Marsvins lekhage?
Jag vill göra en lekhage till mina marsvin men jag skulle vela ha en enkel som går att plocka isär och sätta ihop enkelt som sen inte tar så mycke plats… är det nån som har nå förslag? eller kan läga ut bild hur eran ser ut? :)
Finns i djuraffärer bland annat :)
Annars kan man köpa kompostgaller och sätta nät runt så att de inte tar sig igenom eller fastnar i hålen i kompostnätet :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 ska titta om zoo här har det :d tack så mycket ;)
Jag har gjort en genom att sy, finns nog i nån tråd från kanske september eller så. :D
Har dock gjort om den nu och använt vaxduk istället, så är den superlätt att göra ren.
Man kan väll ta gallret som sitter på buren, och ta av det:)
animal power <3
#4 Ja om man känner för det. Dock vill jag ha större hage än vad buren är :D Sedan beror det ju på hur stor gallerbur man har, 140-150 burar som jag ahr (plus 120 bur) är inte så kul att ta av och på gallrena:P
Ne, mina brukar få vara i burgallret när vi byter andra delen av buren:P
animal power <3
Kolla på djuraffär eller sök på nätet. http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=11155&prodid=3021&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D11155
Burgallret är väl inte mycket att använda till lekhage . då jag tycker en lekhage ska va större än buren .
Amazon.co.uk har bra marsvinsgrejer :)
Beställer man från Amazon.com så måste man tulla in beställningen ;)
#8 Hur funkar den sidan, hur handlar man? Är det olika säljare eller kan man köpa flera grejer samtidigt? Fattar inget. Haha!
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Är de dyra på de sidorna? Ska kanske köpa en lekhage på blocket, den kostar 30 kr. Fast det stog att det var hamster tillbehör, så jag ska fråga hur stor den lekhagen är :)
animal power <3
#10 Jag har hamsterhagar till mina grisar(denna). En enda hamsterhage räcker inte till marsvin! Det blir bara 0,5 kvm. Jag har tre stycken ihopkopplade till mina, då får de lite över 4 kvm. :-)
Hur bra som helst är det i varje fall!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#11 ser super bra ut ju ;) vart köpte du sånna? :)
#12 Louise har länkat till Bromma Zoo's webbshop i sitt inlägg :)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Tycker bromma zoo har dyr frakt :/
#12 Kolla på zooplus.dk annars, de brukar vara billiga :D
#12 Man kan köpa via internetbutik men dessa köpte jag i min lokala djuraffär. Jag har sett den i rätt många djuraffärer, så kolla i din, vetja. :) Då slipper man frakt.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag och min pappa ska bygga en egen lekhage Vi ska lägga gallret från buren på gräsmattan och lägga en handduk/filt över den. Och runt gallret så ska vi ha hönsnät;) då kommer de få en stor hage:) Våra marsvin får vara ute nästan hela sommaren (så länge det är fint väder) sen tar vi in dom på kvällarna:)
animal power <3
sådana som #10 har de på zooplus.dk för 99:- styck. Och som Frida skriver så är frakten billig. T.o.m. fraktfritt över 399:- (till Sverige)
Tror minsann jag ska beställa några själv :-)