Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 10155 ggr
_Charlie
0

Vi som väntar kull (2)

Originaltråden hittas här.
Vi som väntar kull (1) hittas här.

Skriv upp er i tråden så ber vi någon snäll Medarbetare PETA in er i listan!

Vill du få den här tråden att komma upp bland dina senaste inlägg när någon skriver i den?

Istället för att skriva *tass* eller liknande kan du 'bokmärka' den genom att trycka på "bokmärke" som finns högst upp till höger i det här inlägget (i den bruna "listen" precis ovanför där klockslaget står). Du hittar då även tråden i ämneskategorin 'Bokmärken' som finns under 'Senaste inlägg' och 'Mina inlägg' i ämneskategorierna till vänster).

Vi som följs åt är:

_Charlie med

• Coffee Break, beräknad till 29/10
    Den 26/10 fick CB fyra bebisar, tråd här.

godisgrisen med

• Terabyte, beräknad till 7/11
    Den 7/11 fick Terabyte tre bebisar, tråd här.
  • Ynk, beräknad till 10/12
  • Pansy, beräknad till 19/12
  • Zabini, beräknad till efter årsskiftet
  • Safari, beräknad till efter årsskiftet
  • Troja, beräknad tidigast mitten av januari

Picasso med

• Idun, beräknad från 15/12
  • Nemi, beräknad från 15/12

Saphirasmarsvin med

• Madison, beräknad "ganska snart"
    Födde tre ungar den 19/10

Binajis med

• Tilda, beräknad v. 45 
    Födde fyra bebisar den 6/11

carsbo med

• Flimsy, beräknad till 22/12

Katrin_Sjöhagens med

• Nelly, beräknad senast 17/11

RosaMarsvin med

• Jelinek, födde tre ungar den 27/10, här.

Abico med

• Kickan, beräknad runt 30/12

Whippersnapper med

• Betty, beräknad till 21/11

Jarlein med

• Humla, beräknad till 16/11
  • Lara, beräknad från 1/11
    Födde två ungar den 7/11, tråd här.

Arinah med

• Flockdjurs Marmelade, beräknad från 20/11
  • Chokladfabrikens Rose Zeller, beräknad runt 2/12

marsvin-90 med

• Bäckebo's Miss Univers, beräknad till 20/11
  • Bäckebo's Solstråle, beräknad från 27/11

Picasso
0

Idun och Nemi beräknade till 15/12

_Charlie
0

#1 Blev dom parade samma dag eller är det tidigast BF 15/12 och frammåt? Det kanske blir luciabebisar? :)

Picasso
0

#2 Det är tidigast BF 15/12…tja man vet ju aldrig ;)

_Charlie
0

#3 Nej man vet aldrig! ;) Humla och Haiya blev ju parade med 2 dagars mellanrum så de brunstade tätt. =)

Picasso
0

#4 Idun och Nemi går fortfarande med Buddy…försöker hitta en liten teddy bebis som kompis till Buddy så han slipper gå själv…

[saphirasmarsvin]
0

Här väntas Eng crested/Nonself black tan-bebisar ganska snart. Har inget parningsdatum, men damen är rund och go och det sparkas friskt i magen :) Den här kullen är första steget mot att få fram Nonself grey fox/otter.

Pappa är Swarowski och mamma är Madison.

Abico
0

#6 - Åh, herrejösses vad fina!

Edit: Alla marsvinen på den sidan är ju sjukt vackra! Ohhh, de trefärgade. Dags att åka till Tyskland och kidnappa marsvin tror jag bestämt ;)

Hanna 

_Charlie
0

Men herre gud får jag följa med på kidnappningen? Gode tid så vackra!

Abico
0

#8 - Inga problem, vi ordnar det!

Hanna 

godisgrisen
0

Jag följer också med och kidnappar lite. :-) FINA!

På närmare håll har jag fått något att se fram emot också. Kände nyss de första sparkarna i Sch GP Chokladfabrikens Terabytes mage! Kullen är beräknad till 7/11. Pappan heter Niffers Eliot och ungarna är de första lilac magpiebärarna i vårt avelsprojekt. Kul och spännande som vanligt när man väntar sött.

Tre till kullar är nygjorda och väntas i december. :-)

Abico
1

#10 - Perfekt, det bli ju inte så farligt dyrt om vi är ett gäng ;) Eller så tar man och göra lite egna på hemmaplan istället…

Hanna 

_Charlie
0

_Charlie med

• Coffee Break, beräknad till 29/10

godisgrisen med

• Terabyte, beräknad till 7/11

Picasso med

• Idun, beräknad från 15/12
  • Nemi, beräknad från 15/12

Saphirasmarsvin med

• Madison, beräknad "ganska snart"

Om någon Medarbetare vill uppdatera TS. ;)

Sanni
0

Åh, vilka marsvin på den sidan! De ljusa selfarna var bara för fina. Som tur hittas de hit i norden också :) Chokladteddysarna såg verkligen kramgoa ut Kyss

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Abico
0

#12 - Haha, bra att du säger till - nu har jag fixat!

Hanna 

_Charlie
0

#14 Cool

Här är det lugna gatan i nerverna än så länge, jag är mäkta stolt över att hysterin inte krypit sig på ännu. Med 18 dagar kvar till beräknad bebbning borde jag vara hyper nu men jag känner mig nästintill hur lugn som helst. Otroligt skönt faktiskt… Men visst längtar jag ändå. ;)

Binajis
1

Här väntas en pet/ridgebackkull. Resultat av en tjuvparning, parad kring 28 augusti. Så Tilda är beräknad v.45 :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

_Charlie
0

#16 Busiga grisar! ;)

Binajis
3

#17 Ja, och de gav sig såklart på den hona som INTE bör få ungar -.- De tre burkamraterna som ligger bra i ålder och kondition skuttar omkring i ren "vi-är-inte-dräktiga-na-na-na-na-na"-anda. Kul tjejer. Kul.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

_Charlie
2

#18 Så typiskt… Och av någon anledning klassiskt. Antingen är det de gamla som aldrig fått kull, eller de alldeles för små flickorna som drabbas. Som om de tänker att ska vi synda kan vi lika gärna göra det ordentligt. ;) Men som tur är brukar det de allra flesta gångerna gå bra ändå tack och lov.

Binajis
0

#19 Oh ja, det är klart att ska det va så ska det va liksom! :P

Ja, det brukar ju som sagt gå bra. Tilda är åtminstone i bra kondis, så det ska nog gå vägen :) Men ändå. Mutter.

_Charlie
0

#20 Håller tummarna att det går fint för henne! Hur gammal är hon och på vilket sätt bör hon absolut inte få ungar?

_Charlie
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Knappt 3 veckor kvar…

1300 gram ikväll, uppgång 100 gram på 6 dagar.

Jag börjar undra var detta ska sluta? Tyst

Binajis
0

#21 Sist hon fick ungar är nu ca 3 år sedan, och hon är född i slutet på 2009… Jag fick in henne som omplacering, 10 veckor gammal och dräktig. Så dels är det av rent principiella skäl - en hona som fått ungar så tidigt ska inte få fler kullar. Dels för att det naturligtvis är en stor belastning för hennes kropp. Men det ska nog gå bra. :)

jezzijezz
0

# 22

Wooooow vilken snygg kurva!! *heja CB* Flört

_Charlie
0

#23 Då förstår jag att du tycker det är olämpligt. Men det går nog fint! Tur i oturen att hon fick den där första kullen.

#24 Jao, den är rätt pampig den kurvan. Hennes förra dräktighet startade hon på ungefär samma vikt, och hade en total viktuppgång på 334 gram när hon födde 3 ungar. Idag är hon uppe på 326 gram viktuppgång med 17 dagar kvar, så kanske där är 4 ungar då. ;)

carsbo
1

Nu kan vi även lägga till ett annat par som sattes ihop den 2/10, BP tidigast 11/12 om jag räknat rätt. Ingen parning sedd så kan inte säga säkert.

Nyköpta Duettens Flimsy(black magpie) med lånade Chokladfabrikens Skype(choklad magpie)

Flimsy är en lite försiktig dam som finner sig i allt men som är gudasnäll mot andra marsvin och människor. Vi köpte henne på järnas utställning den 29/9 så vi har inte hunnit lära känna henne så mycket än, men hon stortrivs redan o vi ser fram emot henne som debutmamma hos framtida "Twilights"

Skype har lämmnat lite barn redan en del har nog något marsvin efter honom härinne. Ja Samsung här ovan som ska bli pappa är ju en av hans söner
Ett snällare o gosigare marsvin får man leta efter, han har varit lekfarbror åt Chokladfabrikens Frodo(egen ägd) och har tagit så väl hand om lilla pojken. Tills det blev ett rejält bråk och då var det inte ens Skype som började utan tonårskillen.  Flimsy är i goda händer, nä tassar, hos honom! Glad

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Katrin_Sjöhagens
0

Här väntas peruanungar! Nelly beräknad till (senast) den 17 november (ihopsatta den 30 augusti).

Sjöhagens Marsvin

www.sjohagens.n.nu

carsbo
3

Nu på kvällen parade sig vårt kärlekspar,10 veckor frammåt då evi på 22/12. Hoppas han fått till det, han har varit på ett par gånger.fast det kanske är normalt? Just nu ligger han däckad,typiskt män ;-)

RosaMarsvin
1

Jag väntar en kull inom ett par veckor som jag hoppas blir min första brindle roan-kull. Jelinek är brindle black/golden, Myosotis Yves är black roan med inslag av golden. Det är så spännande.

[saphirasmarsvin]
0

#7, #8 & #10; Eller hur! Jag är på alla dagar att åka dit och kidnappa fina tyskgrisar ;) Grey fox har varit en dröm länge, lääänge.

Min sista kull för i år är även den på gång nu. Det blir en teddykull i härliga chokladiga färger. Även den beräknas "ganska snart", gissningsvis om tre-fyra veckor. Mamma heter Katamia och pappa är Hamilton.

[saphirasmarsvin]
4

Komsi komsi bebisar… Matte börjar bli otålig :D

Juliannas marsvin
0

Här väntas bebisar på julafton om allt går vägen, parning sedd igår :)

_Charlie
4

Hur går det för er? :)

Lägger in en bild på CB som visar upp sin fiiiiiina mage! ♥ 13 dagar kvar för oss. :)

jezzijezz
0

# 33

Hahahaha sötisen! Förvillande lik Laptop ; ) gissar på 2 ungar! = )… eller 3 hahahha

marsvin-90
0

Har en hona som har gått 70 dagar på måndag dvs om 4 dagar =)

[Maijah]
0

#33 Hjälp vilken söt mage!

Picasso
0

#33 Vilken underbar bebismage ♥

[saphirasmarsvin]
5

Wehoo! Nu är de äntligen här :) Det blev tre underbart söta black tan, två flickor och en pojke! *flyger på moln*

Juliannas marsvin
0
godisgrisen
1

#38 Grattis!

Blidtråd bildtråd bildtr…

Abico
0

#38 - Grattis!!

Hanna 

Abico
2

Nu ska jag snart åka och hämta min lånepojke ^^ Hoppas att det kan bli lite bebblor till januari - och helst inte vita den här gången ;)

Hanna 

[Maijah]
0

#42 Är det vackra Kickan som ska få bli mamma då eller? :) Kommer ju bli superfina bebbar isf..

Abico
0
godisgrisen
0

#44 Yes! Följer med spänning!Glad

[Maijah]
1

#44 Åh Crested också, riktigt snygg, kommer bli underbara bebbar :) Håller tummarna för att det antingen blir bara hanar i kullen eller honor som du själv behåller, annars blir det jobbigt för mig att titta på ;)

Abico
6

#45-#46 - Ja, skojar ni eller! Jag är så fruktansvärt förväntansfull inför den här kullen att jag håller på att gå under ;) De är så himla goa bägge två så blir det kaosteckning av alltihop så kommer det ändå bli världens mest fantastiska petdjur!

Hanna 

jezzijezz
0

# 47

Woooow!!!! Vilket läckert par! = )

Whippersnapper
0

#47 Håller med, marsvinet till vänster är så snygg!

Själv väntar jag två kullar, Betty är parad den 12/9 och beräknad runt den 21/11 och Lily är parad sista augusti (tjuvparning) och är beräknad den 9/11.

Jag hoppas utöka min ena flock som idag består av Betty, Lily och en kastrerad hane. Och hoppas att det blir med ytterligare en chokladunge då fadern och Betty bär på choklad. Lily är chokladfärgad.

Är det vettigt att skilja på honorna de första dagarna i november eftersom de annars kan trigga varann att föda?

Har i dagarna byggt större bur till "flocken" så nu finns plats för ungarna och utökning av flocken. Bara väntan kvar… Glad

carsbo
0

#49 jag hade nog separerat dem med annat sällskap, finns lite skräckexempel då honor dragit igång varandra :)

godisgrisen
0

#49 Kul med choklad.

Jag skulle inte dela dem. De är säkert trygga med varandra och att dela dem kan stressa dem. Risken att dr med varandra är inte så stor när det skiljer såpass många dagar mellan parningarna.

Whippersnapper
0

Tack för snabbt svar. =) Jo, jag har läst en del om det, vilket givetvis inte är något man vill. Typiskt att man ska ha udda antal marsvin (fast inte länge till). Låter nog kastraten gå med honan som inte haft kull tidigare så får Betty som haft en kull förut, vara själv någon vecka. Får ge henne extra mycket uppmärksamhet då, för visst är det tråkigt att behöva ha dem ensamma men det är väl det bästa om man väger alternativen…

godisgrisen
0

#52 Allvarligt så är det väldigt mycket större risk för toxicos om du delar dem än att de skulle dra igång varandra om de får sitta ihop. Jag har inte hört om något fall där en hona satts igång av en annan om ungarna inte är fullgångna (det kan sluta tråkigt ändå) men nu var det ju över en vecka mellan förlossningarna så det är enligt mig väldigt onödigt och olämpligt att dela dem.

Whippersnapper
0

#51 Jag missade detta inlägg, tror vi skrev inlägg precis samtidigt (kul att vi är så aktiva på forumet) ;) Så det var inte meningen att det skulle se ut som att jag ingorerade ditt inlägg i #52. Jag missade det bara.

Men jag tänker lite som du godisgrisen, att det känns synd med en så omvälvande förändring för dem just innan de ska föda. = Stress och risk för toxios. Det känns för mig som något jag helst vill undvika (alltså att separera dem).

Låter ju som att man ska separera om det är väldigt nära mellan beräknad födsel. Ska fundera lite på detta men mina egna tankar är att det är ganska stor förändring i deras miljö för dem om man delar på "flocken" (får man kalla det för flock om det bara är tre stycken ? Flört).

_Charlie
0

Jag måste nog säga att jag inte håller med angående att 1 vecka är så lång tid mellan BF. Jag höll på att förlora min senaste kull när mammorna skulle ha med 2 dagars mellanrum, och den ena födde 10 dagar för tidigt. Det var alltså 8 dagar innan den andras BF, hon öppnade sig, blev jättedålig, slutade äta, tappade i vikt, och jag spenderade en vecka utan sömn för att vaka över henne och se till så hon fick i sig stödmatning hela tiden. Hon klarade kullen, men hade jag inte agerat som jag gjorde är jag bergsäker på att hon hade kastat sin kull också.

Jag kommer aldrig mer ha 2 dräktiga honor i samma bur oavsett tiden mellan BF.

Denna kommentar har tagits bort.
Abico
2

Ikväll brunstar Kickan, Congo uppvaktar för fullt men hon verkar lagom road :P Kanske blir det nyårsbebisar?

Hanna 

Whippersnapper
0

#55 Tack för intressanta inlägg i frågan. Intressant att få flera perspektiv på detta.

#57 Yey! =)

Jarlein
2

Får jag också vara med?.. :)

Har två teddyn som väntar bebisar.

Humla: 70 dagar 16/11. Förra lördagen vägd och då var hon +214g.

Lara: Såg ingen parning. Absolut tidigast 1.11. Lördag vid vägning +356g.

Har en äldre hona som jag tidigare skrev om som var dräktig. För en vecka sedan föddes en stoor bebis (zobel) som tyvärr var död. Honan var rätt så svag i ett dygn men återhämtade sig sedan bra och är nu helt som förut.

Creation
0

#47 Åh! Den här kullen har man spänt väntat på uppdatering om. ;) Ska bli superspännande att följa, tort'n'white-kär som man är. Har varit kär i den varianten i snart 5 år(och egentligen sju år innan dess, när jag hade en), ändå har jag bara skaffat på mig långhår av någon anledning. Skäms på mig! Tyst Kanske är det dags nu? Hm…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

#60 - Haha, ja det ska bli himla spännande! De är ju så fina både t&w:arna och tricolornarna (haha, hur böjer man det ordet lite snyggt på svenska?)

Hanna 

[saphirasmarsvin]
0

Glädje och lite sorg här hemma. Årets sista kull kom med buller och brak idag. Tyvärr var en liten, liten teddybebis död :'( Tre bebbar lever men de är ganska små. Håll tummarna för att de är fighters!

Picasso
1

#62 Håller tummar och tår för bebbarna ♥

Abico
0

#62 - Vad tråkigt :( Hoppas de klarar sig! Marsvinsmamma mår bra eller?

Hanna 

_Charlie
0

Nu är dom här!

4 dagar för tidigt, väldigt svaga och skakiga, nakna om magen och väldigt små. En hona i lemonagouti/cream 37 gram dog vid födseln.

Nu ska vi se om jag får detta rätt. ;)

Från vänster: (Färgerna är inte hundra men just nu tror jag)

Silver agouti/white - 55 gram
Cinnamonagouti - 47 gram
Lemonagouti/Cream - 60 gram
Lemonagouti - 54 gram

Mamma är inte speciellt intresserad av sina ungar alls. Hon äter bara. I en helt annan del av buren. Ungarna ålar iväg kalla och skakiga och CB bryr sig inte. Sätter jag tillbaka henne bland ungarna bara kliver hon rätt över dom så de skriker för att gå och äta igen. Lägger jag maten brevid ungarna äter hon och låter ungarna åla iväg.

Just nu ligger alla 4 ungar i en hög på en fleecefilt jag la in för värme i en del av buren medan CB bara sitter i en annan del och stirrar ut i luften.

Fridaaaa
0

#47 Åh bara älskar den till vänster <3 Dör en smula om det kommer såna ungar ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arinah
1

Lite förvånad konstaterar jag att Flockdjurs Marmelade är dräktig. Blivande pappa är Chokladfabrikens Kilobyte. Båda nonself black magpie, och det blir nog ungarna oxå.

Hade inte trott att Marmelade blivit dräktig alls då inget säkert tydde på det. Ingen viktuppgång, knappast någon rundning på magen, inte druckit mer än normalt etc. Dessutom har Kilobyte uppvaktat henne nästan oavbrutet, tillochmed när han legat och vilat har han trampat med benen och kurrat.

Igår konstaterade jag en stabil viktuppgång på "hela" 40 g. Och i lilla magen sparkar det som det kan kännas vid ca 6½ vecka eller tillochmed 7 veckor. Tror det finns 2 bebbar därinne. Jag tror de kommer nån gång efter den 20/11.

24/9 parade sig Chokladfabrikens Rose Zeller (chokolate harlequin) och Flockdjurs Ismael (black magpie) om det gett resultat väntas deras kull omkring 2/12 Osäker då Rose Zellers mage känns ganska så mjuk.

Whippersnapper
2

Och jag kan nog pusta ut, då jag tror att Lily inte är dräktig! Skönt. Nu är det "bara" paddan Betty jag väntar på. Hon är större än förra kullen och det sparkas hejvilt i magen. =) Hon är lugn och låter mig hålla om magen. Hon ligger ofta på en av husen där hon har fleecepåsen och jäser. Glad

Nu har hon gått 53 dygn, man kan börja se att det rör sig i magen, så gulligt när hon ligger still och vilar och det bråkas runt i magen. <3

Hoppas det blir några choklader även denna kull (som är hennes andra och sista).

godisgrisen
0

Men kom igen då Terabyte släpp ut dina små! Det är dygn 68 nu och mina linjer brukar föda innan dygn 70 så jag förväntar mig nedkomst vilken sekund som helst. Otåligt vankar jag fram och tillbaka framför buren och letar tecken på födseln. Hennes kropp ser redo ut, tiden är inne och matten håller på att spricka av orolig hoppfull otålighet!Skrikandes

Det har inte varit en okomplicerad dräktighet detta och det gör min otålighet bara större då jag vill få det överstökat för jag är lite orolig. Terabyte slutade helt att äta för lite drygt en vecka sedan. Hon mådde inte bra och stod på tå med rest päls och kisande ögon. Hon hade absolut toxat om jag inte satt in en massiv tvångsmatningskampanj nu äter hon igen och ligger avslappnat men jag matar fortfarande. Så en oro finns.

Jag tänkte att jag skulle passa på att presentera de andra kullarna som troligen kommer att komma framöver. Jag är försiktig med att ropa ut dräktigheter innan jag fått bevisande bebissparkar så observera att jag bara tror/antar att dessa honor är dräktiga då jag observerar tecken på det. De två nyihopsatta honorna kan jag inte veta något om ännu. ;-) Paren är:

Chokladfabrikens Ynk, nonself black magpie och Niffers Eliot (samma hane som är pappan till Terabytes kommande kull), nonself lilac fox. Kullen är beräknad till 2012-12-10.Hon har ökat i vikt putar lite och jag tycker mig känna en hård massa i hennes mage och ingen ombrunst är observerad. Här väntas lilacbärare till vårt lilacmagpieprojekt.

Chokladfabrikens Troja, nonsef black magpie och Chokladfabrikens Space, nonself black magpie. Kullen är beräknad till 2012-12-10. Jag ser samma tecken på dräktighet på Troja som på Ynk. Här väntas magpiebebisar.

Chokladfabrikens Pansy parkinson, nonself black magpie och Niffers Eliot, nonself lilac fox. Kullen beräknad till 2012-12-19. Pansy har suttit med Eliot länge utan att bli dräktig och jag hade ghett upp men nu finns en del tecken på att den parningen jag såg här för ett tag sedan faktiskt tog· Hon kan vara dräktig men inget är säkert. Här väntas lilac magpiebärare.

GP Chokladfabrikens Zabini, nonself chocolate harleuin och Duettens Countdown, nonself black magpie. De sattes ihop 2012-10-27 och parade sig ett par dagar senare. Här väntas magpie och harlequinbebisar.

Chokladfabrikens Safari, nonself chocolate magpie och GP DUettens Uffington, nonself black magpie. De sattes också ihop 2012-10-27 men här har jag ännu inte sett någon parning. Hoppas det blir något det är inte så säkert eftersom Uffe inte fått till något på väldigt länge. Här väntas magpiebebisar i svart eller choklad.

Någon får gärna lägga upp de väntade kullarna pålistan i #1. Glad

Whippersnapper
0

# 69 Många kullar blir det, vad kul! Spännande med ert Lilac magpie-projekt. Jag ska bida min tid,ligga lågt med fler inköp av nya marsvin, sen när ni får en kull om några år ska jag ställa mig i kö. ^^ Men det är väl många, även i Europa som är intresserade av en sådan kull (lilac magpie), gissar jag? Glad

Hur mycket har Terabyte öppnat sig?

Hur ofta väger ni era honor? Jag väger varannan dag.Varje dag säger inte så mycket och sen slipper hon bli uppplockad med varenda dag. Magen är ju så stooor! Förvånad

marsvin-90
0

Har 2 honor som garanterat är dräktiga:

Bäckebo´s Miss Univers Lakeland Pe white och Hill´s Ikaros Lakeland Brindle (blev dessvärre omparad så va inte planerat) Beräknas komma runt den 20/11 så exakt 14 dagar kvar. Kan komma både Skinny, Lakeland o petar.

Bäckebo´s Solstråle Lakeland Cream och Destinys Folke Skinny satt ihop mellan 18/9-30/9 så de kan komma från o med den 27/-11 till 9/12 och här kommer de Skinny och lakelands.

Sen har ja även 2 skinny honor som sitter med hane men inget som tyder på att någon av dem är dräktiga än.

Binajis
1

Tilda fick inatt 4 ungar, 3 döttrar och en son. Allt har gått fint men Tilda är lite ointresserad av sina små, så de sitter i en mindre bur tills vidare. Bilder kommer :)

Abico
1

Det händer inte speciellt mycket i mitt lilla tricolorprojekt här. Inte en enda parning har jag sett och jag börjar tvivla på om Kickan ens brunstade när jag sist trodde det. Det verkar som om både Kickan och Congo är på tok för snälla, de bara går omkring och myser och småpratar med varandra - så blir ju inga bebisar gjorda! ;) Jag är van vid att det är mycket mer pang-påt än såhär, haha. Nu finns det ju faktiskt bebisar från båda två så jag vet ju att dom kan, om dom vill…

Hanna 

Abico
0

Nuu har jag uppdaterat #0, hoppas att alla kom med.

Hanna 

godisgrisen
0

Nä jag bara skojade i #69 Troja var tydligen inte dräktig. Rynkar på näsan Omparning nu i kväll. För ett par veckor sedan var hon lite kladdig i rumpan men så lite att det kunde ha varit något annat men det måste ju ha varit rester efter en omparning. Det stämmer väl då är hon nu parad tre gånger på tre brunster i rad. Inte kul då är det väl läge att byta hane till henne snart då… och jag som var så nöjd.

De andra hoppas jag håller sig till planen.

Terabyte kniper fortfarande…

Binajis
0

Här kommer bilder på Tildas små. Ursäkta kvalitén, det är mobilkamera som gäller… Vågen har gått sönder så jag vet inte vad de väger tyvärr, men jag tror mig kunna se omgående ifall någon hamnar efter.

Först en bild på hur det såg ut när jag skulle ta en liten gruppbild… går sådär med en nyfiken mor.

Binajis
0

Storasyster som jag fortfarande tror är en pojke och dubbelcheckar hela tiden. Min käre pojkvän har hjälpt mig att döpa bebisarna efter sina… hm… idoler. Den här tjejen heter Thunder, efter en halvkänd radiokaraktär. Knepig kille med attityd och stort ego, så det passar den här damen bra! Tungan ute

Ridgeback, cream/white.

Binajis
0

Jag tror förresten att Thunder väger ca 100 gram.

Här är Kenta, döpt efter en kille ur serien Småstadsliv. Också en liten tjej, som jag gissar ligger på ca 80 gram.

Virveltroll, black/golden/white.

Binajis
0

Sötaste Peanut, döpt efter en av Jeff Dunhams dockor. Den här tjejen är löjligt näpen. Dock liten, skulle tro att hon väger runt 60 gram.

Virveltroll, sepia/cream/white. Osäker på färgen, men eftersom hon är blaskigt svart så bör de ljusa partierna vara cream.

Binajis
0

Sist och minst är lillebror Rocky. Lika liten som Peanut. Alla ser ut att må bra och äter som de ska, så jag oroar mig inte riktigt ännu. Men jag håller ett vakande öga på framför allt Peanut och Rocky.

Ridgeback, choklad/white/golden.

Binajis
0

Okej, nu ska jag sluta bildboomba. Måste bara få visa en bild från när jag satt Tilda i egen liten bur med sina små under en värmelampa. Hon fick ett helt äpple minsann och flocken blev som galen. Vi hör att någon äter äpple här någonstans!!

godisgrisen
3

Jättekul Binajis! Toksöta ungar. jag gillar den cream-vita.Glad

I natt fick då äntligen Terabyte sina efterlängtade ungar. Det var fyra stycken men en liten hona var död sen länge tror jag. De andra tre en hona och två hanar mår bara fint. de vägde 68, 71, 76 och den döda vägde bara 43g. Jag tycker det var bra vikter med tanke på att mamma Terabyte ätit dåligt sista veckan. Nu ser allt bra ut och jag tror mig ha sett alla tre dia. Mjölk finns redan och Terabyte är så duktig med sina små. Alla ungar är nonself black fox.

