Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 4005 ggr
[texel]
0

Landskrona 130309

Då var det snart dags för utställning i Landskrona igen, denna gången blir det dubbelutställning. Det ska bli superkul! :D
Jag länkar Inbjudan och SMF's [hemsida

](http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/)

Vilka kommer? Vilka grisar tänker ni ha med er?

tantnett
0

Jag är sugen på det, har dock inte bestämt ännu.

Tar i så fall med kastratsångaren Skinnyn Hills Optimus i Ras och Pet samt min Cumabebbe Tixmucuy "Tixen" i Pet. Han är troligtvis inte färdigreggad tills dess så därför blir det endast Pet klass för honom.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

kodex
0

Jag kommer att ha med mig samma grisar som senast :) Paisley, Wixen och Demi :)

Fast jag funderar att denna gång även ställa Paisley i klippt långhår!

Abico
1

Jag kommer som domare åtminstone :) Vet inte om jag ska ge mig på att anmäla några också kanske.

Hanna 

[texel]
0

#1 Hade varit roligt om du kom :)

#2 Klart du ska ställa henne i klippt :D

#3 Det hade ju varit roligt att ha med några ;)
Är detta ditt första uppdrag som domare?

Här Börjar jag förbereda så smått redan. Tänkte ha med pågarna med de lockiga kalufserna. Anmäler jag båda till klippt x2 och pet x2  X2 så blir det 8 gånger att ställa, stressigt! Håoppas lite smått på att juniordomaren i utställning 2 har den klippta klassen också!

Abico
0

#4 - Jo, men jag vet inte hur fullt upp jag har med dömandet :P Nä jag har dömt en del innan, men inte i Sydväst tror jag.

Hanna 

tantnett
0

#5 Om jag kommer kan jag kanske hjälpa dig att visa om du vill ha med någon liten?

Abico
0

#6 - Vad snällt av dig :)

Hanna 

[texel]
0

#5 Kan hjälpa om du behöver :)

marsvin-90
0

#1 Jag får väl gå med på ditt erbjudande ;) Men ja har inte en aning om vilka ja ska ha med i så fall inte råd o anmäla egentligen heller just nu men kan ju inte åka ner utan grisar går ju inte. Så någon skinny o nån lakeland o någon Nonself får väl åka med =)

tantnett
0

#9 Kul! Någon liten raring kan väl va lämplig? 

#7 Jag har bestämt mig för att komma och har bara två med mig, så jag har tid att visa någon till om det skulle behövas.

Lyan
0

Jag vill verkligen åka! Vågar inte planera något ännu för mitt liv är allmänt kaos just nu men jag hoppas att jag kommer!

I så fall ska jag ställa Ai i ras och hoppas på att han blir godkänd. Sedan vill jag ha med Xíexie och Ellen. Vilka mer som ska med är bara på beslutsångeststadiet :-P

Sandra-B
0

Jag och systerdottern kommer :-)

Frågan är bara vilka djur som ska med, eller snarare i vilka klasser de ska ställas. Skulle vilja ha med Alice, Lily-Adélè och Kelly-Rose och vill ställa dem i både ras och pet, men 600 kronor känns lite väl mycket… :-s

Får väl ta en ordentlig koll på dem nu ikväll eller imorgon och sen avgöra hur det blir.

Klart att du ska ta med några Hanna, finns alltid någon som kan hjälpa dig att ställa dem om det behövs.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[texel]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 Hoppas att du kommer :)

#12 Vad roligt att ni kommer!

Med kommer en bild på Gottfrid efter sin sista utställning anmäld i rasklass vid 7,5 månader :)

kodex
0

#12 Fast om du ska ställa 3 djur i både pet och ras så blir det 300 kr :)

Sandra-B
0

#14 Är dubbelutställning så om jag vill ställa tre stycken i både ras och PET för båda domarna (eller alla fyra ;-p) då blir det 600 kronor :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

tantnett
0

Funderar på att istället för den lille daggmasken Optimus anmäla kalkonen Sch Gp Hill´s  Tila i ch klass.

kodex
0

#15 Visst ja! Det är ju dubbel! Tänkte jag inte på just nu :P

TeenyTiny
1

ska ställa ut Pompom och Pepsi i petklass. min första utställning!

