Varulvsleken 2.5.1
Denna tråd är enbart till för leken.
Frågor, synpunkter samt anmälningar till nästa omgång hänvisas istället till denna tråd.
Alla som anmält sig den här omgången ska nu ha fått ett PM med info om sin roll. Den som anmält sig men inte fått någon roll får höra av sig till mig via PM snarast möjligt.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Det är mörkt och kallt ute, i de små stugorna där byborna befinner sig är det varmt och ombonat.
Några bybor sitter och myser framför brasorna som sprakar i de öppna spisarna, andra sitter uppkrupna i sina soffor och läser en bok. Några trotsar kylan och ger sig ut på promenad med sina hundar.
Ingen av dem anar dock någonting om den förbannelse som lagt sig över byn, den ondska som tagit fäste i tre av byns invånare - samma förbannelse, samma ondska som tagit över i flera av grannbyarna…
DET ÄR NATT.
Vi väntar på att (via PM till lekledaren)
- Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
- Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
- Siarna ska utse vilka de vill veta identitet på.
DEADLINE
Fredagen den 18 januari 2013, klockan 21:00
DELTAGARE OMGÅNG 2.5
- Cerrolyn
- Ivrigs
- Juliino
- Kanintokan
- MelvinMimmiLufsen
- Milky88
- Mirinda
- Picasso
- Ruzicka
- Washimaru
ROLLER OMGÅNG 2.5
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 1 paranoid siare (god roll)
- 1 spion (neutral roll - kan kombineras med vilken av övriga roller)
- 1 varulvsdemon (ond roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 4 bybor (god roll)
**SMF 237 Sweet Dream's
Vill börja med att säga att detta ska bli super kul.
Jag leder en lek på annat ställe nu så jag hoppas jag inte blandar ihop dem, men jag tror inte det då ingen är på samma ställe och jag spelar ju nu.
**MVH Cerrolyn
Härligt att det börjar nu , 
Dricker morgon kaffe just nu , =)
Ny dag nya möjligheter

Hej alla grannar i byn! Här är det femton minusgrader ute, men inne i stugan är det varmt och skönt. Kul med en ny omgång!
Hej grannar! Hur har ni det i vinterkylan? Jag håller mig inne i sådant här väder, jag. Uppkrupen i stugan med en bok och en filt passar mig mycket bättre!
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Borta bra men hemma bäst.
Äntligen har jag kommit hem till byn efter min långa resa. Har inte packat upp än; resväskorna får stå till i morgon. Det ska bli roligt att träffa er. Den sista semesterveckan längtade jag hem varje dag.
Ute är det mörkt och snön ligger djup. Jag har tänt upp i öppna spisen och jagat kylan ur huset. Myser framför min sköna brasa och lyssnar på tystnaden.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Vad kul att det är igång igen!
Jag sitter inne och pysslar om marsvinen och ska snart ge mig iväg för att se om jag kan hitta saker till min nya hamster, men vill inte ge mig ut i kylan.. Nä, stannar nog inne med djuren istället och gör mig en macka :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Sparkar av snön från skorna innan jag kliver in i stugan. Veden jag huggit lägger jag i en prydlig stapel intill brasan, så den kan torka under natten. När jag sätter mig i soffan hoppar Lo upp i knät. Jag stryker honom över ryggen medan jag sveper en filt om oss båda. Han kurrar gillande. Boken ligger på sin vanliga plats, men ljuset brevid soffan har slocknat. Jag sitter kvar, vill inte störa Lo.
Kom precis på varför vi brukar börja med dag… Blir mer att spelet kommer igång på en gång.
**MVH Cerrolyn
Ja att det e fredag att folk har mer tid antar jag du menar , , det är ju bra med bra start när fler har mer tid 
Ny dag nya möjligheter
Vad var det där? Tyckte jag hörde något… Typiskt att man ska somna i fåtöljen. Måste ha drömt. Inte är väl mina grannar ute och pratar mitt i natten. Bäst att jag hämtar mitt extra täcke och kommer mig i säng.
Här är ju så kallt att… Men visst är det någon som går därborta vid vägskälet. Kan inte se så bra genom den nedisade fönsterrutan. Jo, faktiskt, där var ett fladdrande ljussken vid skogsbrynet. Märklig tid för en promenad.

Jag är av åsikten att deadline är till för att hållas och gör av princip aldrig några undantag från den, men eftersom det här är första natten i denna omgång och vi har flera nya deltagare med i leken gör jag ett undantag denna gång eftersom jag inte har fått något PM från en eller flera deltagare.
Du eller ni som inte skickat något till mig kommer att få ett påminnelse-PM strax och jag skjuter därmed upp deadlinen ett dygn, det vill säga till klockan 21 imorgon lördag. Har inte uppgifterna kommit in då kommer jag antingen att lotta fram ett namn eller så kommer din/er möjlighet att göra vad di/ni ska att brinna inne; beroende på vilken/vilka roll/-er som inte hört av sig.
**SMF 237 Sweet Dream's
Ledsen att jag inte varit mer aktiv, men ajg blev helt oväntat inbjuden på min vänninas sons 30- års fest. Lovar att nu blir det ändring på det.
Men samtidigt vill jag anmäla att jag kommer att vara frånvarande nästa lördag (26/1) då jag åker till stockholm för att se Jerry Williams. Men hoppas att jag kommer att kunna göra rätt för mig.
Vad menade du med att citera #11 utan att skriva något?
Hmm klockan är över 23 och ingen uppdatering… Vad betyder det? Vilka har varit aktiva och noterat att detta är igång och vilka har inte det? DET tänker jag se över mer imorgon.
**MVH Cerrolyn
#14 Jag uppskattar att du är engagerad, men kan vi ta diskussioner om leken i frågetråden, är du snäll? Jag väntar med spänning på att du går in i själva leken. m v h Mirinda
Sitter här hemma med en liten vovve som har urinvägsinfektion och är allmänt nere och kissar inne. Men nu har han fått smärtsillande och penicillin så nu börjar det lugna sig. :)
Nu kryper jag ner under täcket med en bra bok.
Nu förstår jag inte vad du menar, hade du citerat #9 hade jag förstått, men nu annonserade jag varför jag inte varit här och att jag komme vara off den 26/1. Vet inte hur det funkar här, men där jag brukar spela så är det vanligt att man flaga för de dagar man kommer vara borta.
Inser nu att det kommer vara många sådana här olikheter för mig. Men jag kommer att göra mitt bästa med att dra mitt strå till stacken.
**MVH Cerrolyn
Nu tycker ni förstås att jag är vidskeplig…. Skäms lite, med jag gillar inte spöktimmen. Skulle inte ha läst den där boken av Edgar Allen Poe. Är fullkomligt klarvaken, för att jag sovit ett par timmar i min gamla insuttna brasfåtölj. Borde ha läst en sagobok med lyckligt slut istället; Rödluvan och vargen kanske? 
#17 Det är lugnt. Frånvaro vid lynchningar ska du PM:a spelledaren om. Det tar ett tag att komma in i det. Jag gjorde själv misstaget att diskutera spelet i sig i en tråd. (Du hade rätt då, ivrigs). Nu kör vi, Cerrolyn!
#14 Jag gjorde en kommentar men ibland blir det någe fel att bara själva #11 kommer när man trycker publicera inte resten av meddelandet , är lite skumt men det är bara när man citera någon ibland
Nu tänker vi bara på spelet haha
Nu ska jag ta och se en förmodligen bra film hoppas jag , och njuta av den innan jag sover , =)
Ny dag nya möjligheter
Jag kan inte citera då kommer inte min text haha , jajja nu vet jag det ,
Ny dag nya möjligheter
Jag börja bli lite små skraj nu också när det är runt 24.00-03.00 så jag her på en film och försöker vänta ut dom här timmarna. 
Ny dag nya möjligheter
Tack för info.
**MVH Cerrolyn

Usch vilken natt! Jag har inte kunnat sov mer än stunder i taget. Orolig utan att jag kunnat sätta fingret på varför.Nu på morgonkvisten är det nästan 25 minusgrader ute och jag måste ut och hämta in mer ved. Det tar emot kan jag säga. Hur har natten varit för er, kära grannar?
#24 Sömnlös
Somna väldigt sent , , hade problem med att somna ,
Just nu snöar det för fullt ute , det är härligt det =)
Ny dag nya möjligheter
#24 Rastlös och orolig. Jag tyckte att jag hörde massa obehagliga ljud hela tiden.. jag måste ha inbillat mig bara. Men det är så lätt att säga det såhär i efterhand. När man väl ligger där och gömmer sig under täcket så är det ju lagom mycket till tröst.. Nej, usch. Jag hoppas jag sover bättre inatt.
Natten har varit orolig, svårt för att slappna av. Men framåt småtimmarna måste jag ha somnat, känner mig lite som dagen efter, fast jag var nykter igår :)
Gäsp…. Oj, vad jag har sovit länge.
Så tokigt det blev! Kunde inte förstå vad det var som gjorde att låg vaken till klockan 7 i morse. Jag hade myror i hela kroppen.
Solen skiner därute. Men jag har inte tid att ta en lång promenad i skogen. Måste packa upp och tvätta alla lortiga kläder jag hade med på min julsemester.
Jag undrar hur Sessan har det? Hon är säkert inte glad på matte nu. Kattvakten ska få den där tjusiga jakarandaasken jag fyndade på marknaden i Marrakech.
Mycke av praten hänger jag inte med på, är det i rl eller är det rollerna, svåra att tyda är de.Juliino & Kanintokan har inte skrivit någonting i tråden, har de inte sett att vi ärigång eller gömmer de sig?Finns tyvärr inte mycket att gå på än och jag hoppas att mer kommer att komma fram innan kvällen.
**MVH Cerrolyn
#30 Hej! Om du tittar upp till #16 så ser du att jag skrev igår :)
Just nu sitter jag med huvudvärk men ska ta mig ut med den lilla vovven så att han får kissa. Stackarn står och kissar jätte länge och igår böjde han ryggen för att han hade så ont men nu har han ju fått smärtsillande så nu går det mycket bättre. :)
Vad skönt det är att vara hemma hos er i byn igen! Visst var det kul att resa runt i Spanien, Portugal och Nordafrika. Men maten var konstig och så alla dessa människor man inte kände. Spännande de första veckorna, men sen…. Och även om här är kallt som på Nordpolen så finns här inga förbannade moskiter.
#31 Hur är det med vovven, Juliino? Min stackars Sessan har ju inte sett röken av matte på över en månad nu. Ska se om jag kan köpa lite räkor åt henne när jag handlar. Jag hoppas din huvudvärk går över och att vi kan träffas i morgon. Ikväll ska jag bada bastu och sen gå och lägga mig i tid.
#32 Han mår mycket bättre efter smärtsillande och penicillin. Sen fick han lite gott tuggben för att få upp humöret.
Ja du får ta och fixa ett par riktigt fina räkor så att Sessan blir glad! :)
Miss av mig, sry. Hoppas verkligen att vovven blir bra snart.
Tycker detta är jätte svårt då jag inte vet om ni pratar om livet eller rollerna. Känner att jag snart borde ta och rösta, men först en fråga i fråge-tråden.
**MVH Cerrolyn
Mirinda - Hör folk i natten när hon vaknar i fotöljen och ser att någon är ute,inte mycket att gå på, men lite suspekt är det allt.
Milky88 - Citerar Mirindas med #11 och när jag frågar om det så svarar hon inte. Försöker hon stämma träff med Mirinda?
Ruzicka - Påpekar också att hon hörde ljud…
Det är allt jag har fått fram änså länge, det är inte mycket, men det är något.
Så därför: Cerrolyn röstar på Mirinda idag.
**MVH Cerrolyn
#35 Det är roller i spelet ;)
35.Cerrolyn
Jag är faktiskt av det manliga könet haha , jag förklarade förut att det jag hade skrivit mer än #11 att jag gav en kommentar till hennes inlägg men blev något något fel att jag inte kan kopiera inläggs nummret och he ut när jag skriver då blir det bara citerings nummret och sedan blankt eller helt blankt jag vet inte varför, jag nämnde det i inlägg 21 och jag citera dig i inlägg 20 för att förklara då med men då blev det lika dant tomt meddelande, Vet inte mer vad jag ska säga haha är svårt att förklara när man inte fattar själv varför det blir nästan tomt eller bara citerings nummret haha 
Dagen teknik funkar inte utan problem jämnt haha 
Sedan är det ju inte så smart att försöka stämma träff på det viset när vargarna får sända Pm om du menar att jag skulle vara varg och Mirinda 
Men sedan förstår jag att du tycker det kanske var konstigt men varför skulle jag sända signal här där alla ser och inte Pm om det är på grund av det du tänker jag kan vara varg kanske haha men sedan vet jag inte om Mirinda är det jag kan ju bara tala för mig själv haha ? 
Ny dag nya möjligheter
Ja , blir ju roligare då , 
Jag har ju inte kört det här förut men det förstog ja snabbt att det var roler haha , ,
o försökte spela med så gott jag kunde haha 
Ny dag nya möjligheter
#35 Okej nu måste jag fråga, läser du alls det som står i denna tråd? Jag försöker att tänka att många är nya och inte vet hur de ska skriva (vilket är okej) men du hävdar ändå att du leder denna lek på andra forum och ändå verkar du inte ha nån koll på vad som händer här?
Det är Natt nu, vilket Sandra skrev i första inlägget. Det har inte ändrats sen dess, hon sköt fram natten till idag kväll då inte alla hade skickat PM till henne. Se #13
Vi ska inte rösta, vi ska vänta på att se ulvarnas första offer. Om du är osäker så fråga i fråge tråden, skriv inte en massa här.
Jag har försökt att hålla mig från att skriva utanför karaktär här men nu känner jag att jag måste. Vi ska inte ha kontakt med varandra utanför karaktär, det är det bara ulvarna som får ha.

Vi vet ju alla att många byar är hotade, men frågan är om just vår är det och i så fall när något kommer att hända. Just nu får man lägga sig om kvällen med en klump i magen.
(Har inte läst frågetråden på några dagar, men det är dags nu verkar det som.)
Sry. Ja, det är inte alltid så lätt med tekniken. Men tack för att du löste upp den knuten.
Jag försöker bara att hitta det jag kan, och i början finns det aldrig mycket att gå på.
JAg avslutade precis ett spel på annan plats (mer om det i rätt tråd).
Hoppas att grannbybarna stoppar dem så vi slipper dem.
**MVH Cerrolyn
Det är lugnt , 
Snart lär det ju hända grejer så vi får passa oss så det inte kommer oväntade gester på besök , =)
Ny dag nya möjligheter

Under natten hade byborna av någon anledning svårt att komma till ro, förmodligen berodde det på vad som hade hänt i de andra byarna i närheten. Trots att det goda segrade och varulvarna hade avslöjats i den senaste byn så hade det fört med sig så mycket elände; flera goda människor var borta - döda.
MelvinMimmiLufsen satt och funderade på om hon skulle ge sig iväg för att hitta saker till sin nya hamster. Hon bestämde sig för att stanna kvar inne med marsvinen, men när hon suttit med dem en stund och fortfarande inte kunde sova bestämde hon sig för att trots allt trotsa nattens mörker och vinterns kyla och bege sig ut.
Hon gick upp mot skogsgläntan, där de på sommaren brukar ha picknick, där barnen brukar springa omkring och leka; fria, lyckliga och på vinterna åker de pulka och gör snöänglar. Hon försökte att hitta en tjock gren eller något som skulle kunna passa till hamstern men det var inte lätt i den djupa snön.
Hon hörde kyrkklockorna slå på avstånd; ett, två tre…elva, tolv slag. Ojdå, spöktimmen hann hon tänka. Det prasslade till i busarna, en kvist knäcktes. MelvinMimmiLufsen blev lite rädd och bestämde sig för att ta sig hem. Just när hon närmade sig utkanten av gläntan hände det och det var över på ett ögonblick.
Morgonen gryr, byn vaknar sakta upp. Solen skiner, men det är inte ett varmt och inbjudande sken utan ett sken som man kan ana i skräckfilmer. Byborna känner sig olustiga till mods när de går ut ur sina små stugor för att utföra sina ärenden.
Någon upptäcker att det är väldigt mörkt hemma hos MelvinMimmiLufsen men hinner inte tänka mer på det då ett isande skri ljuder genom hela byn. Det kommer från gläntan, alla skyndar ditåt - eller alla utom barnen som skräckslagna springer därifrån.
Där, i den vita snön som färgats röd av blod, hittar de vad som är kvar av MelvinMimmiLufsen. De stora tassavtrycken runt kroppen vittnar om att det med säkerhet är varulvar som varit i farten.
Byborna inser med ens vad det innebär…
DET ÄR DAG.
Vi väntar på att
- Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***).
En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***.
DEADLINE
Måndagen den 21 januari 2013, klockan 21:00
DELTAGARE OMGÅNG 2.5
- Cerrolyn
- Ivrigs
- Juliino
- Kanintokan
- MelvinMimmiLufsen (varulvsoffer natt 1, bybo)
- Milky88
- Mirinda
- Picasso
- Ruzicka
- Washimaru
ROLLER OMGÅNG 2.5
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 4 bybor (god roll)
**SMF 237 Sweet Dream's
Åh kära nån.. Stackars stackars MelvinMimmiLufsen! Om du bara hade hållt fast vid din instinkt att stanna hemma så hade du fortfarande varit vid liv. Jag kommer sakna dig, kära granne. Byn blir aldrig densamma utan dig. Och jag ryser lite extra av tanken att det kan hända vem som helst av oss imorgon. Måtte vi få fast de där helvetesulvarna kvickt, innan en annan oskyldig behöver sätta livet till.
Vilken sorg det är att vakna upp idag!
Vila i frid MelvinMimmiLufsen vi ska få fatt i dom som gjorde detta mot dig det vill jag lova!
Nu gäller det att sätta igång kugghjulen. Jag vill för allt i världen inte lägga min röst på en oskyldig. Nä jag kommer inte hasta med min röst utan kommer fundera noga med mitt val.
Håller med er båda två kära grannar, det känns väldigt otryckt här nu och jag hoppas att vi lyckas att rentvå våran kära by. Kommer inte bli lätt att göra sysslorna nu när tankarna kommer att vara åt ett annat håll.
**MVH Cerrolyn
Nu får vi ha ögonen öppna så vi inte röstar på någon oskyldig så att vi förlorar en till, ,
Ny dag nya möjligheter
Fy vilken hemsk morgon att vakna till, att varulvarna hittat hit och dödat en oskyldig granne gör att man känner stort obehag. Men nu ska vi se till att lyncha en ulv och inte någon oskyldig bybo.
Vad är det som händer?!!! Varulvar? Kan det vara möjligt?
Jag trodde att ryktena som gick, då innan jag for, var överdrifter. Men MelvinMimmiLufsen är död. Blodet i snön ljuger inte.
Och jag som låg i min säng och försökte ruska av mig obehagskänslorna, t o m drev lite med min egen spökrädsla. Det där ljuskenet jag såg borta vid skogsbrynet; kan det ha varit MelvinMimmiLufsens ficklampa? Och vem var det som gick bort mot ljuskenet i skogsbrynet då? Jag skymtade ju en gestalt vid vägskälet.
#49 Tyvärr har varulvarna hittat hit, vi kan inte längre lita på våra grannar några av dem är ulvar och det gäller att hitta dem innan de tar över vår by också.
Måste man ha patruller som vaktar oss för att få ha lite lugn och ro ?
Ny dag nya möjligheter
#50 Ja, Picasso, nu vet jag att det är sant. Jag har just kommit hem med katten. Mötte flera chockade grannar på vägen.
StackarsMelvinMimmiLufsen som var så vänlig mot alla; inte minst min Sessan. Hon bodde ju granne med kattvakten. De tog ett tag innan Sessan förlät mig för att jag varit bortrest så länge. Hon smaskade räkor hos min kära Kattvakts-granne en lång stund, innan hon ville hoppa upp i mitt knä. Medan vi drack thé, fick jag veta vad som hänt i en annan by i julas. Men även om de byborna var rädda och flera dog, så lyckades de dräpa varulvarna genom att hålla ihop.
Vi måste ta reda på vilka som är goda, pålitliga grannar.
Kattvakten berättade att ulvar tidigare utplånat flera byar. Men där blev folket så rädda och misstänksamma mot varandra, att de hetsades av de förklädda ulvarna att lyncha sina oskyldiga grannar.
#51 Det kan ju vara en idé. Vår by har en skyddsängel som vakar över oss. Tyvärr fanns ängeln inte på plats i gläntan där MelvinMimmiLufsen mötte de fasansfulla bestarna. Tror du några vågar gå ut och vakta nästa natt?
#51 & #52
Jag vill absolut inte vakta på natten, det är ju samma sak som att ge sig till de därra otäckingarna.
Nä det är nog bättre att göra som du säger Mirinda, vi måste hålla ihop, det kan bara funka om vi gör detta. Jag har suttit på mitt tak hela dagen för att se om jag sett något lustigt hos mina grannar, men tyvärr måste jag säga att jag inte sett någonting.
Men jag pratade med en vännina från en annan by och hon sa att silver är bra mot varulvar, likaså vitlök. Så om vi klä hela byn i försilvrade vitlökar så kommer väl inte varulvarna in, eller?
**MVH Cerrolyn
Jag vill inte heller vakta på natten, är ju mörkrädd och går helst inte ut då.
#53 Tanken är ju god men om de redan är ibland oss vad händer då om vi klär in byn i försilvrade vitlökar??
Ajajaj tänkte inte på det. Vi få klä våra hus då.
*Sätter igång med att dekorera huset med silver och vitlök.*
**MVH Cerrolyn

