Fy för bada!
Idag tvingade matte ner mig i handfatet för en liten tvätt, oj vad vatten är otäckt :O Och det blir ju inte bättre av att matte står och petar upp diskmedel i rumpan på mig. Och när jag skriker åt henne att slutar så säger hon bara: "Var inte så sjåpig nu, det är bara lite diskmedel". Undra om hon skulle säga det samma om någon stod och gnuggade in diskmedel i rumpan på henne? Och sedan gnuggade hon mig med handdukar, fast det var ganska mysigt. Och bäst som man sitter där och myser, så tar hon fram den hemska hårtorken O.o Då var jag ju tvungen att bita henne i handen, hemska människa, hur mycket tror hon jag står ut med? Men då bara skrattade hon och sa att jag skulle bli riktigt fin, jag är väl alltid fin! Fast sedan fick jag komma ner i buren, och då var den helt nystädad och full med hö och sallad. Och under höet hade hon lagt en varm flaska med vatten i en handduk. Den är jätteskön.
oink Sune
(Titta så fluffig och fin man blir ^^)
Hanna

hihi det känner jag till med mina marsvin. så söt han var. mycket fint marsvin du har. ;))

Sune är typ som Sessan.. XD
Sune och Sessan borde nog bilda en klubb :P
Sessan är SÅ envis och SÅ egoistisk .. haha :D

lol alltså inte drygt kul historia:P
Haha, så söt han blev :)
- Mvh Emma

awe :) lille Sune .. han verkar vara helt underbar :)

så fin=)

Härlig berättelse från Sune…och vilken härlig bild…så fluffig och sööööt XD
Haha, din Sune är så speciell:)
Helena

varm flaska?hur menar du ? har du bild???
#2 - Jo, det låter bra. SS-klubben ;P
#9 - Ingen bild tyvärr. Men jag tog en loka flaska (tom) och fyllde den med kokande vatten, vilket inte visade sig vara så smart då flaskan krympte ihop en del ;P Så det hade nog varit bättre med varmt vatten bara. Men sedan tog jag och virade en handduk runt den och la i ena änden av buren, under höet. Det var jättemysigt :)
Hanna

Så fin han blev :)

jag ska nog testa det med vattenflaskan nån gång efter jag badat mina killar :) slänga in två :P så inte den ena blir utan .. hehe
#12 - Gör det, det var väldigt spännande å se vad det var för något. Det gäller bara å hålla koll om man har den i en handduk, så att marsvinet inte tuggar i sig den ;P
Hanna
Gott med handduk;)
Helena

he he , stackars Sune ; )
jag har märkt att mina gillar när vattnet är riktigt varmt, absolut inte hett men riktigt varm. Många som skrikit som tusan innan blir plötsligt lugna och sitter snällt på min arm/hand.
En grej till är om man lixom håller en hand under rumpan och en över ryggen så att marsvionet sitter med rumpan först in i vattnet men kan se vattnet själv hela tiden, så brukar de lugna sig fort, har flera som numera "gillar" att bada, de sitter så och dricker ur vatten strålen….
#15 - Okej, jag kan ju prova med något sånt nästa gång. Tvivlar på att det hjälper, Sune hatar vatten -.-'
Hanna

Fiffigt med varmvatten flaskan, det ska jag göra nästa gång ina badar. Jag brukar ha vatten flaska med is i på sommaren när jag ska på utställning….

Härlig ide med vattenflaskan. det ska jag tästa nån gång :D
#17 & #18 - Ja, prova det ^^ Det var uppskattat.
Hanna