Om du vore en blomma, och jag vore en ko,

så skulle äta upp dig för du är så go´Tungan ute

Lyan
1

#13 Jag också! Vill vill vill! Vad fin Gottfid är :-D Tror du kommer att gilla Ai, han har helt underbar päls <3 (fast det saknas mycket sidor tyvärr)

Abico
1

Abicos Vildvittra är nu anmäld till bägge rasklasserna :)

Hanna 

[texel]
0

#18 Men vad roligt :D

#19 Tack tack :)
Jättekul att du ska ställa honom! Synd att det saknas men det gör kanske inte jättemycket ;)

Jag hoppas verkligen att jag kan komma! Mina chanser sänktes nyss till 10% men jag ska fanken dit!

Lyan
0

Jag kommer inte in på SMFs sida!

Sandra-B
0

Nu har jag precis anmält.

Blev Alice, Lily-Adélè och Kelly-Rose i ras 1 och ras 2, skippade pet den här gången - kunde inte välja vem av dem som skulle ställas i pet så jag skippade alla ;-P

**SMF 237 Sweet Dream's 

Lyan
0

Yohnny eller Yokan?

[texel]
0

#24 Gissar på att du anmälde Yokan..? ;) Vilka kommer förutom Ai??

Wooooo har anmält nu! Jag anmälde Gottfrid till klippt 1 och 2, pet 1 och 2. Bubblan anmälde jag också till klippt 1 och 2, pet 1 och 2. Kommer bli mycket springande!

Är jag inte upptagen så är det bara att säga till om det behövs hjälp med att bära grisar och plattor :)

Nu kom jag på att jag måste sågatill en ny platta 😐

[texel]
1

Idag är sista anmälningsdag för Landskrona! Du har 23.54 h på dig från och med NU!

Lyan
1

Anmälde Yokan först men kom sedan på att de ska ju kastreras så avanmälde honom igen. De som är anmälda är Ai i en ras och bägge pet. Sedan Ellen, Dovv, Chache och Xiexie i bägge pet

tantnett
0

Hur går det med era förberedelser?

Själv kom jag på igår först att min bebbe Tixmucuy "Tixen" aldrig varit i transportburen, så det blev brådis med att dagarna fram till lördag vänja honom en stund per dag att vara där.

[texel]
0

#28 Hoppas det går bra! Kom hans regg tillbaka i tid?

Här hemma är vi så gott som klara, men jag har säkert glömt något..

Lyan
0

Håller på för fullt med alla förberedelser fast det går inte så bra.

Dovv har fått cherry eye så hon kan inte följa med. Hon har tid hos vet. imorgon så får se om det blir operation eller om det går att fixa på annat sätt.

Ai och Chache har fått missfärgningar i pälsen eftersom jag inte har orkat hålla efter burar och päls så noga som jag brukar. Även Xíexie har missfärgningar men eftersom hon är vit i hela underredet så hade hon haft det ändå.

Eftersom jag ska iväg nästan hela dagen imorgon (jag ska börja på praktik :-D) så ska jag försöka fixa så mycket som möjligt idag.

Funderar också på om jag ska ta med damerna som ska säljas.

Fast jag ser fram emot lördag som bara den ändå!

kodex
0

Är faktiskt inte alls taggad inför denna utställningen…får se hur det går med förberedelserna imorgon. Blir inga bad för de korthåriga, bara långhåret.

tantnett
0

#29 Nej registreringen är inte klar än, men det gör inget då han ju visas i pet. Förhoppningsvis kan jag visa honom som Cuma i ost till Maj utställningen.

#30 Är dom rosa? 😃

#31 Oftast om man inte förväntar sig för mycket brukar det bli helkul.

Lyan
0

#32 Tyvärr är de varken rosa eller lila som tidigare utan pissgula ><

marsvin-90
0

#32 Cuma Lakeland*

[texel]
1

#31 Du är inte ensam om det..

Sandra-B
1

Jag har inte ens börjat… :-s

**SMF 237 Sweet Dream's 

tantnett
0

#34 Just det. Gissa va de ska bli spännande att visa det "lilla" pyret. ❤️

HumlanochJuvel
0

Stort lycka till i morgon, ni som ska dit! :-)

kodex
0

Okej! Första grisen påbörjad! Hon är badad och öronrensad. Är faktiskt mer taggad nu. Konstigt, jag brukar vara så taggad låååångt innan en utställning. Antar att det varit lite mycket nu bara :P

Sandra-B
0

Man bör kanske resa sig från soffan och gå upp och börja fixa lite med grisarna… Förra gången kände jag mig mer taggad än på länge, vilket förmodligen berodde på att det var ungefär nio månader sedan sist. Jag var till och med klar flera dagar innan utställningen Senna gång känner jag mig inte ett dugg taggad. Tur att systerdottern ska med, annars hade jag nog struntat i det…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