Stackars MelvinMimmiLufsen! Hon som var en sådan god granne. Jag har ganska mycket vitlök kvar sedan höstens skörd, så om någon vill ha är det bara att komma förbi.
Jag vaknar med ett ryck till ett skärande skrik. Lo flyger av soffan, lika skrämd som jag. När jag tillslut yrvaken kliver ut genom dörren ser jag orsaken till skriket. Mitt på torget ligger en kropp täckt av ett tygstycke, och alla viskar samma ord: Varulvar. Jag frågar en passerande vem offret är, och ber sedan en tyst bön för MelvinMimmiLufsen. Men nu är ingen tid för sorg för en ulvattack kommer sällan ensam.
Jag går upp på vinden och letar fram min farfars gamla kista. I den finns alla hans anteckningar om bestarna och det är hög tid jag läste igenom dem.
#57 Du har nog rätt; en ulvattack lär följas av flera. Jag hoppas att du hittar din farfars anteckningar. De kan ju innehålla ledtrådar till hur vi ska ta itu med vår overkliga verklighet. Jag är idel öra om du vill dela med dig.
Det finns en legend om en by för länge sen. Den låg isolerad mitt ute i storskogen. I byn bodde en gammal klok kvinna. Hennes namn var tant Abico. I historien berättas om en synsk kvinna; Saphira. Hon blev dödad av varulvar en natt. Det var länge sen och på den tiden trodde man på prästen i kyrkan. Han avfärdade inte varulvar som vidskepelse. Man korsade sig om någon nämnde ondskan. I byn fanns det också en känslig bybo som kunde vädra lukten av ulv. Den gamla snälla tanten Abico visste saker om sånt som inte syns; om änglaskydd och svarta själar i oskuldsvit förklädnad.
Legenden är en historia om ond bråd död och tappra bybor. Den har min mormor berättat för mig när jag var liten. Minns att jag rös och såg hemska bilder i min fantasi. En och annan natt drömde jag mardrömmar om håriga bestar som jagade mig i skogen.
Mormor hade i sin ungdom mött tant Abicos systerdotter, sade hon. Min mamma fick något underligt i blicken och tvingade mormor att byta saga, om hon kom på oss. Mamma gillade inte att jag fick höra om hemskheter när jag skulle sova. Antagligen var det mormors historier som gjorde mig spökrädd och även barnsligt förtjust i Edgar Allen Poes böcker. Borde väl ge tusan att läsa dem mitt i nätterna.
En sak vet jag säkert om varulvsbekämpning. Ska man skjuta en varulv måste kulorna gjutas av silver. Vitlök biter väl bara på vampyrer?
Kära grannar, jag fasar för natten. Men just nu känner jag en trygghet i den folksamling vi bildar på torget. Tillsammans är vi starka, eller hur? Jag försöker att inte tänka på de hemskheter vi oundvikligen kommer tvingas till - kommer jag någonsin kunna sova igen om vi ger oss på någon oskyldig…?
Jag tror att du har en poäng där, Mirinda. Jag har också hört att vitlök bara biter på vampyrer. Silver däremot… man kanske borde ta fram sina gamla silverbestick?
Hur har det gått för dig, Washimaru? Vad stod att läsa i din farfars gamla papper?
Nedrans, jag glömde rösta igång, förlåt kära grannar.
**MVH Cerrolyn
Du får lov att rösta fram tills ikväll klockan 21, Cerrolyn. Än har du tid kvar! ^^
Så det är dags att börja leta fram silver för att skydda sig , , då har man något att göra idag innan dom kommer igen , synd att silver är så dyrt men man får göra det bästa i situationen ,
Ny dag nya möjligheter
Oj var det så lång dl, fick för mig att det var igår 21.00 eftersom det var någon i lördags.
**MVH Cerrolyn
Har någon ett gevär? Är det någon som vet hur man gjuter kulor? I så fall kan vi beväpna oss.
Men viktigast är väl ändå att vi tar reda på om det luktar ulv någonstans? Synd att det var en legend min mormor berättade. Den där bybon, som hade förmågan att vädra dubbelspel hos någon annan, var nog mest en fantasifigur.
Fast vem vet?… Det finns kanske någon i byn som anar argan list hos någon annan. Kanske finns det någon med mediala förmågor i byn; så´nt där man kallade new age när jag var liten. Kristaller och auror eller vad det nu kan heta när de fem sinnena inte räcker till.
Själv tror jag mest på att använda sunda förnuftet. Som dotter till en bonde, är jag allt benägen att hålla fötterna på jorden; att tro på det jag hör och ser. Inte har jag lust att rusa iväg heller. En sansad diskussion med er grannar, så vi kan komma fram till hur vi bäst skyddar oss och rensar ut ondskefulla typer ur byn, är vad jag vill ha.
vandrar ner till jorden för att önska lycka till bybor! Jag håller tummarna för att de goda ska vinna och ulvarna ska bort!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Allt jag har är ett gammalt mauser gevär från slutet av 1800-talet. Tror inte det går att skjuta med det tyvärr.
**MVH Cerrolyn
Jag kan tyvärr varken bidra med gevär eller kulor. Jag har bara mina silverbestick. Frågan är väl hur mycket en gaffel egentligen kan hjälpa emot dessa bestar? Det är nog inte värt så mycket egentligen, men jag lånar gärna ut till de som vill.
Dagen är mer än halvvägs över, och jag har ännu ingen känsla av vem som inte riktigt är att lita på. Är det någon av er andra som har sett eller hört något? Kanske rentav har en magkänsla?
En gaffel går ju att sticka genom skinnet på dem, lika så en kniv om de är vassa.
Men jag säger som dig, men några tycks vara oerhört tysta och försynta, kan det var ulvar som inte vågar beblanda sig med oss innan de har hittat sin förklädnad, i hopp om att lura oss mer? Få ta en tur genom byn och kolla vilka som har stängt in sig.
**MVH Cerrolyn
Min farfar lämnade kulor av silver men geväret kunde jag inte finna. Legenderna om hur man dödar en varulv är många och blandas ofta med andra övernaturliga väsen. Silver är det enda jag med säkerhet vet fungerar. Men av tassavtryken att dömma rör det sig inte om en ensam varulv. Ännu värre är att vissa av avtrycken är större än de andra, och min farfars anteckningar peckar mot att det kan vara en värre best som leder packet. En varulvsdemon. Vi måste samlas och planera innan skymmingen kommer.
Skrämmande information du hittade där, bra men skrämmande.
**MVH Cerrolyn
jaha kära grannar, då är det snart dags att rösta någon som sett något konstigt under dagen?
Bara en sak jag har noterat och det är att Kanintoka inte har varit framme och hälsat på oss än. Alla andra har gjort det. Jag har gått omkring här nu för att se om jag hittar något. Men mitt förstoringsglas, kikare och lupp i hopp om något spår. Men jag hittar ingenting. Jag tog min spårhund till gläntan i hopp om att han skulle få upp spår på ulvarna, men tyvärr så funkade det inte. De hade sopat igen alla spår efter sig.
*Tittar ner i blocket*
Jag har noterat varje gång jag har stött på er sedan MelvinMimmiLufsen lämnade oss. Jag har fullförståelse över att ni fortfarande städar och donar i era hem, men de jag bara träffat på ett få tal gånger är: Ivrigs, Juliino och Washimara (och Kanintokan då), alla andra har irrat runt med att få fram mer om dessa hemska varelser. Så jag lutar mot att det blir en av dem, men ska ta en närmare titt på dem.
**MVH Cerrolyn
Kära Cerrolyn jag kan säga dig att mig behöver du inte misstänka. :)
Jag har inte kännt stort behöv av att skriva hela tiden då jag är så oskylidg en bybo kan bli men vad spelar det för roll att skriva det kan en ulv skriva med?
Jag misstänker snarare Mirinda som babblar på och ska verka så oskyldig…
Som jag sa, ni kan mycket väl vara upptagna, då måste jag säga att jag faktiskt misstänker eremiten mer som inte har visat sig alls. Kan det vara en ulv som har svårt att trycka ner svansen i byxorna? Men det är samtidigt intressant det du säger…
Jag röstar på Kanintokan. Jag har hellre kvar de som försöker hitta något för att förhindra dessa varelser än något som inte gör det.
**MVH Cerrolyn
#72 och #73
Jag är böjd att hålla med tycker det är lite konstigt att kanintokan varit osynlig hela tiden, det är dags för henne att träda fram nu tycker jag.
Riktigt så flitig har inte jag varit..men gått runt och pratat med grannarna för att försöka komma underfund med vem som döljer något. Men de jag pratat med har verkat vara oskyldiga bybor. Som är rädda helt klart men tror inte de är ulvar.
Juliino än så länge har jag ingen misstanke mot dig ;) Inte mot Mirinda heller att hon babblar ÄR Mirinda hon är sådan bara :)
Det är svårt och veta om Kanintokan har något att dölja eller om hon inte vågar sig ut ur sitt hus. En stratergi ulvarna har är att dölja sig och därför inte dra på sig någon uppmärksamhet, även om den i detta fall kanske har slagit fel.
Men jag håller med Cerrolyn och röstar därför på Kanintokan.
Jag röstar på Mirinda. Jag vill inte rösta på någon person bara för att dom inte är aktiva utan jag lägger min röst på den person jag tycker är mest misstänksamm och det är Mirinda.
Jag lägger min röst på kanintokan tycker det är konstigt att hon inte varit synlig alls i byn :/

Är det inte lite konstigt att en varulv håller sig borta från diskussionen? Vill man inte då släta över sitt dåd?
Fast å andra sidan verkar ju varulvarna, eller i alla fall vissa av dem vara passiva eftersom de missade första nattens deadline.
Jag väntar nog lite till med att lägga min röst…

Tre pers har röstat på Kanintokan som inte synts till i byn. Varför?

Om ingen annan är beredd att svara så kommer jag att rösta med strömmen bara för att inte sticka ut åt det håll jag egentligen tänker.
Kom igen grannar!
#80 Just för att hon inte synts till, tycker det verkar skumt 

# 82 Tycker det visar på brist på intresse. Tråkigt att ha med en sådan medspelare, så därför är jag beredd att ge hen min röst.
Jag tror att jag håller med juliino och röstar på Mirinda. Kanintokan har inte visat sig bland oss alls, men det gör henne inte suspekt i mina ögon. Hon kanske bara är för rädd för att komma ut? Gudarna skall veta att även jag funderade på att stanna hemma i stugan i hopp om att komma oskadd ur detta…

Det är supersvårt att inte bli påverkad av tidigare byar man bott i…
#81 Mina tankar går kanske åt samma håll som dina, ivrigs.
Har varit borta och möts av juliinos misstänkliggörande av mina långa inlägg. Visst kan du ha rätt, juliino, i att man inte nödvändigtvis är varulv för att man är osynlig och tyst (kanintokan). Men man är inte nödvändigtvis skyldig för att man låter oskyldig. En majoritet av oss är oskyldiga.
Har inte bestämt mig. Varför misstänker du mig juliino. Riktiga argument , tack!
Det är just därför Ivrigs jag inte vill lägga min röst på kanintokan. Jag tror en skyldig person skulle vara mer noga med att visa att att hen var hel "normal". Om ni förstår vad jag menar.
Det handlar ju inte bara om varulvarna som kan ha missat deadlinen utan det kan ha bara varit siaren eller ängeln som missat den.
Tyvärr, kanintokan,

Jag lägger ner min röst!

#87 Jag förstår dig!
Nu är det bara och vänta och se om vi gjorde rätt eller fel.
#86 Mirinda som jag nämnde i inlägg #87 så tror jag att en ulv vill visa sig någorlunda mycket för att slå bort misstankar om att den skulle vara varulv.
Jag vet mycket väl att du i vanliga fall pratar på men denna gången tycker jag att det inte alls känns bra i magen när jag hör dig tala.
Ingen har vi mycket att gå på när vi röstar idag. Många av er röstade på någon som ej fanns här försvara sig..
Nu hoppas jag bara att ni valde rätt och att jag hade fel.

Byborna samlades på torget i byns centrum, dels för att ta farväl av sin kamrat MelvinMimmiLufsen och dels för att diskutera vad som ska göras åt det överhägande hotet från varulvar.
Byborna samlade ihop allt de hade som de trodde kunde användas mot varulvar; några kom med vitlök andra med olika föremål i silver.
Byborna kunde snabbt enas om en sak - demokratisk majoritet skulle råda i byn.
Var invånare skulle ha en röst varje dag, en röst som får läggas på vem som helst av de övriga byborna som anses misstänkta, som kan antas vara en varulv.
Byborna var inte eniga denna dag, några tyckte att kanintokan som inte synts till alls i byn var väldigt misstänkt medan andra tyckte att Mirinda som synts till väldigt mycket är misstänkt.
Det hade som sagt bestämts att majoritet skulle råda, därmed förseglades ödet för Kanintokan denna dag.
Byborna radade upp sig, Kanintokan stod framför dem när de gav sig på henne med det de hade. Någon sköt henne rätt i hjärtat.
I samma stund som Kanintokans kropp föll ner på marken förvandlades den till en hårig best.
GRATTIS BYBOR - NI HAR DÖDAD ER FÖRSTA VARULV!
DET ÄR NATT.
DEADLINE
Tisdagen den 22 januari 2013, klockan 21:00
DELTAGARE OMGÅNG 2.5
- Cerrolyn
- Ivrigs
- Juliino
- Kanintokan (Lynchoffer dag 1, varulv)
- MelvinMimmiLufsen (Varulvsoffer natt 1, bybo)
- Milky88
- Mirinda
- Picasso
- Ruzicka
- Washimaru
ROLLER OMGÅNG 2.5
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 4 bybor (god roll)
**SMF 237 Sweet Dream's
Hurra vi fick en varulv!!!!
Lycka!
Men nu kommer ni ju kasta er över mig..
Men jag får ta och tänka om nu under nattens gång.
Jippie! Det var en fullträff. 
Weeee, hon var en best. Ojojoj, tror jag behöver mig något stärkande nu. Få ta och gå hem och dricka lite hallonsaft.
**MVH Cerrolyn
Får be om ursäkt jag missa röstningen , Jag hällsa på min bror och blev längre där än jag trodde. Men härligt ni tog en varulv utan mig , 
Ny dag nya möjligheter
#98 Hoppas du hade trevligt där. Men i morgon kommer vi behöva dig.
**MVH Cerrolyn
#99 Du var den som lade första rösten. Bra Cerrolyn! Det var första gången byborna prickade en ulv i första lynchningen. Du är sannerligen en tillgång för oss i byn. 
Ojojoj, det var en ren lyckoträff, inget annat. Men visst hoppas jag på repris. Men jag blev även lite skakig när jag såg att andra hakade på. Men med facit i handen så var det ju bara bra.
**MVH Cerrolyn
Vilken himla tur att ni andra bybor hade mer sunt förnuft än jag denna dag! Jag är så ledsen för att jag misstrodde dig, Mirinda. Jag skulle förstått att du bara ville det bästa för oss. Och tack Cerrolyn, för att du ledde oss rätt i din första röst! Bara två kvar nu, de skall vi nog få tag på snart, kära grannar! 

Yes! Glad att ni andra var klokare än jag! Jag hade ingen aning!
#99 Jo det var riktigt trevlig , =)
Nu får man vara på sin vakt och inte slampna av för mycket , =)
Ny dag nya möjligheter
#103 vem visste? Jag följde fegt med strömmen. Jag gillar inte heller att lyncha den som inte varit på plats. Jag undrar om vi hade liknande teorier, ivrigs. För inte var det väl mig du misstänkte strax innan du lade ner din röst?
Det kan ju vara så att man inte kan delta i bybornas diskussioner. Sälv fick jag hjälpa en granne som behövde få sin borreliasjuka dotter skjutsad till akuten på stora sjukhuset, långt från vår lilla by. Väntan på doktorn blev lång. De var var nära ögat att jag inte hann hem i tid.
När jag såg att ett par av er misstänkte mig för att ha varit ned i förra nattens bestialiska slakt av MelvinMimmiLufsen, blev chockad och livrädd. Tänk om jag själv blivit dömd ohörd av er andra!
#92 Att din magkänsla fick styra dig, juliino, visar hur farligt det är att låta känslorna styra en uppskrämd grupp vanliga grannar.
#75 Tack Picasso, för att du trodde på mig; och påpekade att jag har en väldigt rymlig pratlåda.
Jissses vad mycket fel det blir när man rasslar iväg orden för fort.

Vi hade rätt, men kvällen är redan över oss och än är faran inte över. Jag vill inte förstöra jublet men vi måste förbereda oss för natten. Vi vet att det finns minst en ulv kvar och den kan slå till i natt igen.
#107 Ja, nu är jag rädd. Har du några förslag på hur vi ska kunna skydda oss när mörkret faller?
#108 Be till änglarna är nog vårat bästa hopp. Ulvattacker brukar väcka glömde gåvor hos människor, vi får hoppas det kommer till hjälp.
#108 Så lite så! Tycker det är trevligt med din rymliga snackelåda 
Själv tänker jag stänga och låsa fönster och dörrar ordentligt ikväll, om det blir någon sömn återstår att se och om man är vid liv i morgon! Jag tror vi retade upp ulvarna genom att lyncha en av dem. Så de lär nog hämnas…
En ängel sägs vaka över oss alla. Så är du där ute i den mörka natten, håll din hand över de mest utsatta. Stå stark framför oss som visste var ondskan bodde!
Natten är kall och tyst… Inga knarrande steg i snön. Fullmånen lyser långt där borta över bergkammen. Ännu slipper jag höra varulvsyl. Kanske smyger de runt min husknut. Ludna, lömska och väldigt försiktiga denna natt….
De har väl inte stannat hemma i lyan? Vågar de sig ut i natt? Kanske sörjer de sin döda syster? Om nu varulvar kan gråta….
Kan alltid hoppas att de stanna hemma i lyan..
**MVH Cerrolyn
Har Sandra problem med datorn igen?
**MVH Cerrolyn
#114 Det får vi hoppas att hon inte har. Lite småjobbigt att inte veta om man är levande eller död.

