Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1286 ggr
Creation
2

Ät-tekniker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äter era marsvin morötter såhär också? Mina biter av och spottar ut vissa bitar emellanåt av någon anledning, fastän jag skalar och sköljer innan givan. När de är klara med en morot blir ofta en liten sådan där hög av morotsbitar kvar. :-P

Har era marsvin några andra skumma ät-tekniker?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Sammetskatt
0

Min lillkille gör så när jag matar honom från burkanten. Det är som att han blir så ivrig att han inte hinner tugga bitarna innan han ska bita av en ny, så då blir det en liten hög under :) Men den högen försvinner snabbt sen ;) Lillgrisen vill också hålla fast allt med en tass när han äter, om jag sticker in en hel morot över kanten i buren så kan han ibland lägga båda tassarna på moroten som om han vill hålla i den själv. Därav har han fått smeknamnet "hamstern" ;)

carsbo
0

#0 haha nej sådan teknik har inte mina fått, än i alla fall :P jag tror dina är ssmarta o har lärt sig tekniken för att komma åt den allra godaste delen av moroten, som är "balken" i mitten

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

[texel]
0

Om mina får stora blad av vitkål eller något annat så börjar vissa med att attackera det med att äta det ifrån mitten och ut. Har också en som har tendens att svinga ut grönsaker över burkanten. De är så roliga :)