Tillökning i familjen
Under några månader har jag funderat och planerat, tänkt till och filurat ännu mer. Jo, en liten honflock vill jag ha. Här hemma ska finnas en honflock - tänk så fantastiskt mysigt! Så ja, efter en tids funderande, planerande och mailande/ringande så hittade jag två drömmar.
Min söndag bjöd på en tur till Örebro för att hämta hem två, helt ljuvliga rexflickor som rest ända från Drömboet i Skåne. Nu sitter de och mumsar paprika och hö i sitt nya hus, kikar ut för att se vad som händer utanför lite då & då. Söta rextrynen som sticker fram och ser frågande ut; "Var har vi hamnat?"
Eftersom jag ska köpa en vaxduk till nya bokhylleburen imorgon så får de inatt bo i en större IKEA-back. Det känns såklart lite litet men med tanke på utrymmet de får tillgång till imorgon så är det helt ok.
De fick inget namn hos Drömboets utan jag fick äran att döpa dem, så här har vi mina fina töser, kullsyskonen Lua (höger) och Astrid (vänster).
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Burbygge!
Ta loss mittenhyllan, stadga undersidan med hyllorna, klurt!
Har målat den vit också, imorgon åker vaxduken i! :)
/ Emma
Mitt rexhjärta slår dubbelslag. Stort grattis till tillökningen, jag förstår att du föll pladask. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Men gulle då!
Grattis till sötnosarna!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Grattis till vackra flickor!

Jättesöta!
Naww va kul å se dom små söta töserna här :) jag blev hel såld på dom i går när jag checka in dom på utställningen ❤❤
Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon 
Stort Grattis! 🥳 Jätte söta är damerna och väldigt gulliga namn dom fick 😍
#7 Vad kul att du fått se och klämma på dem! 🙂 De är redan så älskade här hemma!
/ Emma
Bedårande söta! :)
Nu har töserna fått flytta in på riktigt!
Är mycket medveten om att det blev en otrooligt flickig bur, men jag tyckte nog att det blev lite sött ändå :) (Hoppas dock att de inte är små smask-grisar som kommer nappa tag i luftbubblan under vaxduken på långsidan 😉)
/ Emma
#11 Så jättemysigt & fint du har gjort! 🙂
Lååååååsaaaaaa slott till prinsessorna, såklart såklart. ;) Snajsigt mys du fått tag i där, har de vågat testa dom? ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#12 Men visst? 🙂 Tack!
#13 HAHA, exakt! Jättesnuttigt! Eller hur, jag har en kontakt nämligen - hon syr dem själv.. 😉 Nae, tyvärr inte, de ränner mellan huset och trappan för att mumsa hö.
/ Emma
Jättesöta töser! Åh herregud vilket Törnrosaslott!! Jättefint!🙂😊
åååh så fina!…har förresten en likadan vaxduk i min ;p
Äntligen! De är fantastiskt söta alltså(får man tigga fler bilder?😍) och bor så fint. Jättegrattis!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Ikväll är vi superbusiga och poppar runt, upptäcker buren och berättar en hel massa historier om de tidigare veckorna i Skåne ❤️
#17 Självklart 😉Kan försöka få till något imorgon i dagsljus.
/ Emma
Här har vi den lite större systern Lua, som fortfarande är väldigt blyg.
Men jättesöt och snygg att titta på 😉
/ Emma
Grattis till nykomlingarna! =)
Och super fin bur!
Charlotta-B