Doris bebisar
Vilken kaosig dag det är idag. Här sitter jag och gråter över min fina Vincent som lämnat oss, och så sätter Doris igång och föder. Tajmingen ;)
Tre self DE whites är det, bilder och mer info kommer när jag samlat mig lite.
Hanna
Åh, åh! Grattis! Är jättenyfiken :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Grattis!
Grattis!
Grattis till bebbarna! =)
Charlotta-B

Grattis till småttingarna, Hanna & Doris!
Ser fram emot bilder på de små liven :-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Grattis! :-)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Grattis! Vad söta dom är :)
Å herregud vilka sötingar :)

Åh, va fina! <3 Grattis Hanna och mamma Doris!
Åh, så söta de är! Grattis :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Herregud vilka sötnosar! Grattis. (:
Grattis!
Mvh Linnea

Grattis, riktiga sötisar ;)
Grattis till en kull som föddes utan problem! Å grattis till pappa Solis som blivit pappa! Bror hälsar!
//Emma
Ååååh! Grattis till sötaste bebisarna :) Konstigt det där ibland, att ett liv går vidare samtidigt som det kommer nytt och avlöser det gamla. Vila i frid finaste Vincent och välkomna små vita!

#18 Ja, han var väldigt gullig. Tur att jag redan har en sån! ;)
Åhh så söta! :)
Naw sötisarna där! :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Nej vad fina! Grattis =)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Sötnosarna! Grattis igen :)
Mvh Felicia
Åh, vilka sööta (=
ÅÅH vilka sötingar !!

Stort grattis till ett underbart knippe bebbar. Helt ljuvliga.
Kanske bra att dom kom till världen denna tragiska dag så att du får lite tröst i sorgen.
Marsvin 4-ever
.
Sådana sötisar, skönt att få den glädje källan mitt i sorgen.
Grattis till dem !!
De är bedårande, framförallt Rumpnisse som ser ut som en liten snöboll :)
Mvh Felicia
De blir ju bara sötare och sötare. Är helt förälskad i lilla Rumpnisse :)

Jättesöta allihop, men håller med de andra om att det är nåt särskilt med den lille rumpnissen…
Dom är jättefina!
Grådvärg har lite bus i blicken. Supercharmigt :)
Hjälp va söta!
#29 Det är nästan lika grymma namn som Herr Hanna kom på ;-)
Kommer du behålla någon?
//Emma
#37 - Han påminner hemskt mycket om sin pappa i temperament, överallt och ingenstans och vägrar att göra som jag vill ;) Sekunden efter att bilden togs for han iväg åt andra hållet.
#39 - Pfff, nej mina är bättre! ;)
Det har jag inte bestämt ännu utan det beror på hur dom utvecklas :)
Hanna

Underbart söta och samtliga namnen helt klart godkända. 
Marsvin 4-ever
.

Grattis till de små! :)
Mvh Alexandra
Lille Rumpnisse mår inte bra :( Hittade honom när jag kom hem långt ifrån mamma och syskon, snorig runt nosen och flämtig andning. Jag tror han fått ner mat i lungorna, det låter så. Skruttisen…
Hanna

#43 Nä… Håller tummarna för lillen! Kram!
Åh nej. Håller tummar.
Jag och pojkvännen turades om att ha Rumpnisse på bröstet under eftermiddagen och kvällen för att hålla den lille varm. Han fick i sig lite fortimel och piggnade till något och jag tyckte att lungorna lät bättre, men tyvärr klarade han sig inte 
Sov sött Rumpnisse.
Hanna
Åh nej, lilla söta Rumpnisse :( Vila i frid.

Nej nu får det väl räcka med sorgligheter.
R.I.P lille Rumpenisse. 
Marsvin 4-ever
.
Vad synd att rumpnisse inte klarade sig :( vila i frid rumpnisse..
#48 - Ja nu får resten av 2011 bara bjuda på leenden och glada marsvin, det får vara nog med tårar nu.
Hanna
Sov gott Rumpnisse :'(
Åh nej vad trist med Rumpnisse :( Beklagar.
Vad härligt att de andra två är pigga och växer :)
Mvh Felicia
Lilla söta Rumpnisse…

Nawww vicka sötingar, så ljuvliga. Håller tummar att allt nu går bra.
Marsvin 4-ever
.