#114-115
Nej, det här gången hade jag snarare problem med mig själv ;-)
Slocknade på soffan innan klockan var 20 igår och vaknade inte förrän vid 6 i morse och har suttit i skolan hela dagen, utan tillgång till Internet, har nästan precis kommit innanför dörren…
**SMF 237 Sweet Dream's
Underbart att det inte var något annat. Ta du det lugnt. 
**MVH Cerrolyn
# 115 härlig att du är tillbaks =) Somnar man så somnar man 
Nu får vi se vad som händer just nu ber jag 
Ny dag nya möjligheter

Natten sänkte sig återigen över den lilla byn. Byborna var oerhört glada och lyckliga över att de lyckats ta död på en av förädarna, en av varulvarna som tagit sig in i byn. Mitt i glädjen kände de dock både sorg och rädsla; sorg över att de mist sin vän MelvinMimmiLufsen och rädsla över vad som ska hända under natten…
Ruzicka satt i sin stuga och läste en bok när hon hörde någon knacka på dörren. Hon kände sig säker när hon gick och öppnade dörren - varulvar knackar väl knappast på innan de attackerar?
När hon öppnade stod två av hennes vänner där och frågade om de kunde få komma in, inte ont anande så släppte hon in dem och bjöd på en kopp te och en kaka.
När de satt där i godan ro och fikade slog klockan plötsligt tolv och med ett vrål förvandlades vännerna till håriga bestar där, mitt framför ögonen på henne.
Med ett ylande som kunde få blodet att frysa till is slängde de sig över stackars Ruzicka. Just när hon trodde att sin sista stund var kommen lystes hela rummet, ja hela hennes lilla stuga, upp av ett ljussken som ingen i byn tidigare skådat och varulvarna hade ingen chans - det var som om en magisk sköld skyddade Ruzicka.
Efter ytterligare några försök att få sig en måltid fick varulvarna skamsna inse att de var besegrade, att de inte kulle få någonting att äta denna natt…
Ruzicka vaknade upp under morgonen och funderade på vad som hänt kvällen innan - varför låg hon på golvet? Hon upptäckte de tre tekopparna och det tomma kakfatet - hon hade tydligen haft gäster under kvällen; men vad var det egentligen som hade hänt?
Hon klädde på sig och gick ut i byn för att prata med de andra byinvånarna och se om hon kunde få minnet tillbaka…
DET ÄR DAG.
Vi väntar på att
För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas medfet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***).
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***.
DEADLINE
Fredagen den 25 januari 2013, klockan 21:00
DELTAGARE OMGÅNG 2.5
- Cerrolyn
- Ivrigs
- Juliino
- Kanintokan (lynchoffer dag 1, varulv)
- Milky88
- Mirinda
- Picasso
- Ruzicka (tilltänkt ulvoffer natt 2; skyddad av ängeln)
- Washimaru
ROLLER OMGÅNG 2.5
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 4 bybor (god roll)
**SMF 237 Sweet Dream's

Oj vad spännande och vilken lycka att ängeln skyddade precis rätt granne!
Nu fick sig varulvarna en riktigt knäpp på näsorna! 
Vad skönt att Ruzicka överlevde och nu vet vi i alla fall en vi kan lita på.
Mirinda! Jag tror jag begick ett stort misstag när jag lade min röst på dig och jag hoppas du kan förlåta mig.
Jag förstår till fullo om allas misstankar är riktade mot mig nu.
Himmla vad härligt , , a snaka om lycko start , , vi har haft , , vad ska man säga , vi har änglarna på vår sida 
Ny dag nya möjligheter
Whiiiho, yes. 2-0 till byborna. Mycket bra jobbat av änglen.
**MVH Cerrolyn
Ja, det var sannerligen bra jobbat av ängeln. Trodde att ulvarna skulle hämnas på någon av oss som fick deras syster lynchad.
Någon där uppe måste gilla oss :)
Det är härligt det 
Ny dag nya möjligheter
Aldrig trodde jag att jag skulle vakas över av en ängel! Jag kan knappt tro att igår kunde varit min sista dag om det inte vore för honom eller henne. Tack! Synd bara att jag inte kan minnas vilka av mina grannar det var som kom på besök igår kväll..
Jag tror att vi får akta oss lite för att bli för övermodiga. Vi knep en ulv och ängeln vaktade Ruzika. Men Cerrolyn sade att det bara var en lyckoträff att hon lade första rösten på en ulv. Ängeln gjorde också ett chansartat val.
Varulvarna brukar försvara sina egna i lynchningsdiskussionerna. Det kom två röster på mig. Det skulle ju kunna tyda på att Juliino, som lade den första rösten, och Ruzika, som lade den andra, är ulvar. Men i så fall är varulvarna kannibaler, för nästa natts tilltänkta offer var ju Ruzika.
Varför försökte varulvarna ta Ruzika?
Hon lade ingen röst på Kanintokan. Hon lade inte ens första rösten på mig. Borde inte ulvarna ge sig på den som lade första rösten på deras ludna syster Kanintokan? Varför hugga tänderna i Ruzika; en av dem som försökte styra bort uppmärksamheten från deras kumpan?
#110 Picasso! Du var inne på samma tankegång; att ulvarna ville hämnas. Då borde någon av oss fyra som lynchade Kanintokan fått ulvbesök.
#120 Ivrigs! Jag är nyfiken på dina teorier. Du ville rösta på någon annan än kanintokan, men avstod helt från att rösta. Jag undrade då om vi kanske tänkte i samma banor.
#126 Milky88 du röstade inte heller. Skulle vilja veta om du har någon idé om var i byn det luktar ulv.
#128 Mirinda.
Jag förklarade varför jag missade röstningen att jag var hos min bror just då. Men förstår såklart varför du tycker det är konstigt. Men om jag var varulv så skulle jag tänka smartare och röstat och spela med för den som inte röstar blir självklart direkt lite mistanksamhet mot för att han/hon undviker.
Om jag ska vara ärlig Mirinda så misstänker jag faktiskt dig. Jag tror att du röstade på Kanintokan för du röstade 20.59 och du skrev
( tyvärr kanintokan )
för du visste att det redan var kört för han och skrev tyvärr kanintokan som en finn gest till din varulvs vänn. och odssen att det skulle komma så många röster för att han skulle räddas var inte troligt var ändå du eller han som skulle bli tagen. Om du röstade på han skulle du vinna på det genom att det ser ut som att du är god inte ond men vad spelar det för roll om du är varulv och rösta på han det är ändå kört för han? Men om du röstar ser det ut som att du är god.
Jag tror att du är en varulv men förstår såklart att du misstänker mig också men i min åsikt är det bara korkat att missa en röstning med flitt , om jag vore en varulv skulle jag absolut inte missa en röstning. Det är ju det viktigaste att vara med på.
Kan cu förklara varför du röstade 20.59 i sista minuten och att du skrev Tyvärr Kanintokan ?
Ny dag nya möjligheter
Det var även därför varulvarna ville ha Ruzicka hon rösta på dig men inte på Juliilno som gav första rösten på dig på grund av att det skulle vara för uppenbart att det var du som är varulv om Juliino blev taqgen av varulvarna på en gång som startade röstningen på dig. Bättre ta Ruzicka lite mer diskret och få bort 1 av 2 som rösta på dig .
Detta kanske är långsökt och att jag har fel men det är något som jag tror.
Ny dag nya möjligheter
Dag 1:
Cerrolyn - Kanintokan 19.10
Washimaru - kanintokan 20.12
Juliino - Mirinda 20.29
Picasso - Kanintokan 20.36
Ruzicka - Mirinda 20.51
Mirinda - kanintokan 20.59
Ivrigs la ner sin röst 20.59
Milky88 - X
Intresant där Milky88. Men jag tycker att Ivrigs röst är mycket suspekt. Hon/han skrev detta 20.46 #81
"Om ingen annan är beredd att svara så kommer jag att rösta med strömmen bara för att inte sticka ut åt det håll jag egentligen tänker.
Kom igen grannar!"
Och 20.59 kommer detta: Jag lägger ner min röst!
Varför lägga ner rösten? Varför inte vilja ta ställning om man är god?
**MVH Cerrolyn
# 131
Ja haha . jag har tänkt på det också ,
"Om ingen annan är beredd att svara så kommer jag att rösta med strömmen bara för att inte sticka ut åt det håll jag egentligen tänker.
Kom igen grannar!"
Skrivet för att locka fram andra vargarna att rösta så att han vet vem han ska rösta på.
Och 20.59 kommer detta: Jag lägger ner min röst!
Lägger ner rösten på grund av att ingen varg röstade.
Men Mirinda röstade samtidigt 20.59 men han , han inte se det förstås.
Mirinda röstade på Ruzicka 20.59 samtidigt som Ivrigs lägger ner sin röst för att skydda sig mot misstankar
Ny dag nya möjligheter
Hej i natten Milky!
Jag misstänker inte dig. Men du tycks ha ett behov av att försvara dig. Jag undrar bara vad du tror.
Om ditt resonemang stämmer borde ju Ivrigs också lagt en röst på Kanintokan, istället för att riskera att bli misstänkt på det sätt du tror att du är misstänkt. Ivrigs var ju dessutom aktiv i tråden strax före lynchningen och det måtte du väl tycka är ännu konstigare (?) - om jag nu följer din logik.
Varken Ivrigs eller jag ville rösta på någon som inte var där och kunde försvara sig. Det står i tråden strax innan röstningen avslutades. Därför skrev jag "Tyvärr Kanintokan". Därmed faller din teori om att jag misstänker dig. Du var ju inte heller där och kunde tala i din sak.
Jag hade ytterligare ett skäl till att lägga en röst på Kanintokan, trots att jag faktiskt trodde att hon var oskyldig. Noterade du när jag kom in i diskussionen? Kl 20.57. Jag hade också varit borta och höll på att missa lynchningen. Jag hade två röster mot mig och tre av er hade inte röstat. Jag röstade på Kanintokan (fegföljde strömmen) av ren självbevarelsedrift.
Det är väldigt vanligt i vår lek att vi röstar väldigt nära deadline - jag gör det nästan alltid. Kolla när Ivrigs sista inlägg ("jag lägger ner min röst") kom! kl 20.59. Hur skulle jag kunnat veta att hon inte röstade på mig, vilket du och Kanintokan (som låg risigt till) också kunde ha gjort i sista minuten, eller hur?
Varulvarna älskar när vi misstror varann. Ska vi spela dem i händerna, Milky? De gnuggar väl sina lurviga tassar om du och jag börjar misstänkliggöra varandra.
Förresten, Om jag nu var varulv ville kasta misstankar på dig; Tror du jag skulle vara så dum att jag kastade ut den misstanken redan nu? Det skulle ju ge dig all tid i världen att försvara dig och vända de andra mot mig.
Ville jag anklaga dig så skulle jag lägga fram hållbara argument. Du riskerar att ge mig ett om du fortsätter att försvara dig fast du inte är angripen.
Vi ska leta efter någon som styr.Du är en följare, så du går fri i mina ögon.
# 133
Jag misstänker dig , och du tycks ha ett behov av att försvara dig och din din gode vänn Ivrigs.
Mirinda jag tror att både Ivrigs och du är en varulv och du kan se min förklaring varför jag tror det i mitt tidigare inlägg
Ivrigs röstade inte , men var med i diskussionen
Jag röstade inte och jag var inte ens med i diskussionen
Kanintokan - Kaningtokan röstade inte - Var varulv
Ruzicka röstade på dig och sedan ville varulvarna ha henne som offer var för uppenbart att du skulle vara varulv om dom tog Jullino.
Jag tror att du och Ivrigs är varulvar ni väntade för att se om Kanintokan skulle komma med i röstnningen för i så fall skulle han kunna räddas och om jag inte hade varit hos min bror och varit vid datorn fans det ändå en chans att ni kunnde rädda han , ni vännta in i det sista men sedan var ni tvungna att ge er , Ivrigs drog sig ur han visste inte vad han skulle göra och du rösta på en av dina egna Kanintokan för att då ser det ut som att du är god och du kan använda det i framtiden
Detta är vad jag tror,
Ny dag nya möjligheter

Du är så ute och cyklar! Nästan så att jag tror dig för att vara ulv faktiskt. Men som jag sagt tidigare så är det jättesvårt att klura ut någonting i det här spelet. Att vara velig och lägga ner sin röst var tydligen inte så smart… I nästa lynchning kommer jag definitivt att rösta!
#135 Det är nog klokast så, Ivrigs. Jag vill fortfarande veta dina teorier. Vi kan ha tänkt på samma person.
#133 Det är bra att vara engagerad och försöka leta ulvar, om man är bybo. Men att gå fram som en bulldozer och slå på en som försöker hålla kvar sin tro på dina goda intentioner är inte så klokt. Det här vill jag knappt ödsla energi på. Men OK, du får en sista chans Milky. Lyssna och tänk!
Kära grannar! Här har vi åter igen en av dessa nyinflyttade, ivriga bybor, som med stor energi kastar sig in i vårt byalags diskussioner. Var inte för hårda mot Milky. Han vill säkert bara väl, men verkar upphetsad och förvirrad. Jag citerar mig själv från #128:
"#126 Milky88 du röstade inte heller. Skulle vilja veta om du har någon idé om var i byn det luktar ulv."
Detta var vad jag skrev innan Milky gick igång. Läs de följande replikerna så hör ni varför jag blir så trött.
Jag citerar Milky från #130:
"Detta är kanske långsökt och att jag har fel men det är något som jag som jag tror."
Du får tro vad du vill Milky. Vår by ligger i ett fritt land.
Lugna ner dig granne! Och så får du lov att passa dig för att verka allt för förvirrad när du skriver hetsiga anklagelser mot andra. Sista citatet från Milkys påhopp är sista meningen i #132:
"Mirinda röstade på Ruzicka 20.59 samtidigt som Ivrigs lägger ner sin röst för att skydda sig mot misstankar."
Vet du inte ens vem jag röstade på längre?
Din svårighet att notera vilket kön dina grannar har lämnar jag därhän. Lycka till med tankearbetet!
För att nu återgå till vad jag satt och funderade på i #128.
I andra stycket skriver jag så här:
"Varulvarna brukar försvara sina egna i lynchningsdiskussionerna. Det kom två röster på mig. Det skulle ju kunna tyda på att Juliino, som lade den första rösten, och Ruzicka, som lade den andra, är ulvar. Men i så fall är varulvarna kannibaler, för nästa natts tilltänkta offer var ju Ruzicka."
Om vi för resonemangets skull testar möjligheten att Juliino är en ulv, men inte Ruzicka. Juliino är ju verkligen ångerfull nu. Hon hade ju inga sakliga argument för att rösta på mig. Men om hon ville förhindra att Kanintokan blev lynchad, måste hon lägga en röst på en bybo. Ruzicka är ny i byn och kan ha följt Juliino för att det kändes tryggast så. Det skulle förklara varför ulvarna gav sig på Ruzicka natten efter.
Juliino är välkänd och omtyckt i vår by och alla visste att hon var rädd för att få oss andra emot sig. Om nu Juliino är en ulv kan hon inte ha hoppats på ängelns beskydd, eftersom hon var den som lade första rösten mot nån annan än varulven Kanintokan. Kruxet med denna teori är att jag har svårt att misstro Juliino. Hennes ånger i #121 låter äkta.
Juliino, vi kan alla göra ett misstag. Klart jag förlåter dig.
Kom hit till bystugan så får vi resonera om vad vi ska göra för att skydda vår lilla by mot dessa lömska varelser!
Oj, det har hänt endel här, få ta och fundera lite på vad jag tycker om det. Innan jag läste dessa inlägg (#132 - 137) så kände jag inga större misstankar om er (mer än vanligt), men nu… Nä, jag måste få fundera på det.
**MVH Cerrolyn
Hej alla glada bybor!
Vid 12 måste jag gå till jobbet och kommer inte hem förrän vid 18-tiden. Cerrolyn har påannonserat att hon ska vara borta en viss dag och nu känns det säkrast att jag gör detsamma, med tanke på hur det kan gå om man inte deltar i diskussionerna under några timmar.
Innan jag ger mig iväg vill jag inbjuda er som kan komma på enkelt fika. Klockan 11 i bystugan bjuder jag på thé, kaffe och mina goda chokladmuffins. De står i ugnen och doftar frestande nu.
Picasso, dig litar jag på. Hoppas du kan komma.
Cerrolyn, din analys behövs nu. Ta med dig dina noteringar!
Washimaru, har du hittat något mer användbart i farfars anteckningar? Du verkar vara en klok och pålitlig man som kan säga ifrån på skarpen när det behövs. Står det något i dina gamla dukument om den paranoja som kan drabba byborna när de försöker utröna var ulvarna har sin gång?
Ruzicka, jag hoppas du hämtat dig från chocken och kan tänka klart. Nu måste vi lita på de goda grannar vi har. Ängeln tror på dig och då gör jag också det.
Juliino, kan du få med dig Ivrigs, som nu är lite orolig? Eller misstror du henne? Tål att tänkas på, för då måste du slå dig ihop med Milky88. Min tro är att Ivrigs helt enkelt är väldigt försiktig.
Ivrigs, jag vet att vi ofta har olika syn på saker. Men jag vet också att du, trots att du är så tystlåten att vissa tycker det är misstänkt, så är du klok. Du väger dina ord på silvervåg. Kom och hjälp oss att tänka ut något bra innan vi rusar åstad!
Och dig Milky, har jag bakat andra bullar åt.
Gillar du munkar med vaniljfyllning eller föredrar du pepparkakor? Man lär bli snäll av dem.
Godmorgon kära grannar!
Jag förstår att jag upprörde en del när jag röstade på dig, Mirinda. Men jag tyckte inte att det kändes rättvist att rösta på någon som inte hade dykt upp i tråden ännu. Jag har en del erfarenheter sedan tidigare byar utanför MiF och förstår det farliga i att gå emot strömmen. Du var det alternativet som fanns kvar, Mirinda. Jag ber om ursäkt för att det låter hemskt, men faktum var att jag också hade några misstankar om dig. Så tidigt i spelet måste man gå på det minsta lilla och nu har saker förändrats markant. Jag hoppas att du förlåter mig.
Det är kanske lätt för mig att säga, men jag tror att iom nattens händelser så kan man vara säker på att jag inte är ulv. Nu när de bara är två, varför skulle de offra en av sig själva? Däremot är jag också osäker på ulvarnas resonemang när de valde mig. Hade de gett sig på någon annan hade de lätt kunnat få både Juliino och mig till misstänkta ulvar av er. Jag förstår helt enkelt inte varför de valde mig. För att rentvå Juliinos namn, om hon är en ulv, låter långsökt. Det var trots allt hon som började röstapå Mirinda. För att jag röstade på Mirinda? Kanske. Det fanns redan några misstankar mot henne och detta kan eventuellt ha stärkt dem. Men jag är övertygad om att ulvarna är listigare än så. De skulle inte lyncha någon som röstade på dem i första lynchningen. Kanske valde de mig för att fokus nu ligger mycket på mig (fast det räknade de ju inte med
), Juliino och Mirinda, och de själva kan hålla sig i bakgrunden…?
Jag är fundersam om det faktiskt fanns en klarare anledning till att jag blev offret.. eftersom ängeln tydligen tänkte samma sak. Det kan såklart vara tur att ängeln gissade rätt, men samtidigt kanske det fanns någon annan anledning att tro att jag skulle bli offret nästa natt?
Oj nu har det hänt mycket :)
Vad glad jag blir av att du förlåter mig Mirinda för jag är så lågt ifrån en ulv man kan bli.
Efter första lynchningen när Kanintokan visade sig vara ulv förstod jag att jag satt väldigt säkert inför nästa natt eftersom ulvarna skulle väl inte vilja ta bort bybon som inte röstade på ulven?
Anföll dom Ruzicka så skulle ni ju ge er på mig..
Men tänk efter är det ett så smart drag av ett par ulvar om jag var ulv?
Då skulle jag sätta mig själv i en väldigt risig sits genom att välja Ruzicka den enda person som röstade på någon annan i lynchningen.
Mirinda! Jag Misstror inte dig för att vara ulv längre heller. Misstänker dig bara för att vara extra klok och vara den pratsammaste av oss ;)
Just nu känner jag att det är väldigt rörigt här i byn.
Ruzicka är ju absolut ingen ulv och som sagt så misstänker jag inte Mirinda för att vara det heller men sen vet jag inte riktigt var jag har resten. 
Åh, tack Mirinda! Faktum är att det är lite svårt att komma över det som hände i nättras. Attackerad av varulvar och skyddad av en ängel.. det är mycket att processera. Men vad kan vara bättre än en kopp te. chokladmuffins och trevligt sällskap för att få en på bättre humör? Jag kommer väldigt gärna! Jag tror till och med att jag kan känna lukten av de ljuvliga bakverken ända hit! 
Jag hoppas att jag är välkommen trots gårdagens händelser..?
# 139
Har jag skrivit fel kön på någon av er ber jsg om ursäkt =)
Jo jag vet vem du röstade på jag är bara mänsklig så skrev fel namn andra gången på grund av att det var mitt i natten jag skrev. Jag menade ju såklar att du röstade på Kanintokan
Jag står fast för vad jag tror . speciellt nu när Mirinda vill bjuda alla på fika och så.Känns lite som manipulerande still =)
Men tack för erbjudanet på fika i allla fall =)
'
Jag tror att Mirinda och Ivrigs är Varulvar
Men det är nog kört för mig haha om jag inte blir oskyldig lynchad för att jag står fast vid mina åsikter och inte rädd för att säga dom lär sista varulven ta mig haha 
Ny dag nya möjligheter
Som jag skrev innan så är jag också inne på Ivrigs och det lutar mot att det är där min röst kommer att hamna.
**MVH Cerrolyn
# 144
Som Ivrigs skrev på slutet lätt det som Ivrigs ville locka fram dom andra ulvarna för att se på vem ulvarna n skulle rösta på och på så sätt själv veta vem man ska rösta på.
Det kommer nog bli att jag röstar på Mirinda eller Ivrigs någon av dom blir det högst sanolikt som jag ser på det just nu.
Jag tycker bara att det är något skumt med dom två och jag står för att jag tycker det. Sedan om jag har rätt eller fel i det får man se. Men det är vad jag tror/tycker
Ny dag nya möjligheter
Vad kul att ni är här!
Ja, nu finns det mycket att resonera om. Alla är välkomna i byastugan. Här vågar alla med rent mjöl i påsen vara. Kommer några förklädda ulvar hit är vi tillräckligt många som kan hålla ihop. Ulvarna måste vara mycket pressade nu. De har en taktik jag inte riktigt kan få grepp om.
Ivrigs är den som blivit anklagad och sammankopplad med mig av Milky88.
Juliino argumenterar här ovanför för att hon kände sig säker under varulvsnatten; att ulvarna förlitar sig på att vi bybor kommer att lyncha Juliino. Intressant resonemang och väldigt logiskt.
Men jag återkommer till den fråga som jag ställde i #128:
Varför gav sig ulvarna på Ruzicka (hon undrar ju själv i #140)? Och hur kom det sig att ängeln hade lagt sitt skydd just på Ruzicka?
Det är siaren som kan veta två personers roll vid det här laget, inte ängeln. Det kan ha gått till så här: Det är en gammal välkänd varulvstaktik att hänga på en första röst på en bybo i lynchningen. Det skulle i så fall göra röstare nummer två misstänkt.
Det innebär kanske för ulvarna att de vill ta bort den bybo som var nummer två att rösta på mig, för att senare kunna misstänkliggöra juliino. Detta hänger ihop med Juliinos teori här ovan. Ulvar älskar när vi lynchar varandra.
Det sista jag skrev i #133, som svar på Milky88´s ogenomtänkta försvarstal var: "Ville jag anklaga dig så skulle jag lägga fram hållbara argument. Du riskerar att ge mig ett om du fortsätter att försvara dig fast du inte är angripen. Vi ska leta efter någon som styr.Du är en följare, så du går fri i mina ögon."
Så mina vänner; Vem styr ulvarna?
Vi var fyra bybor som röstade på Kanintokan och prickade en ulv:
Cerrolyn (som chansade), Washumaru, Picasso (som försvarade mig) och jag själv (som försökte försvara mig med hjärtat bultande i kroppen). Det borde fria oss från misstankar tills vidare. För inte lynchar ulvar sin ulvsyster det första de gör? Det vore sannerligen inte smart. I så fall får ju byborna tacka och ta emot. Men riktigt så korkade är väl ändå inte ulvarna?
Vad tror ni andra?
Jag måste ge mig iväg nu. Kaffet står i den stora pumptermosen och tepåsarna ligger där på bänken. Muffinsen räcker åt alla grannar i byn. Täck över med plast innan ni går, är ni snälla.
Ni som kommer hem lite senare är välkomna in och fika. Kanske bäst att koka nytt kaffe? Jag är tillbaka senast 18.30.
#146 Mirinda Du glömmer en liten detalj ängeln kan välja att skydda hela byn en natt. Så det behöver inte vara så att ängeln valde Ruzicka utan skyddade hela byn den gångna natten. Skulle inte det vara möjligt?
# 147 Ja ängeln kan skydda alla en natt
Ny dag nya möjligheter
#147 & #148
Jag tror det är möjligt att fallet är så.
Mirinda - Du menar att ulvarna vill styra oss. Vilka är det du känner som gör detta? Jag kan inte hitta några tydliga tecken på mer än hos dig och milky. Men ändå kan jag inte låta bli Irvig.
Jag kommer att gå igenom och samla ihop samt delge er mina anteckningar ikväll.
**MVH Cerrolyn
Hmm en liten fundering bara om Ängeln inte lyckades pricka rätt och skydda Ruzicka och inte heller skyddade hela byn…då måste ju Ruzicka vara Ängeln!
# 149
Precis är Ju bara jag och mirinda som varit offensiv styrande kan man säga. Jag blev ju Offensiv när hon fråga vad jag tyckte jag kanske tog i hårt men är sådan jag är. Frågar folk vad jag tycker så säger jag rätt ut vad jag tycker sedan får ni andra bedömma om jag är en varulv eller inte.
# 150
Om Ruziicka skulle vara ängeln så måste hon ändå ha vallt att skydda sig själv eller hela byn. Ängeln kan också bli tagen om den inte är skyddad om jag inte har helt fel såklart.
Ny dag nya möjligheter
#151 jo så är det kanske att Ängeln måste skydda sig själv :/ Men jag tror ju knappast att varulvarna ger sig på Ruzicka igen ;)
Jaha, och nu till den stora frågan vem är varulv och vem ska vi lyncha?? Nu gäller det får vi en varulv har byn vunnit har vi hjäl en oskyldig så står det lika!
*ni två som är ulvar var vänlig och räck upp en tass*
# 152
Hade varit härligt om det var så enkelt att ställa sådan fråga sedan dyker 2 tassar upp =)
*ni två som är ulvar var vänlig och räck upp en tass*
Ny dag nya möjligheter
Hahaha
Med bildbevis då. 
**MVH Cerrolyn
Picasso, jag kan visst tänka mig att ulvarna ger sig på mig inatt igen. Varför skulle de låta en säker bybo leva? För deras skull spelar det ju ingen roll, men om de försöker vända oss mot varandra så är jag väl en käpp i hjulet för dem? En person mindre att misstänka, menar jag? Jag kommer sova mycket oroligt i natt.
Hej allesammans!
Vad bra att ni diskuterat läget medan jag gjort mina plikter. Nu har Sessan fått mat och jag kan äntligen slå mig ner med en kopp kaffe och trä på mig "tänkarluvan".
Vill bara påpeka (om nu någon är osäker kring det): Det är dag ända fram till kl 21.00 i morgon fredag. Det betyder att vi har gott om tid på oss att bolla idéer om vilka som sitter på tassarna nu.
Picasso du tar det på rätt sätt. Skratta måste man få göra mellan varven.
#149 Cerrolyn, du undrar om jag sett tydliga tecken på ulvstyrning. Min fråga var: "Vem styr ulvarna?" Det sker givetvis inte här, utan i lyan i interna PM.
#151 Jag undrar vad du menar med offensiv styrning. Jag anser inte att jag har varit på offensiven mot någon än, allra minst mot dig. Retats lite med dig har jag gjort. Men det får du tåla, när du sticker ut hakan så som du gjorde förut.
Jag saknar Washimaru idag. Undrar om han dyker upp. Jag är väldigt nyfiken på de där gamla dokumenten i hans farfars kista.
Lite senare idag ska jag gå hem till mamma och fråga om hon minns något matnyttigt ur mormors berättelser. Men det kan bli knepigt att få henne att berätta. Hon kommer inte att tro mig om jag säger att vi fått varulvar i byn. Och jag tänker inte oroa henne i onödan. Hon är gammal och skröplig. Men hon gillar att berätta allsköns legender och urgamla historier nu för tiden.
#146 Tack för muffins å te det smakade alldeles utmärkt :)
Funderar lite på ditt utande om att varulvarna inte är så korkade att de offrar en av sina egna!
Varför inte? Om de offrar en av sina egna kan ju vara en strategi, för att lura byborna! Vi känner oss lättade som lyckats döda en ulv och som i vårt fall där varulvarna misslyckas ta en bybo. Men vi vet inte vad varulvarna tänker eller vad deras strategi är. Korkade tror jag de långt ifrån att de är OM de nu offrade en av de sina.
#157 Kul att du gillade muffinsen. Du är kanske något på spåren. Men det betyder ju att man måste ställa sig på huvudet och tänka i helt andra banor.
Jisses! Det här blir inte lätt. Återkommer när jag har fått fundera.
#158 Ja de var goda :)
Ja jag vet inte om jag är något på spåret eller om jag är ute och cyklar :/ Jag försöker tänka så många möjligheter jag kan, men ärligt just nu känns det mest virrigt, hade varit enklare om varulvarna sträckte upp en tass :/
# 156
Mirinda jag är uppseendeväckande offensiv och om du är varulv som jag tror (och ivrigs) då blir du manipulerande offensiv i min åsikt att du är offensiv på ett manipulerande lugnt/snällt sätt men om det är att jag har fel att du är en av oss en bybo då har du helt rätt i det du säger att du bara retas och att jag får skylla mig själv och i så fall får jag så klart be om ursäkt men jag tror att du är en varulv och det står jag för (Plus ivrigs)
Men jag står även för att jag kan ha fel alla andra får bilda sin egen uppfatning
Så i min åsikt är att jag är rak på sak på vad jag tror offensiv medans du är offensiv på ett lugnt/snällt manipulerande sätt.
Man kan ju vara offensiv på olika sätt , =)
Men om det skulle vara så att jag skulle vara varulv då blir det att jag är starkt offensiv på ett manipulerande sätt.
Mirinda du får ju även tänka på att det var inte jag som börja att säga att du och jag var offensiv jag svara till Cerrolyn som tyckte det bara var vi två som var offensiv. Jag erkännde det men höll med om att jag tyckte att du var offensiv ockkså men jag sade inte att jag tyckte du var det på ett lugnt manipulerande sätt för att spela lugn o god men är så jag tänker.
Så på sätt o viss när du skriver :
#151 Jag undrar vad du menar med offensiv styrning. Jag anser inte att jag har varit på offensiven mot någon än, allra minst mot dig. Retats lite med dig har jag gjort. Men det får du tåla, när du sticker ut hakan så som du gjorde förut.
Då tänker jag när jag läser detta att du vill att dom andra ska tänka att jag rakt ut har sagt att du är offensiv för att du vill verka vara en av oss och att det är jag som är varulven
Sedan kör du att du retas bara för att du ska verka god och skriver att det ska jag tåla när jag sticker ut hakan för att jag ska verka ond
Detta är i alla fall vad jag tror.
Nu ska jag ta och se på film 
Ny dag nya möjligheter
#157 Först är jag ängel, och nu är jag varulv? Picasso, jag blir lite osäker på om dina teorier kanske bara är försök att förvirra oss bybor med flit…?
Som sagt, att ulvarna skulle vara villiga att offra en av sig själva när de bara är två kvar känns mycket osannolikt. Om man dessutom läser inlägg #119 igen så tror jag man kan utesluta att ulvarna försökte offra en av sina egna. "När hon öppnade stod två av hennes vänner där", och "Hon upptäckte de tre tekopparna och det tomma kakfatet" berättar att det faktiskt var två ulvar som gav sig på mig, inte bara en.
Men nog om det, jag vet att jag är oskyldig till dessa hemskheter och hoppas att ni kan lita på mitt ord. Det är mer intressant att diskutera om vem det faktiskt är som är skyldig! Jag håller ett extra öga på Picasso, det gör jag. Jag misstänker dig inte än, men jag är lite osäker på dig.
#160 Puh! Vilket cirkelresonemang! Du nämner att Cerrolyn är den som fått dig att tro att jag och ivrigs är på offensiven. Det är inte riktigt det hon säger. Cerrolyn misstolkade min fråga lite. Min fråga var:
Vem styr ulvarna?
Cerrolyn tolkade frågan som om jag undrade vem som styr byborna. Det är i a f vad jag tror.
Apropå Cerrolyn; hon sade att hon skulle dyka upp i kväll. Vad jag förstår för hon noggranna noteringar över vad som händer i byn. Det är ju bra. Här gäller det att hålla huvudet kallt. Fast det är ju inte min bästa gren.
Så mycket bättre då om ni som är coola och lite mer komprimerade i ert uttrycksätt än jag kan dela era teorier med oss andra. Ivrigs och Cerrolyn har det gemensamt faktiskt. Det måste vara några som balanserar upp Milky88 och yours truly.
Det ska bli spännande att höra vad dessa två tänkare har att bidra med. Själv känner jag mig tämligen trasslig under tänkarluvan just nu. Bäst att kila hem till mamma och få lite kvällsgröt. Hennes mannagrynsgröt med smörgrotta kan få vem som helst att må gott. Vi ses lite senare.