Nu ska jag försöka få till lite bilder. ;-)

[saphirasmarsvin]
0

#76; Grattis, så söta :)

#82; Åhhhh, foxar Kyss Grattis! Bildeeer! I egenskap av att ha varit Eliot-matte känns denna kullen väldigt speciell ;) Vad är nästa steg i lilac magpie-projektet nu när första bärarkullen är född?

godisgrisen
0

#83 Ja det är andra bärarkullar pågång och så ska vi bara bärarna med varandra och hoppas få det vi vill ha. Det ska ju bli lilac (eller beige), med silvertecken och inte fox så det är en del saker som ska till. ;-) Sen får vi förhoppningsvis hem två lilac magpie honor (fast en är helvit) och en chopcolate magpie lilacbärare hane från Holland i december. dessa ska också paras med bärarna. Tur att vi är tre som hjälps åt att hysa alla dessa marsvin. :-)       Ungarna blev lite lika pappa tycker jag… fast svarta.Glad

Jarlein
0

Nu har Lara fått ungar. Två stycken kom det (hona och hane).

Lägger ut en bebistråd med bilder imorgon. :) Dom var redan rena och torra när jag kom hem från jobbet.

Humla håller jag och kämpar med fortfarande sen hennes viktras..  Sen i lördags har hon gått upp 24 g och kände ännu nåt i magen så en lever åtminståne men vet ju inte sen hur bebisen/bebisarna i mår..

jezzijezz
0

Grattis till er alla 3 som fått bebisar = )

[saphirasmarsvin]
0

#84; Spännande! :D Ja, det är verkligen tur att ni är tre om projektet. Jag skulle ju i och för sig kunna bidra med att sno åt mig några foxar här och var… *host* ;)

pinku
0

Haha, älskar flockbilden!

"varför får bara dom äpple?! Orättviiist!" XD

Supersöta ungar också

godisgrisen
1

Terabytes små foxar.Kyss

Fixar en bildtråd åt dem.

Abico
0

Åhh, massa bebisar ^^ Man blir ju helt sjuk av sötheten!

Har precis blivit underrättad om att Congo är en väldigt snabb och smidig herre och att det därför är mycket troligt att han redan hunnit få till det med Kickan om hon nu brunstade den 22:e. Hoppas hoppas :) Har därför skrivit ett länkfyllt inlägg om en himla massa marsvin - länk länk.

Hanna 

Creation
0

Det verkar vara babyboom på g här! Gratulerar alla som har fått nytillskott! :-D

#61 Tortisar och tricsar kanske? ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

Nu ligger Kickan på +59g sedan det misstänkta parningsdatumet så jag börjar nog tro att det faktiskt kan ha tagit sig då (det, och att jag fortfarande inte sett någon parning eller brunst - haha). Den fruktansvärt stilige Congo har fått stå framför kameran idag: http://abicos.se/creutzbergs_congo.htm

#91 - Det kanske vore något :P

Hanna 

Abico
1

Nu har jag bestämt mig för att Kickan nog faktiskt blev parad den 22/10. Idag, drygt 4 veckor gången då, har hon ökat 126g och jag tycker att hon blivit lite bullig och baktung redan :) Åhh, så spännande!

Jag är jätteovan vid att inte ha stenkoll på parningarna, oftast har jag hunnit både räkna in brunsten och se ett par parningar innan jag bekräftar honan som dräktig. Dessutom har jag inte missat en enda födsel de senaste åren, kanske blir det annorlunda den här dräktigheten. Det har varit jättejobbigt att inte veta om eller när hon varit parad, mitt lilla kontrollfreak har inte riktigt kunna hantera det ;)
10 veckor gången den 31 december alltså, får väl döpa ungarna efter fyrverkerier då…

Hur går det för er andra?

Hanna 

Arinah
0

Flockdjurs Marmelade var ganska så öppen i morse och hade lätta sammandragningar. Kanske väntar det bebisar när jag kommer hem. Det var lite jobbigt att gå iväg till jobbet för jag vill helst vara med om jag kan. Men det är hennes andra kull och troligtvis bara 2 ungar. Hon har varit kinkig med maten sista veckan och har bara ätit vissa saker och orsakat lite oro. Idag hade hon bättre aptit. Hon har studsat omkring pigg som en mört hela dräktigheten.

Juliannas marsvin
0

Söta Sierra som är beräknad till julafton, kanske får döpa bebisarna efter tomtens renar? :)

Idag 5veckor 2dagar, viktuppgång 147gram.

Whippersnapper
0

Fina honor, här bakas det bullar i ugnen. ;)

Betty fick sin kull igår på dygn 69. Två ungar som jag tror är en av vardera kön. En är troligen texel/merino (?) och den andra är nonself. Båda är mestadels choklad-färgade! Bettys ungar har en egen tråd.

Picasso
0

Kikki II Sky ser ut att vara dräktig hon med :)

Skulle gissa på att hon är 6 veckor gången..då hon inte är parad hos mig.

godisgrisen
0

#93 Ja bra fråga… undrar också hur det går. Trögt tror jag. Den enda jag med säkerhet kan säg är dräktig är Pansy trots att hon tog god tid på sig och uppvisade hormonkonstigheter är hon nu tveklöst dräktig. Den parningen såg jag så den 19e december väntas den kullen. De andra är jag inte lika säker på. Safari och Troja (tredje försöket) är så nyparade att jag inte kunnat kolla ombrunst än men snart. Där vet jag inget. Zabini har inte brunstat om vad jag märkt så kanske är hon dräktig då förväntas ungarna komma 6e januari. Ynk blir jag inte klok på alls… ibland känner jag mig säker på att det finns något i magen och ibland inte… Troligen blev hon inte dräktig den första parningen som jag såg men det är möjligt att det blir en julklapp istället för en Lussekatt då. ;-)

Arinah
0

Marmelade är nu helt öppen och har gropat ner sig i höet och är kvar där sedan länge.

carsbo
0

har ett tillägg nu:

Flockdjurs Tilly Mae

Parning : 19/11 beräknad till 28/1

Juliannas marsvin
0

#100 19/12 har inte varit än ;) ska det vara 19/11 kanske? :)

carsbo
0

#101 jo, bra att någon annan var vaken Flört

Eulwen
1

Här har varit tre parningar så jag hoppas jag får hoppa in i tråden snart när ev. dräktigheter är bekräftade. :)

Chokladfabrikens Samsung (choc.magpie) + Cavia Harmonias Lilah Ottilia  (lilac otter) parade 7/11.

Rospiggens Aln (self lilac, ev grey) + Cavia Harmonias Delilah (lilac otter) parade också 7/11! Två synkade systrar.

Northern Star's James Baskerville (choc. him) + Narnias Vanilj (bl.fox) parade 12/11.

Låååååååång väntan nu då…

godisgrisen
0

#100 Pappa?

carsbo
0

#105 frodo Glad

godisgrisen
0

#106 Glad

Arinah
1

Inatt kom Marmelades kull. Stolt pappa är Chokladfabrikens Kilobyte. Marmelade knep längre än jag trodde då hon varit helt öppen några dagar. Sista 2 veckorna gick hon inte upp alls i vikt och var kinkig med vad hon åt. Extramatning med det hon gillade gav effekt och hon lade på sig mycket de sista dagarna.

Fyra ungar blev det, alla black magpie. Söta och pigga, väger 75-86 g. Nu såg jag dåligt utan glasögon och utan dagsljus, men tror det är 2 av varje sort.

De får en egen tråd när de är fotograferade

Marmelade är en duktig mamma, och det var välstädat utan ett spår av förlossningen.

Nu blir det till att klura ut namn på Z Glad

Juliannas marsvin
0

#108 Grattis! :)

Uppdatering här hemifrån:

Sierra går stadigt upp i vikt, hon har nu ökat 200gram. 80gram de senaste 5 dagarna om vågen visar rätt :O

Martina som är beräknad en drygt en vecka efter har ökat 144gram :)

carsbo
0

#108 zorro, zorina, zink, zelda, zoey, zack,zagon,zarek lite namntips ifall du får hjärnsläpp :) är en en tjej o du döper den till zelda är hon min då jag älskar zeldaspelen haha! Flört nä fy på mig, måste hålla emot begäret

godisgrisen
0

Nu känner jag små sprattel i Pansys mage. Bräknad ankomst 19e december.Glad

Jag tror mig känna foster i Zabinis mage men innan jag känner fosterrörelser säger jag inget absolut. Om det är så kommer ungarna 6e januari.

Ynk känns tom. Hon kan ha kastat en kull då jag tidigare tyckte mig känna foster. Hon kan möjligen vara nyligen omparad.

Troja och Safari kan vara dräktiga men det är förtidigt att säga något om det ännu.

Arinah
0

Chokladfabrikens Rose Zeller ät öppen, på dag 69 och har haft tydliga förvärkar sedan igår. Är grinig mot sina kompisar, men pigg och hungrig. Det kanske är dax snart? Pappa Flockdjurs Ismael tänker på annant, men är hungrig han med.

Skrattande

carsbo
0

ja som jag skrev i en annan tråd så sparkas det i magar här med, alltså är #0 Flimsy konstaterad dräktig Skrattande

Picasso
0

I natt ficl Kikki II Sky tre ungar en död men två lever ♥

Abico
3

+196g, imorgon är det sex veckor sedan parningen, och jag har alldeles nyss känt bebisrörelser för första gången i magen! ^^ Det var inga större rörelser men med rejält med kraft, haha.

Hanna 

Juliannas marsvin
2

Vi ligger en vecka före er Abicos :)

+340g, imorgon 7 veckor sen parningen, senaste veckan ökning på 117g, oj oj det går undan nu :)

Arinah
2

Inatt kom äntligen Chokladfabrikens Rose Zellers kull. Ja, kull och kull, det var en enorm flicka på 127 gram. Största ungen och minsta kullen som fötts här.

Hon är väldigt söt, väldigt knubbig och lite tagen efter att ha kommit till världen. Rosellen är en tigermamma som inte låter någon komma i närheten.

Flickan är en nonself chokolate magpie. Bild kommer i ett senare skede.

godisgrisen
0

#117 Äntligen! Grattis! Aha det var därför du kände så lite sparkar och hon inte var så tjock, det var bara en. Nu är jag sjukt nyfiken. Vill se bild NU!

carsbo
0

#117 grattis!!Glad

Juliannas marsvin
0
Candy123
0

#177 Grattis :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Sammetskatt
0

#115 Ser så fram emot resultatet! Otroligt vacker hona! :)

[saphirasmarsvin]
0

Jag sitter här och funderar på om det inte är så att en av honorna i flocken är dräktig i ungefär 5:e veckan. I så fall är pappan en 9 veckor gammal bebis som bestämde sig för att lämna en present till matte innan han flyttade ut till sin pappa, 4 veckor gammal… Jag antar att jag får säga fortsättning följer… FörvånadObestämd

Abico
0

#123 - Ojoj, då har du kanske tur om det bara är en hona dräktig :P

Hanna 

[saphirasmarsvin]
0

#124; Blä, säg inte så :( Det räcker väl att Cougar-Cleo bjöd till, hehe. Jag känner mig förd bakom ljuset! :P 

Om det verkligen är så att hon är dräktig är hon beräknad till (cirka) den 10 januari, vilket betyder att hon måste klara av nyårsafton högdräktig :S

Juliannas marsvin
2

Sierra 7 veckor 5 dagar sen parning. Total viktuppgång 360 gram, "bara" 20 gram de senaste fem dagarna, magen växer så att det knakar! :)

Whippersnapper
5

#126 Älskar bilmattan. Kör lugnt i trafiken, oh du dräktiga marsvin! Flört

carsbo
6

#126 tycker faktiskt det ligger i ditt ansvar att ett sånt fordon ska vara skyltat med "bred last!"

juliino
0

Haha tack Carsbo för ett gott skratt! Cool

Juliannas marsvin
0

#127 & #128 Hahaha vad roliga ni är, kvällens skratt :D

carsbo
2

fyfan lastbilen tar ju upp hela vägen!! diket med! finns ingenstans att ta vägen för mötande trafik! jag kan inte se mycket för massan, men tror att det stod ett f.d hus där nu fordonet står parkerat. fick uppenbarligen sladd igenom rondellen  Cool

Whippersnapper
1

# 131, , 130, hahaha! Ja men det är klart man reagerar på tunga fordon i trafiken på det här sättet! =)

carsbo
1

en till rolig skylt som man kan se på en del bussar idag

"varning för svängande bakparti!"

för är det något som svänger så e de en dräktig rumpa!Flört

Whippersnapper
0

#133 Nej vad gulligt!!

_Charlie
4

Vi väntar kull igen! :)

Skönheten har inte kommit hit ännu utan bor just nu med pojkvän nere i skåne, men nästa helg kommer hon och bebismagen hit, äntligen! =) Det väntas rexbebisar i silveragouti och/eller silveragouti/white.

Sedan har vi Ella som äntligen fått dansa loss med Edward igår kväll, som nedkommer runt 20 februari med en nonselfkull, om gårdagens svängom tog sig.

Nu inväntar vi bara parning mellan Edward och Humla, sedan är vi färdiga för första halvan av 2013. ;)

Sammetskatt
0

#135 Åååh min favoritfärg! :)

juliino
2

#135 Ooh vad roligt! Nu håller jag tummarna för dig! Du förtjänar extra mycket tur med dessa kullar _Charlie!

Vill gärna se bilder på den nya honan när hon kommit hem och vilat upp sig. Skrattande

_Charlie
0

#136 De är fina silverbollarna. ;)

#137 Tack vad snällt sagt! Jag håller tummarna jag också att allt går bra. Detta blir andra försöket för Haiya som ju tråkigt nog släppte sina 4 fina bebisar 10 dagar för tidigt vid första försöket i september. Vi provar en gång till och går det inte vägen får Humla vara i fred efter det, men jag hoppas såklart att allt ska flyta på felfritt och att hon fixar det denna gången. :)

Ja absolut kommer bilder på flickorna när de kommer hem! Det kommer nämligen 2 bruttor. ;)

juliino
0

#138 Ooh vad är det för flickor som kommer? "nyfiken"Tungan ute

PiggieVille
0

#138 två? :) Här håller vi tassar och fingrar att allt går enligt "skolboken" :)

_Charlie
0

Japp! En rex och en otippad flicka, en av de vackraste ni (okej, jag ;)) sett. Stay tuned! Skrattande

PiggieVille
0

Ååh vad spännande!! :)

Picasso
0

#141 Jepp hon är vacker Tungan ute

wingren
3

Tycker det skulle vara intressant att också se kanske vart i landet kullarna kommer och vad det är för raser :) Någon som håller med mig? ;)

godisgrisen
1

#13 Jag håller tummarna. Nu tycker jag att du förtjänar att slippa mer krångel.

Här på Marmorvägen i Uppsala drar det ihop sig. Pansy ska få sin kull i mitten av nästa vecka. Magen är hyfsat stor och Pansan ser nöjd och go ut. Matte är sjukt nyfiken och sticker åt den blivande mamman godis så ofta hon hinner. Ungarna blir bärare av lilac magpie.

Nu har jag också precis kännt de första rörelserna i Zabinis mage! Möjligen kommer kullen runt 6 januari men jag är lite osäker möjligen kan det bli senare för jag tycker att jag borde kännt starkare och tidigare sparkar då… nåja ungar finns det där i allafall. Där väntas nonself magpie och harlequin i svart och kanske även choklad.

De andra trögisrna verkar inte vilja bli dräktiga.

Juliannas marsvin
1

#144 Håller med! Jag, barnen & marsvinen finns i Norrbotten & Sierra är ett rex marsvin :)

godisgrisen
0

Nyss fick Pansy sin kull! Glad Hon har dom inne i ett hus så jag har svårt att se hur många det är men jag är nästan säker på att jag lyckats fiska fram och identifierat alla. Jag har hittat där inne i huset under mammas mage två black fox honor en black fox hane och en svart hane. Vågen är trasig men de ser ut att väga 70-80g och de ser pigga ut. Snart ska jag försöka muta Pansan med godis så jag kan se in i huset så jag vet om det är fyra eller om det möjligen gömmer sig en femte där inne.

Rackarns jag skulle ju köpa en ny våg idag så jag hade när ungarna kom. Flört

Chocopops
0

Nu har jag satt i hopp 2 honor med samma hane Tungan ute. så i februari blir det förhoppnings viss lite bebisar här =D

Chocopop´s Espresso black/ golden är satt med

Marsha´s sally eng crested black

Imargos one piece eng crested  gray

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

_Charlie
0

Petar upp denna med en uppdatering om att det idag är 68 dagar sedan Nellan sattes med hane och genomförde 5 parningar samma kväll. Jag hoppas det tog den kvällen, men efter vilka tidpunkter jag känt rörelser i magen misstänker jag att parningen inte tog förrän andra brunsten och att hon då är 2 veckor kortare gången. Dock var hon öppen ett finger bak igår kväll, så hoppet om att dagarna stämmer finns ännu kvar. Vi får se. ;)

Arinah
0

Här väntas smått inom kort.

Flockdjurs Norma är beräknad till 17/1

Flockdjurs Tiger Lily är beräknad till 23/1

Pappa till kullarna är Chokladfabrikens Kilobyte

Nånstans kring eller efter 21/1 väntas Flockdjurs Sindra Stars kull, pappa är Flockdjurs Onhoff.

Sista tiden är det alltid lite oroligt, men hittils mår alla blivande mammor bra.

_Charlie
0

#150 Skoj! Hoppas allt flyter på bra. :)

Här är det nu gått 69 dagar sedan ihopsättning och parning. Och trots att jag misstänker att BF inte är förrän om 2 veckor springer jag fram och tillbaka för minsta lilla ljud. För det kaaaan ju faktiskt vara så att det bara är en bebis och att jag därför tycker hon är kortare tid gången. Jag hoppas det och att bebisen väntar på mig frisk och stor i morgon bitti. Det vore det bästa sättet att starta veckan på. Åh… Jag hoppas… ;)

Arinah
0

Hoppas allt går som det skall, oavsett om det blir nu eller senare. Fast en jättestor bebis är kul det med:-)

_Charlie
0

#152 Tack. :) Det vore faktiskt helt okej med en stor och frisk bebis denna gången, efter förra miniatyrkullen. ;) Ingen bebbe i morse dock. Har hon inte fått om 2 dagar kan jag varva ner ett par veckor. ;)

Juliannas marsvin
0

#153 Jag är lite i samma sits med Android, rätt säker att det är två veckor kvar men av storleken att döma ser det ut som hon ska ha nu, 68 dagar idag sen ihopsättning.. Springer och kollar hela tiden, inatt var det ett himla liv bland marsvinen & jag var säker på att bebisarna hade kommit, men icket.. Men som det heter "den som väntar på nåt gott"..

