Anmälan Julklappar!
Jag vill dra igång en julklappsutdelning bland alla som vill vara med. Klart ni vill vara med! Alla vill väl ha julklappar! :)
Jag ska förklara för den som är nyfiken.
- Du anmäler dig till julklappsutskicket genom att PM'a mig din adress senast Torsdagen den 13 December klockan 20.00.
- På torsdag kväll mailar jag dig och alla andra anmälda tomtar vilka deras mottagare av julklapp är.
- Du köper en liten julklapp till din mottagare, slår in den anonymt och lägg gärna i en lapp med ledtråd om vem du är (om inte själva presenten är en bra ledtråd) utan att avslöja för mycket, och skickar iväg på posten senast Torsdagen den 20 December klockan 12.00.
- När man har fått sitt paket ska man försöka klura ut vem sin tomte är och skriva det här i tråden.
Jag tycker det är en väldigt rolig grej, det behöver inte vara dyrt, och man får både göra någon glad och bli glad själv.
Självklart ska presenterna vara riktade till allas marsvin, på ett eller annat vis. ;)
Vilka vill vara med? 
OBS: Man kan ta tillbaka sin anmälan ej senare än 13 December kl 20.00. Efter det är anmälan bindande.
OBS IGEN: Anmäl INTE om du inte har för avsikt att verkligen skicka en present till namnet du får. Om folk anmäler, får sitt namn, och sedan går upp i rök sitter någon utan sin julklapp och det är bara taskigt. Så, var säker på att du kommer skicka din julklapp innan du anmäler dig.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Åhh vad kul! Jag vill vara med helt klart! 
Vilken rolig idé! Räkna med mig :-)
Åh så kul! Hade varit med om jag hade haft pengar till det :c Måste dock köpa spån och mat till gerbilerna och ska storhandla det den här månaden så kommer inte alls få mycket pengar över :/
Kul! Jag är tyvärr totalt luspank annars hade jag varit med. :-) Har gjort liknande grej på annat forum och har två råd, bestäm en maxsumma för vad paketet ska kosta och flytta fram datumet för avsändande. Minst en arbetsvecka innan julafton om man ska räkna med att det kommer fram innan jul. Den veckan är kaotisk på posten och det har ofta varit förseningar i de julklappabyten jag deltagit i.
Posten har själva satt 20 december som sista dagen att posta paket för leverans innan jul. De har även extra utdelning av post lördagen den 22 december. Sedan om det nu skulle vara så att det inte hinner fram exakt till julafton är det väl inte hela världen. ;)
Maxpris har jag valt att inte ha med, eller minipris för den delen. För att alla ska kunna vara med. Jag tycker man går in i det för att man tycker det är roligt att ge bort, och inte för att man ger bort för att få tillbaka exakt samma värde. Sen behöver man väl inte skicka ett knäckebröd för att snåla och hoppas på att få något dyrt tillbaka. Köp en present ni själva hade blivit glada över att få helt enkelt, och tänk på att ju tyngre paketet är ju dyrare blir frakten, så tegelstenar kan vi väl säga går bort. ;)
Jag är med! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är bara 2 som anmält sig utöver mig. Vi behöver fler tomtar! 
#7 Men är det inte fler? Lyan, Fridaakesson, du & jag?
Fast helt klart behövs det fler än så, vart är ni alla tomtenissar? 

Jag tycker att det är en rolig grej (toppen att du tog initiativ till det Charlie!) men jag känner att jag verkligen inte har tid att vara med i år - kanske nästa år om det blir en upprepning (om det blir av i år vill säga).
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Lyan har inte PM'at mig ännu, så jag har inte räknat henne som med än. Får hoppas det kommer ett PM snart. ;)
Jag ska se om jag kan palla mig iväg till stan imorgon och köpa något, annars är risken stor att jag anmäler sedan kommer på det timmen innan det är för sent..
Jag återkommer :)
Ps tänk på att 1# är avregistrerad om ni inte märkt det ;)
Lycka till med klappjakten..
#5 Min erfarenhet säger mig att posten är tidsoptimister vid jul. Ett satt maxgräns gör att även den "fattige" törs vara med för det kan kännas jobbigt att skicka en gnagarstång och få något dyrt tillbaka. Det handlar inte om att kräva lika för lika, utan om att sätta en maxgräns (inte minimigräns) så alla känner att de deltar på samma villkor. Det har iaf underlättat förut men ni gör förstås som ni vill. Tipsen var välmenade.
Glömde skicka PM när jag lånade dator.
Jag tycker verkligen att detta är en kanonidé men om det bara är typ 3-4st som är med så blir det inte så roligt :-(
#14 Nej jag håller med, vi behöver fler tomtar. Synd att så få velat vara med hittills, men vi får hoppas på många anmälningar sista dygnet. :)
Bara en tanke….kan man inte ha typ julklappsutdelning när som på året alltså inte just vid jul utan en vanlig månad vanlig dag, tror man uppskattar paket vilken tid på året som helst, det behöver ju inte vara just vid jul
Bara en tanke allså 
Klart man kan. :) Blir det inget nu så får vi väl lägga upp en ny och invänta lagom många anmälningar. ;)
Jag skulle gärna vara med men känner att tiden är lite knapp och pengarna inte räcker till för tillfället efter alla veterinär besök. :(
Men det är en super rolig idé!

Tycker #16 hade ett bra tips. Nu i juletid har många för stressigt och vissa reser ju även bort samt kanske även ekonomin är ansträngd.
Annars gillar jag idéen, kanske vi skulle införa en Vårnisse? Lagomt när vintern har börjat släppa taget om oss så hade det väl varit kul med en vårklapp? En liten klapp som kanske har ett vårtema gärna relaterat till djuren och som ger oss en vink om att våren står för dörren. 
Marsvin 4-ever
.
#19 Låter som en bra idé! :D
Låter skoj men tyvärr har jag inte tid :( ni måste visa sen vad ni får för skojs :)
Hade gärna varit med, men är så tragiskt pank just nu :(
Men en vårklapp är jag gärna med på :)
Får tyvärr dra mig ur :(
Är Gärna med någon annan gång :)
Jag drar mig också ur. Som sagt så blir det inte kul när det är så få :-( Men blir det någon vårklapp så är jag gärna med för själva idén är jättekul!
Ja, vi får ställa in julklappen. Med bara 2 anmälda är det ingen idé. Synd att inte fler ville vara med.
Ja jag tycker med det är synd. Men vi kanske kan göra det till våren? :)
Tråkigt, tyckte det var en kul ide :)
Ja, det är verkligen jättetråkigt :-(