Fy vad smidigt med en systerdotter som vill lära sig fixa marsvinen inför utställning! Nu sitter hon och grejar med Alice, innan har hon fixat lite med Kelly och jag hade Adele och visade på. Jag kan fixa med annat under tiden (som att hänga lite på MiF;-p). Även om jag går ta en sista check och eventuellt finlir så är det mesta nog fixat. Vet ju helt klart vem som ska få hjälpa till att fixa inför nästa utställning! :-D

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

Kom precis hem från jobbet och har mer än allt kvar, haha. Det kan bli en lång kväll det här. Jag som hade ungefär en veckas sömn att ta igen ;) Men det blir det väl inte för imorgon ska jag ge mig av hemifrån strax efter fem. Sova kan man göra när man är död antar jag.
Ska bli kul att träffa er imorgon!

Hanna 

Juliannas marsvin
0

#42 Precis mitt motto "sova kan man göra när man är död" 😉

Lycka till till er alla imorgon! 🏆

Sandra-B
0

Tusan också :-( Kelly har fått en tuss päls borttuggad, förmodligen gammelfaster Aztrid som varit i farten när Kelly blivit närgången. Aja, hon får stanna hemma - blir lite mindre att göra iaf ;-) Systerdottern har dessutom varit grymt duktig och nästan fixat Alice helt själv, bara lite småfix kvar på henne.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Lyan
0

Jag har varit på praktik och hos vet. halva dagen och sedan har jag varit hos mormor och ätit och suttit i telefon så det lär bli en hektisk kväll :-/ Fast fixade det mesta igår så blir bara bad och sista genomgången ikväll :-)

Dovv måste tyvärr strykas för hon ser ut såhär idag :-( Har tid för operation på måndag

[texel]
1

#45 Stackare :(
Hopas det går bra på operationen!

Allt har skitit sig här hemma! Jag fattas 2 plattor, inlämningstiden för en geografiuppsats går ut klockan 11, jag måste stryka en massa kläder
osv…

Nu så har jag lösningen, visa grisar i pet på långhårsplattor och visa i klippt på petklassplattor, lämna in uppsatsen utan finliret, lämna någon annan med att stryka kläder.
PERFEKT!

kodex
0

Nu är det bara tassvård kvar på de två korthåren :D Sen är jag fääädi! Vi ses imorgon!

Lyan
0

#46 ´Ja, inte alls kul :-( fast hon verkar inte ha ont iallafall, och charmade öronen ur veterninären :-P

Jag är klar med marsvinen, ska bara ta mig i kragen och gå och lägga mig också!

Sandra-B
1

På plats i Landskrona. Inchecket igång, men tar nog lite tid. Inte så många som checkar in (än?) idag.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Lyan
0

Nu är det massor i inchecken :-P

emmaaslund
0

Lycka till nu alla nördar nere i landet :)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Sandra-B
0

Adele och Alice är nu ställda för Helena (BIS2). Adele fick 88p och cert, Alice fick 89p (som enda teddy för henne!) och fick cert och blev således även BIR!! :-D

**SMF 237 Sweet Dream's 

emmaaslund
0

#52 Grattis, vad kul! :D

/ Emma

Sandra-B
1

Hanna (Abico) dömer PET, här med Chokladfabrukens Dizzy ;-p

**SMF 237 Sweet Dream's 

Onyxia
2

Åååh, jag som så himla gärna ville dit och var supertaggad på att sörpla energidricka hela dagen! Vid anmälningstillfället hade jag ett marsvin med ringormsliknande utslag vid ögonen och därför kunde jag inte anmäla. För några dagar sedan visade det sig dock att odlingsprovet var negativt och att jag hade kunnat anmäla ändå… 🤓Better safe than sorry I guess 😉

Lycka till, ni som är där!

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

Minerad
0

Det var roligt att komma och besöka er idag! Så många fina grisar det finns! Jag trodde att jag kanske skulle få någon favorit, men det var ju helt omöjligt. 🙂

Onyxia
0

Nu vill jag veta hur det gick! :D

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

kodex
1

Åh vilken rolig dag! Har precis kommit hem och gjort min virkonrutin på allt och alla som varit med på utställningen. Verkligen supertrevligt idag och jag är så nöjd över mina grisar! Jag fick med mig två nya guldpettar hem :D Wixen som blev 2/5 i utställning 1 och Paisley som blev 2/5 i utställning 2! Demi kammade tyvärr inte hem några silverkort idag med sina två 2/3 placeringar.

