Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1329 ggr
_Charlie
0

Ella är lite dräktig..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..och jag vet inte om jag ska skratt eller gråta. Efter gårkvällen vet jag inte var jag står, och jag hoppar runt mellan hopp och förtvivlan. Mellan "NU är det vår tur" och "Jag måste nog sälja marsvinen och glömma att de någonsin funnits i mitt liv". Men jag antar att det är okej att inte tankarna och funderingarna är riktigt logiska idag.

Jag är otroligt rädd för att Ella ska gå samma öde till mötes, som Nellan gjorde.

Hade jag inte redan haft 2 parade tjejer utöver Nellan, hade det nog blivit stopp här. Åtminstone för ett bra tag. Men nu är Ella och Humla dräktiga redan och det går inte att göra något åt det nu. Förutom att hoppas, och önska, att allt ska gå bra.

Älskade fina grisar, idag undrar jag varför jag valde denna banan, varför jag valde att sätta era liv på spel. Idag undrar jag varför jag valt att leka med era liv, och jag skäms. :(

Ella är 6 veckor och 5 dagar gången, och redan rejält rund om magen. Jag hoppas.. Jag hoppas, och hoppas, och hoppas, och hoppas så HÅRT, att inget mer händer nu. Jag hoppas så HÅRT att allt går bra, och att alla kommer ur det här levande och med hälsan i behåll.

Teddymarsvinet
0

Så fin hon är Ella, hoppas att allt går vägen denna gång. Håller tummar & tår för er! ♥

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Twili
0

det här kan låta omöjligt för dig just nu efter vad som hänt. men, djur känner av så mycket av våra känslor. försök att inte låta dem känna av dem. försök vara lugn och tänka posetiva tankar i deras närvaro. känn sorg utanför hemmet, men när du kliver in sätter du på dig masken som inte minns något av tidigare händelser, utan bara blickar framåt.

kramar

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

jefi72
0

Önskar dig och Ella all lycka! Håller tummar och tassar

kodex
0

Ja, mina tankar är hos dig. Håller tummar och tassar här borta hos oss att allt går bra denna gången!

Chocopops
1

Ja fy vad många gånger man haft dom tankarna, - ne nu lägger jag ner slutar helt med marsvin,

Men så brukar jag sätta mig inne hos djuren och väga upp fördelar mot nackdela, och vetu fördelarna vinner stort ;),

försök att samla dig lite och sätt dig sen hos djuren och bara va lovar dig det känns lite bättre efteråt .

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

emmaaslund
1

Jag tycker att du ska tillåta dig själv att vara ledsen, _Charlie. Du har mist flera av dina grisar under en kort period och sådana förluster känns. Däremot håller jag med Twili i det hon skriver om att djur känner av, för det gör de ju, men att du måste få vara ledsen i ditt eget hem. Dock när du hanterar och pratar med Ella, att du fortfarande någonstans försöker upprätthålla en gnista av hopp. Det behöver hon och framförallt du. Du är på botten och jag tror faktiskt att det tar stopp för din del nu - denna gång kommer det att gå bra <3 Stort lycka till.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Eulwen
3

Nämen så här är det. Jag tycker jag haft en massa tur med min marsvin och detta har självklart gnuggat av sig på Ella under hennes tid hos mig. Hon är Ölväniserad helt enkelt! Hon är din vita hartass som kommer vända otur till tur. Basta! När blev hon parad? Jag tror hon är nästan lika långt gången som min Cookie som har bf 11 feb.

_Charlie
0

Tack, för att ni ännu tror att det kan vända för oss. Jag börjar tvivla. :/ Hoppas du har rätt Eulwen, hon har varit en problemfri gris sen hon kom hit så just nu känner jag ingen oro, hon fixar nog detta. Jag hoppas verkligen det!

Hon blev parad den 12 december så hon är nog lite efter Cookie. :)

Jag ska åka och köpa nytt spån och sätta mig och städa hos grisarna ikväll. Lilla Baltimore är nu ensam och ligger bara och sover i sitt hus, hon får inte sitta så. Tror ni jag vågar sätta henne med Ella idag… Eller är Ella för långt gången tro. Baltimore är bara en liten fis och väldigt snäll.

_Charlie
1

3 veckor kvar idag på pricken. Jag har inte vågat mig på att få några sparkar, jag hoppar över det denna gången. Att hon är dräktig ser vi ju ändå. ;) Hon fick gå kvar med sin pojkvän, jag vågar inte ändra något för henne. Varken lägga till eller ta bort från henne, hon får gå med Edward.

Rund och fin är hon. :)

_Charlie
0

:)

Eulwen
0

Cookie blev parad 2/2 så hon är tio dagar före. Men har mindre mage, tror på max två ungar här. :-) Söt och go hon ser ut Ella med sin mage.

godisgrisen
1

Du anar inte hur mycket jag önskar att det kommer att ga bra! Önskr dig och Ella all lycka och hoppas på friska och fina ungar.

Hm om inte jag är helt fel ute så har jag hennes farmor och farfar här hos mig. De hälsar och håller alla klor.

_Charlie
0

#11 Okej, ganska nära i alla fall! :) Jag tror på fler i Ellas mage. 4 kanske. Vi får se. :)

#12 Jag var tvungen att titta. Pansy och Alastor. :) Tack så mycket, jag hoppas att det blir en repris av B-kullen. Då jag vaknade på morgonen och 3 levande pigga och friska ungar satt och väntade i buren. Ingen död, ingen svag, ingen tappad. Det var underbart. Så vill vi ha det igen. Nu. ;)

Ery
0

Här hemma hålls också tummar, tår och klor för er. Inga fler katastrofer nu. Tycker du verkar vara en väldigt stark person som klarar av det så bra som du gör. Men jag blev nyfiken nu, kan det vara så att min Commondore (aka Salvo) är Ellas farbror?

godisgrisen
0

#13 ja jag vet efter att ha sett en födsel gå åt h***e så VILL man inte se marsvinsfödslar på ett tag. Årets första kull här gick ju som du vet precis lika dåligt som din senaste och jag kan säga att det var en underbr känsla att hitta Safari med sina tre blöta aldeles nyfödda och väldigt levande söner då allt var klart. Där föll ett stenblock från mitt bröst. Önskar dig samma upplevelse.

#14 Japp din Chokladfabrikens Commondore 64 är kullbror med Chokladfabrikens X box som är Ellas pappa. Ella är inte född hos mig och just nu minns jag inte hennes mammas stam men hon är nog ren magpie hon också har jag för mig.

[rumelle]
0

Vad fin hon är! :)

Håller verkligen tummarna för att allt går bra nu!

_Charlie
0

#15 Ja jag förstår det! Japp, enbart pajsare bakom Ella. En DEW magpie (Zezima), en chocolate och en zobel. Resten black. Fast det spelar ju inte så stor roll i denna parningen, det blir bara lemon och silver agoutisar ändå, men de för iaf med sig rutorna i sitt blod till framtida fluffiga barn. ;)

Tack för tummarna! Just nu sitter hon och lyxar på en halv broccoli, c-vitamin råder det nog ingen brist på iaf. ;)

_Charlie
1

#15 Kommer du förresten ihåg vad jag sa till dig för några veckor sedan. "Jag har i alla fall tack och lov inte förlorat en mamma…" Nu har jag varit med om allt. Kastade kullar, för tidigt födda kullar, hel stödmatning av kullar, förlorade ungar som först levt, och en förlorad mamma. Tack ödet för alla erfarenheter rikare jag blivit, men nu får det gärna räcka med erfarenheter av den sorten. ;)

godisgrisen
0

#18 Ja jag kommer ihåg det.Rynkar på näsan

Jag tror jag fick koll på Ellas mammas  stam nu. Den vita Zezima syns förövrigt på min Avatar just nu.Flört

Frida B
0

Hoppas att detta blir super nu, håller tummarna! Fin hon är :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)