Stort lycka till iallafall _Charlie!! :)

_Charlie
0

#154 Tack detsamma! :) Ja Android är ju jättestor. Nellan har en liten men rund och kompakt mage. Jag har känt rejäla rörelser på båda sidor så kanske är där 2 ändå. Eller en himla lång unge. ;)

Av rörelserna i magen är hon iaf absolut 8-10 veckor gången, så mer än 2 veckor till kan det inte ta. ;)

[saphirasmarsvin]
1

Lycka till ni som väntar smått i dagarna/veckorna :)

Här väntas en vääldigt efterlängtad kull kring den 9 mars. Mamma är kolugna, coola GP Saphira's Midna och pappa är orädda pansargrisen Kappel's Klippe. Det blir både Nonself black fox och Nonself black otter. 4-5 olidliga veckor kvar till jag bestämt kan säga om det är bebbar i magen och 8 veckor kvar av dräktigheten totalt. Denna ständiga väntan som man alltid går igenom med skräckblandad förtjusning…! :P

_Charlie
0

Matglad och överjäst. Nästan ett finger öppen bak men ihopskruvad med all kraft fram. Det blir ingen bebis idag. Jag som hoppades. ;)

#160 Wee! =) Håller tummarna att det tog sig! Det är jobbigt att vänta på besked. Jag har precis konstaterat Ella dräktig, 33 dagar gången. Nu återstår bara 2 till att få besked från. ;)

_Charlie
0

Tittade precis vilka dagar jag känt första rörelserna på tidigare dräktigheter.

Dag 43, 45 och 47 har jag antecknat.

Nellan sattes med hane 5 November och de parades samma kväll.

Jag kände fosterrörelser 1 januari.

Räknat 43 dagar bakåt landade jag på 19 januari, 2 veckor efter 5 januari.

Stämmer det så ja, då är det första gången jag är med om att parning inte tagit vid första försöket trots att de parats så många gånger.

Nåja, 2 veckor går fort. ;)

Chocopops
0

Har konstaterat att Imargos One Piace är dräktig Tungan ute. Så med andra ord tog sig parningen den 18 dec =) så bör komma ungar runt 26 februari.  Kan nog bli en del roliga färger där, Pappa Espresso är black/golden (choklad bärare) Och Mamma One Piace är eng crested gray . men hoppas på en lakelan helst crested å gärna grå ;)

Twili
0

skulle behövas en liten uppdatering Glad

Flockdjurs Tilly Mae är snart i sista veckospurten. Gissningstråd kommer inom kort, det är en stor mage och tung mamma.

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

Juliannas marsvin
2

Igår vägde Android 1614 gram! Idag har hon fött 6st!! bebisar, minsta verkar lite svag, startar en ny tråd med vikter & bilder :)

godisgrisen
2

Safaris kull är beräknad till torsdag eller fredag. Punktbevakning påbörjad nattlampa tänd. Helt öppen magen har sjunkit. Gissar på två eller möjligen tre ungar. Spänningen är olidlig!

Arinah
0

Men, så många spännande nedkomster, väntade och redan komna. Ser fram emot många härliga bebistrådarGlad

Teddymarsvinet
1

Här väntas det Golden agouti eller Golden agouti/White bebisar! Humla är 65 dagar gången den 15 mars, dock vet jag inte om det har blivit något men det får vi hålla tummarna för att det har gjort! Parades den 9:e så om si sådär 3 v. får vi väl reda om det har tagit sig. Den här jobbiga väntan blir man inte klok på! Man får ju glädjas åt alla andra fina bebistrådar som kommer. Lycka till allihopa!

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Teddymarsvinet
1

#161 Wow! Det var en redig kull, men inte undra på med den tjocka magen! Stort grattis!! :D

/p>

godisgrisen
0

Ja nu har Safari precis fått sin kull! Glad Tre små hanar en black och två choclate magpie. Inte mycket vitt är det på dem men de ser pigga ut och det är ju det viktigaste. De ska få en egen tråd.

_Charlie
0

#166 Grattis!! Gå och fota, vi väntar. ;)

godisgrisen
0

Ja det ska jag men de är ju inte torra ännu. Flört

_Charlie
0

#168 Jag missade "preciset" i ditt inlägg. Då får du en stund till. ;)

Jag vill också ha bebisar… attans med att de skulle para sig utan resultat, vad är det för sätt. Flört

godisgrisen
0

#169 Men jag fotade ändå. Mutade mamma med salladskål snodde barnen. De sitter ju still när de är så nya åtminstone. Bilder i deras tråd fixas nu.

Juliannas marsvin
0

#165 Tack! :)

#166 Stort grattis till bebbarna! :)

#169 Plötsligt händer det! ;)

godisgrisen
0

Kul dag idag! för någr timmar sedan föddes en kull och nu kände jag precis de första bekräftande röreelserna i Ynks mage.BF runt 11/2. :-) mamma Chokladfabrikens Ynk pappa Chokladfabrikens Aragorn. Båda är nonself black magpie.

Arinah
0

Norma är på dag 68 idag. Det är väldigt tyst i marsvinens rum, kanske är nåt på gång……

_Charlie
0

#172 Underbart! =) Ella har gått exakt 5 veckor idag… Borde börja fladdra lite i hennes mage också snart. ;)

#173 Olidlig väntan. Hoppas det går bra! ;)

Twili
0

#173 superspännande!

Arinah
0

#174 Fladder är härligt. Först är man osäker och osäker. Sen till sist blir man varse att det verkligen fladdrar något annat än tarmrörelser:-)

Eulwen
4

Ooooh nu får jag vara med här igen! Och jag har en DUNDERkull på g…! :D

Jag har nu kunnat konstatera att (Chokladfabrikens) Cookie är dräktig. Jag vet när hon parades men magen har varit så liten så jag antog att det kanske inte blev något då utan på omparningen, men häromdagen när jag lyfte upp henne kunde jag känna att det fanns något stooort där inne… Otroligt nog tror jag hon bär på en enda bautabebis… :O Isf är BF 11 februari.

Pappa till kullen är Duettens Uffington som glatt ställde upp när Cookie flyttade hem till honom hos godisgrisen på holiday. :P Det tog nog exakt två minuter tror jag, sedan hade vi parning i köket!

Det är intressant det här, Cookie är min bäst tecknade magpie och Uffe är ju bara så snygg och har lämnat många fina bebisar, så jag har höga förhoppningar. Väntas både svart och choklad magpie då båda föräldrarna är chokladbärare.

Iiiih! Äntligen bebisar igen!

Eller… bebis… igen…!

:D

(Jag kan passa på att outa här också att även en till människobebis väntas till sensommaren. Vi har nu passerat första trimesterna och berättar för familj och vänner i helgen. :) )

Arinah
0

#177 Men Eulwen, Vad roligt! Megagrattis, mest till din egen mageGlad

Spännade att få veta det i en vänta kull tråd.

godisgrisen
0

#177 Härligt! Jättekul med både din och Cookies kull! Flört Massor med grattis!

Eulwen
0

Tack! Ja men det kändes väl som ett lämpligt ställe att berätta det på..? Flört

Jag kommer att vara försiktig med antalet marsvinskullar tills dess för att inte riskera känna att jag har tagit på mig för mycket men några ska vi nog hinna få till.

godisgrisen
0

Ja! Kände just den första lilla pickande rörelsen i Trojas mage! Härligt att hon äntligen blivit dräktig hon satt läääänge med sin förra kille utan att det blev något. Flockdjurs Isidor passade henne tydligen mycket bättre för nu "tog" det på första brunsten. Båda föräldrarna är nonself black magpie och chokladbärare. BF runt första mars. Spänningen är olidlig! Glad

Spännande är det också i Ynks mage. Det börjar närma sig det är mindre än två veckor kvar där. Magen är lite lagom stor sådär skulle tippa på fyra ungar. Både mamma Chokladfabrikens Ynk och pappa Chokladfabrikens Aragorn är nonself black magpie så det blir nog svarta pajsare.

Här hemma i några burar sitter ytterligare fyra kärlekspar och umgås. De är nyligen ihopsatta så om det får jag återkomma senare. Men det är nonself magpie och harlequin som väntas där också.

jezzijezz
0

# 177

Stort grattis!!! Till både marsvinsdräktigheter å din egen = )

jezzijezz
0

Grattis allihopa! Ska bli spännande å se alla små söta bebblor <3

Teddymarsvinet
1

I onsdags så var det 3 v sedan jag satte ihop Humla och Nicke, jag har inte sätt någon brunst på henne så jag hoppas innerligt att det har tagit sig! Rörelserna i magen kommer ju runt 6v så det är väl då man vet säkert att det har blivit bebisar. Jag uppdaterar bloggen så ofta jag kan & hur det går för oss om ni är intresserade att följa dräktigheten på lite närmare håll osv. Bjuder b.la påå många bilder på grisarna. ;) http://primasmarsvin.weebly.com/bloggen.html

/p>

Chocopops
0

Efter vägning nu på morgonen har jag helt konstaterat att båda mina onor är dräktiga =)

Imargos One Piece väger i dag 1103g vilket är en ökning på 218g

Och Marshas Sally väger 963g och har en ökning på 230g

( ja hon är en liten hona som jag inte fick upp i över 800g innan parning men hon är en liten och kort hona och kroppen va bra och fin )

One kommer att få frunt 28 februari och SAlly är jag tveksam på när hon får då jag inte sett någon parning på henne och inte ens några spår efter en men kan känna bebbar i magen på henne =)

Teddymarsvinet
0

Lägger upp 2 magbilder, en i 3:e veckan och en i 4:e veckan. Kanske är lite tidigt med magbilder än. Men jag tycker att det är spännande ändå. Förvisso är den 3:e veckan tagen ur en lite knasig vinkel. Så det kan vara bilden som luras lite.