Oj vad alla har tänkt och tyckt. Själv har jag bihåleinflamation och ont som tusan, så jag orkar inte riktigt hänga med. MEN, jag är med! Ska läsa i kapp när jag blivit lite piggare, typ snart.
Höres i morgon!
Hua.. Är skapligt förvirrad av alla misstankar och teorier som jag missat sen sist jag kikade in i tråden.
Själv vet jag inte vart mina misstankar ligger..Dom flyger hipp som happ och jag vill vara säker innan jag nämner några namn igen.
Tyvärr så orkar jag inte samla mina anteckningar nu. Är så trött över att grunna hela dagen så jag ska ta en tupplur. Men tro mig, innan min röst faller så finns de här. (Om jag nu inte gör det idag ändå…)
**MVH Cerrolyn
162 #
Nej det menar jag inte , det har jag trott själv innan med.
Jag är rätt säker på att Cerrolyn och Ruzicka är Goda hade varit konstig annars
Jag tror du och ivrigs är varulvarna och det har jag förklarat varför
sedan tro jag att Juliino är god för han börja rösta på dig och Picasso och Washimaru är goda för dom rösta på Kanintokan men gjorde inte det så himmla nära deadline ni gjorde
Vi har ju detta roliga meddelande där jag tror du och ivrigs försökte få fram misstankar mott någon av oss bybor efter Kanintokan blev lynchad:
#120 Ivrigs! Jag är nyfiken på dina teorier. Du ville rösta på någon annan än kanintokan, men avstod helt från att rösta. Jag undrade då om vi kanske tänkte i samma banor.
Ni hade säkert planerat att Ivrigs skulle säga sin teori och du skulle låtsas tro samma sak och sedan skulle ni försöka få med andra av oss tro att det kan ha varit så 
Men detta är ju bara vad jag tror sedan får ju alla andra bilda sin egen uppfatning och komma med sinna teorier jag skriver vad jag tror när ingen annan ger några teorier hur det har gått till som. På detta sätt blir det ju diskussion som du inte verkar gilla att ha på grund av att du och Ivrigs är i fokus ja sedan är vel jag antagligen inblandad som en misstänkt att kunna vara Varulv på grund av mina anklagelser mot dig och Ivrigs
Det ända jag kan göra är ju att stå fast vid varför jag tror att det är Du och Ivrigs
så är ju inte konstigt att jag är kraftigt offensiv. Är jag inte offensiv får ni tid att tänka igenom hur ni ska svara och planera för er själva i lugn o ro.
I min åsikt är det mycket som inte stämmer in och mycket i bara sammanträffande för att det inte ska vara ni två. 
Ny dag nya möjligheter
#163, #164, #165: Hej! Vad kul att ni dök upp. Jag har väntat med att dra några bestämda slutsatser. Det är inte utan att jag också börjar bli trött. Det har skrivits långa inlägg och så har det funderats hit och dit under dagens lopp.
När man är borta ett tag från byn och grannarnas diskussioner, får man ett annat perspektiv. Så nu ska det bli kul att höra vad Cerrolyn och Ivrigs har att säga. Vad tror ni om Milky88? Är han seriös? Eller vad ska man tro?
Det verkar klokt att ta det lugnt och tänka till innan du går på någon denna gång, Juliino. Men jag tycker att du resonerat konstruktivt idag. Sen ställde Picasso allt på huvudet för mig. Milky88 vevar med stora sleven i by-grytan. Ruzicka har skrivit långt också. Och det är klart att hon reagerar på vad som sagts innan.
Alltihop känns för svårt att greppa just nu. Men man kan ju leta efter vad som inte sägs också…
Jag har funderat ett tag nu och jag tror jag börjar se klarare.
#167 Mirinda, jag börjar gå tillbaka till min första teori om dig.Det känns som om du hela tiden ska få oss att tro att Milky88 är en tokig virpanna eller något.. Jag vet inte hur jag ska förklara..
Men sanningen är den att jag inte tror att Milky88 är någon ulv uten en bybo som kan ha prickat in ulvarna..
Cherrolyn tror jag inte heller är ulv. Washimaru är jag osäker på men tvivlar på att han är ulv. Ruzicka vet vi ju att hon inte är ulv men resten är jag osäker på och det är någon av dom tre Mirinda, Ivrigs eller kanske Picasso som min röst landar på ivkäll.
Min röst kommer landa på Ivrigs eller Mirinda ,
På grund av det jag tidigare har skrivit så upprepar jag inget mer just nu är ju ändå bara onödiggt av mig att förklara varför jag röstar på någon av dom när ni redan vet varför , , haha 
Ny dag nya möjligheter
#161 Ruzicka jag tror inte att du är en varulv! Måste blivit missförstånd någon stans.
Jag lutar mer mot ivrigs, juliino och Milky88 men vem av dessa ska få min röst? Jag får nog fundera lite till innan jag lägger min röst på någon jag vill ju inte att någon oskyldig ska offras.
Jag måste fråga er Juliino och Picasso varför är ni misstänksama mot varandra?
Det kan inte vara något onödigt som startat det och sedan att ni har hamnat i försvar o misstänker varandra tänkte att det är något små sak som sedan blivit ond cirkel att ni misstänker varandra? Vet inte hur jag ska förklara som men ni förstår nog hur jag menar 
#170 Picasso jag förstår självklart att du har misstankar mot mig är ju inget konstigt med det 
Ny dag nya möjligheter
# 170 Picasso
Jag har skrivit mycket offensivt men läs igenom mina teorier sedan kollar du dom om du tycker dom kan stämma. Sedan gör du din egna uppfatning i vad du tror 
Ny dag nya möjligheter
#168 Hej Juliino!
Nu vet jag inte vad jag ska tro om dig. I förra lynchningen gick du hårt ut och röstade på mig. Sedan ångrade du dig och var riktigt säker på att du hade fel; kallade mig t o m "extra klok". Du bad om förlåtelse och jag förlät dig. Och så har du börjat anklaga mig nu igen???
Jag tror inte alls att Milky88 är en ond person. Ingen ulv alls. Jag har ju skrivit det tydligt och klart. Det är inte roligt att bli så hårt påhoppad som jag blivit av honom. Rena rama försäket att starta ett drev som ska jaga mig (eller ivrigs). Och virrpanna? Det var ditt uttryck Juliino. Jag sade att Milky88 riskerade att låta förvirrad och jag varnade honom, precis som jag varnade en annan ivrig varulvsjagande bybo i en annan by, om ni minns.
Jag har inte hoppat på dig Juliino. Jag blev inte ens sur, för vi kan alla ta fel - särskilt i första lynchningen. Och någon måste man rösta på. Men hur i hela fridens namn ska du ha det? Du kan ju inte vända kappan efter vinden så här. Det verkar inte vare sig pålitligt eller uppriktigt. Du kan inte vara positiv till mig ena gången för att sedan vända dig emot mig för att någon vind blåser åt andra hållet. Jag skulle vara lite försiktig om jag var du - hur trovärdig tror du att du blir om du röstar på mig igen?
Milky88! Du har mycket teorier. Det har jag med. Skillnaden på oss är att jag inte anklagat någon. Du vill ha det till att jag och ivrigs är kompisar. Kan inte påminna mig om att jag har hållit ihop med ivrigs om någonting.
Ivrigs - Jag vill veta vad du har för teorier!
Washumaru - Jag vill veta vad du tror också - Du har varit tyst länge.
Cerrolyn - Nu börjar det bli dags att säga vad du tror. Jag vet att du kan tänka kallt och göra en analys av det hela. Jag väntar med spänning på att höra hur du ser på läget.
# 173
Mirinda men då kan du ju säga vem du tror det är kan ju vara kul för oss att höra du har ju frågat några av oss om jag inte minns helt fel så nu kan du ju svara vem du tror att det är. Det är ju snart dags att rösta så du måste ju ha tänkt på någon i alla fall?
Du vänntar vell inte att vi alla ska läga våra teorier sedan hoppar du in och röstar på samma som någon av oss andra ? Och spelar med?
Ny dag nya möjligheter
Hallå!! Stoppa nu! Just nu är det precis som varulvarna vill ha det alla misstror varandra! Har ni glömt att vi bybor skulle hålla ihop och vara enade mot varulvarna ;) Just nu springer nästa alla i byn runt som yra höns och kastar anklagelser mot varandra. Lugna ner er tänk efter fatta ett gemensamt beslut, annars är det kört för byn!
Ni får ursäkta, senaste dagarna har jag fått bilder i mitt huvud jag inte vet vad jag ska göra av.
Fösta lynchingen ligger fortfarande i färskt minné, och det är svårt att tro att någon som röstade mot varulven själv är en ulv, medan de som röstade mot oss kanske kan vara det. Samtidigt kan det mycket väl vara att de bara inte ville rösta på den som ännu inte skrivit något.
Väldigt mycket "kanske". Det jag inte förstår är varför Milky88 är så aggresiv mot Mirinda och Ivrigs. Mirinda var med och röstade på den första ulven och Ivrigs la ner sin röst, alltså försökte inte hon rädda ulven. Att offra en av sina egna första lynchningen känns orimligt. Kanske mot slutet om någon annan tar upp det men nu var vi inte så många som röstade att det var något hot. Om de röstat annorlunda hade de kunnat rädda ulven. Ruzicka blev anfallen men räddad, också en lustig taktik om hon skulle vara ulv, då de inte hade någon aning om att en ängel skulle stå vid hens sida den natten. Cerrloyn var den första att rösta så hon är faller också undan hot. Jag själv hamnar väl också i samma fack som Miranda och Picasso då jag var en av majoriteten.
Så jag tror att antingen Ivrigs, Juliino eller Milky88 är varulv och/eller demon. Och eftersom det redan lagts en röst på Miranda så väljer jag skydda henne och rösta på Milky88.
Picasso var därför jag ville att du och Juliino skulle tänka att ni båda kan vara goda för jag tror att ni båda är goda misstänker ingen annan än Mirinda och Ivrigs
Mirinda har jämnt undrat vad vi tro och frågat om vi misstänker någon, och hon förlåter dom som misstänker henne , hon spelar snäll i min åsikt och hon har inte sagt vem hon misstänker men hon undra ofta vem vi misttänker eller vem vi tro det kan vara ?
Så jag vill gärna höra vem hon tor det är för jag tror att hon kommer vännta till folk börjar rösta sedan hoppar hon in för se vad vi gör samma med Ivrigs.
Jag kan redan säga nu att jag kommer rösta på Mirinda eller Ivrigs
Ny dag nya möjligheter
#173 Milky!
Om du inte var så aggressiv i ditt sätt att lägga fram dina teoeier, så skulle du säkert kunna få mer gehör. Men du har tydligt (vid det här laget) deklarerat att du har den stilen. En eloge till dig för ditt mod. Men du biter dig fast vid din ,väldigt tidigt skapade tro, att det är mig och ivrigs det är något skumt med. Och jag som är älsre och har mer erfarenhet anser att sånt är riskabelt.
Det finns en bybo som kan gå ut hårdare än andra; ängeln. För ängeln kan skydda sig själv mot varulvar. Men du låter inte så änglalik.
Det enda alternativet skulle vara att du är varulvsdemon. För du tigger ju om att bli anklagad. Ja du går på försvar (uttryck inom psykologi) när man bara frågar efter din åsikt.
Du och jag borde inte träta Milky88. Vi vågar ju i alla fall ge oss ut och spekulera. Båda jobbar vi hårt. Det finns doldisar i byn också. Washumaru hade kanske idéer. Han hade farfars anteckningar. Ivrigs hade nån teori, som jag försökt dra ur henne länge nu. Cerrolyn kom tidigt med iakttagelser som kunde tolkas som misstankar mot ivrigs, juliino och kanske mig också. Fast hon verkade inte misstänka mig längre fram i tiden.
Var är de tre nu, när det börjar dra ihop sig. Alla andra har deltagit i diskussionerna.
Sist men inte minst. Min spelstil är annorlunda än din aggressiva. Jag letar efter vilka jag kan lita på. Faör byborna är sammanhållningen superviktig. Varulvarna vill så split mellan oss. De vill härska genom att söndra. Så jag letar efter mina goda, pålitliga grannar. Jag undrar om du är en.
Picasso är definitivt någon jag litar på. Hon är ingen vindflöjel. Washumaru lät väldigt stark och jag tror att han är att lita på. Cerrolyn är skicklig på att tänka och träffade rätt när hon siktade på Kanintokan.
Men vad vet jag säkert? Ingenting. Vem litar du på Milky88?
#173 Mirinda
Jag har tänkt om det fler än 1 gång kan jag ju säga haha 
Men att du är äldre och mer erfaren betyder ju inte att du behöver tänka bättre för det.
Jag kankse är ung och bra i min ålder ? Jag kankse har bra seende i saker ? Jag kankske är bra inom psykologi ? Jag kanske är intreserad av att läsa av folk i sitt betende och handlingar? Kag kankse är erfaren i min ålder? Jag kanske bara pricka in rätt riderkt i början ?
Men du är äldre och mer erfaren men vad betyder det egentligen i samanhanget att du vet mer? Finns mycket mer man ska tänka på och jag finner ingen annan som ska vara mer misstänkt mott och jag har svarat vad jag tror förut
Kolla inlägg #166
Jag är tyst nu ett tag så får ni andra lite andrum och diskuttera ni vet mycket väll vart jag står 
Ny dag nya möjligheter

