Dominans?
Jag börjar bli lite orolig…..
Thea går sakta runt Cazzy och kurrar ibland. Sen rider hon på Cazzy, Fast det är tjejer båda två! Vi har kollat dom båda. Min kompis säger att det är dominans.
Jag vet att jag fort och lätt blir orolig när det händer nåt nytt som jag inte alls vet vad det är, till exempel när Cazzy fick en fettknöl under hakan blev jag jätteorolig!! Men jag antar att jag bara är en "hönsmamma" till våra små marsvin, hahahaha ;P Men jag älskar ju dom så mycket! ^^
Dom gör nog upp om rang i buren :) alltså dominans! ^^

Så gör mina marsvin med, är dominans beteénde eller så kanske de brunstar. Honor kan också para sig med honor då .. :P

#1 Vilken tur! ^^
Ja, det verkar vara Thea som bestämmer. Det verkar också vara hon som är storasyster, hon är större än Cazzy, och ändå var det bara 25 grams skillnad när vi vägde dom ;P

Känner igen detta. Mina hanar har börjat hugga och kurra och ibland hoppat på varandra .. Både i buren och ute på golvet. Tror det är dominans som dina honor gör med :)

Ja, då var det inget att oroa sig över ;P
Jag tror att jag en hönsmamma till våra marsvin ^^ haha
Det kan även ha att göra med att den ena honan brunstar. Den som brunstar är det som hoppar på då.

#6 Jaså… Gör dom inte det samtidigt? Dom är ju lika gamla ^^
De behöver absolut inte brunsta sammtidigt. Det är ju inte säkert att de blivit könsmogna sammtidigt bara för att de är lika gamla. Ett marsvin brunsat ungefär var 14-16 dag.

#8 Jaha ^^