Jag har inte märkt någon brunst, Humla brukar annars visa ganska tydligt när hon brunstar. Så vi får hoppas att det har tagit sig! På onsdag går hon in i 5:e veckan och oj vad tiden rusar förbi! 

Är det någon skillnad? Jag tycker att hon har blivit lite rundare med tiden, kanske ser jag bara lite konstigt. 

Uppdatera hur det går för er nu! Jag blir nyfiken. 

I 4:e veckan.                                 I 3:e veckan.

/p>

godisgrisen
0

Ynk fick tre ljuvliga ungar i går kväll. En tråd finns redan.

Troja ska få sina knyten om två veckor. Jag hoppas allt går bra. Är lite orolig eftersom hon hade väldigt kraftiga sammandragningar igår. Nu verkar hon och ungrna i magen må bra men det känns lite olustigt.

Caps, Doris, Eulalia och Cruella har nu suttit så länge med sina pojkvänner att de borde ha hunnit brunsta om alla fyra. Jag har då inte sett några ombrunster det kan vara så att hela påsken blir en stor babyboom!

#186 Nej det finns inte en chans att det syns på maagen att det är ungar där innan det gått 6 veckor.

Eulwen
0

Jag har blivit lurad! Misstänkte det tidigare men är lite osäker (eftersom jag blivit lurad förut…), idag är jag dock bombsäker. Cookie måste ha blivit parad på ombrunsten för här är de då int dags för nå ungar heller… Näpp, får glatt vänta 2-3v till!

Teddymarsvinet
0

#887 Misstänkte nästan det! ;) Får väl vänta i 2 veckor till innan jag kan se bebisar då, imorgon går hon in i 5:e veckan. Stort grattis, då måste man ju kolla bebistråden!!

/p>

Teddymarsvinet
0

Blir nästan mer och mer övertygad att det har tagit sig när veckorna går. 6:e veckan blev det idag, hon har gått +210 gram sedan parning och ligger nu näästan på 1000 sträcket, 997 gram visade vågen för att vara exakt. ;) För övrigt mår hon bra, äter som en häst och växer med tiden. Idag var jag med om min första chirping under mitt marsvinsliv. Och usch vad obehagligt det var, jag vill inte vara med om det igen! Dock vet jag inte vem utav grisarna det var. För när jag precis skulle gå upp för trappan, så slutade det. Misstänker att det var min ensama hane, han var inte sig själv och satt nästan helt håglös inne i sitt hus. Nu är han som vanligt igen. Men läste även igenom lite trådar och det var många chirpingar som hade förknippats med dräktiga honor, så lite tveksam blir man ju. Min syster hade hört det inatt när hon var i ett annat rum, och konstigt nog så vaknade jag inte av det.. Men jag är väl näst in till döv när jag har somnat. ;) Men tidigt på morgonen kom det igen. Det var även nästan kolsvart inne i rummet, om det kan bero på det. Ja, nu blev det visst lite ot här.. Har det hänt något nytt hemma hos er? Eller är jag ensam här i tråden? :D

/p>

Chocopops
1

Här har vi 4 dagar kvar till dygn 68känns som det va ett par veckor sen jag satte dom samman.. jag springer som vanlig som en dåre in till djuren, men maken tror inte på ungar föen nästa vecka =) men jag tror det kommer rendan på lördag.. bara för att jag inte är hemma då 😡

Arinah
2

Villa Cavias Nian och Chokladfabrikens Golem går i väntans tider. Det sprattlar och jag hivar in en gissning på nedkomst om 3 veckor. Där väntas små magpaisare som kommer bära på lilac förhoppningsvis.❤️

Teddymarsvinet
0

#191 Vad roligt att det snart är dags! :) Så typiskt… #192 Härliga färger.

/p>

Arinah
0

#193 Tyvärr kommer det inte synas på dem, de blir som vanliga black magpie. Men när de i sin tur får barn med en annan bärare, då kan det bli lilac 😃

Eulwen
0

#194 Men det blir riktiga magpies, bara det är ju jättespännande. :-) Spännande också att se vilka överraskningar Holländskan ev bär på. Här växer Cookies mage dag för dag men hon verkar helt obrydd och skuttar runt som vanligt. Jag insåg härom dagen att jag gjort ettoerhört pinsamt misstag. Jsg har i mast lagt in samma marsvin två gånger och när jag upptäckte det ökade inavelsgraden på Cookies ungar rätt markant. Jag fattar faktiskt inte hur jag kunnat missa det…..

Teddymarsvinet
0

#195 Ojdå! Det går säkert bra ändå. :-)

Idag tycktes jag känna små pickningar på undersidan av Humlas mage. Hon går in på 7 veckor på onsdag, så det kan väl vara möjligt att det var små sparkar jag kände? Hur som helst så glömde jag ta magbilder på henne i onsdags och oj så magen har jäst! Hon väger lite över 1000 sträcket nu. 

Här kommer en bild på tjockisen. Ni får ursäkta den fula bakrunden. ☺️ Hon var jätte svår att fota idag, men jag bjuder på lite bilder!

/p>

Teddymarsvinet
0

Tjockis. 😉

Om ni vill se fler bilder och lite annat så får ni hemskt gärna gå in på http://primasmarsvin.weebly.com/bloggen.html och kolla! 😃

/p>

Eulwen
1

NU föds det bebisar här! Cookie satt och tvättade unge nr 3 när jag kom ner nu. Iiiihhh! Så spännande! Bilder kommer när de torkat och piggnat på sig. 😃

godisgrisen
0

😃

emmaaslund
0

#198 Åh så spännande! :D Heja heja!

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Twili
0

superspännande!!👍

PiggieVille
0

Grattis eulwen!!! :)

Eulwen
2

Tack för gratulationerna! Jag trodde inte de skulle komma förrän i veckan, Cookie har skuttat runt som vanligt och verkat helt obrydd. Blev lite förvånad och stod nog en halv minut och glodde innan jag förstod vad den lilla mörka "klumpen" i buren var för något.

En snabb bild i samband med vägning och koll. 🙂

1. Hane. Choklad magpie. 86g.

2. Hane. Choklad magpie. 90g.

3. Hona. Svart magpie. 81g.

(Jag är inte helt hundra på könen, men hyfsat säker.)

godisgrisen
0

Snart är det dax för Troja att få sin kull. Hon är beräknad tills på torsdg. Det har varit lite svajigt där. För två veckor sedan fick hon kraftiga sammandrgningar och blev lite medtgen. Ett par dagar efter det slutade hon äta. Sedan dess har vi stödmatat så ofta vi hunnit. Critical Care, Fortimel, c-vitamin och vatten får hon vi växlar lite. Nu äter hon lite hö, kraftfoder och vissa grönsker men för en vecka sedan åt hon inget själv. Utan stödmtningen hade hon varit stendöd nu. Men det här är sånt man måste räkna med som uppfödre. Att se att man måste göra en insats, att förstå hur oerhört ofta man måste mata och med vad.

Nu är jag försiktigt hoppfull igen men jag matar på. Ungarna lever och sprattlar men Troja är mager som en jakthund som svalt en badboll. Jag är utmttad och orolig. Det är inte alltid roligt att vara marsvinsuppfödare.

Nu vill jag att ungarna ska ha kommit och att allt gått bra med både mor och barn. Hoppas tiden går fort denna vecka.

Chocopops
0

nu sliter jag snart av allt mitt hår… väntar väntar väntar och väntar lite till, båda mina damer ser ut som två över jästa pumpar eller något, kivas och tjafsar med varandra, gälda nosar och kisande ögon.. enligt min beräkning och om den stämmer då är i alla fall One på dygn 69 i dag… båda damerna är oroliga med .. jag vill ha bebbar nu

Eulwen
1

#204 Jag håller en tumme för Troja och hoppas att födseln blir lika smidig som för helsyster Cookie. 👍

Här är en lite roligare bild på min kull, rena, torra och söta.

godisgrisen
0

Nä det går inte bra för Troja åtminstone inte för hennes ungar. Hon föder nu. Fem ungar är ute och fyra av dem är döda. Två redan då de föddes och två efter några tvekande andetag… En liten flicka har jag i handen, hon lever men är som syskonen nästan hårlös och blir kall såfort jag släpper henne. Troja krystar fortfarande…

Aneema
0

#207 Tråkigt! Hur mår Troja? Håller tummarna att det går bra med henne.

godisgrisen
0

Det är minst en för ibland syns nosen kvar i magen kanske är det två… Jag försöker hjälpa henne.

Lillskruttan ligger i min BH.

Eulwen
0

Åh göta petter vilken jättekull…. Stackars Troja, tro 17 att hon haft svårt att äta. :-$ Håller alla tummar jag har för er nu.

godisgrisen
0

Alla ute. SJU UNGAR! Sex döda och en som märkligt nog lever, hon kom som nummer tre. Tyvär tror jag inte hon kommer att klara sig. De är väldigt ofärdiga och nakna.😕Troja är medtagen men jag hopps hon fixar det.

Eulwen
0

Oj!! *mållös*

_Charlie
0

#211 Jag beklagar. Så där skulle det ju inte gå. :( Håller tummarna för Troja!

Twili
0

#211 herregud! 7 ungar att göda igenom stödmatning kan nog ingen lyckas med, det är många att mata. håller tummarna hårt för lilla tjejen och troja!

godisgrisen
0

Troja är trött och jag tror inte hon fått ut alla moderkakor. Orolig.

