvinet är 10 veckor..

Juliannas marsvin
0

Ingen som har några idéer? :)

carsbo
0

menar du det gröna mellan tänderna? kan inte det bara vara grönsaker som fastnat?

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

[copicaddicted]
0

Om inte annat så kan det vara en början på svamp.

Juliannas marsvin
0

Det mellan tänderna fick vi bort, men dom är som gråaktiga längst ner ändå.. Vad rekommenderas mot munsvamp? Kan jag behandla i förebyggande syfte?

Lyan
0

Är hon satin eller är det bilden som luras? Ibland verkar tänderna bli lite missfärgade om ungen varit väldigt liten och vuxit dåligt. Jag kan även tänka mig att det kan bli samma effekt om mamman haft något problem under dräktigheten. De fallen jag har hört om så har det vuxit bort när ungen blivit äldre. Jag kan inte se några tecken på svamp och du bör inte behandla i förebyggande

Juliannas marsvin
0

#5 Tror det är bilden som luras, tagen med blixt, kan PM:a dig några fler bilder kanske du kan kika på dom. Det finns i & för sig satin i släkten fast rätt långt bak…

Lyan
0

Sitter med mobilen och den gillar inte PM :-( Du kan inte lägga in i tråden?

Juliannas marsvin
0

Japp måste mejla till datorn från mobilen först :)

Juliannas marsvin
2
Juliannas marsvin
0
Lyan
0

Inte satin :)

Juliannas marsvin
0

Som jag trodde, skönt :) Fast dom första bilderna är luriga, hårstråna ser verkligen genomskinliga ut.

[ussi-marvin]
1

vad gulligt marsvin<3

Juliannas marsvin
0