Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 1490 ggr
_Charlie
5

Dom är här nu... ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kom dom, mina 2 högt efterlängtade flickor. :)

Först ut Petronella. Rex, silveragouti/white.

Hennes mamma heter Coffee Break. Känner vi inte henne? Flört

Petronella är lite drygt 1 år gammal och har förhoppningsvis sin första kull i magen. Pappan heter isf Akilles och är en lika fin och silvrig rex som hon själv.

Har ni fått en så fin julklapp någon gång? Det har nog inte jag. Tack fina tomte! ;)

_Charlie
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och så har vi en av de vackraste grisar jag sett i hela mitt liv.

Isoldes Ubangi. Nonself white/grey/golden.

Min allra första rödöging. Det tog 1,5 år för mig att gå från eeewwww till åååååh. Hur lång tid tog det för dig att falla för de röda ögonen? :)

Ubangi verkar idag ha lite svårt att veta vad hon känner. Att vara jättenervös samtidigt som man är jättenyfiken är en jobbig kombination.

När jag skulle fota henne sprang hon in under filten, fram och nosade på kameran, och så hörde hon ett ljud från marsvinen i rummet intill och tog ett nervöst skutt rätt ner i vasken. Som var tom tur nog. ;)

Abico
0

Åhhh fiiinaaa! Tricolor är ju bara kärlek alltså! Ska du avla på henne också?

Röda ögon har jag nog alltid varit ganska okej med, ett av mina första marsvin var ruby eyed (fast väldigt ljusa) och sen har det funnits rödögda till och från :)

Hanna 

Juliannas marsvin
0

Åhh så fina! Gillar Petronella massor :)

_Charlie
0

#2 Ja det är dom. :) Hon kommer ingå i aveln ja, hon har haft kull innan så hon ska få vara ifred fram tills våren. ;)

#3 Hon är så lik mamma sin! :)

_Charlie
0

Jag glömde skriva att Ubangi är 1,5 år. :)

Lilje
0

Petronella ser inte bara lite go ut, usch och fy att man kan ha en sådär söt liten nos! Ubangi kikade jag lite på när hon var tillsalu, så himla fin. Rödögt har jag alltid tyckt om, läckert!

Grattis till nytillskotten och lycka till framöver :)

Fridaaaa
0

Vad fina! :D
Älskar #1 Färg! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tex&Tillman
0

Superfina båda två =)

Petronella är otroligt söt =) En riktig liten nallegris =D

Ubangi är istället super vacker ;)

Lycka till med båda nosarna =)

Sanni
0

Åh, fina! Petronella är så söt att man smälter Kyss Och Ubangis färg och ögon. Du har verkligen fått en super julklapp!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Picasso
0

Vaaa har du fått nya grisar Förvånad

Varför berättade du inte det igår när jag var hos dig Cool

Vackra flickor båda två ♥

Eulwen
0

Åh grattis, vad kul att de kommit nu! :-)

juliino
0

Ååååh vad fina båda två! Grattis till två super fina flickor!

[PuffBuck]
0

Vilka charmiga! :D

_Charlie
0

Tack tack! :)

Det är en mycket försiktig och rädd liten flicka och en kaxig liten bitch jag fått hem! Vi får se om Ubangi lugnar ner sig snart annars får hon lov att flytta ut från Petronella och hennes förhoppningsvis bebisar i magen så hon får lite lugn och ro. ;)

[PuffBuck]
0

Kaxig bitch? Hahaha. Jag skulle nog tycka att du skulle vänta och se vad som händer och flytta ut dem när bebisarna är på gång. ^^

_Charlie
0

#15 Jag har varit med om för många kastade kullar, därför är jag extra hönsig över Petronellas välmående. Förhoppningsvis lugnar Ubangi ner sig. :)