Mjäll? Ohyra?!
Usch jag blir så orolig!! Mitt marsvin är ute på golvet just nu och han har kliat sig säkert två gånger på 20 minuter… Blir så orolig att det ska vara Ohyra eller liknande då jag får hem en liten nu på fredag så det vore ju inte alls bra om han hade det… Kan det vara mjäll? Vad ska jag göra?! 
Du kan se i pälsen om det är Ohyra genom att blåsa eller känna med fingrarna.
och vad ska hända då? har läst en hel artikel om Ohyra nu så inbillar mig massor haha… han har liksom lite små vita prickar i pälsen som jag kan blåsa bort… det är inte mycket. sedan kollade jag igenom hans päls också och det är inga kala fläckar eller små sår… tror säkert det är jag som nojar mig.
men finns det något extra man ska kolla efter som tyder på Ohyra? hur ofta brukar de klia sig liksom? 
Jag tycker inte att 2 gånger på 20 minuter är mycket. :P
#3 hahaha nej men nu har han kliat sig flera gånger till… han kliar sig i alla fall mer än vanligt tycker jag, såhär mycket brukar han inte klia sig. har hört att man kan använda fungoral, men om jag inte är säker på om det är mjäll/liknande, är det bra att använda det då?
#5: Förstår… Men kan du inte bada han med ohyreschampo? :)
vet inte om jag vill det med tanke på att jag inte vet vad det är, syns verkligen ingenting i pälsen men tänkte att jag kunde bada honom i mjällschampoo i förebyggande syfte, men vet ej om det är bra att göra om man är osäker på om det är det? så om någon har svar på om jag ska bada honom eller inte? gör det något?
han kliar inte så mycket i buren mennär han kommer upp tvättar han sig och kliar sig ganska ofta.. ingen som vet? :( bad min pojkvän köpa fungoral idag så har vi det hemma i alla fall men kan jag bada honom i det?
)