Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 714 ggr
ElmerKrudd
0

Efter kastrering

Veterinären som kastrerade lilla Lasse igår ringde precis och hörde hur han mådde och om det såg bra ut såret. Medans jag ändå hade henne på tråden så passade jag på att fråga henne hur länge jag borde vänta innan han får gå med honor och hon sa 2 veckor.

Folk här har ju skrivit att man ska vänta i sex veckor medans hon sa att spermierna som nu finns kvar kommer vara borta om 2..

Hur länge tycker ni jag ska vänta? :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Fridaaaa
1

4-6 veckor ska man vänta innan man släpper ihop en kastrat efter kastrering till honor :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bohan85
0

ca 4 veckor har jag väntat. Vet att andra säger 3-4

tantnett
0

Ja absolut 4 veckor skall man vänta, dom har livsduglig sperma så pass länge.

Har aldrig hört någon veterinär säga 2 veckor. 😮

Marsvin 4-ever Tungan ute.

ElmerKrudd
0

Hmm.. Jag har ändå tänkt att vänta ca fyra veckor i vilket fall som helst :P Tyckte det lät lite kort jag med :)
Dels så vill jag att han ska vara 100% läkt och att hon ska vara lite tamare ^^ Men jag får klappa henne i buren nu, fastän hon skriker och har sig x)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

gickan87
2

Jag har alltid väntat 6 veckor. Min kompis kastrerade sin hane och satte honom med hona efter 4 veckor vilket resulterade i 2 små bebisar 10 veckor senare. Så nog kan dem spara alltid 😃

MVH Erika :)

ElmerKrudd
1

#5 Oj :O Han höll hårt i sina han x)