Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 662 ggr
moalarsson99
0

okej bur? bur tips? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en bur som är ungifär 100x50 för 2 marsvin. har 2 hus, vattenflaska, en tunnel,  matskål,och en boll ;)

har ni nå tips om vad man kan sätta in för roligt eller om nån har tips på nåt skåp från ikea som man skulle kunna göra en bur av satt den blir större,vill ha ben på den eftersom jag har andra djur (dom är inte i rummet men ifall dom skulle komma in på något sätt) dom måste inte vara jätte höga benen men kanske minst 20cm.

Jag vill gärna ha en större bur eftersom mina marsvin är full med energi, och dom är bara 3 månader! :D

(bilden är på min nuvarande bur)

Fridaaaa
0

Sådan bur har jag här hemma som reservbur.
Får inte plats mycket mer eftersom de ska ha yta att röra sig på :)
När jag hade marsvinen där i, 2 st, så var de mycket ute i hage med tunnlar osv :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

moalarsson99
0

Jo det får mina också, dom har tillgång att gå ut när dom vill men eftersom dom fortfarande är lite rädda så går dom inte ut själv ;)

Fridaaaa
0

#2 Jag har tagit ut mina i hagen :) De vänjer sig ^^,
Du har väl haft dem ett tag nu? :)

moalarsson99
0

#3 i 6 dagar nu :D jag brukar bära ut dom ur buren och då springer dom runt och man märker hur roligt dom har det :) det är därför jag skulle vela ha en större bur också :)

Fridaaaa
0

#4 Du får spara till en större ^^,
Ja det gör jag med alla mina, tar dem till hagen :)

moalarsson99
0

#5 ja men jag skulle gärna vela ha en med ben :) därför skulle jag vela göra en bur utav typ en byrå som har små ben :)

Fridaaaa
0

#6 Ja du kanske vet någon som kan bygga? :)
Jag har ena buren på ett bord :)

moalarsson99
0

# ja det gör jag ju :D smart!! får tuvär inte plats i mitt rum :(

Svarttusch
0

Jag har mina burar på ett bord från IKEA, lackbordet, det i "mellanstorlek", är nästan precis lika stort som buren (som är ca 100*55). Kanske kan den stå på två mindre lackbord som står bredvid varandra? De är ju inte så dyra att köpa, sen tycker jag det är smidigt att kunna förvara hö och sånt under :)

Självklart önskar man väl alltid större bur, men jag tror den du har nu "duger" med tanke på att du faktiskt har dem ute mycket på golvet :) Hade de bara suttit i buren hela tiden hade det ju varit bättre med en större :) Jag menar inte att du inte ska "sikta" efter en större, men mer att marsvinen tar nog ingen skada just nu av att ha den buren :) Så du inte får dåligt samvete eller liknande :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

moalarsson99
0

#9 det ska ja kolla upp :) tack! vad skönt att höra, när man ser alla andras stora burar blir man så avensjuk, dom är så fina ^^

då har jag inge brottom med en större iallafall Glad