Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 1622 ggr
Abico
0

Julshowen 8/12

Den 8 december är det dags för Julshowen i Rävlanda! Och i år blir det storsatsning på att göra det till en riktig julshow, så missa inte att ta med tomteluvan! Sista anmälningsdag är den 20 november, annonsen hittar ni här: http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/utstallningar/utstann/121208_ravlanda.pdf Som vanligt hålls både julpokalerna (inofficiella klasser för utställare under 20 år) och julmaskerad (anmälan på plats), samt såklart race och gurkätning. Så nu hoppas jag att man får se många av er härifrån den här gången, ni har varit lite dåliga på att anmäla er det senaste :)

Hanna 

Virvlan
0

Varför ska allt vara så långt bort? :/ synd.. hade gärna kommit annars.

Chocopops
0

jag å Anna dyker ev upp ;) å gör vi det blir det som vanligt ett stort gäng på ca 7-8 djur ;)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

HumlanochJuvel
0

Vi kommer, dessa ska vi anmäla:
* Humlan - petklass, petklass (julpokalen) & klippt långhår.
* Kanel - petklass & petklass (julpokalen).
* Skuggan - petklass & petklass (julpokalen).

(Detta blir Humlans sista utställning.)

Abico
0

Nu har jag anmält, hade stooora problem att välja vilka jag skulle anmäla. Så jag tog hela gänget… Vi får väl se hur det går, småtjejerna har inte visats innan.

Abicos Vildvittra, self dew 12mån ras 
Abicos Lilla Björn, crested dew  11,5mån ras
SCh Witiwis Tindra, crested dew 28,5mån ras, jp ras, jp pet 
SCh GP Define Ice Nay, self dew 24mån ras, jp ras, jp pet

Hanna 

Fabiola
0

Blev inget för mig denna gången. Missade sista anmälningsdag då jag låg inne på sjukhus.

Abico
0

Nu närmar det sig! Någon som tänkt vara med i maskeraden? :)

Hanna 

Teddymarsvinet
0

Skall dit & hämta en hane , men har fått influensan så får se hur det blir :/

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Linneaundulat
0

Åhh på min födelsedag Skrattande

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

Mvh Linnea

HumlanochJuvel
0

Hur går det med förberedelserna för er? :-) Själv har jag haft mycket att göra så har inte hunnit förberedda så jätte mycket, så får nog sätta lite fart nu..!

Abico
0

#7 - Vad tråkigt!
#8 - Men det är ju perfekt att åka på utställning på sin födelsedag!
#9 - Jadu… Jag har väl nästan lyckats klara av alla mina förberedelser som styrelsemedlem idag, alltid något ;) Och tre av fyra marsvin är nästan färdigtrimmade, den fjärde är mindre nästan färdig haha. Så imorgon hoppas jag att jag kan fokusera mest på att bada djuren och fixa det sista för jag har massor med annat att göra.

Hanna 

HumlanochJuvel
0

#10 Så bra att du nästan är klar :-)

Syns i morgon ni som ska dit!

HumlanochJuvel
0

Nu är vi hemma från utställningen. Det gick jätte bra (vilket var extra roligt eftersom det var Humlans sista utställning) :D

Här är dagens resultat för våra grisar:

**Humlan
**Petklass:
91 p, 1/2, silverkort. **BIS PET 2.
**
Petklass(julpokalen):
91 p, 1/3. Julpokalen BIS PET 2.

Klippt långhår:
89 p, 1/3, silverkort. BKL 1.

**Skuggan
**Petklass:
90 p, 1/1, silverkort. Final, dock oplacerad i finalen.

Petklass (julpokalen):
89 p, 1/1. Final, dock oplacerad i finalen.

Gurkätartävling & marsvinsrace:
Ingen final.

[saphirasmarsvin]
0

#12; Grattis :D Vad kul att Humlan bjöd på storslam igen och på hennes sista utställning :)

#10; Ser fram emot att höra hur det gick för dina fina tjejer :)

HumlanochJuvel
0

#13 Tack så mycket, Humlan hälsar också och tackar :-)

Abico
1

Jag fick stryka Gigi eftersom hon skadade ena tån vid badet igår, trist men så är det. Björn skötte sig jättefint, det gjorde de andra två också visserligen :P Jag tror att hon fick 87p, orkar inte gå ner och hämta bedömningarna nu ;) Hon skulle fått cert om domaren inte tyckt att hon hade smutsiga öron, det var den enda kritiken hon fick. Irriterande eftersom det var någonting jag kunde ha ordnat lätt själv.
Vilda fick cert och 87p (tror jag…) även hon, min lilla fula ankunge ;) 
Doris fick cert (88p kanske?) och blev BIR i Julpokalerna blev hon BIS 1 och BIS Pet 1! Tjusigt avslut på mitt utställande i ungdomsklasser :P

Hanna 

HumlanochJuvel
0

#15 Stort grattis :D!!

Sanni
0

Åh, stort grattis till er båda Humlanochjuvel och Abico! :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

HumlanochJuvel
0

#17 Tack :-)

HumlanochJuvel
0

#15 Såg att bla. du tog bilder på utställningen, kommer dom att komma upp på SMF västras hemsida? :)

Abico
0

#19 - Ja, eller det var med Matildas kamera men jag tänkte sno dom som jag gjorde med NM-bilderna och lägga upp på Västras :) Ska bara försöka få igång min värdelösa dator där alla hemsidorna ligger, gaaahhh…

Hanna 

HumlanochJuvel
0

#20 okej, hoppas du får igång din dator snart :-)

Abico
0

#21 - Ja, nu är den igång efter lite trollande av min far ;) Ska försöka leta upp bilderna från förra utställningen med och lägga upp dom.

Hanna 

Abico
0

Bilder, bilder, bilder!
http://smfvastra.se/bilder.htm

Hanna 

Teddymarsvinet
0

#23 Fina bilder! Kommer det att komma ifrån Åsaka den 20 oktober? :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Abico
0

#24 - Jag jobbar på det! :P

Hanna 

HumlanochJuvel
0

#23 Bilderna från Rävlanda (8/12) är inte ute, va? Eller är det bara jag som inte ser dom  :P

Isnona
0

#23: Fina grisar! :)

Grattis till er som vann, blir ju riktigt sugen på att ställa ut igen! Typiskt att jag missade sista anmälningsdagen ännu en gång, men får ta igen det nästa år ;)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Abico
0

#26 - Jo, gårdagens bilder finns - tryck F5 för att uppdatera sidan om dom inte syns :)

Hanna 

HumlanochJuvel
0

#28 Nu ser jag bilderna :-) Fina bilder!