UNGEFÄR TVÅ TIMMAR TILL DEADLINE! PÅMINNER ER SOM INTE RÖSTADE UNDER FÖRRA LYNCHNINGEN ATT GÖRA ERA RÖSTER HÖRDA IKVÄLL, OM INTE KOMMER ANDRA ATT ERBJDAS ATT TA ERA PLATSER DÅ NI I SÅ FALL MISSAT TVÅ RÖSTNINGAR!
**SMF 237 Sweet Dream's
Röstar nu så jag inte missar dena deadline också av någon anledning 
Jag lägger min röst på Ivrigs nu på grund av det jag tidigare sagt, Som jag har fattat det som verkar fler av ni misstänka Ivrigs mer än Mirinda så då röstar jag självklart på ivrigs för annars ligger ju jag mer illa till för jag antar att jag kommer få röster på mig också på grund av att jag varit så offensiv.
Jag antar att ni förtår vad jag menar , jag vill ju självklart skydda mig själv också så tar hållet det lutar mest åt av mina 2 alternativ där jag tror att båda är varulvar så jag röstar på Ivrigs
Ny dag nya möjligheter
Nu måste jag kliva ur rollen lite. Washumaru skriver i #176 att det redan lagts en röst på mig. Menar du det Milky88 skrev fetstilat i #169? Det är ingen röst.
Man kan inte rösta på två spelare samtidigt. Milky borde inte ha skrivit fetstilat - det kan uppfattas fel. Däremot är det faktiskt tillåtet att ändra sin röst ända fram till deadline.
Jag har funderat och funderat.
Washimaru - Har jag inte fått något som helst begrepp om än, hängde på mig i förra röstningen på Kanintokan. Men inga större vaningsklockor ringer.
Juliino - Svårt att placera dig också, men jag har dig på den högre delen av listan.
Milky88 - Det kan vara din stil, men du står på min högsta del på listan, men du får inte min röst idag.
Picasso - Du tycks flyta med, har inte fått något direkt begrepp om dig.
Ruzicka - Svänger också, ibland tror jag att du är ulv men ibland bybo. Svårt.
Ivrigs - Jag kan inte släppa det faktum att du bokstavlingen la ner din röst. OCh detta för mig är det ulvigaste som hänt i tråden, så därför:
Jag röstar på Ivrigs.
**MVH Cerrolyn
# 182
jag antog att man fick det om man nämnde 2 namn med fetstill jag skrev att jag skulle rösta på Dig eller ivrigs med fet still i inlägg #169
Sedan har jag inte läst #176 fören nu jag skrev mitt inlägg aamtidigt så missa det inlägget och såg det nu.
Man kan räkna det jag skrev i inlägg #169 på grund att jag skrev 2 namn och sade att jag skulle rösta på någon av dom och man kan ju inte rösta på 2 personer så den gills ju inte automatiskt
Så wWashumaru missupfatta mig , i det han skrev i #169 man kan ju inte rösta på 2 personer samtidigt
Ny dag nya möjligheter
#175 Tur att det finns någon mer som bevarar sansen. Du har rätt Picasso. Vi ska inte låta oss stressas (är himla lätt gjort när deadline närmar sig) och slunga ur oss anklagelser som vi inte hunnit tänka/diskutera igenom. Då gnuggar ulvarna tassarna och lutar sig tillbaka medan vi riskerar att börja misstänka alla som vågar visa sig.
Du hade en teori, Picasso, om att ulvarna kanske offrade en av de sina i förra lynchningen. Jag trodde inte att de skulle kunna göra det. Men jag har lekt lite med tanken. Om det nu var så att Kanintokan inte visade sig i varulvslyan, kan de andra två ulvarna ha gjort upp en ovanligt riskabel taktik. Den skulle i så fall gå ut på att ge bort den ulv som inte fanns där för sina ulvkompisar till byborna att lyncha? Det är långsökt, men inte omöjligt.
Om jag vore ulv skulle jag nog inte ha vågat föreslå det. Ulvarna är ju bara tre. Vi bybor är flera. Men om, jag säger bara om ulvarna gjorde det, så var det ett väldigt högt spel. De måste ju få med sig några bybor i lynchmobben. För två röster räcker inte om de övriga röstar på samma. Kanske kan det funka vid första lynchningen, eftersom vi inte hunnit känna varandra på pulsen. Vi vet ju av erfarenhet att första rösten som faller brukar bli väldigt styrande.
Ivrigs har fått en röst, Milky en (inte så förvånande). Juliino är tyst. Henne litar jag inte så mycket på längre. Ivrigs sade att hon var sjuk, men skulle höra av sig idag. Hade hon verkligen någon teori, eller sade hon bara så? Ruzicka lyser också med sin frånvaro. Jag säker på att hon inte är ulv. Ulvarna kan ju inte veta vart ängeln lägger sitt skydd.
Och så saknar vi en till. Cerrolyn. Vad ska man tro om henne? Hon säger, faktiskt lite som ivrigs, att hon har fört anteckningar och ska lägga fram något. Men hon har inte sagt ett ord. Vad betyder det?
#183 När man talar om trollen… Min dator är seg och jag skrev rätt länge. Precis när jag sagt att du inte sagt ett ord, så skickar du iväg ditt inlägg. Min dator får fram inläggen med fördröjning ibland. Bra att du är här!
Då har jag 1 röst och Ivrigs 2 om jag inte räknar fel
Förstår såklart dom som röstar på mig inga hard feeling är fullt förstårligt när jag kör min stil men jag är sådan som står för mina åsikter och inte rädd för att säga det jag tror. Och jag tycker ändå att det jag har vissat upp bra anledningar att misstänka dom båda sedan får ni göra era vall 
Ny dag nya möjligheter
#183 Cerrolyn! Jag gillar inte att ivrigs inte har deltagit i diskussionen. Man blir osäker på en person som ligger lågt. Hon måste rösta idag för annars blir hon diskvalificerad och utbytt. Men varför tycker du att det är "det ulvigaste" att fega ur och lägga ner sin röst? Det är liksom själva ulvigheten i det jag inte förstår.
Jag undrar också var Juliino blev av. Det är väldigt frestande att rösta på henne, för att hon svänger som en vindflöjel. Hon var faktiskt den som lade den första rösten på mig sist. Vet inte var jag har henne.
Men lika lite som jag vill "ge igen" utan att Juliino fått chansen att svara på mitt inlägg efter hennes förnyade misstankar mot mig, lika lite vill jag döma Ivrigs för snabbt. Tänk om det är så att hon ligger sjuk. Det skulle kännas hemskt att lyncha henne ohörd.
Ivrigs - kom hit och tala för dig! Jag tycker att du är värd en chans, just för att du sade att du inte ville rösta på den som inte är på plats och kan försvara sig.
Juliino! Stå upp för vad du tror! Du kan få en stund till på dig.
Snälla Cerrolyn! Kanske är jag trögfattad, men jag begriper inte varför Ivrigs är misstänkt för något annat än feghet. Kan du förklara hur du resonerar?
Man får ju även tänka att om jag är varulv så lär både Ivrigs och Mirinda vara goda om dom båda röstar på mig. så då får ni tänka vem kan vara min sammarbetspartner?
Dom lär vännta in i det sista och rösta på mig då i slutet båda 2. 
Men deta är vad jag tror sedan får ni bilda er uppfattning =)
Ny dag nya möjligheter
#185 Det är som man brukar säga friskt vågat hälften vunnit, jag vet inte OM varulvarna offrade kanintokan, men om de gjorde det körde de ett högt spel som kan gå hem om vi har otur!
Jag vet fortfarande inte vem jag ska rösta på, jag var inne på ivrigs, hon har redan fått två röster, så tyvärr följer jag nog strömmen.
Om jag slår undan misstankarna från mig blir jag serverad på silverfat den kommande natten. Men sen vill jag inte att vi ska missa chansen att lyncha en ulv idag. Så… Mirinda minns du vem du skrev tidigare ikväll som kunde sticka ut hakan…. Jag har inte varit aktiv då jag har en myskväll med familjen.
Hoppsan glömde markera
ivrigs får min röst.
Mirinda sänder ju misstänkar mot dig för att du ska köra skydd still och dra tillbaka dina misstankar men som du ser har jag redan röstat på Ivrigs men tror även att Mirinda är varulv
Jag har varit ärlig och sagt vad jag trott hela tiden och inte hoppat i mellan som flera gör men betyder det att jag är varulv och betyder det att jag har fel bara för att jag står fast i min åsikt som jag haft i början? Seddan har jag get bra svar tycker jag i alla fall varför jag har skrivit som jag har gjort. Jag tycker ni alla ska läsa igenom mina teorier en gång till 
Men som jag sagt förstår om ni misstänker mig såklart.
Ny dag nya möjligheter
Jag röstar på ***Ivrings***
Jag har 1 röst och Ivrigs 3 om jag inte har fel
# 191 Juliino
det är du som kommer avgöra detta för Ivrigs och Mirinda kommer rösta på mig i slutet som jag skrev tidigare dom skyddar sig själva röstar dom på mig tidigt så ser det ju misstänksamt i att mina teorier kan stämma men förstår såklart om du röstar på mig. Men du kommer avgöra detta tror jag
Jag förstår om du röstar på mig såklart jag kör en farlig spelstil 
Ny dag nya möjligheter
191 och 192 Ja jag minns Juliino. Men jag tror att vi kan vara på väg att göra ett misstag. Picasso, min dj…a dator gjorde att jag inte såg ditt #190. Jag ville diskutera med dig. Men man kan alltså ändra sin röst fram till 21.00.
Här kommer min goda-grannar-lista: (dessa tror jag på ikväll)
Picasso
Washimaru
Ruzicka
Milky88 (så klantig är ingen ulv)
Juliino (följer mitt hjärta inte mina trampade tår
)
# 194
Såg nu att du rösta på Ivrigs 
Ja då kan jag bara hålla tummarna att ni inte ändra era röster ni har ju fortfarande tid att ändra er , lär komma massa mer skriverier haha innan det är klart haha 
Ny dag nya möjligheter
Så jag har 1 röst och Ivrigs 4
men ni kan forfarande ändra er och rösta på mig såklart 
Ny dag nya möjligheter
Nu rinner tiden ut för dig ivrigs. Det här känns inte alls bra. Cerrolyn har inte svarat varför hon anser dig ulvig. Hon chansade på Kanintokan som inte var på plats. Vi lade våra röster på Kanintokan då. Men du teg still. Du håller på att råka ut för samma sak.
Jag vet att ivrigs är smart. Om hon hade varit ulv hade hon säkert lagt en röst på vem som helst förra gången. En röst på någon som ingen annan röstat på hade inte varit farligt att lägga. Det hade fått ivrigs att verka mer trovärdig och hederlig. Och lita på att ulvarna är noga med att inte göra minsta lilla som verkar konstigt (som att vara väldigt aktiv i en lynchtråd och sen inte rösta).
Något är fel här. Ingen motiverar på ett sakligt sätt. Cerrolyn (som förstås har röstat redan) Ivrigs och Ruzicka är moltysta. Varför?
#196 Jag tror också tyvärr att vi håller på att begå ett misstag :(
Jag ändran min röst från ivrigs till milky88
Det är lungt Picasso men snart kommer du se det jag skrev att både Mirinda och Ivrigs kommer rösta i min 20.59 på mig som jag sade tidigare vi har inte hört ett ljud av Ivrigs hitils så om han börja skriva nu är det ju konstigt.
Ny dag nya möjligheter
Det ser ut att vara jämt Jag röstar med Wshumaru, för att han vill skydda mig Milky88 får min röst
Allt jag har saft hittils har ju typ hänt se var beräd att ändra vid 20.59 om du ser ivrigs hoppas in. Tycker du inte det är konstig om han kommer nu?
Ny dag nya möjligheter
NU kommer IVrigs haha
Ny dag nya möjligheter
#204 Nu är tiden ute och ingen ivrigs! Om jag inte är fel på det står det 3-3 mellan milky88 och ivrigs då blir det lottning väl?
Jag hade nästan rätt Mirinda rösta i 20.58 och Ivris var inte ens här. Vad händer nu då? Blev det lika eller konstigt att MIrinda skyddar sig när hon inte fått en röst
Ny dag nya möjligheter
KOm ihåg vad jag har sagt nu , , MIrinda skyddade ivrigs nu, , hon skrev att hon skydda sig när hon inte behöver skydda sig , hon skyddar Ivrigs ,
Så hitils kan mina teorier stämma , dom spelar ju lugna för man inte ska misstänka dom 
Ny dag nya möjligheter
Hahah haha 
Ny dag nya möjligheter
Fel Milky! Jag var en sekund snabbare. Jag är fortfarande så gott som säker på att du inte är ulv. Men som jag skrev i ett inlägg högre upp när du bad mig lägga fram vilka jag misstänkte skrev jag att du kunde vara ängel eller varulvsdemon. Bara då kan man gå ut hårt och kunna fåp mer skydd än en sån som jag - en stackars påhoppad bybo, som inte fick den diskussion jag ville ha. Kan bara inte rösta på ivrigs. Hon ligger kanske med hög feber… För jag tror inte hon ljuger. Men jag anser fortfarande att hon är feg.
Tror att det blir lottning nu, om inte ivrigs och Ruzicka dök upp i sista sekunden. Det känns som det minst dåliga alternativet. Det bästa hade varit att alla deltog i diskussionen. Nu får jag behålla min nya teori för mig själv tills ni andra är redo att vara mer aktiva.
Visst blev det 3-3? En aktiv, aggressiv modig/dumdristig bybo mot en passiv, överförsiktig och ev sjuk bybo är vad jag tror innerst inne.
Men det kändes inte som om jag kunde göra annorlunda. Picasso har min tillit och hon gjorde det möjligt för mig att jämna ut röstningen.
# 209
Nej jag tror du skyddar han för ni båda är varulvar och det tror jag på du spelar snäll men är varulv och skyddar den andra varulven.
Du kan ju inte förneka tycker jag att teoretisk sätt kan mina teorier stämma men självklart kan jag vara en varulv teoretisk sätt.
Vad händer blir det lottning?
Ny dag nya möjligheter
Det är ju bara dumt att säga nej jag är en bybo vad säger inte att man kan ljuga.? Är därför jag säger till er att ni får bilda er egen uppfattning
men jag vill även säga att hittils har ju mina teorier stämt.
Du kan ha skyddat Ivrigs hela tiden och jag sade att ni skulle rösta i slutet , jag skrev 20.59 men du gjorde det 20.58 så jag har varit nära i allt jag har sagt hittils men bara för att jag är agresiv så kan jag verka som att jag är ond.
Det jag har gjort är att missa förata röstningen och sedan sagt mina åsikter och teorier på grund av det har jag fått mina röster och det förstår jag men jag vill påpeka att om jag försvinner i lottning så kom ihåg vad jag har sagt. 
Ny dag nya möjligheter
Haha vad rolig situationen är , alla är som frågeteken , till och med jag är det för första gången , jag vet inte om det är kört för mig eller inte haha 
Ny dag nya möjligheter
OBS! Jag svarar i den ordning inläggen kommer, jag har inte läst uppdat än.
#185 Mirinda - Jag har fört anteckningar, men de är sås luddiga att ni nog inte hänger med. Men i #183 har ni faktiskt en liten sammanfattning… Sedan är det så att jag har massor att stå i då jag ska bort imorgon, så därför hinner jag inte vara så aktiv här just nu (vilket jag även har flaggat för).
#186 hihi inte lätt när teckningen inte hänger med. 
#188 (fortf Mirinda) från den byn jag kommer från var det vanligt att ulvarna just höll sig lugna ELLER så var det de som höll mest låda. Sedan tycker jag att lägga ner sin röst är fegt det är lika med att inte ta ställning. Så klart att en ulv inte vill ta ställning om dens kompis kommer att lynchas. Kanintokan hade 4 röster, Mirinda hade 2 alltså kunde Ivrigs inte rädda sin kompis. Hoppas du fick svar.
#189 Jag ser inte de som självklart goda bara för att du röstar på dem eller de röstar på dig.
#199 Kolla mitt svar här till #185 Jag har aldrig spelat med er innan och därför inte känner till era spelstilar, så det jag kan se om gott eller ont kanske ni ser på ett annat sätt då ni känner till varandra. Det är inte lätt att vara ny i ett inruttat gäng. Jag vet detta då jag har sett det många gånger. Men jag utgår bara från det jag läser in. Jag har även motiverat min röst.
**MVH Cerrolyn
Jag skrev om båda två röstar på mig och jag är varulv skrev aldrig om båda röstar bara jag punktera att om jag är varulv också och båda röstar på mig så är dom goda
, Ni har läst en del av det jag skrivit slarvigt på grund av att jag skriver mycket tror jag, men kollar du igen så ser du att jag skrev
Från inlägg # 189
Man får ju även tänka att om jag är varulv så lär både Ivrigs och Mirinda vara goda om dom båda röstar på mig. så då får ni tänka vem kan vara min sammarbetspartner?
Att om jag är Varulv och om dom röstar på mig.är dom goda
Jag gav det som teken att om jag skulle bli utröstad och båda två röstar på mig så ser ni vad jag har skrivit , som ett teken efter jag har försvunit
(Ni ser ju att jag är god om jag åker ur)
Och då tar jag för givet att li läser det jag har skrivit mer noga
Förstår du hur jag menar nu ?
Jag tog en chansning med att skriva så men jag är rätt säker i min åsikt och tänkte äran att om jag blir tagen men att ni kan se i det jag skrev där så skulle ni förstå.
Jag skrev aldrig om dom röstar på mig är dom varulvar jag skrev om dom båda röstar på mig och Jag är varulven på grund att om jag blir tagen kanske ni skulle förstå att dom är varulvar
(Om jag har rätt i det jag säger så klart)
Men tänk på att MIrinda har läst det och Ivrigs kankse strunta i att rösta bara för att jag skrev det där. Men självklart så kan han även bara haft förhinder vem vet ?
Men är ju lite konstigt ändå tycker jag läs igen det jag skrev. gärna allt på grund av att jag tror flera av er inte riktigt läst allt jag har skrivigt så hoga så ni fattar mina teorier. 
Läs det jag skrev igen i inlägg #189
Ny dag nya möjligheter
Jag är inte Ängeln , 
Ny dag nya möjligheter
Kan jag få be dig att inte trycka på enter 2 gånger, bli lite mycke luft mellan vilket gör att jag tappa tråden.
Ett enter ger nytt stycke.
Vill man bara börja ny rad och inte nytt stycke tar man shift+enter. 
**MVH Cerrolyn
# 216
Det är lungt , Men förstår du vad jag menade ?
Ny dag nya möjligheter
Alla mäniskor tänker ju olika. Så läss det jag har skrivit i mina tråder mer noga om du / ni orkar så kanske ni inte missupfatar saker jag skrivit. Sedan blir det ju drygt av er att läsa när det är mycket och att ni på grund av det inte riktigt har förståt det jag försöker få er att förstå när vi kanske tänker på olika sätt. var därför jag skrev som jag gjorde i inlägg #189 tänkte att ni skulle läsa det jag har skrivit efteråt i se det och tro mer på det jag hade sagt efteråt.
Att ivrigs inte var med tro jag är för att dom 2 läste och förstog det jag menade i inlägg # 189 men jag kan så klart ha fel
men vilket sammanträffande i så fall? 
Ny dag nya möjligheter
#216 Jag gillar faktiskt det du skrev om att jag trycker enter 2 ggr blir väldigt jobbigt att läsa då haha 
Det blir ju så på sättet jag skriver att jag får lätt personer streaade och att det snurar i huvudet för det är så mycket , speciellt om man inte tänker lika dant. Men om jag byttder still då blir det ju mer uppseende väkande att jag kan varaa en varulv och då blir det ännu störe chans att ni inte tro det jag tro på grund av att det verkar som att jag är en varulv och anpassar mig efter er. På det sättet jag kör så vet ni om jag blir tagen och läser det jag skriver att det troligen är Ivrigs och Mirinda med det jag lade ut lite kodat om du förstår vad jag menar. Jag skrev ju innan också att Mirinda skullle rösta på mig och Ivrigs och i slutet sist av alla och det hände ju förutom att Ivrigs inte rösta alls och det tror jag är för att dom båda läste mitt inlägg i #189
Jag tänkte äran är ganska finn belöning om ni ser mitt inlägg i #189 att jag hjälpte er att lösa det om det jag trode skulle hända om jag åker ut. Om du/ni tänker till lite så är det vell inte konstigt om jag har skrivt som jag har gjort tidigare om det nu är så som jag tror ?
Vad har jag sagt som inte kan stämma? Vad har jag sagt som kan stämma? Tänk lite på det 
Sedan om jag har sagt något som ni inte tycker kan stämma får ni gärna säga det för ni kan ju faktiskt ha missuppfatat vad jag menade på grund av att jag kör en offensiv stil i mina åsikter och det är även en styrka men även min värsta fiende i detta spel 
Jag hoppas ni fattar vad jag menar för jag vet att jag kan skriva väldigt kompliserat och jag är mer van att säga mina teorier i saker live för jag ser väldigt djuppt in i saker i säger det jag tror och står för det jag säger fast jag har fel och om jag har fel ber jag alltid ursäkt om det är därför jag alltid avslutat med att detta är vad jag tror bilda er egen uppfattning för jag vet att man alltid kan ha fel i det man säger och tror till allt är bevisat. Är det jag menar är min värsta fiende i detta spel men även en fördel beror på hur man ser på saken 
Om jag åker ut i lottningen läs vad jag har skrivit noga 
Ny dag nya möjligheter
#216 Tack Cerrolyn för tangenttipsandet till Milky! Jag blev trött i mitt rulla-trådfinger.
#217 Jag trodde jag var lekens pratmakare nr 1. Men du slår mig med hästlängder. Snälla rara Milky, om du blir kvar; sluta att upprepa samma sak hela tiden! Du har malt samma anklagelser inlägg för inlägg. Jag orkar inte bli arg, bara trött på eländet.
Jag tror inte för ett ögonblick att du är ulv. För då hade din ulvkollega gett dig ett och annat spelpedagogiskt tips av det kraftfullare slaget.
Men du ser hur det gått - du har dragit på dig lynchröster. Och kom inte och säg att jag inte varnade dig. Lycka till i lottningen!
#216 Mirinda har ju inte riktigt anklagat någon inte ens mig som har varit starkt offensiv mot henne och ivrigs. Hon har förlåtit folk , förståt hur personer tänker men aldrig pekat ut någon inte ens efter hon röstade på mig. Då skrev hon att hon inte trode jag var varulv och hon skrev i sin röst mot mig,
Det Mirinda skrev
"Det ser ut att vara jämt Jag röstar med Wshumaru, för att han vill skydda mig Milky88 får min röst"
. Hon har bara skrivit på ett sätt så vi ska tänka att den som är god kan vara en varulv men skyddat Ivrigs i min åsikt Det jag har försökt få er att tänka på är att kan det vara för att hon inte vill ha någon fiende? Det är ju rätt smart att inte ha om man är en varulv sedan lär ju Whsumaru bli glad över att hon rösta på mig för att han skyddade henne (Jag tror ju Whsumaru är god) och det är ju för att hon vill att alla ska tro hon är god och det stärker bandet mellan hon och Whumaru att han/hon (Vet tyvär inte ditt kön haha) tror att Mirinda rösta på mig på grund av att Whumaru skyddade Mirinda. Sedan har ju jag skrivit mer saker varför jag tror det förut som du/ni vet är bara läsa mina drygga inlägg om teorier haha 
Det ända jag kan hoppas är att ni förstår hur jag tänker som sedan kan jag inte göra så mycket jag har ju försökt att få Juliino och Picasso sams se inlägg #171 och i min åsikt har jag gjort det jag kan för att få ordning men ändå varit starkt offensiv i min åsikt, jag har försökt få er att förstå det jag menar
Men jag förstår fullt ut varför jag har fått mina röster jag har spelat mycket riskabelt men ångar inget fast om jag åker ut i lottningen för jag tror att om ni läser det jag har skrivit igen noga så kanske ni tänker anorlunda 
Ny dag nya möjligheter
Sandra tycks vara upptagen idag också.
**MVH Cerrolyn
#213 Jag känner faktiskt inte många av de andra. Jag deltog inte i julomgången då flera nya spelare tillkom. Så det är mest nytt folk för mig med. läs forts. i frågetråden om du vill.
Nu har solen sjunkit ner till bergskammen. Skymningen sänker sig över vår by. Det har varit en mycket lång och arbetsam dag. Dags för mig att gå till vila. Jag rakar ut de sista glöderna, så att det falnar i spisen. Här är varmt och tryggt. Sessan spinner i famnen på mig, när jag smeker henne över den sammetslena pälsen.
God natt kära grannar! Hoppas ni får vackra drömmar.
# 220 Du kan vara lugn , jag har sagt det jag har att säga nu , jag hittar inget mer att säga heller för att få dom andra att tänka som jag gör
Nu har jag sagt mitt och jag tro faktsikt att det kommer lösa sig bara dom andra läser mina inlägg mer nogrant sedan kan jag inte säga något mera för jag tycker allt är ganska klockrent i det jag har sagt och det som har hänt så nu har jag inget mer att tillägga om ni inte undrar något som jag måste svara på såklart
Ny dag nya möjligheter
Mitt sista inlägg bara så du inte missa att jag gjorde ett inlägg precis innan du skrev Cerrrolyn inlägg #221
Nu blir jag tyst haha 
Ny dag nya möjligheter

