Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 447 ggr
marsisen
0

rätt schampo?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag köpte ett schampo som några ttipsade om. Jag undrar om det är rätt schampo (som ni ser på bilden) det är oparfymerat, svider inte i ögonen och det är för bebisar.

animal power <3

_Charlie
1

Det funkar utmärkt. :) Själv använder jag alltid fungoral vid bad av mina marsvin.

marsisen
0

Ok kul att det funkar, ska ta ett litet bad till min virvel/pet\ och min lilla teddy :)

animal power <3

_Charlie
0

#2 Lycka till! :) Ett litet råd bara om du inte redan fått det eller vet. Se till att teddyn är rejält utsköljd och inte har kvar rester av schampot, och att den är helt torr innan du sätter ner den igen. Gärna hårfönad för säkerhets skull.

Deras päls är så tät, därför får de svamp som ett brev på posten om de inte är torra under pälsen.

liinneakangas
0

Kan man bada en liten bebis på 6 veckor? :)

_Charlie
0

#4 Om den verkligen är smutsig och i behov av att badas, annars bör du nog vänta till den blir större. Ungar har inte hunnit bygga upp immunförsvaret och drabbas lättare av tex förkylning som kan leda till lunginflammation och andra väldigt tråkiga bekymmer. ;)

marsisen
0

Ja det vet jag;) insåg för en vecka sen att hårfönen funka bra så ska ha den idag:) min teddys päls blir så "fett" men så det är svårt att skölja den ibland, men det brukar gå bra:) ska bada min virvel också

animal power <3

marsisen
0

Om din marsvins-bebis verkligen behöver ta ett bad, så måste du ha väldigt lite vatten, bara några cm, och det är extra bra om du har en handduk i botten, för annars blir det så halt;) om det inte behöver bada så ska du nog vänta lite :) Kram

animal power <3

liinneakangas
0

#5: Tack för du skrev det. Annars kanske jag hade börjat bada henne. :o

#7: Tack! Kram :)…