Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 968 ggr
flocken
8

Bus tant :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade gammel tant Aretha skrämde slag på mig igår morse. Nör hon kom till mig för 1 år sedan var hon full av löss, hjärtat slog i otakt & trodde hon skulle dö många gånger. Men hon har repat sig & är idag den busigaste & vildaste gris som bor här. Äter som en häst men är ändå liten & tunn. Man får hela tiden tänka hur man placerar husen i buren för hon hoppas upp & ner på taken. På golvet är det bara race som gäller.

Skulle som vanligt på morgonen fylla på vatten, ge pellets/havre & ge hö när jag såg i ögonvrån något svart i ikea påsen jag har hö i. Min första tanke var en råtta. Vi har just nu råttor på vinden & i förråden ute som vi kämpar emot. Vågade mig fram & där satt Aretha. Satte tillbaka henne i buren & skrattade åt henne. På kvällen kollade jag till dom & fyllde på där det behövdes. *prassel, prassel*. Så dök Arethas huvud upp i hö påsen igen. Men nu kom hon fram till mig, vände på rumpan & hoppade in i buren igen. Jag skrattade så jag låg dubbel vikt.

Jo, de har hö i buren. Vem har sagt att marsvin är tråkiga djur?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Virvlan
0

Vad söt hon är :) roligt att de är så mycke liv i henne :) hihi

Fridaaaa
0

Hon är så himla underbar! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var hon & flocken & sprang på golvet när burarna blev städade. Vadå hålla sig på filten? Hon traskade iväg in till djur rummet. Under sopborsten & stod där & blev kliad. Mot kaninen som gick lös. Tillslut fastnade hon i ett hörn så jag fick lirka ut henne. Så var hon iväg igen.

Aretha blir 5 år om några månader. Mycket piggare än 1åringarna

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

liinneakangas
0

#3: Så söt! :)

Virvlan
0

Är hon en virvel? så söt och mysig :)

Frosstis
0

Cool

flocken
1

yes,virvel. kom med sin förra familj från tyskland. Mager som en speta trots hon äter mäst

…………………………………..

[lejonhuvaddärvädur]
0

så söta hon är marsvin är verkligen inte tråkiga det vet jag  för mina gammla små v+in som jag hade var verkligen busiga. Ett par av mina marsvin som jag hade kunde sepla död.Gladfast nu äger jag en go kanin i stället för mina gammla svin.