Blev en massa sista-minuten-fix inför utställningen imorgon - jag som suttit färdig sen 19-tiden kom vid 20:30-tiden på en massa jag glömt…
**SMF 237 Sweet Dream's

Natten hade gjort att byborna kände sig lite säkrare, det kändes som om tryggheten fanns där någonstans i byn trots allt.
Att ängeln hade lyckats med att skydda varulvarnas tilltänkta offer gjorde dock inte att byborna tänkte låta bli att lyncha någon under dagen.
Återigen samlades byborna på byns torg, beväpnade med olika silverföremål. Alla hoppades att samma sak som hände under gårdagen skulle hända igen - att de skulle lyckas lyncha en av varulvarna - eller alla utom två vill säga…
Denna dag blev det lika efter att rösterna var lagda; Ivrigs hade tre röster och Milky88 hade fått tre röster. Det fanns inget annat val än att låta lotten avgöra deras öde för alla var överens om att endast en person skulle dö denna dag.
När lotten hade dragits så vände sig alla om och gav sig på stackars Ivrigs
Max-Winston fungerar utmärkt tillsammans med andra hanar. Han bor för tillfället ihop med sin morfar och sin pappas farbror. Han kan troligtvis passa bra ihop med antingen en yngre eller en lugn äldre hane. som omedelbart föll död till marken. Hur länge byborna än stod och tittade på kroppen bytte den inte skepnad. Slutsatsen var att Ivrigs inte var en varulv…
Sorgsna drog byborna sig bort mot Ivrigs stuga för att leta genom hennes tillhörigheter, kanske hade hon några anteckningar eller några silverföremål som skulle kunna komma till användning, om inte annat så hade hon husdjur som någon behövde ta hand om.
Framme i Ivrigs stuga hittade de intressanta dokument; dokument som visade på vilka ulvarna gett sig på, vilka siaren (och den paranoida siaren) fått reda på identiteten hos samt vilka som ängeln valt att skydda under de gågna nätterna.
Med ens gick det upp för alla; inte nog med att Ivrigs inte var en varulv - hon var en spion!
DET ÄR NATT.
DEADLINE
Söndagen den 27 januari 2013, klockan 21:00
Deadline är inte förrän på söndag, men om ni kan skicka era PM imorgon (lördag) så kan det hända att jag fixar att uppdatera imorgon - får jag inte in från alla så är det dock söndag som gäller vilket jag lovat några av er via PM.
DELTAGARE OMGÅNG 2.5
- Cerrolyn
- Ivrigs (Lynchoffer dag 2, spion)
- Juliino
- Kanintokan (Lynchoffer dag 1, varulv)
- MelvinMimmiLufsen (Varulvsoffer natt 1, bybo)
- Milky88
- Mirinda
- Picasso
- Ruzicka (tilltänkt varulvsoffer natt 2 - skyddad av ängeln)
- Washimaru
ROLLER OMGÅNG 2.5
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 4 bybor (god roll)
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag hade ju helt fel där.
Konstigt att han la ner rösten jag får be om ursäkt att jag var så offensiv men jag står för att det jag skrev kunde mycket väll stämma och jag sade faktiskt att det bara är min egna uppfattning. men nu har jag det mesta mot mig på grund av jag varit offensiv. Blev ännu mer förvånad nu att Ivrigs var spion. 
Nu ska jag vara lugnare i alla fall men jag står för att jag tyckte att mina teorier kunde stämma hade inte varit konstigt om det var så. men ber om ursäkt för det att jag var så offensiv men tyckte allt var så himmla konstigt mellan Ivrigs och Mirinda och hela den där situationen att han lade ner rösten istället för att bara rösta på vem som helst för att bara göra det och kanintokan var en varulv men jag röstade ju inte alls så ser rätt mörkt ut för mig nu haha
Inte mer jag kan säga nu för nu är jag ett stort frågeteken det betyder ju att även Mirinda kan vara god och att hon har förståt hur jag tänkte som antagligen och var därför hon menade att jag skulle taga ner , jag trode dom två var varulvar och jag stog för min åsikt
Jag tar det lugnt nu i mitt offensiva jag svarar om ni undra något över det jag har skrivit för detta förändrade ju allt i det jag har sagt såklart
jag får be extra mycket om ursäkt till Mirinda och speciellt Ivrigs 
Ny dag nya möjligheter
Ajajajaj detta var absolut inte bra. Kollade Ivrigs inlägg nu sedan natten och tyvärr så sas det inte mycket till våran hjälp.
**MVH Cerrolyn
åhh nej nu har vi förlorat en oskyldig bybo igen…jag har det på känn när det gällde ivrigs :( Hoppas nu Ängeln skyddar hela byn annars är byn förlorad…varulvarna lär ge sig ut efter ett nytt offer inatt..
Förlåt kära grannar för att jag inte dök upp på torget och röstade, jag hade gäster över och glömde tiden helt!
Hur kunde vi lyncha en av våra egna…? Ulvarna har verkligen lyckats med att vända oss mot varandra. Förlåt Ivrigs, för att vi inte litade på att du var oskyldig. Vi bybor är kanske inte så mycket bättre än de där ulvarna i alla fall.. 
Jag är jätteförvirrad. Jag läser era teorier och funderar över mina egna, men allvarligt talat känns det som att vi bara griper efter halmstrån just nu.
Nu får vi se vad som händer inatt. Kanske förändrar det vår syn på det hela? Jag hoppas det, för annars ser jag inte fram emot morgonens röstning. Risken att vi lynchar en oskyldig till känns stor, nu när alla misstänker alla.
Kära grannar!
Här kommer en lååång "lunchprata": Läs och begrunda! Ni som inte var aktiva igår kväll kan säkert hitta något matnyttigt i tråden. Kanske kan mitt inlägg i debatten nedan ge er nytt perspektiv. Ni ser säkert med klara ögon på det som hänt. Vi behöver varandra nu.
#230 Det fanns inget annat att göra när det stod 4-1 i röstningen. Sen hade ivrigs otur och vår påstridige Milky88 tur. Han lät rätt spak sist han sade något. Ja det finns ett gammalt orspråk som mormor försökte lära mig när jag var ung och stor i truten: "Att vara tvärsäker är ett högljudt sätt att ha fel."
Nu mina kära grannar är resten av denna mardrömslika period i vår byhistoria snart slut om vi bevarar lugnet och sammanhållningen. Vi har mist spionen, men ängeln och siaren finns kvar. Det finns en väldigt konsternerad medial person, som har lite tjall på sin kristallkula. Han eller hon har fått meddelanden från andevärlden, åtminstone tror den paranoida siaren det. I själva verket får denna oskyldiga bybo hela tiden veta att alla är varulvar.
Det sägs att den siare, med sitt sjätte sinne i behåll, som skådat i kristallkulan två långa varulvsnätter, faktiskt vet vilka två av byborna verkligen är. Jag är dotter till en bonde med fötterna på jorden och min mamma gillade inte mormors skrönor. Men var det verkligen skrönor? Den legendariska tant Abico kanske sitter i sin himmel och kan ge budskap till byns siare. Vad ska man tro?
"Tror gör man i kyrkan." sade alltid min pappa när han på söndag förmiddag lade in en snus och tog sig en tupplur på soffan. Han hade varit uppe i arla morgonstund och mjölkat kor. Präst och församling fick klara sig utan pappa. Mamma, mormor och jag brukade baka nästa veckas tunnbröd vissa söndagar. Men min mamma trodde faktiskt på Gud och änglar. Men att sätta sig i en kyrkbänk och lyssna på predikningar var inte något hon längtade efter. Hon avskydde skvallret på kyrkkaffet. "Skenheliga kärringar!" sade hon om några av de värsta sladdertackorna.
Nu kära grannar är vi på väg mot en lång varulvsnatt. Den tar inte slut förrän på söndag kväll. Innan dess måste siaren och ängeln och vi andra goda människor i byn gå samman och hjälpas åt att ringa in två varulvar. Särskilt svårt tror jag inte att det kommer att bli om vi bara bevarar sansen.
Juliino - du behöver vara med i diskussionerna och bestämma dig för vilka i byn du litar på. Min tro är att du ligger lite dåligt till, eftersom du ändrar dig i öppenheten, utan att motivera varför. Det ser ut som om du är opålitlig. Mitt hjärta säger mig att jag ska lita på dig (du står på min lista i #196). Det betyder att då och nu misstänker jag dig inte för att vara ulv.
Ruzicka - vi behöver dig idag. I morgon kommer det kanske att vara för sent. Varulvarna kan när som helst meddela spelledaren vem de vill äta. De behöver inte vänta till söndag kväll. Hjälp oss att vara beredda!
Picasso - du vet nog vad jag tänker. Om inte så ska vi nog hitta en lösning på hur vi hittar några andra pålitliga bybor.
Washimaru - jag är dig stort tack skyldig för igår. Du kanske inte pratar så mycket. Men när du gör det är dina ord både vackra och kloka. Visst ser man klarare när man lyssnar på pratsammare grannar? Dig tror jag mig veta var jag har.
Cerrolyn är bortrest - synd att hon inga tips gav oss innan hon for. Vad är det hon eventuellt tror att hon vet? Och varför gav hon sig iväg utan att delge oss mer? Är hon nån som måste vara försiktigare än en vanlig bybo? Min kortvariga bekantskap med Cerrolyn gjorde att jag trodde att hon skulle stå rakryggad med oss på torget och visa oss i vilken riktning hon vill gå. Vi följde henne i första lynchningen. Så nu undrar jag varför hon inte gav oss lite vägledning.
Milky - du behöver en kompass.
# 232 Jag behöver snarare en Gps 
Ny dag nya möjligheter
# 232 Mirinda jag har inte mina starka misstankar längre mot dig på grund av det som har hänt. Just nu kollar jag bara genom gammla skriverier.
Tycker det var onödigt att ivrigs skulle försvinna på grund av att han lade ner sin röst men det får ju en att undra väldigt mycket så jag bär ju viss skuld till det men var ju nog inte bara jag som misstänkte att han kunde vara det. Hade jag varit helt tyst så hade han nog haft chans att åka ut ändå men känns ju ändå som att det var mitt fel. Men nu tror jag faktiskt du kan vara god men även ond jag har dig i ingenmans land kan man säga men tro faktiskt du kan vara god av en viss anledning att jag bara haft totalt fel. Läste mer i dom gammla trådarna nu under natten och du skriver ju som tusan när du är god men även när du är ond. Men det är något jag tycker är bra när folk kan skriva mycket men jag var så stark i att tro att ni båda var onda på grund av det jag jag sagt tidigare. Men nu förståe jag att ni kanske kunnde ha misstänkt någon annan men jag trode att ni båda bara spelade så.
Men jag är lugnare nu. Jag har ju precis avslutat studier så jag gör ju inte så mycket på dagarna är därför jag har gott om tid att skriva långa inlägg många av er andra antar jag jobbar och har andra saker att göra. Så jag är lugnare så får vi tänka igenom mer tillsamans att jag var så offensiv skade ju inte bara mig själv blev svårare för ni/vi att ta fram den riktiga varulvenså jag har ju tagit bort mycket tids arbete att få fram en riktig varulv och istället var jag inblandad i att en av oss blev tagen.
Förstår nu också varför du tänkte att jag kunde vara en varulvsdemon haha är första gången jag kör detta spel så var tvungen att läsa igenom dom gammla trådarna för att förtå vad du menade med det. Och jag håller med dig om att stilen jag kör passar perfekt för en varulvsdemon för han får ju välja en bybo som blir en varulv om jag inte fattat fel.
När du sade att jag kunde vara en Ängel eller en Varulvsdemon
så svarade jag inte för jag trode så starkt att ni båda var varulvar och jag själv tänkte ursäkta språket -Va Faaan är en varulvsdemon?- haha 
Så jag tänkte jag kan ju inte svara på en fråga när jag inte ens vet rolen är för en varulvsdemon när jag inte visste vad det var för något men jag antog såklart att det var en ond rol och gör det ju bara konstigt att ge ett svar när man inte vet vad det är. Och om jag säger att jag är en vanlig bybo blir ju allt mer konstigt för att jag varit så offensiv på grund av att det är min stil men nu är jag mest ett frågeteken haha 
Men jag förstår såklart om ni misstänker mig ännu mera nu speciellt för att vara en Varulvsdemon nu när jag vet vad det är efter läst igenom trådarna från 2.5 till 2.1 haha haha
hade läst några av dom förut men kom inte ihåg vad en varulvsdemon var faktiskt kom ihåg att det var något specielt med den rolen men inte vad haha
Lekledarn -Sandra lär skratta en del efter all läsning Jag/Vi har skrivit. Blir kul att skratta med henne när det är över och hon har att säga till det efter det är klart haha
En sista gång ber jag om ursäkt för min starka offenssiva som strulat till det. 
Ny dag nya möjligheter
Ja du milde tid, det blir en lång natt och gott om tid för ulvarna att utse sitt offer :(
Mirinda och Cerrolyn är jag ganska säker på att de är goda, lite olyckligt att hon skulle åka just ikväll, men har man en Date med Jerry Williams vill man inte missa den, det har jag full förståelse för ;)
milky88 är en högljud granne med sina självklara åsikter som vi hört en hel del av, men jag tror han är en god bybo.
Juliino är jag osäker på får inte riktigt grepp om henne tyvärr, kan vara god men kan lika väl vara varulv.
ivrigs synd att du är sjuk, din tystnad gör mig väldigt osäker, men trots det så tror jag du tillhör de goda.
Ruzicka är jag 100% säker på tillhör de goda. Även om vi inte hör och ser mycket av dig, vilket är synd.
Washimaru verkar vara en klok gubbe som tyvärr inte syns till så ofta, jag vill tro att du tillhör de goda men säker är jag inte.
#233 Nåja, huvudsaken är att du inte rusar vilse i skogen. Natten är snart här och det är inte tillrådligt att vara ensam.
Picasso och Washimaru, vi behöver konferera. Ni tänker fritt och det gör att era synpunkter blir extra värdefulla.
Ruzicka och Juliino, jag förstod aldrig varför ni eventuellt fick nåt groll er emellan under dagen som föregick lynchningen. Men nu när jag läst tråden, så såg jag att det var ett missförstånd. Du blev skyddad av ängeln Ruzicka. Det sätter dig i en stark och trovärdighetsmässigt bra sits.
Om ni har läst igenom den långa tråden kanske ni sett den sista meningen i mitt #167? Det går att söka vad våra grannar inte säger.
Vem undviker att uttala sig om någon? Vem undviker att anklaga vem?Vem låter någon annan göra grovjobbet? Vem hade för bråttom att visa färg alldeles i början av denna långa kamp mot ondskan?
Ursäkter kan hjälpa. Förklaringar hjälper bättre. Argument med substans är vad jag vill lyssna på.
Två av de goda grannarna lever farligt när natten faller. Dock behöver vi de förmågor ni har nu. Var försiktiga innan ni säger för mycket öppet, här på torget. Den goda spionen lynchades, men den förklädda ulven/ulvarna finns mitt ibland oss. Fast nog känner ni ett stråk av ulvstank i luften då och då?
Nu måste jag rusa iväg i några timmar. Min son fick hoppa in i ett lag i sin idrottsklubb, som riskerade att förlora på wo. Nu tar jag av mig tänkarmössan och hänger på mig klubbtröjan.
Håll tummarna, så ses vi när jag kommit tillbaka.
#235 Klockren timing Picasso!
Vi skrev samtidigt. Tro mig; du behöver revidera något i ditt senaste inlägg. Läs mina fetstilade frågor och om du har tid; läs igenom tråden från början. Den allra första varulvsnatten är viktig. Där finns ett uttalande från en i byn som har gjort mig säker på att den grannen har en hel del att förklara. Du tänker så klart ibland Picasso. Det är mycket värdefullt för byn.
Jag ställer många frågor. Jag vill inte styra er genom att säga vilka mina egna svar på dessa frågor är. Jag behöver ert perspektiv till en givande diskussion senare på nattkröken (alltså under em/kvällen IRL).
Jag kommer, innan natten blir som mörkast och varulvarna smyger runt, att säga rakt ut vem jag fattat misstankar mot. Jag vet att jag då riskerar mitt liv och min hälsa. Men kanske kan ni komma på något tillsammans, medan jag är borta, som stämmer med det jag tror. Kanske tycker ni att jag är på fel spår? Eller så drar jag döden på mig inatt. Bara byn överlever och ulvarna röks ut. Då kan det vara värt att den här pladderfian stryker med.
Förlåt ivrigs dig har vi redan haft ihjäl och som jag misstänkte var du god…
är i pingishallen. har lånat mobil. måste fatta mig kort. fniss jag läser och hoppas att du picasso kan ta dig tid senare i kväll. har ni andra tid? När kan ni möta mig on line? Vet ej än när jag når hem till pc:n. lite batteri kvar måste sluta nu. vi ses!
# 239 jag är inne ikväll jag ska fundera mer men tänker på en just nu men ska fundera mer jag har vännt lite på hur jag tänkte som och undra om någon som var på min sida och trode jag kunnde ha tänkt rätt kan vara ulv men jag vill inte säga person nu på grund av jag hade fel på Ivrigs och inte misstänker dig som förut Mirinda , tror nu faktiskt att du kan vara god var jag som hade helt fel bara. Men är ju så att man kan få tunnelseende så jag måste kolla mer nogrant i tråden igen inan jag säger mer så jag inte strular till det igen. Men jag är tillgänglig hela kvällen tror jag så är bara att lägga in en kommentar så lär jag se det och kan svara.
Ny dag nya möjligheter
#237 Jag har läst dina frågor och vet vad du menar ;)
Jag önskar att Juliino, Ruzicka och Washimaru ville komma in och bolla lite tankar med oss, det räcker inte med ett inlägg varannan dag, nu tror jag ju att någon/några av er kan vara ängeln, siaren och den paranoida siaren och att ni då vill ligga lågt.
Men vi vanliga bybor behöver er hjälp!
Nu kanske jag är fel på det men…om jag räknat rätt så vinner varulvarna om de lyckas döda en bybo inatt! Första offret var melvinmimmilufsen andra offret ivrigs, vi lyckades döda en varulv men det räcker inte om vi ska vinna. För att vi ska ha en chans måste varulvarna misslyckas i natt också…
#241 Är bara hoppas att ängeln kan skydda alla i natt eller om det är imorn natt står ju deadline söndag 21.00 stog sedan i ett meddelande att det kanske redan blir inatt. så är ju lite otydligt när det blir. om inte han/hon redan använt den möjligheten att skydda alla redan. Om jag inte har fel kan man vell göra det en gång ?
Ny dag nya möjligheter
#142 Vårt enda hopp står till att Ängeln skyddar hela byn eller lyckas pricka in den som varulvarna tänker ge sig på. Tror bara ängeln kan skydda hela byn en gång….
Äntligen hemma!
Nu tror jag att du vet vem jag menar Picasso. Kanske även du, Milky har förstått? Där man minst av allt anar det finns det stöd att få och den man lutat sig på kan plötsligt visa sig vara något annat.
Ängeln! Du är nyckelfiguren för oss i natt. Bara du vet varför du skyddade Ruzicka. Och bara du och kära spelledaren vet om hon var den enda som var skyddad. Jag har blivit helt säker på några av er, efter att ha läst igenom tråden flera gånger genom spelet. Den som blir varulvarnas måltavla i natt behöver skyddas. Men jag har inte räknat efter, Picasso.
Vi har förlorat ivrigs. Men byn vann på att det inte var Milky som blev lynchad. ivrigs hade blivit diskad p g a passivitet i vilket fall som helst. Vi hade förlorat två bybor om Milky blivit lynchad.
Mitt krux är att Washimaru, som jag litar helt på, inte är här. Du Picasso säger att du litar helt och hållet på Ruzicka. Juliino är det stora frågetecknet. Varför svänger hon så? Hon lade den första rösten på mig den gången. Sen var hon så ångerfull och talade om mig som god och extra klok. Vid gårdagens lynchning skrev hon först att hon hade svängt mot mig igen.
Sen ändrade hon sig och röstade på ivrigs, som ju var en god granne. Jag var den som försvarade ivrigs. Jag tvivlade inte särskilt mycket på Milky88 heller.
Men nu Milky har du en hel del att hämta upp. Du verkar nämligen smart. Och det har jag ärligt talat svårt att få ihop med att du så envetet bet dig fast vid att anklaga mig och ivrigs.
Det finns två varulvar kvar och en är demonen. Vi ska passa oss för att ge oss på demonen. Dödar vi henne/honom i nästa lynchning blir en av oss goda förvandlad till en ulv och det blir mycket svårare för oss att hitta den nya ulven. Vem tusan vill bli ulv förresten?
Varulvarna kommer att välja ett offer - måtte ängeln välja rätt person att skydda. Men siaren behöver också tänka noga innan han/hon väljer vem som ska sias.
Natten är ung. Än finns det tid. Ulvarna kan inte komma undan om vi håller våra goda huvuden kalla och inte börjar anklaga varann. Nu ska vi klara det, mina vänner!
#244 Jag håller med :) Varför Juliino ständigt ändrar sig är en gåta och något juliino varken vill eller kan svara på verkar det som ;)
Alla har vi väl någon gång närt en orm vid vår barm som det så fint heter! Och vår bästa vän har varit den vi minst ana skulle vara det.
Jag önskar bara att fler ville vara delaktiga i vårt babbel ;)
Ja det var tur i oturen att vi inte lynchade milky!
Ja ängeln och siaren har vårt liv i sina händer väljer de fel är det kört för vår by!
Milky var håller du hus??
#224#245 Jag är här jag har funderat lite gran. Jag tycker du är väldigt smart Mirinda faktiskt och jag är glad att du inte tycker jag är helt korkad haha men jag tror du är smartare än jag just nu du har ju lite mer visdom än jag
Jag tror att en av dom onda är en vi inte riktikt tänker att det ska vara att man kan bli förvånad när man hör det men dom båda har röstat på en och samma person en gång men inte samtidigt för att vilseleda oss. Så om våran siare ser detta vem du nu är hoppas jag du kan tyda det jag menar.
Ny dag nya möjligheter
Jag låter ibland väldigt undrande i tråden men visst vet jag mer än jag säger ibland. Tyvärr kanske jag inte får fram vad jag vill ha sagt för att mitt behov av att vara hemlighetsfull inför ulvarna trasslar till det för er andra goda grannar. Jag hoppas att Ruzicka dyker upp snart. Juliino är troligen bara osäker. Om hon gör det hon gör medvetet och egentligen är en ulv, skulle det innebära att varulvarna spelade ett fruktansvärt högt och chansartat spel i första lynchningen. Så tills vidare står Juliino kvar på min goda grannarlista. Men en annan har jag börjat fundera över. Det finns ju två ulvar.
Ett tips till er som ska skydda byn: Leta efter det som en bybo och även jag inte säger.
Jag vill endast veta om ni har sett det jag pekar på. Säg inte mer! För att vi ska bli säkra på vilka de två ulvarna är behövs en diskussion.
Det viktigaste är att rätt granne får ängelns skydd.
Kruxet är att jag kommer att åka iväg (är lagledare) på turnering i morgon och kommer antagligen inte hem förrän sent på eftermiddagen.Jag tycker att jag sagt allt idag. Kan inte komma längre utan er andra. Om någon läser detta nu ikväll, så kommer jag att finnas här i ett par timmar till.
#247 Jag har sett det du pekar på…fast det vet du nog ;)
Men vänta nu, ängeln kan kanske inte skydda någon inatt? Hen skyddade kanske hela byn förra natten, och har i så fall slut på krafter just nu. Det är en möjlighet.
Jag är ledsen att ni känner att jag inte är särskilt aktiv. Jag läser många gånger om dagen, men skriver kanske inte så mycket. Jag skall försöka bättra mig - det är bra med en spark i baken ibland! ^^ Jag får se till att överleva natten först bara. Jag är rädd att jag åker, men hoppas såklart att jag har fel.
Jag har läst dina frågor, Mirinda, och skall gå igenom tråden en gång till nu med dem i tankarna. Jag bollar gärna idéer efter det.
#246 Inget konstigt med det man vill inte skapa onödiga fiender i onödan. Vi får hoppas att ängeln skyddar vår siare vem det nu är. Så vi vet vart vi ska gå mer klart allihoppa
Ny dag nya möjligheter
Hej Ruzicka! Gissa om jag är glad att se dig.
Nu är det bara Juliino och washimaru vi skulle behöva få med. Du har läst flera gånger och jag också. Det är så fascinerande att varje gång hitta en ny detalj och ibland svar på mina egna frågor.
Är nästan säker på att det var jag själv som i ett inlägg styrde ulvarna åt ditt och ev andras håll. Jag ville att ängeln skulle tänka på oss som röstat ut en av dem. Du röstade ju inte på ulven i lynchningen. Ulvarna läste och tänkte naturligtvis på att de riskerade att ängeln skyddade den de valde om de gav sig på en av oss som röstat på deras syster Kanintokan. Så de valde bland er andra. De trodde säkert att byborna skulle lyncha Juliino. Därför tror jag att du kunde ha blivit nattamat åt varulvarna.
Vi har en smart ängel, för han/hon räknade ut samma sak och skyddade dig förra natten. Hoppas ängeln är lika smart den här natten.
#250 Siaren behöver skyddas. Men det gäller att ängeln hittar siaren. Och att siaren väljer rätt person att sia. Synd att ivrigs som var god spion inte kan hjälpa oss nu.
Siaren kan ju inte gärna skylta med sin identitet och det kan inte ängeln heller. Siarstek eller änglamos är det godaste varulvar vet.
Så det gäller att vi hjälper till allihop, så att ulvarna försöker sätta tänderna i den som vi vill. Jag tror att ulvarna grubblar som 17 på vem som kan tänkas vara mest oskyddad. Visst vill de ta siaren. Men huvudsaken för dem är att vi blir en god granne mindre.
Picasso! Jag ska räkna på om din uträkning stämmer. Den låter väl pessimistisk.
Sen ska jag göra en ny lista på vilka jag litar på. Men den sätter jag inte här… inte än i alla fall. Natten är inte tillräckligt långt liden.
Jag tror jag vet vem som är ena ulven. Den andra…. tja… det borde vara någon som inte är särskilt synlig.
Mirinda, visst är det fascinerande! Jag har aldrig tidigare slåtts mot varulvar genom text, vilket är mycket annorlunda från hur det är om man faktiskt sitter i samma rum. Det är ett helt annat fokus på detaljerna. Jag tänker igenom allt jag skriver både en, två och tre gånger för att försöka att inte skriva något som kan missförstås, men när man hela tiden kan gå tillbaka och ordagrant läsa allt som sagts tidigare är det lätt att läsa in en massa saker som faktiskt inte står där, men också saker som faktiskt står mellan raderna. Det är ett nytt och ovant sätt att tänka på för mig, och det du pratar om i dina senaste inlägg förblir gåtor för mig. Men kanske lär jag mig något annat när jag kommit igenom tråden en gång till..
Namn behöver inte nämnas så länge vi som behöver förstår i slutändan vad vi menar , Så vi skyddar dom vi behöver som mest.
Ny dag nya möjligheter
Jag läser och läser men det ni säger förblir gåtor. Jag har gissningar, men om de är baserade på samma teorier som ni.. tja, det återstår att se.
Samtidigt är jag lite osäker på hur mycket jag egentligen skall låta mitt tankesätt färgas av era. Missförstå mig rätt. Jag misstänker inte er för att vara ulvar, och vet att vi måste hålla ihop. Men du är en retoriker, Mirinda, och man skall vara lite försiktig med sådana. De är duktiga på att manipulera, vare sig de vill eller inte. Jag kan bara hoppas att du är på min sida och att du tänker rätt, annars är du mycket, mycket farlig. Men jag tror på dig och vad du, Milky och Picasso säger.
Äsch, jag inser att jag inte riktigt får fram vad jag vill säga, men jag tror det börjar bli för sent för mitt lilla huvud att hänga med. Det är mycket oturligt att du inte kan vara här imorgon, Mirinda, men jag hoppas att ni, Picasso och Milky, kan fortsätta era kloka tankegångar då.
#255 Arma dig! Jag förstår precis hur du känner i förhållande till mig. Jag suger i mig att du kallar mig en retoriker.
Då skulle du testa hur det är att försöka hänga med i Sandra-B´s svängar. Hon är en retorikens mästarinna. Mycket skicklig på att vrida och vända på vad andra sagt. Två ggr var hon demon och fintade mig något så förskräckligt. Fast andra gången låtsades jag inte förstå vilken ull hon var av. Jag trodde ingen skulle tro på mig. Hon är ju trots allt Sajtvärd. Det ger massor av trovärdighet. Jag var bara en attans bonnläpp till bybo.
En varulvsdemon kan ta vilka risker som helst. I värsta fall lynchas demonen, men kan då utse en ny varulv. Ja ängeln kan förstås skydda sig själv mot varulvar, men kan riskera att lynchas. Så demonen är den av varulvarna som troligen syns och hörs mest.
#245 Picasso, du har inte räknat riktigt rätt. Vi förlorar inte om varulvarna lyckas döda en oskyldig bybo till. De är bara två. Vi är fyra.

