välkommen granit!
Igår på eftermiddagen började en liten låda sin resa ifrån göteborg till uppsala. Idag åkte jag tåg o hämtade lilla lådan i stockholm. I lådan fanns världens sötaste grishona! Hur hon såg ut visste jag ju redan men att hon skulle vara SÅ söt visste jag inte. Hon bor nu hos oss och är vår mysgris/maskotgris. Det är fortfarande ovant att hålla i en med massa virvlar när man är van vid släthåriga, men väldigt roligt att ha två olika typer av marsvin.
Tack Essentials för denna fina och otroligt söta abbdersseinnesnsts hona 😉 Vi är så lyckliga.
bild: vi satte vi honorna på ett så neutralt ställe som möjligt då det var lite väl spänt i buren. Ursäktar dålig mobilbild 🤪Alla har sjunkit under Granits rank. Utom Tilly Mae(se tråden "marsvin med egen vilja") som uppenbarligen inte tänkte ge sig utan fortfarande är ledaren i flocken efter massa tjuvnyp och hackande tänder.
Välkommen Granit!
Fluffbollen! <3
Fantastiskt fin tjej!
Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.
Åh lilla Granit, känns så tomt här hemma! men hon kommer få det fantastiskt hos er :)
Åh, jag var också så himla sugen på fina fina Granit. Grattis till den underbara sötnöten! ❤️
#2 Härligt stuk på din nya fyrbenta kompis! Påminner lite (kropps- & pälsformen) om de skygga myskoxarna på Järvzoo.👍
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Åhh jag blir så avundsjuk! Jag har spanat på henne och önskat att jag hade möjlighet att köpa henne. Hon är så himla fin!! :)
#15 haha 😃 jag är så glad att vi valde o lägga energi o engagemang till o få hit henne, hon är bara för go! är så himla glad att vi fick köpa henne av essentials, och att vi fick hjälp av en jättesnäll man med transporten. Jag är lite sugen på o ställa henne i pet i kallhäll… vi får se 😃
Förstår att du är nöjd :)
Då får jag kanske se "Madam Myskoxe" live? Tänkte nämligen gå på Kallhällsutställningen utan marsvin, man och barn och bara ha en trevlig dag bland grisar och tvåbeningar med ögon för vad som är vackra djur…. Vem sa att kattungar, valpar och fluffiga kaniner är sötast?
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare