Dovv ♥ Spike = sant
Igår fick Dovv flytta in till Spike :-D Egentligen skulle jag inte ta någon ny kull förrän till våren men eftersom Dovv börjar tjocka på sig så kände jag att det är lika bra att ta den innan hon kanske blir fet för då vågar jag inte para henne. Sedan sitter Spike ensam eftersom jag inte har någon kompis han kommer överens med och jag tyckte så synd om honom.
Tanken är att Spike ska kastreras och jag vill väldigt gärna ha en kull efter honom innan det och nu får han samtidigt sällskap under hela tiden till han kan flytta in till sin nya tjejflock.
Anledningen till att han ska kastreras är för att han blir stressad när han bor med andra hanar och för att han, av någon konstig anledning, har bestämt sig för att bli semilånghårig istället för den snygga sheltie hans stamtavla säger (ja, han är kollad hos vet. annars hade jag aldrig parat honom). Jag är lite orolig för att han ska föra vidare sin stress men han har aldrig slagits trots att han förts samman med vuxna hanar utan jag tror att det helt enkelt blev för mycket för honom att flyttas runt hela tiden, han är mycket lugnare nu (men jag har inte vågat prova med någon av de andra hanarna, vill inte att det ska skära sig mellan de andra tre paren). Dessutom är Dovv stencool och likaså hennes förra kull. Spike är dessutom en sådan där busig, kul gris som jag gillar.
Vad det blir för päls på ungarna blir spännande att se. Spike har massor av championsläktingar nära i stammen (pappa, bror, halvsyskon osv) så jag hoppas att han bär på snygg päls trots att han själv ser lite knasig ut. Dovv är semilånghårig och i sin förra kull gav hon ett semilånghår och två långhår. Dessutom kommer alla ungar bli chokladfärgade och förhoppningsvis ärver någon Dovvs badger face :-D
Gud vad roligt med ännu en spännande kull hos dig Lyan! Detta måste följas spänt. :)
Jag satte dem igår och jag är redan hypernervös XD Det kommer väl sluta med en helhysterisk Lyan som rusar omkring i stil med om det hade varit trippelutställning XD
Det ska bli så spännande att se vad som tittar ut :-D
Tycker med det låter spännande. Spike är ju så fin =D Önskar jag hade nån snygg långhårs kille som jag kunde sätta ihop med min långhåriga Zobel tös Madison när hon är gammal nog för det =)
Lycka till med dina grisar =)
Spännande!
Blir inga bebisar :-( Spikes päls har blivit ännu sämre så det blir nog fler besök till vet. för att kolla upp ännu mer och då valde jag att sära på dem om det skulle vara något ärftligt iallafall. Jag funderade på om jag skulle handpara henne med Inari istället men kom fram till att jag nog inte vågar riskera att förlora henne. Kommer aldrig förlåta mig i så fall! Jag har tre underbara ungar efter henne så det får räcka så. Men jag kan inte låta bli att undra över hur denna kullen hade blivit för jag tror att dem hade blivit minst lika lyckad!
#5 Han kanske hann para henne om de gick ihop? :)
Synd att hans päls blir sämre :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.