Från de döda: MÅnga svordommar för att jag missade röstningen. Hade fått för mig att det var natt.
Den info jag fick som spion var helt förvirrande och sa mig ingenting. Hoppas ni goda nu kan enas och vinna!!!
#257 Ber så mycket om ursäkt Ivrigs för jag misstänkte dig o Mirinda. 
Ny dag nya möjligheter
Här är min uppdaterade goda grannar lista:
Washumaru (är 100% säker) har eget tänk. låter sig inte styras
Picasso (är 99% säker) 1% tvivel
har blivit lurad av de raraste förr
Ruzicka (är 100% säker -litar på Picasso och ulvarnas+ängelns val)
Nu när andra halvan av denna ytterst långa natt börjat vågar jag bara säga vilka tre jag är säker på.
Fattas gör Juliino, Milky88 och Cerrolyn.
Milky har jag trott mig veta 100% säkert är en hederlig bybo. Men jag måste grunna lite. Jag lutar åt att du är god. Men du drev väldigt hårt på att vi skulle lyncha ivrigs och du var inte med på första lynchningen. Därför är det svårt att veta var man har dig. Även om du är betydligt mer trivsam att umgås med i natt.
Riskerar du att få bära hund…(hm menar ulvhuvudet) för någon annans räkning?
Juliino är så tyst att jag börjar fatta misstankar igen. Svår nöt att knäcka.
Jag hade mycket på plus när hon röstat först på mig och var rädd att bli lynchad. Jag förlät henne, så hon var aldrig i farosonen i den stressade lynchningsomröstningen då ivrigs fick sätta livet till. Svängde hon mot mig igen, för att hon var rädd att få Milky emot sig? Milky drev ju hårt mot mig innan lynchningen av ivrigs. Juliino röstade ju på ivrigs som Milky också drev mot. Då är hon god men väldigt rädd för att gå emot den som driver lynchmobben.
Cerrolyn… Ja du din lyckost (jag gillar Jerry Williams) du är frånvarande med vårt goda minne. Men vad har du egentligen bidragit med, förutom en chansningsröst (?) på Kanintokan. Var var du när vi skulle diskutera vem som skulle lynchas igår? Det känns som om du inte visat färg än.
#232 - Mirinda Som jag sagt och som du påpekade så är jag iväg. Jag är hos min goda vännina som har haft samma krig som oss. De vann! Det är skönt att för en gångs skull få ro i kropp och själ, inga ulvar vågar hit igen, vägen är lång och vinglig, men nu när jag har hittat hit så kommer jag göra allt för att ta er, ER som jag tror på, hit, här kan vi ligga i norrskenet och bara ha det bra. Blir dock lite rädd när du säger att du vill att jag ska visa riktningen så blir jag nervös. Jag är inget annat än en bybo som kanske skulle ha köpt en lott första dagen. Jag är precis lika förvirrad som ni. Jag hade en lite känsla om dig innan, men något i ditt inlägg fick mig att tänka precis tvärt om.
#233 - Hittar du en gps så vill jag låna.
#234 - Milkey88 Be inte om ursäkt för att du skriver mycket och tro mycket. Vist kan det vara svårt med de olika rollerna och att inte svara förren du viste vad det innebar var smart. Som jag förstår det så är du ny, jag tycker du är duktig fast om jag viste din roll till 100% hade jag nog kunnat svara bättre på den. Men det är super kul att vara gud (eller lekledare) som ni säger. Om du inte känner för att spela när jag ska hålla mitt så kan du få vara min hjälpredare och se leken med andra ögon. Många skratt får man… Men nu till allvaret. Jag har inga anteckningar med mig, men om jag minns rätt så var su misstänksam mot Ivrigs och Mirinda, att du svänger nu är bara normalt men samtidigt gör det saker och ting svårare för oss andra att bli säkra på din roll.
#235 - Picasso Showen var helt enastående och jag känner glädjen och styrkan från den fortfarande. Att du INTE misstänker mig gör att jag misstänker dig, jag blir alltid suspekt när andra verkligen tror på mig, vet de? Har du siat mig? Och därför vet att jag är god?
Har du missat att Ivrig är död?
Nu blir jga ännu mer osäker på dig när du skriver rakt av "Ruzicka är jag 100% säker på tillhör de goda. Även om vi inte hör och ser mycket av dig, vilket är synd." Nu blir jag ännu mer säker på din roll, för bara en kan vara 100% säker när det gäller en roll hos andra…
Nu var du inte smart…. Du ska ju inte skriva ut vem du tror är änglen, bergis att ulvarna kommer att ta denne då… Vad är wo? Vet inte vem du tänker på i ditt fetade, utan jag försöker minnas allt just nu på en gång (medan jag avnjuter lung, ro och en öl (eller två)
) Men det vore kanske på plats att ALLA innan dl imorgon försöker att skriva så mycket de kan om vad de tro, för om man dör kan man ingenting säga.
#237 - Mirinda - Vem är det nu du tänker på? Vem är det du misstänker? Att säga vad du tror är inte att styra oss, men det kan hjälpa oss alla, vi måste enas, gå ihop och inte vara rädda för att säga vad vi tro på. Håller annas med dig om det andra.
#239 - Mirinda (från mobil) lät mer som djungeltrummor. *fniss* Men jag håller med, vi måste ALLA bidrag med saker och ting nu.
#240 - Milkey Väntar med spänning på vad du tror.
#241 - Picasso svårt med det där att räkna, om demonen dör och lyckas ta en bybo (jag vet inte om änglen och siarna är emuna) så komme ren ny ulv. Du kanske ha rätt, jag hoppas verkligen att änglen prickade rätt och valde det tilltänkta offret och ha möjligheten att skydda hela byn inatt, för att nu behöver vi verkligen det.
#244 Mirinda Jag fattar noll på vem du menar.
Ajajaj du har en poäng, hade du eller någon annan blivit lynchad hade ivrigs roll blivit ersatt eller bara borttagen. Jag hadde mina misstankar om dig, men jagf har insett att du bara är en krigslysten bybo som bara vill ha lugn och ro i sin by (vilket jag också vill). Men nu när du nämner Washimaru så minner jag minna anteckningar, att jag är lite reserverad vad gäller hon/han.
#247 Mirinda Jag är här nu, hoppas du fortfarande när det.
#249 Ruzicka - Vi behöver alla, det är lätt att gömma sig under bordet för att undkomma ulvarnas och de andras misstankar. Men vi behöver dig. Vi behöver få höra från dig vad du tror. Natten är snart här, det gäller att få allt hört innan man dör…
#251 - Mirinda. Jag tror du har lite fel ang varför ulvarna valde ruzicka. De ville ta någon som inte var i fara för någon lynchning. De ville skapa o-ordning och oro bland oss alla. De ville helt enkelt förvirra oss. Och det gjorde de verkligen. Jag kan inte hitta någonting i hennes inlägg som skulle skapa rädsla hos ulvarna. Detta är det ända jag kan se. Men vad vet lilla jag?
#525 - Mirinda Problemet siaren har är ju att få oss andra att tro denne utan att ulvarna fattar. Jag pratar inte mycke om vem jag tror ha dessa roller då jag inte vill servera ulvarna denna information. Jag är bombsäker på att både änglen och siaren är på mitt spår vad gäller det.
#253 Ruzicka - Det är just det som är tjusningen med spelet.
Den enda jag nu, utan mina anteckningar misstänker är Juliino… och det är på samma grunder som # 259 Mirinda. Min svaghet är och alltid varit att begrunda vad alla säger. Men jag hoppas att detta inlägg ger dig något. Det är lättare att komma med någon om man är misstänkt, såtycker i alla fall jag. Då vet jag vilka frågor jag ska svara på mm.
Jag hoppas att alla inser samma sak och att ulvaqrna faller offer för sin egna hunger (dvs väljer fel) så vi verkligen kan luska ut vilka som försöker lura oss i mörkret. (Du, jag säger bara en sak, köp billjet, det var magiskt… på JW shown.)
**MVH Cerrolyn
#245+#256
Jag kan inte räkna… (ska nog dra nåt gammalt täcke över mig)
Picasso! Vi är faktiskt fem goda bybor mot två ulvar. Vi är visst inga mattemästare någon av oss. Nu släpper jag det där tvivlet. Kan ju bara inte tvivla på nån som gillar min "snackelåda".
Nu ska jag sova fem kvart i timmen och strunta i ulvarna. Hoppas de fryser om tassarna och har ilningar i huggtänderna.
Dags för ny tråd?
Den här tråden har över 250 kommentarer: Möjligheten att kommentera ytterligare försvinner när det kommer upp i 300. Överväg att flytta diskussionen till ett nytt inlägg.
**MVH Cerrolyn
#260 Tjena rock-diggaren!
Det var inte lite du hade och säga där bortifrån storsta´n.
Jag tror att du blandade ihop ett par inläggsnr och missförstod något jag sagt angående Ruzickas mirakulösa tur med änglavakt. Där hade jag missat ett komma. #236 tredje stycket skulle vara "…. skyddad av ängeln, Ruzicka". Jag vänder mig till Ruzicka och pratar om att hon blev skyddad av ängeln Inte menade jag att säga att Ruzicka är ängeln. Om jag trodde det, skulle jag absolut inte klampa iväg och skriva det här.
Du verkar så försiktig Cerrolyn. Kan det vara för att du är ängeln? Om du vore siare så har du banne mig legat på latsidan. Nä, men du har rätt inställning. De som varit tysta länge nu måste väldigt snart komma med i diskussionen. I morgon är det en vanlig arbetsdag för de flesta och då blir det väldigt lite tid att enas om vem vi litar minst på.
Du säger att du misstänker juliino av samma skäl som jag. Det gör mig lite konsternerad, Cerrolyn. Jag antar att du kan mena detta från #259:
"Juliino är så tyst att jag börjar fatta misstankar igen. Svår nöt att knäcka.
Jag hade mycket på plus när hon röstat först på mig och var rädd att bli lynchad. Jag förlät henne, så hon var aldrig i farosonen i den stressade lynchningsomröstningen då ivrigs fick sätta livet till. Svängde hon mot mig igen, för att hon var rädd att få Milky emot sig? Milky drev ju hårt mot mig innan lynchningen av ivrigs. Juliino röstade ju på ivrigs som Milky också drev mot. Då är hon god men väldigt rädd för att gå emot den som driver lynchmobben."
Det enda som gjorde att jag började fatta misstankar var hennes tystnad. Jag undrar varför hon pendlat mellan att misstro mig och att kalla mig extra klok. Här har jag strukit under den möjliga förklaringen till varför hon gör så. Där står faktiskt sist att jag undrar om hon var rädd för att få den pådrivande Milky88 emot sig. Hon var ju rädd att bli lynchad. Var det så? För vad jag trodde i #259 om den teorin, var att då är hon god.
Tycker du att det är goda grunder för att misstänka enbart Juliino så får det stå för dig. För jag blir tveksam och osäker på alla som ligger lågt i ett dygn eller så. Och då är Juliino just nu i gott sällskap. Varken Washimaru eller Ruzicka har hört av sig. T o m Milky88 ligger lågt.
Jag tror att du och jag tycker rätt lika om spelare som liksom ligger i lä och låter andra ta riskerna och göra spekulationer. Jag pratar på, men visst skulle jag kunna göra likadant. Men ibland säger någon väldigt lite (ordmängd) men får ändå mycket sagt. Washumaru har gett mig ett väldigt positivt intryck på det viset. Likaså är Picasso modig och inte särskilt "babblig".
Men vi som använder många ord kan ge dem olika innehåll. Har du någon annan idé om de andra Cerrolyn? Jag leker en lek - vill då inte kalla det krig. Sen när krigar byalag mot hemska vasstandade varulvar? De är listiga. Vi måste akta oss och försöka överlista dem.
Vem litar du på Cerrolyn?
Jag tänker inte alls som du när det gäller Picasso. Du nämner att du inte gärna litar på den som tycks lita på dig. Det där blir jag totalt förvirrad av. Kan du förklara? Tycker du att du själv verkar opålitlig??? Eller menar du att du inte litar på nån? Jag kanske är trög i huvudet i natt. Men jag fattar faktiskt inte hur du resonerar.
Nu vill jag att de som varit tysta sen den här långa varulvsnatten börjar visar var de står.
Ruzicka - har det klarnat för dig?
Washimaru - Din åsikt är värdefull för mig. Men varför säger du inget?
Juliino - min vingliga kamrat, det är nog säkrast att du tar ställning och stannar kvar med fötterna där du ställt dem. För jag är rädd att du tigger om att bli nästa lynchningsoffer annars.
Picasso - snarkar du i din lilla stuga? Kan du kvickna till, tror du?
Milky - nog har du något att säga nu med? Ditt budskap går kanske fram till siaren. Hoppas det. Jag blir bara förbryllad.
Natten är långt liden. Men än är det långt kvar till gryningen. Jag skulle känna mig tryggare om jag hade sällskap av kloka och starka grannar. Det smyger ulvar mellan husen.
Oj det har kommit in många inlägg sen jag kika in sist och väääldigt långa inlägg.
Om jag ska vara helt ärlig har jag inte läst igenom alla så noga ännu.
Jag tror inte ulvarna kommer till mitt hus ikväll. Jag har för många personer som misstänker mig och jag har varit allt för klantig så det är lätt att styra byborna till att lyncha mig nästa dag.
Men om dom anföll Ruzicka pga att dom ville röra om i grytan som Cerrolyn sa så är jag nog det bästa valet. Men det vore ytters våghalsigt att ge sig på mig med för då måste byborna ändra alla sina teorier och tänka om helt och ulvarna löper större risk för att bli misstänkta.
# 263 Jag har 2 olika alternativ därför vill jag siaren kollar genom det jag försöker få fram för kunna utesluta en viktig sak på en person som vi kan bli förvånad är någon vi kan lita på. Siaren kan ju kolla början , början kan vara en lösning. Där kan ni hitta dom 2 jag försöker få fram. Misstänker ni dom hittar ni det
Men det kan vara fel är ett av mina 2 alternativ men det jag tänker på just nu är det jag skrev i inlägg #246
Ny dag nya möjligheter
#259 Tja, lite klokare blev jag nog av din lista. Min är nämligen mycket lik. Just nu känns det som att jag faktiskt har en aning om hur jag skall tänka och rösta. Det pendlar lite fram och tillbaka genom spelets gång hur säker jag känner mig, men just nu är jag tvärsäker på att det finns två alternativ till vilka som är varulvar.
Vad du säger, Juliino, i #264 får mig att tänka till lite grand. Jag är glad att det inte är ombytta roller, för hade jag haft mångas misstankar mot mig hade jag inte kunnat säga något vettigt. Men du har ursäkter till att ulvarna inte kommer ge sig på dig inatt och förklaring till varför vi inte skall lyncha dig, och det känns lite.. desperat? Jag vill inte slänga anklagelser runt mig, och jag är som sagt glad att jag inte är i dina skor. Men du får nog övertyga mig om din oskuld på annat sätt, tror jag.
Stackars Ivrigs. Så vi hade rätt att du hade något att dölja, tyvärr var inte det vi trodde. Vi tänker inte fråga hur du använde ditt inflytande utan förlåter dig för vad som än hänt och ber att du har det bättre var du än är.
Den säkerheten vi kände efter första lynchningen är som bortblåst. Vi har fortfarande fiender ibland oss, och det är få personer man litar på.
Mirinda: Vi har stått på varandras sida sedan början och jag tänker inte låta mig själv tvivla på dig nu. Jag litar på dig 100%
Cerrolyn: Du röstade med oss första rundan, det var tom ditt initiativ som fick ulven så dig måste jag också lägga på listan av de jag litar på.
Ruzicka: Efter att du blev anfallen känner jag att du är på våran sida.
Sedan kommer de jag inte alls är säkra på; Juliino, Picasso, milky88
Picasso eftersom det inte var första rösten, så det kan ha varit en taktik att offra den som redan blev avslöjad. Men det betyder inte att jag tror du är en ulv, bara att jag inte är 100% säker.
Juliino; Du röstade snabbt emot de andra i första omgången och sedan dess har jag misstänkt dig.
milky88; Du var snabb på att anklaga Mirinda utan att det fanns nånting som pekade på att hon var ulv, utom hämd.
Jag har skrivit mitt testamente för jag vet inte om jag överlever natten. Jag trodde mina drömmar skulle hjälpa oss men de verkar inte fungera. Om jag dör, så hoppas jag iaf att jag kan hjälpa till att rädda byn.
#267 Inte ska du dö Washumaru. Jag står vid din sida. Kan du och jag få siaren att tolka Milkys antydningar rätt, så kan vi nog ringa in de två lurviga typerna. Jag vill nämligen inte tro att en mer sansad och erfaren ulv lät Milky klampa på i ullstrumporna så pass envetet och uppenbart ogenomtänkt som han gjorde. Han är kanske inte ond. Däremot tror jag att någon styr någon annan.
Juliino känner jag sen gammalt och hon beter sig mycket märkligt. Det låter som hon planerar sin egen lynchning. Det där är antingen en personlighetsförändring av det konstigare slaget, eller också är det ulvtaktik. Demonen skulle inte ha något emot att det blir hon/han som lynchas, ifall vi prickar en ulv.
Men nu är det natt och varulvarna ska äta, siaren ska sia och ängeln måste välja någon att skydda.
Om nu juliino är en oskyldig bybo, varför skriver hon öppet i tråden att hon inte tror att varulvarna kommer att ta henne? Hon kan ju lika gärna skicka ett inbjudningskort till ulvlyan.
Picasso, som jag räknar som en av de goda vill jag gärna prat mer med.
Cerrolyn satte myror i huvudet med att nästan säga att hon inte litar på nån som litar på henne. Hon frågar mig vem jag misstänker och hänvisar bara till något jag skrev innan jag nu börjar tvivla rejält på Juliino.
En ulv gömmer sig och en pratar mer öppet i tråden. Siaren kan nog dra slutsatser, för två är redan siade. Jag börjar mer och mer luta åt att jag och Milky far efter något liknande.
Det är lätt att bli paranoid och ana argan list när deadline närmar sig.
#266 Bra att min lista hjälpte dig att tänka. Litar du på mig och Washumaru? I så fall ska vi bara ta reda på var vi har Cerrolyn, Picasso och Milky.
Juliino! Du är nog inte den som kommer att klara dig särskilt länge om du inte lägger korten på bordet. Men jag misstänker att du är manipulerad.
Milky88! Hur modig är du? Tala ur skägget! Du måste få både siare och ängel att förstå.
Picasso! Visst kan jag lita på dig? Du och Washumaru har försvarat mig. Och jag är er tack skyldig. Låt inte ulvarna stressa oss en gång till.
Skriv bara inte allt för tydligt vem du är, käre siare! Vi behöver dig när morgonen gryr. Ängeln kommer att vara klok i natt också. Därom är jag väldigt viss.
Znaaarrrkkk va vad det någon som kallade på mig?
Jag har nog inte så mycket mer och säga föränn natten passerat och vi vet om ängeln lyckats skydda byn eller varulvarnas tilltänkta offer!
Sia cerrolyn (Möjlig varulvs demon)
Julliso tro jag bara är god om han är Paranoid siare
Båda har röstat som jag och båda röstat på Mirinda vid olika tillfällen men Cerrolyn röstade först men ändrade i början men var ddagen innan röstningen var ,
JAg påstår inte att hon är demon men en möjlighet
Ny dag nya möjligheter
Jag har inte skrivit något testamente. Det lär vara svårt att få det uppläst från graven. (vi får inte tipsa eller ge nån som helst hjälp till byborna om vi är döda.)
Men jag har, efter moget övervägande och många genomläsningar av tråden kommit fram till vilken taktik varulvarna hade vid första lynchningen. Har ni sett i vilken ordning lynchningsrösterna kom in?
Om min teori stämmer röstade ulvarna på var sin "lynchningskandidat". Tänk om Kanintokan aldrig kom till varulvslyan när spelet började? Då vet någon som röstade på henne om det. Jag har ett visst renommé i varulvsleken (som skicklig rookie), så mig vill ulvarna gärna ha ur vägen. Det hade ju egentligen inte så stor betydelse att en ulv gick åt om hon inte dök upp. Ingen har sett henne i tråden.
Picasso trodde faktiskt att det kunde vara fullt möjligt att de två övriga ulvarna röstade på sin icke användbara ulvkollega. Om den ena lade sin röst på kanintokan så blev hon/han genast en trovärdig "god granne". Och om nu vi bybor följde den son ledde lynchningen (vanligt vid första lynchningstillfället - alla är rädda att bli offer då ) så gick det ena alternativet ulvarna kan ha haft i sin taktik i lås. Det andra alternativet hade varit om den andra ulvens styrning fick flest att lägga sina röster på mig. Och vad spelar det för roll för ulvarna vem som hade dött då, i inledningsskedet av spelet?
En av mina misstänkta försade sig den första varulvsnatten - högt och ljudligt dessutom. Kanske hade personen ifråga inte läst reglerna ordentligt?
Nu vet ni alla vilka två deltagare i leken jag menar, eller hur? Man behöver inte en kristallkula för att se det jag (och ev även milky) ser. Man behöver bara bevara sansen, läsa och läsa igen. Så konfererar man med dem man litar på och kommer fram till en förnuftig slutsats. Det finns en liten risk att jag tänkt fel, men sannolikheten för att jag har rätt är mycket hög.
Ängeln! Skydda siaren vad du gör. En vanlig enkel bonnläpp kan dö med flaggan i topp.
Jag lovade att säga vad jag tror innan deadline i natt. Jag säger inte de två namnen rent ut (nåt får ni göra själva). Dör jag om mindre än en timme, vet ni vilka två bybor ni kan slita de vackra frasernas förklädnad av de nästkommande dagarna. Länge leve byn!
15 minter kvar… drar täcket över huvudet…
# jag litar på MIrinda vi tänker lika
Ny dag nya möjligheter
#271 Såg ditt inlägg nu - det tog tid att skriva mitt. Du är modig Milky.
De kan inte äta upp oss båda. Jag har hällt en hel burk piri piri på mig själv och hoppas att det ryker ur munnen på dem i morgon bitti när de ska försöka hålla färgen.
Så ni vet om jag försvinner , jag litar på MIrinda , Picasso
Ny dag nya möjligheter
Ja offrar helre mig än att dom onda vinner ,
Ny dag nya möjligheter
Nu är det oliiidligt spännande…som Peter Harrysson brukade säga!
#263 Mirinda - Exakt, jag misstänker Juliino pga det kraftiga svängandet. Jag gillar absolut inte "tysta deltagare" det blir svårt att läsa dem, men tysta är inte samma sak som att man måste prestera mängder, kan mycket väl vara som du skriver att de skriver lite, men få mycket sagt.Jag kan inte säga att jag lita på någon annan än mig själv, det är ju så att jag vet bara om mig själv, men du, tillhör dem jag lyssnar mer på.Det jag menar med att jag inte litar på någon som litar på mig är att det finns bara 2 roller som känner till andra. Ulvarna känner till varandra och siaren få svar från guden och om den få veta en av oss är god så tror den ju på personen. MEN samtidigt så kan ju ulvarna se detta och på så sätt får de hjälp med att välja offer. Så de som verkligen vet att jag är god är ju ulvarna och jag litar inte på ulvar.
#265 Milky88 - Jag fattar fortfarande inte vilka du menar.
#268 Mirinda - Där satte du huvudet på spiken, vi har kvar demonen som omvandlar någon = personlighetsförändring. Varför har juliino redan gjort det?
#271 Milkey - Hahaha ska det vara dagens skämt. Jag är bara en rädd liten bybo som försöker att klara mig. Men visst, sia mig bara, då ska ni få se. "Båda har röstat som jag och båda röstat på Mirinda vid olika tillfällen men Cerrolyn röstade först men ändrade i början men var ddagen innan röstningen var."Nu har du fel, jag röstade första dagen på Kanintokan och andra dagen på Ivrigs. Jag har inte röstat på Mirinda eller ändrat min röst. Du blandar ihop mig med någon annan.
Dag 1:Cerrolyn - Kanintokan 19.10
Washimaru - kanintokan 20.12
Juliino - Mirinda 20.29
Picasso - Kanintokan 20.36
Ruzicka - Mirinda 20.51
Mirinda - kanintokan 20.59
Ivrigs la ner sin röst 20.59
Milky88 - X
Dag 2:
Washimaru - Milky88 18.28
Milky88 - Ivrigs 19.24
Cerrolyn - Ivrigs 19.54
Picasso - Ivrigs 20.31
Juliino - Ivrigs 20.44
Picasso ändrar till milky88 20.54
Mirinda - Milky88 20.58
#272 Mirinda - Mycket intressant att ulvarna kan ha utnyttjat situationen, troligt också att de gjorde som du tänker ang röstningen.
**MVH Cerrolyn
Skrivet av Cerrolyn
Mirinda - Hör folk i natten när hon vaknar i fotöljen och ser att någon är ute,inte mycket att gå på, men lite suspekt är det allt.
Milky88 - Citerar Mirindas med #11 och när jag frågar om det så svarar hon inte. Försöker hon stämma träff med Mirinda?
Ruzicka - Påpekar också att hon hörde ljud…
Det är allt jag har fått fram änså länge, det är inte mycket, men det är något.
Så därför: Cerrolyn röstar på Mirinda idag.
Dagen efter när riktiga röstningen var rösta du på Kanintokan
alla du namnger här är goda tror jag
Ny dag nya möjligheter
#280 men den rösten räknas ju inte. Jag var (är fortfarande) inrutad i dagliga dl.
**MVH Cerrolyn