#52 Han ser lite rolig ut… Men jag gissar att det beror på fotografen! :P
#58 Hehe Charmigt :)
Mvh Linnea
Gud så söta! :) Sov gott lilla Rumpnisse :(
Sov sött fina Rumpnisse
#58 Roliga grisar du har där… ;)

#58 Sött!
Har haft lite med tid, beklagar att du inte klarade lilla rumpnisse !
Hoppas att de två andra bebisarna mår bra !
Kramar
Nya bilder på syskonen som idag är 11 dagar gamla. Vildvittra kommer att få flytta till ett nytt hem, jag ska prata med de som tidigare varit intresserade av ungar men det går bra att visa intresse på henne ändå utifall att de inte längre skulle vara intresserade. Skicka ett pm.
Hanna
#64 trodde att du skulle behålla lilla Vildvittra ! ? Ska du behålla Grådvärg ? Men lilla björn släpper du väl inte :)
#65 - Jag tänkte det från början men hennes öron är lite väl flygiga och typen inte riktigt som jag vill så hon passar inte in i min avel och då är det bättre att se om det finns annat lämpligt hem för henne :) Grådvärg har jag inte bestämt mig för hur jag ska göra med ännu, men Björnen stannar ^^
Hanna
Hittade den här gamla tråden, så roligt att se Grådvärg som bebis! Numera är han en stor kille på lite över ett kilo, och min lilla knasboll! Glupsk som bara den och den enda som popcornar varenda gång han får hö! Han är så snygg att jag bara måste ställa ut honom någon gång.
Och nu är det snart hans födelsedag! :)
#67 Visst är det kul att se tillbaka, jag älskar att titta i mina egna gamla kulltrådar ;) att han är så stor alltså, härligt! Jag tycker att syrran är lite liten (kul att hon blev kvar här när det var Grådvärg som skulle stanna :P) men hon är fin hon med ska visa henne den 8/12 för försts gången :) Posta en ny bild på honom vettja!
Hanna
#67 #68 Det är fasligt häftigt att kunna följa andra marsvins fantaster såhär och andra marsvin. Jag minns när du Abico fick den här kullen, Jag satt och trånade efter uber söta Grådvärg. Jag har följt dig på din blogg ett bra tag och varit helt galet kär i dina vitingar. Var nära att kontakta dig och lägga intresse på Grådvärg men jag tog mitt förnuft till fånga eftersom jag just då satt och planerade en kull.
Sen hamnade ju allt fokus på min kull och sen kom mina tre underbaringar. Sen hittade Otto hem hos Pinku och sen fick han flytta ihop med ett marsvin som hette just Grådvärg och var Self Dew. Jag skrattade gott. Otto fick flytta ihop med det marsvinet jag trånat efter. ;)
#69 - Haha, visst är det underbart när man upptäcker att man har kontakter på det viset. Egentligen är det ju inte såå konstigt på ett forum som det här, eftersom det är många marsvin som byter hem över sajten. Men det är ändå roligt, jag har exempelvis nyligen fått redan på att min kommande kull har halvsyskon härinne (ja flera stycken faktiskt när jag tänker efter), sånt är kul.
Hanna
#70 Ja sånt är jätte roligt. Men det var jätte kul för mig för detta var mina första ungar som jag sålde och så flyttar han ihop med en Abico gris 
#72#74 - Men åhhh, bubben
Så stor är ingen av halvsyrrorna här, blir lite avis ;) Han är rätt lik sin pappa alltså, fina fina! Vad glad jag blev nu :D
Hanna
Du som kan det här med utställning, tror du att det skulle gå att ställa honom i ras?
#76 - Ja absolut! Han har fina öron, bra pigmentering och ögonfärg, bred panna som det ser ut och fin storlek. Jag minns inte hur hans päls är men troligen är den som syrrans ungefär och då har han fin pälskvalité också :) Jag tror inte att det är omöjligt att få bra poäng på honom om man trimmat fint (vilket man ju lär sig med tiden och efter lite träning) och visar upp honom bra, sen kanske han inte står sig om konkurrensen är tuff - vilket den ofta kan vara bland selfarna. Men det är absolut värt ett par försök :)
Hanna
Ja, jag kan inte trimma eller nåt, så första gången blir det kanske inte bra. Men det är ju kul att pröva! :)
#78 - Ja precis, och man lär sig :) Kanske finns det någon på utställningen som kan ge dig en snabbkurs i hur man gör, sen får man träna lite innan man får till det.
Hanna