Kommer bilder sen, antagligen efter mello ;)

Så kul att börja planera för vilka som ska med nästa gång! Har en del att fundera på ;)

Vi saknade dig idag Onyxia!

Sandra-B
0

Äntligen hemma och på plats i sängen med datorn och lite att äta, med TVn visandes melodifestivalen!

En lång men toppenbra utställning med bra resultat och trevligt sällskap.

Det värsta är bara all sanering när man kommer hem…

Duscha, bada djur, virkona (eller möjligen spola under rinnande vatten) exakt allt som varit med på utställningen - det tar sin lilla tid.

Jag kan i alla fall inte vara mer än nöjd med dagens resultat :-)

Hade med Alice (Sweet Dream's Lady Walice Wish) och Adélè (Sweet Dream's HRH Princess Lily-Adélè von Wish), Kelly-Rose (Sweet Dream's HRH Princess Kelly-Rose von Wish) fick stanna hemma då hon fått ett litet bett på sidan :-(

Lena Tysk dömde teddy (utställning1), Alice placerade sig som 1/3 i sin klass på 88p och fick sitt andra cert, Adélè fick bara 86p.

Helena Rehnström dömde teddy (utställning2), Alice vann sin klass på 89p, fick sitt första cert och blev även BIR (dock oplacerad i finalen, som dömdes av Jens Lindgren), Adélè vann sin klass på 88p och fick sitt andra cert.

Kunde verkligen inte ha hoppats på mer (eller det skulle ju varit full pott då, att Adélè fått ett cert även på utställning1 ;-p men man ska inte gapa över för mycket).

På bilden: Alice bedöms av domaren i BIS-finalen.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
1

Utställning 2; längst fram BIR teddy & BIR-r teddy, bakom dem BIR & BIR-r rexarna.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
1

Min fina Alice <3

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

BIS2-finalen.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

En del av Hannas BIS PET-final.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
1

Andra delen av Hannas BIS PET-final.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

Hela Hannas final.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
1

*Lyans* Ai

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
1

*Lyans* Ai igen.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

#55/57

Trist att du inte var där idag, men grymt skönt att det var falskt alarm för dig och kul att se dig här :-)

Hoppas att du kommer nästa gång.

**SMF 237 Sweet Dream's 

emmaaslund
0

#60 ÅH så fina!

/ Emma

Lyan
2

Mina marsvin var hur duktiga som helst! Var skitnervös för det var första gången jag ställde långhår i senior och väl på plats kom jag på att Ai aldrig ens har satt en fot på en platta, än mindre varit hemifrån :crazy: men han var SÅ duktig och satt så fint att man kunde tro att han aldrig hade gjort något annat :-D Han fick 87p i ras och det är jag jättenöjd med! I pet fick han två silverkort och en BIS-2 :-D

Xíexie behöver växa på sig lite och blev 3/5 i båda utställningarna. Chache fick ett silverkort och en BIS-4 och Ellen fick två silverkort, blev Guldpet och fick en BIS-5 :-D

Ellen följd dock inte med oss hem utan hon ock Vida fick flytta med en jättetrevlig familj för att bo en stoor inhägnad med sex andra kompisar :-D

HumlanochJuvel
0

Grattis till era resultat :-) roligt att se lite bilder därifrån också :-)

kodex
1

Grattis till alla fina resultat! Jag lever fortfarande på glädjen över mina nya och allra första guldpettar! Är så stolt över mina två äldsta grisar, de var de första jag skaffade för nästan exakt 1 år sen, då som små bebisar <3

Här kommer de utlovade bilderna från dagen!
http://20133.taggadetassar.se/#118.0

Abico
1

Himla kul att få komma ner till Sydväst igen, det var över ett år sedan sist :) Sjukt mycket fina pettar fick jag dömt! Det är så kul med dubbelutställningar för man ser verkligen hur mycket det kan skilja i domares bedömningar av samma djur. 

Abicos Vildvittra fick ett CK och flyttade sedan ihop med sin mamma tillbaka hem till dennes uppfödare. Det börjar bli tomt här hemma nu…

Glöm inte skicka bilder till MM! :)

Hanna 

tantnett
1

Hade en jättetrevlig dag men lilla Tila var av någon anledning full av gaser i magen och såg ut som ett litet päron. Hennes bedömning blev ju därefter.

Lille Tixmucuy "Tixen" fick kanonfina kritiker av bägge domarna och mitt ❤️ svämma över av stolthet. Han blev BIS 3:a i bägge junior pet finalerna.

#63 Tjusig kissefläck jag har på min tröja. 😞