Aktiviteter
Har ni några speciella aktiviterer för era marsvin?
#0. Mja, aktiviteter och aktiviteter, dom får springa lös på golvet varje dag nån timme, och när det är riktigt soligt och varmt ute får dom vara ute på gräsmattan och springa/äta. Sen så typ arrangerar man ju ibland en liten hinder bana med massa grönsaker här och där som dom ska leta efter. Och så klart, så gosas det massor med dom, det borde vara med som en aktivitet ;)
mina marsvin får gå ut ofta :) leka med kaninerna och de e kul när man har kanin ungar :) hehe annars gillar dom att va ute och äta gräs :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

#2 har du någon bild på dina kaninungar bara nyfiken! tycker att kaniner och marsvin är hur söta som helst! =)
mvh lollo

Hur får du dom att hoppa?
Helena
#6 - Du ser väl hur katten sitter där och gapar efter dom, säg det marsvin som inte hoppar då XD Nä, jag skulle tro att hon lockar med gottis i andra änden av hoppbanan.
Hanna

de tycker det är kul att utforska hinderbanan, som ni ser så är det väggar på sidorna så när min Cuy har kollat runt vid första hindret så hoppar han bara vidare, (Jag får oftast lov att stå bakom ; ) i slutet står en transport med godis, efterssom marsvinens favourit är mat och skydd ; )
de har facktiskt börjat gilla detta och nu går de bara in i "skyddet" och äter lite godis för att sedan gå ut och hoppa banan baklänges, eller så bryter de sig ut och går och skrämmer upp katten. . )
#8 - Jasså, det är så det går till ^^
Hanna