Denna natt kändes extra lång för byborna och de hade svårt att sova.
De samlades utanför stugorna och samtalade, delgav varandra teorier, misstankar, åsikter. Vissa kände de att de kunde lita på, andra kände de att de inte kunde lita alls på.
Trots att de hade mycket att prata om och trots att det kändes som om natten var mycket längre än vanligt så blev det till slut väldigt sent och byborna blev trötta och drog sig tillbaka till sina stugor.
Det var dock några som dröjde sig kvar ute i skuggorna, några som väntade på att att förbannelsen de blivit utsatta för skulle förvandla dem till blodtörstiga bestar, bestar vars syfte var att erövra byn genom att varje natt döda och äta upp en av byborna, en av de oskyldiga grannarna. Ett mål som de hade missat föregående natt eftersom ängeln lyckats skydda den invånare de gett sig på.
Denna natt valde de att ta stugan där det fortfarande lyste i ett av fönsterna. De smyger sig fram till stugan och lyckas att ljudlöst få upp dörren. Där sitter deras tilltänkta offer med en kristallkula framför sig, i kristallkulan syns en bild på en av grannarna, en bybo iklädd vingar och en lysande gloria.
Varulvarna inser med glädje att de denna natt valt att besöka siarens stuga och de slänger sig med ett gemensamt rytande över Mirinda som handlöst faller ner död på golvet…
DET ÄR DAG.
Vi väntar på att
För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas medfet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***).
DEADLINE
Fredagen den 25 januari 2013, klockan 21:00
DELTAGARE OMGÅNG 2.5
- Cerrolyn
- Ivrigs (lynchoffer dag 2, spion)
- Juliino
- Kanintokan (lynchoffer dag 1, varulv)
- Milky88
- Mirinda (varulvsoffer natt 3, siare)
- Picasso
- Ruzicka (tilltänkt ulvoffer natt 2; skyddad av ängeln)
- Washimaru
ROLLER OMGÅNG 2.5
- 1 ängel (god roll)
- 1 siare (god roll)
- 2 varulvar (ond roll)
- 4 bybor (god roll)
**SMF 237 Sweet Dream's

Eftersom den här lektråden är så lång fortsätter den nu i en annan tråd som hittas här.
**SMF 237 Sweet Dream's
Då ljuger vårat forum är ju bara kolla inlägg #35 ?
Konstigt om du är god att du nu inte kan erkänna att du ville rösta på Mirinda i början? Om jag var du skulle jag inte precis glömma att jag gjorde inlägg #35
Sedan att du nu glömt att du har gjort det inlägget gör det bara ännu mer misstänksamt
Jag säger inte att du är Ond bara att jag misstänker att du är varulv mest sanolikt varulvsdemonen
Ny dag nya möjligheter