Lilla flickan trasslar runt i min BH och är märkligt nog rätt aktiv.Jag undrar hur jga ska kunna smuggla runt henne på jobbet i morgon utan att någon märker det… Hon har fått smaka små mjölkdroppar från Ynk som var en ytterst motillig fostermor. Hon hatar mig nu och gjorde sitt bästa för att sparka ihljäl bebisen.😮

Nej det här är ingen rolig historia.

Arinah
0

#211 Nej, det var ju inte bra. Rekord på detta sätt, usch. Troja får ta i, hon måste klara detta:-( Lilla bebisflickan får inte heller ge upp. Var de prematura? Eller ofullgångna pga att de var många?

godisgrisen
0

#216 De är beräknade till på torsdag så det är konstigt att de inte har päls men det kanske har med Trojas svaghet att göra hon har inte mått bra. Lilla ungen väger 52g så det är inte extremt lite heller. Har inte vägt de andra men de är förvånadsvärt stora med tanke på antal och mammans tillstånd. Ungen är pigg faktiskt fast ostadig.

Lite osmakligt med statiskik på ungarna nu men de skriver jag i alla fall. Honan som lever är chocolate magpie och var den enda chokladen i kullen så är det en self de white och fem black magpie. Första ungen var nog död från början men tvåan levde en stund det var en hona sen kom tren och det är hon som lever resten är hanar. Den vite som kom som nummer fem levde också några andetag resten var döda från början. Troja kände vilka som levde när de kom ut för de slickade hon på resten struntade hon i helt.

Undrar verkligen varför de är så nakna för så premtura verkar de inte vara och jag tror inte jag räknat fel.

Eulwen
0

Fast med så många i magen och matvägran med mer så är det inte orimligt att ungarnas utveckling "bara" var långsam väl…?

godisgrisen
0

#218 Ja knske det är nog så.

Jag tror hon är av med alla moderkakor nu. Nu är det bara att hoppas och mata vidare. Jag ska försöka få flickan att överleva också…

_Charlie
0

Heja Troja, Heja Godisgrisen och Heja lilltjejen. Hoppas allt går vägen nu!

godisgrisen
1

Troja ser piggre ut och flickan sitter med mamma. Kan inte påstå att Troja är så moderlig men hon accepterar att ungen sitter nära. Ska plocka fram en pyttebur som de kan var i i natt. Lilla ungen är så naken och  bräcklig jag är rädd att hon fryser.

godisgrisen
0

Troja ser okej ut nu på morgonen hon borde klara det här med lite hjälp.

Hennes lilla dotter klarade inte natten tyvärr

Sju ungar är en extremt stor kull. Vi har aldrig fått en så stor tidigare, vi har inte fått sex ungar heller så detta är ett rekord eller vad mn ska kalla det. Fem ungar kommer det däremot rätt ofta i våra kullar.

Fy så tråkigt det blev. Alla de små som inte fick leva.

Arinah
0

Skönt att Troja återhämtat sig lite. Hoppas det går bra med henne nu. Inte undra på att hon hade det  tufft med så många småttingar i magen.

Så ledsamt med kullen😕

[rumelle]
0

Åh, vad ledsamt godisgrisen! Håller tummarna för Troja nu.

PiggieVille
0

Hjälp…7 små…otroligt att hon orkade få ut dem. Håller tassar och tår att hon klarar sig!

godisgrisen
0

Det var lite omtumlande det här och jag är ledsen att jag tar upp så mycket plats i den här tråden. Jag har inte så mycket mer att säga om det så det känns onödigt att starta en egen tråd för eländet.

Troja är medtagen men ganska okej. Det borde gå bra om inget annat uppkommer. Jag matar på.

#225 Ja hon var jätteduktig. Det var lite svettigt ett tag eftersom nummer sex satt fast rätt ordentligt. Skönt att de är ute.

Jag sätter in en bild på den lilla som levde några timmar. Det är inte en skinny det ska förställa en nonself chocolate magpie. Kolla så naken hon är!

Aneema
0

Tråkigt med bebisarna. Skönt att alla moderkakor verkar kommit ut. Nu håller vi tummarna att Troja piggar på sig ordentligt.

Visst var hon väldigt naken den lilla på bilden. Inte i proportion till hur långt dräktigheten gått.

juliino
0

#226 Oj vad naken hon var lilla tjejen.
Instämmer med vad några andra redan skrivit, Inte konstigt att hon hade problem att äta med så många ungar i magen.
Men vad skönt att alla är ute även om ingen överlevde.
Håller tummarna för fina Troja!

wingren
0
Teddymarsvinet
0

Humla väger nu 1053g och är i 8:e veckan (56:e dygnet), vid dag 49 vägde hon 1044g och har endast gått upp 9g på en hel vecka.. Kände inga sparkar, inte änns en liten rörelse. Åh, nu börjar jag faktiskt bli lite orolig att ungarna i magen har dött.. 😕 Jag har för mig att honor brukar rusa upp i vikt i slutet av dräktigheten och vid den här tiden, för att ungarna växer så mycket. Totalt har Humla gått upp +263 gram sedan den 9 Januari. Så jag tycker ändå att hon har gått upp mycket i helhet om man säger det så.

Vill inte tänka tanken att ungarna kan vara döda, men den kommer ju ändå. Så därför måste jag få fråga, om de redan har somnat in vid denna tid, kan hon kasta ut ungarna redan nu eller är det stor chans att hon går klart hela dräktigheten? 

Är det normalt att vikten skiftar så pass mycket, ökning på +9 gram på 7 dagar och ca +25g på 4 dagar mellan 6:e veckan och 7:e veckan. Eller bör jag sätta in stödmating? Hon är inte hängig, äter sin gröt och är pigg och glad.

Självklart ska jag känna efter sparkar ikväll och imorgon igen. Snälla, ge mig bara en yttepytte liten rörelse så att jag kan vara lugn.. 

En bild på diagrammet, vet inte om bilden blev så bra. Men som ni ser så har hon bromsat i vikt ganska rejält och det går inte så mycket uppför jämfört med tidigare.

/p>

Teddymarsvinet
0

Godisgrisen, jag beklagar verkligen. ♥

Magbild på Humla, som vanligt ville hon inte sitta still. Men fick en någorlunda bra bild.

/p>

Teddymarsvinet
0

Skulle verkligen uppskatta om jag fick svar..

Har alla fått sina bebisar?

/p>

Chocopops
0

Här kom det bebisar för nästan en vecka sen =). men väntar en ev kull till i april =)

#231 Vad mycket väger hon i dag? jag har märkt att vissa honor ökar olika hela tiden, endel ökar mycket i början, mendans andra ökar med slutet

Teddymarsvinet
0

#233 Vad spännande! :)

Jag ska genast gå upp och väga henne!

/p>

Teddymarsvinet
0

#233 Sådär, idag väger hon 1085g och är 60 dagar gången. :)

Alltså har hon gått upp 32g på 4 dagar.

/p>

Chocopops
0

#235 men d¨å har hon ju ökat rätt bra sen sist =) sen har hon ju inte många dagar kvar heller :) en del honor kan dippa lite i slutet, och det kan även variera från dag till dag. men du kan ju om du vill ge henne grönt och gröt en extra gång mitt på dagen med :) mina dräktiga honor brukar bli ordentligt bortskämda ;)

Teddymarsvinet
0

#236 Vad skönt att höra! Ja, för hungrig är hon alltid ;)

/p>

godisgrisen
1

Nu håller jag på att flytta in mina fyra honor som suttit med hane till sina honflockar. Åtminstone tre av dem har jag konstaterat dräktiga och jag tror den fjärde också kan vara det.

Sch Chokladfabrikens Doris, nonself black harleuin och GP Chokladfabrikens Skype, nonself chocolate mapie ska få sin kull på långfredagen. :-) Där kan det komma både harlequin och magpie i choklad eller svart, spännande.

Chokladfabrikens Caps Lock, nonself black magpie och Duettens Countdown också nonself black magpie är beräknade till 5.e april. Där är det främst nonself black mgpie som förväntas.

Chokladfabrikens Cruella de Vil, nonself black magpie och Chokladfabrikens Bill Gates, nonself black harlequin sk få sin kull 12.e april. Där blir det främst magpie och harlequin i svart men kanske även choklad då Bill troligen är chokladbärare och Cruella är det.

Chokladfabrikens Eulalia och GP Chokladfabriekns Alstor Moody båda nonself black magpie ska få sin kull 2.a maj om Eulalia är dräktig… vi får se. Blir det något så lär det bli nonself black magpie.

Spänningen är olidlig jag har ju haft otur med två kullar redan i år så jag är oroligt nervös. Fast det har ju gått bara fint med två också så lite hoppfull är jag samtidigt.

Juliannas marsvin
0

Teddymarsvinet & godisgrisen håller tummarna att allt går bra för er!

Här väntar vi som sagt på nonself Oval (silver agouti) som sattes ihop med rexen Boven (silver agouti/white) för exakt 70 dagar sen. Tror att hon har en-två veckor kvar, jättespännande!

Kan ingen som är haj på datorer skapa en ny tråd, som _Charlie gjorde med den här tråden för den här är ju jäääättelång nu 🙂

Teddymarsvinet
1

#238 Vilka härliga färger, som alltid. ;) Hoppas att det går bra för dig! #239 Vad spännande, slår vad om att det blir underbara bebisar. Jo, det håller jag med om! Den börjar bli lite lång nu..

/p>

Teddymarsvinet
0

Tog mig tid att skapa en vi som väntar kull (3)- tråd till. Så skriv där i fortsättningen om ni vill. :)

Hoppas det var okej _Charlie

/p>

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer