Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 2326 ggr
Sammetskatt
0

Marsvin silveragouti?

Är det någon som avlar på eller känner någon som avlar på nonself silveragouti? Jag skulle så gärna vilja ha ett marsvin i silveragouti/white, eller silveragouti, men kan inte hitta hos någon uppfödare.

_Charlie
0

Hej! Jag kommer få en hel del detta året, de första kan komma 20 februari. :-)

Sammetskatt
0

#1 Jaså :) Jag som har trånat efter Chifu! :D Vilka har du parat? Samt vilka ska du para? Jag var inne på din hemsida, har du bara 4 marsvinshonor och ska få flera kullar under året? Eller finns det fler marsvin?

Om Chifu är cinnemonagouti så ser jag typ ingen skillnad på det och silveragouti. Vad är skillnaden? :p

_Charlie
0

#2 Oh nej, jag har fler marsvin än de på hemsidan, det har bara inte blivit av att jag fotat dom till hemsidan allihopa ännu. ;)

Chifu är cinnamonagouti ja, och han är chokladbaserad. Det ser man på att hans tassar, öron och läppar är ljusa, åt det varma bruna hållet. Silveragouti är svartbaserat, = svarta trampdynor, öron etc. Cinnamon har rubinröda ögon, Silver har svarta. :)

Det är flera kullar på gång med nonself, men jag har bara lyckats bekräfta den första ännu, som har BF 20 Februari. Det är Ella som väntar sin första kull. :)

Sammetskatt
0

#3 Okej :) Men vem är Ella parad med då? För hon är ju då inte silveragouti själv, om det är hon på din hemsida :p

_Charlie
0

#4 Nej hon är en vit magpie. Hon är parad med en rex i lemonagouti/cream. Alla ungar kommer bli nonselfar, statistiskt sett hälften lemonagouti och hälften silveragouti, med eller utan lite vitt. :)

Jag tror att ungarna kommer bli enormt vackra, det är mycket fina föräldrar som kompenserar varandras svagheter ruskigt bra tycker jag. :)

Sammetskatt
0

#5 Ååh dessutom rexbärare! Har haft en underbar hane, nonself silveragouti/white som var rexbärare och helt underbart vacker. Då hoppas jag på vackra bebisar den 20:e februari och att de sedan kan charma pojkvännen så pass att jag får köpa 1 el 2 ;)

Sammetskatt
0

Förresten, var bor du?

_Charlie
0

#6 Chifu är också rexbärare. :) Eftersom jag jobbar för att få fram en teckning på rexar som det inte avlas på ännu, måste jag använda mycket nonselfar för att få över teckningen till slut. Därför kommer det födas en massa nonselfar hos mig (med rexgener) ett bra tag, men det gör inget för de är charmiga med sina små runda rumpor och hakpåsar. ;)

Jag kan PM'a dig när de är här. :)

_Charlie
0

#7 Blekinge, transport brukar ju dock lösa sig för det mesta.

Sammetskatt
0

#9 Blekinge är ju inte jättelångt så det borde gå lösa transport. Ja, PM:a gärna…men jag har en aning om att du kommer lägga upp bilder på dem på MIF också ;)

_Charlie
0

#9 Hehe antagligen ja. Det är ju svårt att låta bli, man blir ju så stolt och vill bjuda in hela världen till att se miraklet som just skett. Älskade marsvinsbebisar! Kyss

[jgroth]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en silver agouti hona, nonself (reggad lakeland men är inte det efter testparning, kan regga om henne) Hon är 9månader gammal nu och haft en kull.

Jag bor ju i Norrbotten, men leverans kan möjligen ordnas till stockholm åtminstone.. kanske längre neråt.

Sammetskatt
0

#12 Hon är helt underbar! Men min dröm är ju silveragouti/white. Får nog ha is i magen och vänta lite till.

emmaaslund
0

#5 Ooooh… Det låter ju otroligt lockande måste jag säga Oskyldig

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Trollevi
0

Jag har en silveragoutikille (English Crested)som jag skall sätta i hop med min svarta hona (self) i dagarna så det blir säkert silveragoutibebisar i kullen. Jag bor i V götaland. Har papper på båda föräldrarna.Skrattande

www.trollvinge.webnode.se

Sammetskatt
0

#15 Okej, hör gärna av dig när/om det föds någon liten silveragouti :)

Lilje
0

#12 Men åh så ljuvlig! Här har ni en till som är agoutifrälst, men det får kanske vänta lite.

Trollevi
0

Har släppt in min silverkille Gösta till Embla (svart) och Divan (dalmatin) idag och det blev fart i buren ska jag säga. Det blir nog bebisar skulle jag tro i allafall. Glad

www.trollvinge.webnode.se

Juliannas marsvin
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är ett annat kärlekspar som förhoppningsvis väntar silver agouti bebbar längre fram <3

Sammetskatt
0

#19 Wow helt fantastiska! Var bor du?

Juliannas marsvin
0

#20 Jättelångt bort.. Arvidsjaur :)

Sammetskatt
0

OJ! Ja, det var långt :/

Juliannas marsvin
0

#22 Jag ska mest troligt till Kallhäll i april, så att om du vet någon som ska dit kanske det skulle gå att ordna med transport :) & sen är det ju till att det blir silver bebbar när det är dags ;)

Sammetskatt
0

#23 Men inte är väl ungarna födda och leveransklara i april, eller?

[jgroth]
0

#24 dessutom så blir ungefär hälften rexar, du ville väl bara ha nonself?

PiggieVille
0

så fina grisar :)

#24 varför inte? om ungarna föds i början av feb tex så är de 8 veckor i april.

Sammetskatt
0

#26 Ja, fast eftersom det står "förhoppningsvis väntar…" så trodde jag de nyligen var ihopsatta.

Juliannas marsvin
0

#27 Dom sattes ihop den 30/12, har ej sett en parning, men mest troligt för några dagar sen så då blir det ju ont om tid ;) Sen som #25 säger så blir ju troligtvis hälften rexar, tiden får utvisa :)

Sammetskatt
0

#25 Jepp, nonselfar ska det vara

#28 Så då förstod jag dig rätt då :) och då blir det ju tight, men får ju se om det går lösa när de väl kommer och om det ens föds en nonself silveragouti/white

Juliannas marsvin
0