Ny inredning
Idag när jag städade buren kom jag på den eminenta idén att sätta in en hölåda till. Tidigare har de haft två och en liiiten bonuslåda som den största av grisarna självklart ska trycka in sig i ;)
Så jag flyttade om lite så det skulle funka utan att för mycket golvutrymme skulle försvinna, och det blev SÅ bra. Nu har de en liten tunnel under de övre lådorna runt den nedre.
Världens lyckligaste marsvin hoppar och skuttar runt i lådan nu och ibland tänker jag att de är lite som guldfiskar som glömmer att de varit på ett ställe precis.
"Åh, titta en tunnel! Den vill jag springa igenom!….. *springspring* Nämen åh, titta, en tunnel! DEn ska jag springa igenom *springspringspring* Nämen….. åh, en tunnel… "
You get the picture.
På bilden ser marsvinen ut som suddiga bollar för att de helt enkelt popcornhoppar lite för mycket. :D
Bra idé med hölådor, och vad fint det blev!
Min vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/
Mvh Linnea
Ser bra ut och roligt att höra att marsvinen blev så glada också ^^
Ja, ibland undrar man lite hur de tänker eller kommer ihåg saker, alltid lika glada när de får städat eller får komma ut o springa xP
Fast det är väl en av de saker som är charmigt med marsvin tycker jag, det är så lätt att göra dem glada ibland ^^
Nu har jag fjantat mig igen. Denna gången blev det en tunnel till golvtiden.
Tog såna påshållare på IKEA, satte för genomskinlig plast (och dekorerade lite) för att de inte ska köra ut huvudet genom hålen, lite plastmatta i botten och ställde bredvid varann.
Grisarna är lyckliga, för de älskar ju som sagt tunnlar. :)
De här kommer vara lätta att göra rent, till skillnad från den tygtunnel jag sytt tidigare.
#3 Haha, vilken lång :D Hur blir det när de möts, en himla massa backande? ;)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Åh, vilka fina tunnlar! Gillar bollarna vid hålen :D
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Nej de backar inte, de klurade ut rätt snabbt att mötas får man göra vid skarvarna liksom. :D De är mindre än man tror de där små grisarna. :)
Gud vilken fin :) avensjuk jag och mina små marsvin blir ;)