Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 933 ggr
[00livia]
0

Hur mycket pellets?

Hejsan Glad

Jag undrar bara, hur många marsvin har du och hur mycket pellets får dem? får dem varje dag, mer ofta/sällan ?

Tex&Tillman
0

Ger inte mina marsvin pellets längre. Ger istället mina havregryn. Nyttigare för dem och dem älskar det =D Dessutom är det mkt billigare än pellets.

Tilda11år
0

Vi har 2 marsvin ger 2 nävar pellets på kvällen och en gurka elr morot på morgonen😊

Fridaaaa
0

Mina får havregryn och en gnytta pellets ibland.
Svårt att hitta bra marsvinspellets.

#2 De får väl andra grönsaker med? För gurka är bara godis, och morötter är godis för mina (innehåller en del socker plus inte den mängd c-vitamin de behöver dagligen) Plus bra hö? :)
Jag hade minskat på pelletsen, marsvin kan lätt bli tjocka :) Max en näve och sedan havregryn istället hade jag gett :)
Vad är det för pellets?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[00livia]
0

#1 och #3 ¨

Är det mycket billigare med havregryn ? Riskerar dem att bli tjocka lika lätt med havregryn? Hur mycket skulle ni ge dagligen till två marsvins hanar ? Skrattande

Fridaaaa
0

#4 Ja det är det.
Man ger inte mer än vad de behöver :)
Det är svårt att säga hur mycket de behöver. Mina hanar får olika.
Men börja med lite, så märker du. Många marsvin behöver bara bra hö & c-vitaminrika grönsaker varje dag :)

carsbo
1

om de inte är underviktiga eller har lätt att bli magra behöver de varken havregryn eller pellets. då är det bättre för dem att bara få grönsaker :)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

[00livia]
0

#5 okej, då byter jag ämne. Har du tips på c-vitamin rika grönsaker ?Broccoli och persilja (liten mängd) känner jag till.

Fridaaaa
1

#7 Ja Broccoli får mina ofta. Sedan är det vitkål-grönkål, spetskål, paprika, blomkål bland annat som är bra vitaminkällor :D
Mina har vitkål som "basgrönsak" sedan brukar de ibland får någon annan med till :)

Tilda11år
0

#3 vi ger rucola broccoli och massa annat. Vi får mata Trudy med morots purée för hon äter inte.

Fridaaaa
0

#9 äter hon inte alls själv? För hö och något med c-vitamin måste hon få i sig dagligen :) 
Och är det hon ni ska in med till veterinären?

Tilda11år
0

Men #3 våra marsvin har gått ner jätte mycket och veterinären sågar att de mst gå upp i vikt

Fridaaaa
0

#11 Okej för många brukar ge för mycket pellets pga djuraffärerna :) Så det är inte så lätt att veta. Men jag hade gett havregrynsgröt ger jag till mina skinnys som behöver upp i vikt eller hålla vikt :) Utan salt och sedan när det svalnat/blivit kallt :D