Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 494 ggr
Pias
0

Abysars temperament?

hejsan!
har ni med erfarenhet av abessinier märkt av ngt skillnad i deras temperament jämfört med andra raser? Det ryktas ju om att de ska vara livligare och ha svårt att sitta still i knät och sånt. Samma kanske sägs om skinny också förresten?

Förresten, hur ska man klappa en aby så att det blir skönt för den? Pälsen växer ju åt alla möjliga håll! =)

Samaraz
0

Klia bakom örat ; ) ?

Jag har träffat endel abysar och nog är de vildare än mina långhår, men långhår, teddy och skinny brukar nämnas som de lugnaste raserna.

Sedan har ju jag Cuy och de är som abysar eller endel släthår i temperamentet.

mee_mee
0

jag tycker att abysarna är ganska lugna och tuffa marsvin men dom vill helst inte sitta still i famnen för att dom vill ut och utforska världen. Men man kan väll inte säjja att dom är "kolugna".

TRASAN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har abyssar o dom är hur lugna som helst. jag har mina uppe var dag o kelar med dom. bidrag med ett foto på mina ungar. till salu dessa på bild. ;;))

trocadero
0

#1 skinny brukas inte nämnas som en lugn ras. Aldrig hört nån innan dej. Tycker att mina skinnysar är väldigt pigga och mycket fart i. Sen finns ju självklart individskillnader. Och även om det är en livlig ras så är det inget som säger att dom inte gillar att ligga still och gosa också självklart.