Dagens ihopsättningar...
Jag har idag lyckats sätta ihop Humla och Ella ihop med sina 7 bebisar, och det verkar som att det funkar på andra försöket. :) Lite smågnabb på varandras ungar och så där men över lag verkar de (Ella bråk-fia) acceptera läget.
Ungarna verkar glada över att plötsligt få så många lekkamrater och större bur att rusa runt i.
När det ändå gick så bra med ihopsättningen körde jag vidare. Friskt vågat häften vunnet. ;) Två stycken ett och ett halvt åriga herrar som båda haft damsällskap.
De har duschat i mitt starkt doftande shampo, hoppat ner i en renstädad bur, och jag har stängt dörren för att inte riskera att jag lägger mig i.
Funkar det har jag fått bort hela 2 burar på en dag, och ensamma marsvin har fått kompisar. Win-Win! =) Håll tummarna! =)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Vad kul det är när nya hopsättningar funkar =) Håller tummarna att herrarnas hopsättning går smidigt =)
Håller tummarna :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack för tummarna! :D
Det är helt tyst från den stängda dörren. Antingen går det bra, eller har någon hoppat ur kanske. ;)
Åh, vad härligt! Nu får vi hoppas att det fungerar mellan hanarna. :)
Hoppas det går bra! Speciellt med hanarna då! Håll oss uppdaterade!
Jag håller också tummarna 🙂
Jag tyckte det funkade förvånansvärt bra de timmarna jag hade lite koll på dom. De burrade och red på varandra om vartannat, tog en paus för lite käk och puts av den blöta pälsen, och så red de lite till. ;) Men inga direkta bråk alls.
Jag lämnade hemmet ett par timmar på gott och ont, men när jag kom hem fanns inte ens något spån på golvet som spår efter något bråk, och de låg och slappade båda två.
Jag tror det funkar! :D
#7 Låter ju härligt 😃 Hoppas det håller i sig!